Først og fremmest var det utrolig vigtigt og dejligt med 3 point - lad os håbe at sejren nu kan give os lidt selvtillid, så vi kan finde tilbage til noget af det vi præsterede i efteråret og i træningskampene.
Vores nuværende niveau er milevidt fra vores topniveau, og det er lidt overraskende for mig, at der ikke skal mere til at vælte os rent mentalt. Nuvel, vi har et ungt hold, men overall stadig et ret erfarent hold. For mig har det alligevel været tydeligt, at de høje forventninger til foråret har tynget os. Vi spillede en fornuftig kamp i Herning som vi kunne og burde have vundet, men vi fik kun det ene point, og så var det som om, at vi allerede var "presset" til en sejr mod OB, som vi så ikke fik. Herefter spiller vi 2 meget dårlige og nervøse kampe og får kun 1 point ud af det. Vi starter kampen igår nervøst, men får os spillet ind i kampen og fører fortjent ved pausen. Så blev det desværre krampagtigt igen, og hele 2 halvleg var en forfærdelig omgang fra vores side. Heldigvis holdt det hjem.
Vi må rose vores ellers udskældte forsvar for at stå fornuftigt imod de mange FCN angreb. De havde mange afslutninger, men kun få af dem var store chancer. Der er nok ingen tvivl om at FCN burde have fået en uafgjort med hjem, så vi må også takke for, at vi endelig havde lidt marginaler på vores side.
Derudover synes jeg at vores venstreside leverede de bedste indsatser igår. Der kom rigtig mange gode aktioner for Thomsen og Blåbjerg, hvorimod vores højreside stod stille, især takket være en jammerlig præstation fra Jönsson. Hvis ikke det var fordi at vi i forvejen må forvente stor udskiftning til sommer, så hælder jeg nok til ingen kontraktforlængelse.
Nu skal vi fortsætte og få sejren på tirsdag i Roskilde... så kan vi håbe, at vi kan finde tilbage til topniveauet lige så hurtigt som vi mistede det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14