Superliga 2015/16
Re: Superliga 2015/16
Det er fint nok, hvis FCM taber. Så har vi råd til at dumme os senere, hvis vi vil holde FCM bag os. FCK kan vi selv gøre noget ved om en uges tid.
Uafgjort er statistisk set det bedste resultat, når to af konkurrenterne mødes. Så deler de nemlig kun to point.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Du har vist haft den store kugleramme fremme.Pastorius skrev:Uafgjort er statistisk set det bedste resultat, når to af konkurrenterne mødes. Så deler de nemlig kun to point.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Meget muligt.frederikshavneren skrev:Typisk at FCK scorer efter et langt udspark. Nu er situationen ikke vist så mange gange, men umiddelbart synes jeg at det så ud til at Nicolaj Jørgensen havde arm på bolden
Til gengæld synes jeg det var helt katastrofalt dårligt målmandsspil af Mikkel Andersen. Han kommer helt forkert ud af sit mål, og ender med give en alt for stor åbning i det lange hjørne til Nicolai Jørgensen.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Det dufter af guld igen-igen i det midtjyske.frederikshavneren skrev:
Endelig så har FCM i Sisto, Hassan og Kadlec individualisterne der kan afgøre kampen. Især Sisto ser skarp ud, hvis han kan holde sig skadesfri så genvinder FCM guldet
Ok resultat. FCK napper mesterskabet, vi kan lande på både medaljepladser og pokalfinale, som formentlig vil give Europa-bold næste sæson. Og FCM taber. Det blir aldrig kedeligt at se FCM tabe. Designer-brillen hvilede tungt på Steinleins næse til sidst. Dejligt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Han er en evig optimist for de andre hold i ligaen.NIN skrev:Det dufter af guld igen-igen i det midtjyske.frederikshavneren skrev:
Endelig så har FCM i Sisto, Hassan og Kadlec individualisterne der kan afgøre kampen. Især Sisto ser skarp ud, hvis han kan holde sig skadesfri så genvinder FCM guldet
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Superliga 2015/16
Nope, er moderne. Jeg kodede et COBOL-program der regnede den ud for mig.doukas skrev:Du har vist haft den store kugleramme fremme.Pastorius skrev:Uafgjort er statistisk set det bedste resultat, når to af konkurrenterne mødes. Så deler de nemlig kun to point.
Hvad sker der for jer? Det klart bedste resultat havde været 1) begge hold taberdømmes 0-3 (hvis overhovedet muligt) 2) uafgjort 3) FCM sejr. Vi spiller om mesterskabet og derfor er det ikke godt, at nr. 1 øger forspringet uanset, hvor meget vi elsker at se FCM fejle. Det er 100 gange vigtigere at AaB har succes end at FCM fejler. Jeg vil 10 gange hellere at vi bliver nr. 1 og FCM nr. 2 end at vi bliver nr. 2 og FCM bliver nr. 5.
Man må sige at vi allerede tidligt har kniven en smule for struben. Lad os sige vi er status quo inden vi skal i Parken, så kan det blive kampen, hvor vi må vinke farvel til mesterskabschancen. Jeg tvivler på at vi får hentet et 9 points forspring hvis først FCK er kommet i gang... og da det jo er naturlov at AaB skal tabe i Parken, så er det dælme vigtigt, hvis vi kan reducere forspringet lidt denne weekend. Det kræver en sejr i morgen og lidt hjælp fra Disko Glenns gymnastikdrenge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Kampspecifikt ift. vores egen forestående tur til Parken er der selvfølgelig ingen grund til at være optimist, men som Hanga antyder kan man godt håbe, at AGF måske kan drille FCK på søndag. Nu så jeg kun 2. halvleg af FCM - FCK i går, og det var, så vidt jeg kan forstå, på et meget, meget højere niveau end 1. halvleg. Og 2. halvleg var satme ellers ikke noget at råbe hurra for.
Vurderet på det (dog spinkle) grundlag, så leder FCK virkelig efter en offensiv plan for tiden. I går skulle de da prise sig lykkelig for at FCMs reservemålmand kom helt galt ud i Nicolai Jørgensens friløber. Santander oksede bare lidt rundt og prøvede at suge bolde til sig, Jørgensen havde ikke succes med andet end sit mål, Kusk havde et par af sine fine drev med bolden men der var ikke skyggen af slutprodukt på, Verbic var ren alibi, og Kadrii og Remmer var ikke ligefrem supersubs, mens Cornelius efter sin indskiftning fokuserede sin energi mere omkring hjørneflagene end feltet. Deres defensiv stod dog OK, men virkede ikke som én, der var umulig at tale med.
EDIT: Nå ja, og så har de selvfølgelig kæmpe-lollen William Kvist. Det er simpelthen ufatteligt, hvordan den mand har fået skrabet et så flot CV til sig. I guder, hvor er han dog ringe! Alt hvad han gør er forkert eller som minimum fejlbehæftet. Vekslingen af Amartey for Kvist er en giga svækkelse.
