AaB - OB 04.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Sanchez94 » 2. mar 2016, 10:02

Buzz Killington skrev:
Sanchez94 skrev:Jeg har det lidt med blandede følelser om at lade Kakeeto starte inde. Det er hans første optræden på seniorscenen og det er altså en kamp som SKAL vindes. Jeg har set ham tidligere spille på både reserveholdet og Danmarksserien, der var jeg meget imponeret over hans løbekapacitet og presspil, så man bare håbe han kan overfører det til Superligaen.
Men alle kampe skal jo vindes, og det er vel bedre at saette ham ind mod OB (med al respekt), end FCK eller FCM. Vi skal jo ikke op mod en monster midtbane i Azer og Izunna (som eftersigende havde en elendig debut) der bare tromler i gennem.
Enig i at det er bedre at han kommer ind mod OB end de 2 andre, og jeg var da også tilfreds da jeg fandt ud af Würtz skulle afsone sin karantæne mod OB og ikke FCK. som sagt de reserveholdskampe, jeg har set ham i, har han været spændende, spørgsmålet er så bare om han kan overfører det til niveauet der er en tak højere

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. mar 2016, 10:11

Sanchez94 skrev:
Buzz Killington skrev:
Sanchez94 skrev:Jeg har det lidt med blandede følelser om at lade Kakeeto starte inde. Det er hans første optræden på seniorscenen og det er altså en kamp som SKAL vindes. Jeg har set ham tidligere spille på både reserveholdet og Danmarksserien, der var jeg meget imponeret over hans løbekapacitet og presspil, så man bare håbe han kan overfører det til Superligaen.
Men alle kampe skal jo vindes, og det er vel bedre at saette ham ind mod OB (med al respekt), end FCK eller FCM. Vi skal jo ikke op mod en monster midtbane i Azer og Izunna (som eftersigende havde en elendig debut) der bare tromler i gennem.
Enig i at det er bedre at han kommer ind mod OB end de 2 andre, og jeg var da også tilfreds da jeg fandt ud af Würtz skulle afsone sin karantæne mod OB og ikke FCK. som sagt de reserveholdskampe, jeg har set ham i, har han været spændende, spørgsmålet er så bare om han kan overfører det til niveauet der er en tak højere
Jeg har faktisk stor tiltro til Kakeeto, som jeg spår en lys fremtid.

Derudover er den første og vigtigste betingelse for at et talent kan få sit gennembrud, at han får chancen. :thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2016, 10:13

Som sådan er det vel heller ikke nogen katastrofe at vi i en kamp som mod OB skal undvære Würtz. Ingen tvivl om at Würtz fylder meget, og også er vigtig for vores spil når han ikke har bolden, men lige mod OB tror jeg godt man kan overleve med en anden spiller istedet. Problemet bliver nærmere hvis KEP også er ude, for så ender vi med en virkeligt ung, og urutineret defensiv, og det kan godt bekymre mig.

En opstilling som følgende er da spændende på papiret, men jeg ville nok være noget nervøs hvis det var sådan vi stillede op mod eksempelvis FCK, eller FCM.

Offensivt er det jo rimelig fornuftigt, men defensivt er det godt nok sårbart.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 2. mar 2016, 10:16

jonas386 skrev:Som sådan er det vel heller ikke nogen katastrofe at vi i en kamp som mod OB skal undvære Würtz. Ingen tvivl om at Würtz fylder meget, og også er vigtig for vores spil når han ikke har bolden, men lige mod OB tror jeg godt man kan overleve med en anden spiller istedet. Problemet bliver nærmere hvis KEP også er ude, for så ender vi med en virkeligt ung, og urutineret defensiv, og det kan godt bekymre mig.

En opstilling som følgende er da spændende på papiret, men jeg ville nok være noget nervøs hvis det var sådan vi stillede op mod eksempelvis FCK, eller FCM.

Offensivt er det jo rimelig fornuftigt, men defensivt er det godt nok sårbart.
Gad vide hvem der vil være anfører, hvis KEP ikke bliver klar? Jeg skyder på Paddy alternativt Ene eller Risgård.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 2. mar 2016, 10:24

troelsh skrev: Derudover er den første og vigtigste betingelse for at et talent kan få sit gennembrud, at han får chancen. :thumbsup:
Ja det er klart han skal have chancen, det skal alle vores unge spillere, og det er jeg stor tilhænger af. Men det er altså de færreste unge spillere, som hopper direkte ind i start 11'eren uden at have fået et eneste minut ellers.
Jeg er overbevist om at, hvis bare han knokler røven ud af bukserne, som han gør for reserverne, så skal han nok komme til at spille en fin kamp, så kan alt andet næsten være ligegyldigt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. mar 2016, 10:29

