Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. mar 2016, 23:44

Funky skrev:
thomasjn skrev:DC vil give rigtigt god mening. Derudover fungerer han jo under Søndergaard, hvilket absolut er et plus. Jeg har egentlig altid troet på DCs talent og at han kunne slå igennem. Det virkede ikke til han var Kents kop te og at være ude under andre himmelstrøg var måske det der skulle til. JEg er psoitivt - også meget mere end ved hvis man f.eks. tog Ronnie tilbage.
Mon ikke DC bliver hængende i 'GF. Han er fast mand, har succes, de kan sikkert smide flere penge i lønposen...
Så længe Ahlmann er i baggrunden, tror jeg nu også at det vil være mere end svært at lokke en venstre back som er fast mand på et superligahold til. Men DC gør det godt, og han var fremragende mod FCK.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 8. mar 2016, 07:25

Funky skrev:
thomasjn skrev:DC vil give rigtigt god mening. Derudover fungerer han jo under Søndergaard, hvilket absolut er et plus. Jeg har egentlig altid troet på DCs talent og at han kunne slå igennem. Det virkede ikke til han var Kents kop te og at være ude under andre himmelstrøg var måske det der skulle til. JEg er psoitivt - også meget mere end ved hvis man f.eks. tog Ronnie tilbage.
Mon ikke DC bliver hængende i 'GF. Han er fast mand, har succes, de kan sikkert smide flere penge i lønposen...
..og Langenæs bageren er lige om hjørnet.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 8. mar 2016, 09:01

Det er jo fint for DC, at han kan komme på holdet i AGF, men han er da alt for ringe og langsom til AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af emil_kj » 8. mar 2016, 12:32

Bardhec Bytiqi kommer op i superligatruppen til sommer. Meget talentfuld venstreback.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. mar 2016, 14:35

emil_kj skrev:Bardhec Bytiqi kommer op i superligatruppen til sommer. Meget talentfuld venstreback.
Vi kan jo ikke leve af kildevand og ynglingespillere alene. Vi er simpelthen nødt til at få tilført kvalitet udefra; vi mister med sikkerhed KEP og Spalvis, Thomsen er efter sandsynlighed væk, Ahlmann er et vindpust fra fodboldinvadilitet, og Enevoldsen er ligeledes i farezonen. Dertil kommer, at vi lige har sagt farvel til Dalsgaard. Det er hardcore kvalitet, som vi slet ikke har mulighed for at erstatte med spillere fra vores egen ungdomsafdeling - heldigvis er penge opfundet, og det er en solid portion millioner af dem, der skal bære AaB igennem den kommende sæson.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. mar 2016, 14:41

Hovedet skrev:
emil_kj skrev:Bardhec Bytiqi kommer op i superligatruppen til sommer. Meget talentfuld venstreback.
Vi kan jo ikke leve af kildevand og ynglingespillere alene. Vi er simpelthen nødt til at få tilført kvalitet udefra; vi mister med sikkerhed KEP og Spalvis, Thomsen er efter sandsynlighed væk, Ahlmann er et vindpust fra fodboldinvadilitet, og Enevoldsen er ligeledes i farezonen. Dertil kommer, at vi lige har sagt farvel til Dalsgaard. Det er hardcore kvalitet, som vi slet ikke har mulighed for at erstatte med spillere fra vores egen ungdomsafdeling - heldigvis er penge opfundet, og det er en solid portion millioner af dem, der skal bære AaB igennem den kommende sæson.
Det er vist allerede meldt ret klart ud, at man vil hente en erfaren erstatning for KEP.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 8. mar 2016, 14:47

Det er vel også helt og aldeles uomgængeligt og klar førsteprioritet, at få hevet noget rutine og lederevne ind på stopperpladsen til erstatning for KEP.

Derudover skal enten en af vores egne brage igennem på kanten her i foråret eller også skal vi have hentet enten noget rutine eller et ekstraordinært talent, f.eks. en gut der har rendt i en større liga ind for Thomsen. Endeligt er vi nødt til at lave en vurdering af Ahlmann og venstre back i løbet af foråret.

