Hvis det dårlige spil og de elendige resultater fortsætter så kan Søndergaard også hurtigt komme under presFlæskeFrank skrev:Pausen kan blive med tre trænerskifter.
1. Brøndby, hvis de kan finde den rette mand allerede nu. Middel sandsynlighed.
2. FCM. Thorup leverer pt. ikke varen og salgsdelen er vigtig for dem, og ingen af spillerne stråler. Over middel.
3. Randers. De kan ikke løse problemet med Keller og Todd virker til, at være mod Keller, mens Graugaard er for Keller. Altså må træneren gå. Over middel.
FCK, SønderjyskE, AaB, OB, AGF, Esbjerg, FCN og Viborg skifter ikke medmindre nogle vil købe deres træner.
Hobro - trænerskifte nytter intet.
Superliga 2015/16
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Re: Superliga 2015/16
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Superliga 2015/16
Målsætning er top 6, 2/3 henne i turneringen ligger vi nr 3. Ja Søndergaard må føle et kæmpe pres.frederikshavneren skrev:Hvis det dårlige spil og de elendige resultater fortsætter så kan Søndergaard også hurtigt komme under presFlæskeFrank skrev:Pausen kan blive med tre trænerskifter.
2. FCM. Thorup leverer pt. ikke varen og salgsdelen er vigtig for dem, og ingen af spillerne stråler. Over middel.
3. Randers. De kan ikke løse problemet med Keller og Todd virker til, at være mod Keller, mens Graugaard er for Keller. Altså må træneren gå. Over middel.
FCK, SønderjyskE, AaB, OB, AGF, Esbjerg, FCN og Viborg skifter ikke medmindre nogle vil købe deres træner.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Selvom jeg ikke har tiltro til Søndergaard har vi ikke tradition for at smide trænere ud. Heldigvis kan man på sin vis sige.frederikshavneren skrev:Hvis det dårlige spil og de elendige resultater fortsætter så kan Søndergaard også hurtigt komme under presFlæskeFrank skrev:Pausen kan blive med tre trænerskifter.
Men som skrevet i anden tråd så tror jeg ikke på Søndergaard er manden for os.
Bienvenu Bassogog!
Nej han er nordjyde, tilmed ikke specielt dyr og villig til at leve med at blive spist af med ungdomsspillere uagtet deres kvalitet. Tvivler meget på Gaarde fyrer ham. I AaB er vi jo allesammen så flinke og gode kammerater. Kommer vi i problemer signer Gaarde nok nærmere Jens-Kristian Sørensen så Søndergaard får en ekstra defensiv spiller, eller hvad Thomas Kortegaard.frederikshavneren skrev:Hvis det dårlige spil og de elendige resultater fortsætter så kan Søndergaard også hurtigt komme under presFlæskeFrank skrev:Pausen kan blive med tre trænerskifter.
På den mere seriøse side så synes jeg ikke Søndergaard er problemet. Hvis man kigger på vores defensive styrke skal vi være meget meget glade for en top tre placering ligesom vi er meget tyndt besatte i det motorrum, som er forudsætningen for, at vi rammer topniveauet. Derfor vi er prisgivede når vi ikke kan være spilstyrende eller Würtz/Risgård er skadede/i karantæne/ikke rammer dagen.
Mads Kristoffer Christophersen kåret til årets dommer i Danmark....
ved ikke om man skal grine eller græde
Det første spørgsmål er hvem du ville have valgt i stedet?troelsh skrev:Mads Kristoffer Christophersen kåret til årets dommer i Danmark....
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Pastorius skrev:Det første spørgsmål er hvem du ville have valgt i stedet?troelsh skrev:Mads Kristoffer Christophersen kåret til årets dommer i Danmark....
Enig dommer standarden herhjemme er grotesk lav, men lige netop Mads-Kristoffer mener jeg ikke burde have licens til at dømme mere end en serie-4 kamp.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Du skal græde, fordi det siger alt om standarden her hjemme.troelsh skrev:Mads Kristoffer Christophersen kåret til årets dommer i Danmark....
Bienvenu Bassogog!
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
1 2 3 Jimmy er en mur!
De nuværende dommere er så ringe, at selv Michael Svendsen er bedre. At kåre årets dommer er en joke og synes godt nok også Kristoffersen har nosset i det tit.
Glemmer aldrig vores 3-4 sejr i Odense i 2013. Overser tydelig offside på deres 2-2 udligning, dømmer herefter latterligt straffespark til 3-2 til OB, og smider så Würtz direkte ud for en tackling som de fleste nok kun havde fået gult på.thomasjn skrev:De nuværende dommere er så ringe, at selv Michael Svendsen er bedre. At kåre årets dommer er en joke og synes godt nok også Kristoffersen har nosset i det tit.