Vurderet på det (dog spinkle) grundlag, så leder FCK virkelig efter en offensiv plan for tiden. I går skulle de da prise sig lykkelig for at FCMs reservemålmand kom helt galt ud i Nicolai Jørgensens friløber. Santander oksede bare lidt rundt og prøvede at suge bolde til sig, Jørgensen havde ikke succes med andet end sit mål, Kusk havde et par af sine fine drev med bolden men der var ikke skyggen af slutprodukt på, Verbic var ren alibi, og Kadrii og Remmer var ikke ligefrem supersubs, mens Cornelius efter sin indskiftning fokuserede sin energi mere omkring hjørneflagene end feltet. Deres defensiv stod dog OK, men virkede ikke som én, der var umulig at tale med.
EDIT: Nå ja, og så har de selvfølgelig kæmpe-lollen William Kvist. Det er simpelthen ufatteligt, hvordan den mand har fået skrabet et så flot CV til sig. I guder, hvor er han dog ringe! Alt hvad han gør er forkert eller som minimum fejlbehæftet. Vekslingen af Amartey for Kvist er en giga svækkelse.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg forstår ikke sådanne udtalelser.Kenneth K skrev:...er der selvfølgelig ingen grund til at være optimist...
I 2014 var vi også nr. 2 og nogle point efter nr. 1, men skulle møde nr. 1 to gange blandt andet i marts måned. Og der vandt vi ? Hvad er forskellen til i dag ???
DEN ER HJEMME
- FlæskeFrank
Det var nu også lidt for sjov, og - som skrevet - kampspecifikt rettet vores kamp mod FCK i Parken om to runder.FlæskeFrank skrev:Jeg forstår ikke sådanne udtalelser.Kenneth K skrev:...er der selvfølgelig ingen grund til at være optimist...
I 2014 var vi også nr. 2 og nogle point efter nr. 1, men skulle møde nr. 1 to gange blandt andet i marts måned. Og der vandt vi ? Hvad er forskellen til i dag ???
DEN ER HJEMME
De sidste 10 års Superliga-visit i Parken: 4-2, 1-0, 3-0, 4-0, 3-0, 3-0, 2-0, 2-0, 1-1, 2-0, 3-0, 3-0, 4-0, 1-2, 0-2, 1-0. 16 kampe, 13 nederlag, 1 uafgjort, 2 sejre. Målscore: 37-7.
Men ellers er jeg da helt enig:
DEN ER HJEMME!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det er muligt vi kan ende ned at stå som tabere efter kampen i Parken, men der er saftsuseme ingen grund til ligefrem at frygte en kamp mod det middelmådige FCK hold vi har set i de to første kampe, uanset hvor kampen skal spilles og hvor dårlig statistikken er. Hvis spillerne har samme tanker om at kampene i Parken er afgjort på forhånd, som der er blandt fans, så kan jeg da godt forstå vi altid taber derinde... men hvis vi ikke skal tro på at vi kan vinde derinde på et tidspunkt hvor vi spiller KLART bedre fodbold end FCK, og hvor vi ikke har prøvet at tabe i stort set et halvt år, hvornår så?
Du glemmer at vi ikke har fået et wake-up-call endnu.Jesper Schmidt skrev:men hvis vi ikke skal tro på at vi kan vinde derinde på et tidspunkt hvor vi spiller KLART bedre fodbold end FCK, og hvor vi ikke har prøvet at tabe i stort set et halvt år, hvornår så?
Hvis vi kunne være så heldige at rende ind i en lussing i aften tror jeg vi er mange, der ville begynde at se lyset for enden af tunnelen.
Rødt kort til FCK. Go AGF!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
AGF spiller som et League Two hold. Mange lange bolde, duelspil og teknisk dårlig bold. Trods i undertal er FCK bedst.dyhrmaN skrev:Rødt kort til FCK. Go AGF!
Endelig et positivt resultat i forårssæsonen. Dejligt med Brøndbynederlag, selv om vi selvfølgelig skal holde et vågent øje med SønderjyskE. Kan 0-0 holde mellem FCK og AGF, ville det heller ikke være et tosset resultat, selv om jeg ikke rigtigt kan se os hente 7 point på FCK.
Dog slipper vi for Zanka, en af Superligaens absolut ypperste midtstoppere, næste søndag i Parken.
Dog slipper vi for Zanka, en af Superligaens absolut ypperste midtstoppere, næste søndag i Parken.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Forfærdelig runde, som I den grad gør det helt åbent, om v lykkes med målet om at lande i top 6. Den virkede ellers så sikker.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
seamann
Når man ligger nummer 2 efter runden, er der vel fortsat et fair håb om top 6. Vores angreb var dog noget tyndt i denne runde, så vi skulle nok ikke have lejet Helenius ud.AaB 85 95 99 08 skrev:Forfærdelig runde, som I den grad gør det helt åbent, om v lykkes med målet om at lande i top 6. Den virkede ellers så sikker.