I forhold til angrebet tror jeg vitterligt, at Gaarde regner med Helenius til sommer med mindre, tyskerne køber ham for, så skal der selvfølgelig hentes noget ind.
In verbis simus faciles

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af emil_kj » 9. mar 2016, 09:03

Hovedet skrev:

Fuldstændig enig, der skal kvalitet ind udefra til sommer. Det har Gaarde jo også bekræftet flere gange. Med 100 % sikkerhed en ny stopper og også en afløser for Thomsen, hvis han forventeligt ryger.
Grunden til jeg nævne Bardhec var hele snakken om DC. Vi håber selvfølgelig Ahlmann kommer stærkt tilbage, men fremtiden ser lys ud, hvis Bardhec fortsætter udviklingen (+ dækket godt ind med Blåbjerg som supplement)

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. mar 2016, 09:36

emil_kj skrev:
Fuldstændig enig, der skal kvalitet ind udefra til sommer. Det har Gaarde jo også bekræftet flere gange. Med 100 % sikkerhed en ny stopper og også en afløser for Thomsen, hvis han forventeligt ryger.
Grunden til jeg nævne Bardhec var hele snakken om DC. Vi håber selvfølgelig Ahlmann kommer stærkt tilbage, men fremtiden ser lys ud, hvis Bardhec fortsætter udviklingen (+ dækket godt ind med Blåbjerg som supplement)
Lad os lige se, om han overhovedet kan komme i nærheden af førsteholdskampe først. Og uanset hvad, så vil det være en enorm kvalitetsmæssig svækkelse af holdet ifht. hvad vi har været vant til. 2 (i form) mulige bejlere til landsholdet, Dalsgaard og Ahlmann, kontra en all-round spiller og et ungt talent. Næste sæson stiller endnu større krav til truppens kvalitet og bredde end tidligere - og ikke mindst at truppen er på plads, så vi ikke skal til at spille en lang række spillere ind i den første, meget afgørende periode.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 10. mar 2016, 13:43

Gamen skrev:
emil_kj skrev:
Lad os lige se, om han overhovedet kan komme i nærheden af førsteholdskampe først. Og uanset hvad, så vil det være en enorm kvalitetsmæssig svækkelse af holdet ifht. hvad vi har været vant til. 2 (i form) mulige bejlere til landsholdet, Dalsgaard og Ahlmann, kontra en all-round spiller og et ungt talent. Næste sæson stiller endnu større krav til truppens kvalitet og bredde end tidligere - og ikke mindst at truppen er på plads, så vi ikke skal til at spille en lang række spillere ind i den første, meget afgørende periode.
Bare fordi der kommer talenter op betyder det ikke de skal have spilletid. De skal bevise de er gode nok til Superligaen først. Pt. virker det mest af alt som "Nu kommer der et talent så henter vi ikke nogen". Bare fordi Kusk, Lucas, Helenius og Ahlmann relativt hurtige var flyveklar til atstartopstillingen betydet ikke, at alle der kommer op er klar til at starte ind eller være 2. valg. Det er selvfølgelig en balancegang fordi man gerne vil give sine talenter chancen, men lige nu er der er en ubalance f.eks. på den centrale midtbane, hvor vi har to med topkvalitet og to hvor den ene slet ikke har Superliga-niveau og den anden Abildgaard er i den virkeligt tunge ende i ligaen. Når vi ikke direkte er tvunget af nød til at bruge uprøvede spillere på mange pladser skal vi tænke os godt om. Jeg er meget nervøs for, at man hiver en masse unge op til sommer som det lyder til og så undlader et hente kvalitet. Så vil vi være på skideren og langt fra, hvad man kan forvente af AaB. Vi har nye gode spillere på vej i KP, Blåbjerg og Børsting, men ingen af dem er klar til at være bærende spillere. 1-2 af dem er måske klar til en mere bærende rolle, men det nytter ikke at en bande 19 årige skal være reserver på et i forvejen meget uprøvet hold. Kent sagde det egentlig meget godt da han var træner her. Han havde valget mellem at bruge Thomsen og Due og endte med Thomsen. Det gjorde han ikke fordi det var strategien at satse på de unge, men fordi Thomsen var bedre end Due. Lige nu virker det nærmest som om, at det er blevet et selvstændigt succeskritier at have så mange nordjyder under 21 som muligt.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. mar 2016, 10:47