Alligevel render vi med sejren ved scoringer fra Nicklas og KEP.
Der blev godt nok jublet nede i away buret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Inden vi nu går helt i selvsving, så ville det måske være en idé at lægge frustrationen lidt væk.thomasjn skrev:De nuværende dommere er så ringe, at selv Michael Svendsen er bedre. At kåre årets dommer er en joke og synes godt nok også Kristoffersen har nosset i det tit.
Jeg nægter at tro at dommerne er blevet generelt og væsenligt ringere med tiden, så jeg tror ikke på det er dér vi skal finde problemerne. Derimod er der generelt nogle mekanismer der måske giver de symptomer de fleste af os er enige om.
1) Der er mange flere og bedre TV-billeder af situationerne, så det er langt nemmere efterfølgende at bedømme situationerne udfra billeder, på en langt mere entydig måde end for 10-15 år siden. Det giver også automatisk et langt større mediefokus dommerpræstationerne, som er med til at give os billedet af at dommerne er uduelige.
2) Tempoet er blevet langt højere, så det er sværere for dommerne at følge med, og samtidig er spillerne langt mere professionaliseret i at få situationern til at falde ud til deres egen fordel. De er blevet bedre til at filme.
3) Der er meget stor forskel på spillernes og dommernes vilkår. Spillerne er blevet top-professionelle, mens dommerne stadig er amatører (med to undtagelser, der er ansat på korte kontrakter til langt ringere løn end de spillere de skal dømme). Det skal simpelthen gøres mere attraktivt at være en god dommer.
Hvad kunne løsningen så være?
Vi kunne selvfølgelig sætte os ned og vente på at om de næste generationer af dommere, skulle vise sig at være en smule mindre inkompetente end dem vi har nu. Alternativt kunne man kigge på de tre punkter ovenfor.
1) Den er nok den sværeste. Jeg tror kun at tv-billeder og mediefokus vokser. Man kan håbe på en lidt mere nuanceret tilgang fra medierne, og mindre fokus på gnidre rundt i dommer fejl. Den anden mulighed er flere tiltag som det Kenn Hansen har gang i med lortedommer.dk (som desværre kun er midlertidigt), men som kan bruges til at vise og formidle at der bliver arbejdet seriøst og kompetent med at højne dommerniveauet. Altså at dommerne begynder at bruge medierne mere aktivt til at få et mere nuanceret syn på derres job og præstationer.
2) Her bliver det måske lidt kontroversielt. Der er i hvert fald mange argumenter for og imod tv-billeder, men de kunne i hvert fald være en mulighed - i en eller anden form - til at rette evt. fejl på stedet, inden det er for sent. Mit bud er dog et lidt andet. Jeg mener at der er for mange opgaver for en hoveddommer til at det er rimeligt at forlange at det kan løses ret meget bedre end nu. Med en baggrund som basketdommer, synes jeg at man skulle kigge mere i den retning, og indføre et 3-dommersystem (udover linjevogterne) så der simpelthen er tre dommer på banen med en fløjte, der så efterfølgende kan diskutere en evt dom. Gerne stadig med en hoveddommer der så kunne være tungen på vægtskålen ved tvivlstilfælde.
Uanset hvad, mener jeg at man er nødt til at ændre vilkårene for dommerne på banen, så de får bedre mulighed for at bedømme situationerne korrekt. Efterfølgende karantæner for film på et helt andet niveau end det man ser nu, kunne også være et tiltag, hvis man gerne vil skuespilskulturen i fodbold til livs.
3) Her er der allerede noget igang, og selvom MKK bliver latterliggjort her i tråden, så *er* det vejen frem at forbedre dommerens forhold. Det ville under alle omstændigheder være naivt at tro at det allerede efter et halvt år ville give synlige resultater - det tager tid før en øget træningsindsats giver afkast. Jeg håber det tiltag fortsætter og udbygges.
....og så kan jeg kun anbefale at følge Kenn HAnsen på FB, twitter og lortedommer.dk, hvis man interesserer sig for dommergerningen udover når fejldomme lige rammer ned oveni AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Er der ikke god tillid til Jens Maae, jeg mener han er hurtigt glemt ved mange kampe.Pastorius skrev:Det første spørgsmål er hvem du ville have valgt i stedet?troelsh skrev:Mads Kristoffer Christophersen kåret til årets dommer i Danmark....