Spanky skrev:Gad vide hvem der vil være anfører, hvis KEP ikke bliver klar? Jeg skyder på Paddy alternativt Ene eller Risgård.
Jeg ville give bindet til Hr. Larsen :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar

Indlæg af Spanky » 2. mar 2016, 10:53

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar

Indlæg af Spanky » 2. mar 2016, 10:53

le Cid skrev:
Spanky skrev:Gad vide hvem der vil være anfører, hvis KEP ikke bliver klar? Jeg skyder på Paddy alternativt Ene eller Risgård.
Jeg ville give bindet til Hr. Larsen :)
Hr. Larsen er også et godt bud :)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. mar 2016, 10:55

Spanky skrev:Så er der optakt fra tipsbladet:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/optakt-AaB-ob-7
Fårrrk, det er træls, at vi skal spille en hjemmekamp i Lorte-Herning!!!
Brøndbybladet skrev:Spillested: MCH Arena, Herning
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar

Indlæg af Spanky » 2. mar 2016, 11:57

Please - vælg Diarra, Kent ;)

Men det kunne nu også være spændende at se Barrett i aktion fra start.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/barr ... -comeback/

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 2. mar 2016, 11:58

Spanky skrev:Please - vælg Diarra, Kent ;)

Men det kunne nu også være spændende at se Barrett i aktion fra start.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/barr ... -comeback/
JA - jeg husker tydeligt Diarra sidst. Nok noget af det ringeste jeg har set på Aalborg stadion i nyere tid. Lad os få ham i start-elf.
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 13:42

Alternativerne til Würtz er ikke så mange. I testkampene, var Kakeeto så ikke valgt fremfor Abildgaard til samme position? Må da sige, at det ville være endnu et kapitel i AaB-eventyret, hvis vi ser ud til at forvandle endnu et fuldstændig ubeskrevet blad til Superliga-spiller. Bassogogs udvikling siden han kom har været rigtig, rigtig god, og kan Kakeeto nu få debut, så vil det da være over al forventning.

Det eneste jeg frygter lidt, er Festersen og AK - de kan godt blive et ubehageligt bekendtskab.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. mar 2016, 14:25

Gamen skrev:Alternativerne til Würtz er ikke så mange. I testkampene, var Kakeeto så ikke valgt fremfor Abildgaard til samme position? Må da sige, at det ville være endnu et kapitel i AaB-eventyret, hvis vi ser ud til at forvandle endnu et fuldstændig ubeskrevet blad til Superliga-spiller. Bassogogs udvikling siden han kom har været rigtig, rigtig god, og kan Kakeeto nu få debut, så vil det da være over al forventning.

Det eneste jeg frygter lidt, er Festersen og AK - de kan godt blive et ubehageligt bekendtskab.
De er ikke rigtigt i konkurrence til den samme plads. AaB beskriver Kategoo således "Som spiller indeholder Robert stor løbekapacitet og en god teknik og spilforståelse, og vi ser ham umiddelbart som en aggressiv erobringsspiller på sekserpositionen", mens Abildgaard er "Oliver er en teknisk stærk spiller". Det er altså en klassisk 6er og 8er, eller Würtz og Risgård opdeling mellem de to.

Det betyder dog ikke, at Abilgaard ikke får pladsen, men så bliver det vel vidende, at vi bliver defensivt svagere. Det kan dog være okay mod et OB hold der ikke længere lever på fysikken, men spiller som vi gør. Sidst kan man prøve Jønsson derinde, bare for at få mest muligt kvalitet på banen, eller evt. lade ham bytte plads med Børsting og flytte ham derind.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. mar 2016, 14:37

Det er virkelig vores akilleshæl, der bliver blottet på fredag: Problemet på den defensive midt. For det første har vi reelt kun én spiller på pladsen, der holder top-6 niveau i superligaen. For det andet er vores taktik bundet så meget op på de defensive kvaliteter hos den ene spiller, vi har (Würtz), at det er svært for os at omstrukturere.
Selvfølgelig vil vi kunne spille med Risgård og Abildgård centralt - altså to boks-til-boks-typer - som vi så bare udstyrer med nogle lidt andre opgaver. Men den måde, hele vores hold tænker fremadrettet på, gør os meget sårbare for kontraer, hvilket vi så flere eksempler på i Herning især i anden halvleg. Og da spillede vi endda med Würtz. Vælger Lars Søndergaard at give startdebut til Kakeeto for at have en Würtz-type på banen, frygter jeg for, at hans ansvar bliver for stort.

Würtz er virkelig den spille, jeg nødigst vil undvære i vores start-11.

Hvis jeg var OB, ville jeg stille mig meget dybt på banen og satse på kontraspil centralt i rummet mellem vores to midtbanespillere og vores to centerforsvarere. Dét bliver vores svaghed på fredag.