thomasjn skrev:
Gamen skrev:
emil_kj skrev:
Bare fordi der kommer talenter op betyder det ikke de skal have spilletid. De skal bevise de er gode nok til Superligaen først. Pt. virker det mest af alt som "Nu kommer der et talent så henter vi ikke nogen". Bare fordi Kusk, Lucas, Helenius og Ahlmann relativt hurtige var flyveklar til atstartopstillingen betydet ikke, at alle der kommer op er klar til at starte ind eller være 2. valg. Det er selvfølgelig en balancegang fordi man gerne vil give sine talenter chancen, men lige nu er der er en ubalance f.eks. på den centrale midtbane, hvor vi har to med topkvalitet og to hvor den ene slet ikke har Superliga-niveau og den anden Abildgaard er i den virkeligt tunge ende i ligaen. Når vi ikke direkte er tvunget af nød til at bruge uprøvede spillere på mange pladser skal vi tænke os godt om. Jeg er meget nervøs for, at man hiver en masse unge op til sommer som det lyder til og så undlader et hente kvalitet. Så vil vi være på skideren og langt fra, hvad man kan forvente af AaB. Vi har nye gode spillere på vej i KP, Blåbjerg og Børsting, men ingen af dem er klar til at være bærende spillere. 1-2 af dem er måske klar til en mere bærende rolle, men det nytter ikke at en bande 19 årige skal være reserver på et i forvejen meget uprøvet hold. Kent sagde det egentlig meget godt da han var træner her. Han havde valget mellem at bruge Thomsen og Due og endte med Thomsen. Det gjorde han ikke fordi det var strategien at satse på de unge, men fordi Thomsen var bedre end Due. Lige nu virker det nærmest som om, at det er blevet et selvstændigt succeskritier at have så mange nordjyder under 21 som muligt.
Ja det må aldrig blive målet at have så mange af egen avl på holdet... målet skal først og fremmest at have et hold der min. er blandt de 6 bedste herhjemme. Dette kræver en stamme af kvalitet og erfaring.
Dernæst må man så se på hvor mange af egne spillere man har som er gode nok. Ellers må der hentes udefra. Og det lyder også til at det er planen heldigvis

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. mar 2016, 13:32

thomasjn skrev:Bare fordi der kommer talenter op betyder det ikke de skal have spilletid. De skal bevise de er gode nok til Superligaen først. Pt. virker det mest af alt som "Nu kommer der et talent så henter vi ikke nogen". Bare fordi Kusk, Lucas, Helenius og Ahlmann relativt hurtige var flyveklar til atstartopstillingen betydet ikke, at alle der kommer op er klar til at starte ind eller være 2. valg.
I opstiller et skrækscenarie, som der ikke er belæg for, for at understøtte jeres egen teori.

1) KEP. Her er der meldt ud, at man vil hente udefra, så hans plads er ikke relevant i forhold til talentsnakken.
2) Der er vel kun sagt, at u19 er yderst talentfuld. Menes ikke at have set en officiel udmelding omkring at der kommer 6 op. Jeg tror på, at der skrives med 6 personer, da foraet har godtgjort scenariet. Men igen med så stor tilgang til truppen, så må det forventes at man vil ind på lejemarkedet(altså udleje spillere fordi truppen er for stor). I efteråret udlejede vi 1 spiller, i foråret 2. Det kan være 2-3 stykker til efteråret, så truppen fastholdes i nuværende niveau. Samtidig er f.eks. Thrane ikke forlænget, så periferispillere kan jo forsvinde for andre. Andre Augu, V.Ahlmann og Asger Bust, som ikke er omkring holdet pt. kunne jo også udgå og gøre truppen mindre.
3) Vi er altså væk fra 1990'erne hvor der nok blev givet for lang snor til nogle lokale talenter, fordi de var lokale. Ingen nævnt, men de var der.
4) Spalvis ved vi ikke om han bliver erstattet, men med kontraktudløb til Jönsson, så er vi udfordret på toppen. Men AaB har ikke meldt ud, at Jannik Pohl skal være førsteangriber fra sommer. Så lidt kold vand i blodet. Fordi alle Brøndbys midterforsvarere har udløb til sommer er det jo heller ikke ensbetydende med at de ikke spiller uden midterforsvar til efteråret.

Fordi AaB MULIGVIS henter 6 U19 spillere op i truppen til sommer skulle være ensbetydende med at Gaarde holder ferie fra nu til september synes jeg ikke der er belæg for.

Men hvorfor skulle AaB gå ud og hente nogle Raitala'er, hvis de har nogle ungseniorer som kunne udfyldes pladsen ligeså godt ?

Personligt forventer jeg, at Ene, Jönsson og Helenius er vores topfront i efteråret. Sælges en eller alle tre, så tror jeg ikke det hedder Pohl, V.Ahlmann og Mæhle i efteråret. Så er vi på det marked for mere garvede spillere.

Hvis N. Thomsen skifter så tror jeg AaB er i syv sind. Kan Bruhn og Bassogog udfylde rollen eller skal man hente f.eks. Stephan Petersen eller Jonas Borring(uden konen) eller en udlænding.

Men AaB har på ingen måde sagt, at en del af det økonomiske setup er, at vi aldrig kan hente nyt udefra.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. mar 2016, 14:03

Nej det er vel kun meldt ud at klubben nu er i en situation rent økonomisk at man selv bestemmer hvornår man sælger, og man har mulighed for at købe hvis muligheden eller behovet ønsker det.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 11. mar 2016, 22:01

Der ER afsat penge i budgettet til at købe nye spillere, spørgsmålet er bare, hvor mange penge?

Vi ved, at Spalvis og KEP er væk. Med en Helenius (i målform) tilbage bliver det nok "bare" en bytter. KEP skal erstattes og pengene er afsat - så må vi stole på, at Gaarde bruger dem fornuftigt. Derudover er det indtil flere hængepartier.

Jeg mener, at man bør skele til randers, hvor en gratis Borring godt kunne være interessant. Han levede aldrig op til forventningerne på heden, men hvem af danske spillere ville leve op til et prisskilt på 20 mio? Jeg synes, at han har gjort det fint for hestene, og kunne sagtens se ham som en billig løsning (omend han nok ikke er gratis i løn).

Derudover har jeg ikke pt de store ønsker.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 12. mar 2016, 04:39

Et frækt bud på en afløser til Thomsen, kunne være norske Mats Møller Dæhli.
Han har kontrakt til sommeren 2018, så måske en lejeaftale ville være optimalt for begge parter først. Han spiller i Freiburg, men har en anelse svært ved at komme på hold dernede.

Får vi Europa bold, så kunne det godt tænkes, at vi kan ligge ham nordpå igen.
Et Hjerte - En Klub

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 12. mar 2016, 08:49

Han lyder vanvittig spændende. God alder, og så er han lige så målfarlig som Thomsen. 1 mål i senior karrieren.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 12. mar 2016, 09:27

Kep erstattes af Fenger
Thomsen erstattes en ruben yttergaard Jensen
Resten erstattes internt.
Ene og Jönsson forlænger.

Så er jeg tilfreds :D

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 12. mar 2016, 11:55

Fenger er urealistisk. Han får en højere løn i Randers end AaB vil give.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 12. mar 2016, 12:21

9800 skrev:Fenger er urealistisk. Han får en højere løn i Randers end AaB vil give.
Umiddelbart kan jeg heller ikke se, hvilken dansker vi skal kunne trække ind som KEP's afløser (kaptajn i forsvaret). Enten er de for tunge i løn, eller også er niveauet der ikke. Mon ikke det bliver en ny Wæhler?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 12. mar 2016, 13:36

9800 skrev:Fenger er urealistisk. Han får en højere løn i Randers end AaB vil give.

Tjae KEP er efter sigende blandt de absolut bedst lønnede i klubben, hans løn sparer vi jo, og havner AaB på en af de pladser der giver adgang til europa og randers ikke gør, syntes jeg egentlig ikke det er urealistisk at hente Fenger som afløser. Han har selv udtalt han vil prøve sig af i udlandet, men tvivler ærlig talt på de udenlandske vil stå i kø for at hente ham.

Ruben yttergaard jensen er desværre nok mere urealistisk

Låst