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Ved det ikke følger ikke så meget med i andre end AaB's kampe.634 skrev:
Er der ikke god tillid til Jens Maae, jeg mener han er hurtigt glemt ved mange kampe.
Jeg ved dog at det var stensikkert at det ville blive enten Kehlet eller MKK. De er udvalgt til at være de professionelle dommere, og det ville se dumt ud, hvis dem der har udnævnt dem, ikke selv synes at de er de bedste.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det kan der være en pointe i. Det vil hvertfald ikke se helt godt ud hvis ikke det er de bedste dommere der bliver professionelle.Pastorius skrev:Ved det ikke følger ikke så meget med i andre end AaB's kampe.634 skrev:
Er der ikke god tillid til Jens Maae, jeg mener han er hurtigt glemt ved mange kampe.
Jeg ved dog at det var stensikkert at det ville blive enten Kehlet eller MKK. De er udvalgt til at være de professionelle dommere, og det ville se dumt ud, hvis dem der har udnævnt dem, ikke selv synes at de er de bedste.
Jeg forstår dog ikke hvorfor man ikke har gjort alle dommerne professionelle. Hvis den nye TV-aftale virkelig giver så mange, efter danske forhold, så må der også være penge til at aflønne dommerne ordentligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Kenn Hansen har skrevet lidt om udtagelserne - og om at det også er klubberne der ikke vil betale for at dommerne kan få ordentlige forhold.jonas386 skrev:Det kan der være en pointe i. Det vil hvertfald ikke se helt godt ud hvis ikke det er de bedste dommere der bliver professionelle.Pastorius skrev:Ved det ikke følger ikke så meget med i andre end AaB's kampe.634 skrev:
Jeg forstår dog ikke hvorfor man ikke har gjort alle dommerne professionelle. Hvis den nye TV-aftale virkelig giver så mange, efter danske forhold, så må der også være penge til at aflønne dommerne ordentligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Endnu et meget fint indlæg fra Kenn Hansen, denne gang om dommerundskyldninger og om at indrømme fejl:
http://lortedommer.dk/tag-det-som-en-mand/
http://lortedommer.dk/tag-det-som-en-mand/
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Så fortsætter Randersgate. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/todd ... ge-keller/
Ufattelig at de ikke har stemt løsningen af med Todd. Nu siger han, at han ikke vil bruge Keller.
Jeg har tidligere plæderet for, at Todd nok forsvandt i denne sæson, og nu har han åbenbart fundet lejligheden.
Gravgård har rigtig store problemer. For enten taber han ansigt til Todd eller også mister han de utilfredse spilleres respekt ved at fyre Todd og ansætte en ny træner.
De her sager skal lukkes ned med det samme og man skulle have givet Keller min. 14 dages suspension i stedet for at Todd "blot" undlader at udtage ham. Så kunne man have sagt "Han har ikke gjort noget ulovligt, men der er behov for at alle parter får en tænkepause...". Så kunne Mads Øland komme på banen og sige, at deres spiller har ret til at træne, men den snak vil Mads Øland ikke vinde billetter på.
Ufattelig at de ikke har stemt løsningen af med Todd. Nu siger han, at han ikke vil bruge Keller.
Jeg har tidligere plæderet for, at Todd nok forsvandt i denne sæson, og nu har han åbenbart fundet lejligheden.
Gravgård har rigtig store problemer. For enten taber han ansigt til Todd eller også mister han de utilfredse spilleres respekt ved at fyre Todd og ansætte en ny træner.
De her sager skal lukkes ned med det samme og man skulle have givet Keller min. 14 dages suspension i stedet for at Todd "blot" undlader at udtage ham. Så kunne man have sagt "Han har ikke gjort noget ulovligt, men der er behov for at alle parter får en tænkepause...". Så kunne Mads Øland komme på banen og sige, at deres spiller har ret til at træne, men den snak vil Mads Øland ikke vinde billetter på.
- FlæskeFrank
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hele den sag er så ubegribelig dårligt håndteret af Randers FCs ledelse, at det gør helt ondt - kan godt forstå Todd sætter foden i.FlæskeFrank skrev:Så fortsætter Randersgate. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/todd ... ge-keller/
Rander FCs ledelse valgte først studsetaktikken og meldte ud, at det var Todds ansvar at skabe harmoni i spillertruppen (egentlig kujon-artigt af Gravgaard og kompagni), men det kan jo aldrig være en træners ansvar alene (især i en sag som denne), men hviler ligeså meget på en sportsdirektør.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"