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 14:53

Eksil skrev: De er ikke rigtigt i konkurrence til den samme plads. AaB beskriver Kategoo således "Som spiller indeholder Robert stor løbekapacitet og en god teknik og spilforståelse, og vi ser ham umiddelbart som en aggressiv erobringsspiller på sekserpositionen", mens Abildgaard er "Oliver er en teknisk stærk spiller". Det er altså en klassisk 6er og 8er, eller Würtz og Risgård opdeling mellem de to.
Det troede jeg også, men som jeg forstod det på Tipsbladets interview med Abildgaard, så kan han spille begge pladser.

"For mig er det afgørende, at jeg udfylder min defensive og taktiske rolle. Det er basen og førsteprioriteten, og kan du ikke passe de pligter, falder du igennem. Når den base sidder på rygraden, bliver det andet også nemmere, og så kan jeg også bidrage med andre ting og byde mig til frem i banen. Jeg tror, det er måden, man får mere spilletid."

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. mar 2016, 15:02

Gamen skrev:
Eksil skrev: De er ikke rigtigt i konkurrence til den samme plads. AaB beskriver Kategoo således "Som spiller indeholder Robert stor løbekapacitet og en god teknik og spilforståelse, og vi ser ham umiddelbart som en aggressiv erobringsspiller på sekserpositionen", mens Abildgaard er "Oliver er en teknisk stærk spiller". Det er altså en klassisk 6er og 8er, eller Würtz og Risgård opdeling mellem de to.
Det troede jeg også, men som jeg forstod det på Tipsbladets interview med Abildgaard, så kan han spille begge pladser.

"For mig er det afgørende, at jeg udfylder min defensive og taktiske rolle. Det er basen og førsteprioriteten, og kan du ikke passe de pligter, falder du igennem. Når den base sidder på rygraden, bliver det andet også nemmere, og så kan jeg også bidrage med andre ting og byde mig til frem i banen. Jeg tror, det er måden, man får mere spilletid."
Altså en boks-til-boks-spiller. Præcis som Risgård.

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 15:22

BoT skrev:
Altså en boks-til-boks-spiller. Præcis som Risgård.
Nej, for hans spidskompetencer lyder mere som Würtz. Fra Søndergaards egen mund ifbm. hans kontraktforlængelse: "Som spiller: defensivt rigtig god, dygtig presspiller, ihærdig, løbevillig og egentlig af sin alder meget rolig når han spiller."
Lyder det som Risgård for dig?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 2. mar 2016, 15:32

Jeg tror Robert Kakeeto afløser Rasmus Würtz i forhold til seneste start-11.
Men følgende kunne også være god.
Larsen
Gilli-Kep-KP-Blåbjerg
Paddy-Risgaard-Jönsson-Thomsen
Ene-Spalvis

Det er hårdt ikke at have Børsting med i starteren, men det at han ikke spillede hele seneste kamp gør det alligevel muligt.
Hvis ikke Kep kan spille fra start eller kampen færdig, sættes Gilli på venstre back og skubber Blåbjerg og KP mod højre og Kakeeto på højre back.
Jeg vil gerne have Paddy op i banen, hans bedste styrke er præcise indlæg, som også senest gav mål. Risgaard på Würtzs plads
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 15:34

634 skrev:Jeg tror Robert Kakeeto afløser Rasmus Würtz i forhold til seneste start-11.
Larsen
Gilli-Kep-KP-Blåbjerg
Ene-Spalvis

Det er hårdt ikke at have Børsting med i starteren, men det at han ikke spillede hele seneste kamp gør det alligevel muligt.
Hvis ikke Kep kan spille fra start eller kampen færdig, sættes Gilli på venstre back og skubber Blåbjerg og KP mod højre og Kakeeto på højre back.
Jeg vil gerne have Paddy op i banen, hans bedste styrke er præcise indlæg, som også senest gav mål. Risgaard på Würtzs plads
Hvad er det der indikerer at Børsting ikke skal kunne spille fredag? Han er da uomtvisteligt vores bedste mulighed på højre kant.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 2. mar 2016, 15:40

Gamen skrev:
634 skrev:Jeg tror Robert Kakeeto afløser Rasmus Würtz i forhold til seneste start-11.
Larsen
Gilli-Kep-KP-Blåbjerg
Ene-Spalvis

Hvad er det der indikerer at Børsting ikke skal kunne spille fredag? Han er da uomtvisteligt vores bedste mulighed på højre kant.
Jeg har altid haft stor tiltro på Paddy på højre kant, og så synes jeg også at Børsting af mange, bliver gjort til mere end han er, med sit fighter hjerte.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar