AaB - Sønderjyske, 17.04.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Sønderjyske, 17.04.2016

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2016, 15:41

9520AaB skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
9520AaB skrev:Som jeg skrev tidligere, tror jeg faktisk at vi vinder. Vi vil ikke blive presset så meget i morgen. Jeg er meget i tvivl om jeg ikke synes, at det er nu vi skal give Spalvis et "hvil".
Hvis man stolede på en af U-19 backs, burde man også forsøge med en af dem. Lets face it, Gilli, PK og Blåbjerg er vores svageste kort.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er så uenig - jeg syntes generelt vores spillere har gjort det mindre godt i foråret - og PK og Blåbjerg har på ingen måde været dårligere end de andre. Tværtimod, vil jeg sige. Det er bare en nem forklaring/undskyldning. Spillet halter, vi har et spillemæssigt formdyk - og det kan der sikkert være mange forklaringer på.
Og fint med mig, at vi er uenige, derfor det er debatside:-). I mine øjne bliver Blåbjerg ALDRIG back. PK bidrager med intet offensivt, og er for svag i hovedspillet defensivt. Gilli, tja bom bom, fin hurtighed, men der er sgu for lang vej endnu.
Ahlmann klar, løser lidt af vores problemer.
Hvad med Spalvis??, bænk eller ej.
Ahlmann kan ikke spille tre kampe på otte dage, det bliver interessant om Søndergaard prioriterer at anvende Ahlmann mod Sønderjyske eller Agf.

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af emil_kj » 16. apr 2016, 15:59

Ifølge Nordjyskes mand til træning, svært at tyde hvordan AaB stiller op i morgen. Han tror dog på overraskelser.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2016, 16:25

Sønderjyske må undvære deres to backs, Marc Pedersen og Joao Pereira. M. Pedersen har karantæne mens portugisiske Pereira er blevet skadet. Det er en klar svækkelse af Sønderjyske som vi skal kunne udnytte.

Vi har tydeligvis ikke ramt efterårets niveau, men i morgen venter der en modstander som jeg tror står godt til os. Jeg ved godt at tabellen viser noget andet, men jeg anser klart Agf som en sværere modstander end Sønderjyske.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 16. apr 2016, 17:42

emil_kj skrev:
frederikshavneren skrev:Würtz og Ahlmann er med i truppen til kampen http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... uppen.aspx

Der skal frasorteres to spillere før kick off, Bassogog er fortsat udeladt.
Nogen der kender årsagens til Bassogog er helt udeladt fra truppen de seneste gange? Gjorde det jo rigtig fint på træningslejr. Blot overhalet?
Basssogog og kakeeto trænede med fysisk træner for dem selv i formiddagens træning. De må jo have behov for skånsom og personlig fysik træning.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. apr 2016, 18:33

Ahlmann i truppen! Holder det helt til kampen så er det en kæmpe opgradering.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. apr 2016, 18:43

Hvis Ahlmann er klar til at starte, så håber jeg man smider Blåbjerg ind centralt. Jeg synes han var virkelig god sidst han spillede derinde (måske sammen med KEP), hvor han brød mange bolde, og kom i vejen for rigtigt meget. Husker endda sammenligninger med Cannavaro herinde. Kasper Pedersen synes jeg er udmærket, men jeg tror Blåbjerg ender med at trække sig sejrsrigt ud af duellen om at spille ved siden af Holgerssen til næste sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. apr 2016, 18:47

634 skrev:
emil_kj skrev:
frederikshavneren skrev:Würtz og Ahlmann er med i truppen til kampen http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... uppen.aspx

Nogen der kender årsagens til Bassogog er helt udeladt fra truppen de seneste gange? Gjorde det jo rigtig fint på træningslejr. Blot overhalet?
Basssogog og kakeeto trænede med fysisk træner for dem selv i formiddagens træning. De må jo have behov for skånsom og personlig fysik træning.
De spillede begge for DS i Kjellerup fredag aften. Så det er nok derfor :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 16. apr 2016, 20:39

Puha, med Randers' sejr er der sgu igen pres på ift sjettepladsen. Ét point mod Haderslev ville godt nok lune i den forbindelse. Men det ligger ikke lige for med den forfatning, vi er i dette forsvar. Dog positivt at alle er klar. Ærgerligt vi er så tyndt besat især i midterforsvaret og i angrebet. Hælder til at lade Blåbjerg få chancen centralt i steder for KEP, der godt nok er ringe. Trist eftermæle for ham - men god fornøjelse til OB. :D
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 16. apr 2016, 21:21

Køllen I Møllen skrev:
634 skrev:
emil_kj skrev:

De spillede begge for DS i Kjellerup fredag aften. Så det er nok derfor :)
Det lyder som en god forklaring
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 16. apr 2016, 21:26

AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, med Randers' sejr er der sgu igen pres på ift sjettepladsen. Ét point mod Haderslev ville godt nok lune i den forbindelse. Men det ligger ikke lige for med den forfatning, vi er i dette forsvar. Dog positivt at alle er klar. Ærgerligt vi er så tyndt besat især i midterforsvaret og i angrebet. Hælder til at lade Blåbjerg få chancen centralt i steder for KEP, der godt nok er ringe. Trist eftermæle for ham - men god fornøjelse til OB. :D
Kampen mod AGF var en skamplet. Med Wurtz tilbage tror jeg dog på at vi ser en attitudeændring, han er simpelthen vores vigtigste mand med mange længder. Pokalfinalen er væk, så kampen i morgen er meget vigtig, taber vi tvivler jeg på at vi ender i top6 vinder vi derimod er lever medaljehåbet lidt endnu.

Desværre har ledelsens utallige fejldispositioner allerede kostet os dyrt. Dejligt at spillerne tog bladet fra munden og efter blamagen mod AGF. Opgaven for Gaarde i det kommende vindue står funklende klar:

Find en gardering til backpladserne
Find en angriber med mål i støvlerne
FInd en afløser/gardering for Wurtz - der ikke holder for evigt
Find en afløser for Thomsen
AaB - the Nordic gateway to Europe

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 16. apr 2016, 23:02

Brent skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, med Randers' sejr er der sgu igen pres på ift sjettepladsen. Ét point mod Haderslev ville godt nok lune i den forbindelse. Men det ligger ikke lige for med den forfatning, vi er i dette forsvar. Dog positivt at alle er klar. Ærgerligt vi er så tyndt besat især i midterforsvaret og i angrebet. Hælder til at lade Blåbjerg få chancen centralt i steder for KEP, der godt nok er ringe. Trist eftermæle for ham - men god fornøjelse til OB. :D
Kampen mod AGF var en skamplet. Med Wurtz tilbage tror jeg dog på at vi ser en attitudeændring, han er simpelthen vores vigtigste mand med mange længder. Pokalfinalen er væk, så kampen i morgen er meget vigtig, taber vi tvivler jeg på at vi ender i top6 vinder vi derimod er lever medaljehåbet lidt endnu.

Desværre har ledelsens utallige fejldispositioner allerede kostet os dyrt. Dejligt at spillerne tog bladet fra munden og efter blamagen mod AGF. Opgaven for Gaarde i det kommende vindue står funklende klar:

Find en gardering til backpladserne
Find en angriber med mål i støvlerne
FInd en afløser/gardering for Wurtz - der ikke holder for evigt
Find en afløser for Thomsen
Vi kan heller ikke helt udelukke 11. Pladsen, de 9 hold under os gør det sgu godt. Det er kun Hobro der halter lidt.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 17. apr 2016, 00:21

Jo jo men vores nuværende forfatning og ledelsens ufattelige inkompetence in mente kan vi ikke helt udelukke at Hobro henter os - så dårlige er de ikke at vi med den forfatning vi er i og ledelsens inkompetence KAN kan være sikker på de ikke henter os.
Vores forfatning er jo elendig kombineret med en inkompetent ledelse
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 17. apr 2016, 00:25

Et mere realistisk scenarie er at vi lægger afstand til konkurrenterne. Med AaB sejr og Brøndby nederlag i Parken så distancerer vi Sønderjyske og Brøndby med henholdsvis fem og seks point! Tilmed er det ikke utænkeligt at Fcm mandag aften smider point i Esbjerg.

Som jeg skrev i trådstarten så kan dette meget vel blive en superrunde for AaB.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 17. apr 2016, 07:23

frederikshavneren skrev:Et mere realistisk scenarie er at vi lægger afstand til konkurrenterne. Med AaB sejr og Brøndby nederlag i Parken så distancerer vi Sønderjyske og Brøndby med henholdsvis fem og seks point! Tilmed er det ikke utænkeligt at Fcm mandag aften smider point i Esbjerg.

Som jeg skrev i trådstarten så kan dette meget vel blive en superrunde for AaB.
Det er da rigtigt, men hvis nu Brøndby i stedet vinder i Parken, så har vi kun 4 point op til FCK, og vi skal altså møde dem i aalborg, det er da ikke helt urealistisk at slå dem der? :danmarkfan:

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 17. apr 2016, 09:07

Den er hjemme! Er vi seeded i CL-kvalen?

Nitten
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Nitten » 17. apr 2016, 10:10

Maglau skrev:Jo jo men vores nuværende forfatning og ledelsens ufattelige inkompetence in mente kan vi ikke helt udelukke at Hobro henter os - så dårlige er de ikke at vi med den forfatning vi er i og ledelsens inkompetence KAN kan være sikker på de ikke henter os.
Det er da helt vildt sortseer stemning der er fra nogen her inde. Ja de sidste par kampe har været elendige og der er spillere der forlader os. Spillere skal da forlade os løbende. Jeg fanger slet ikke det med inkompetent ledelse. Vi har en ledelse der har rettet gevaldigt op på økonomien, som har en ret klar strategi og samtidig formår vi at have en 2 plads i liga og være i semifinale i pokalen.

Kig lige rundt og sammenlign det med de andre klubber.

Istedet for hylekoret håber jeg på fuld opbakning til holdet på stadion.
Og at det fjols der kaster med ting efter vores egne spillere får en omgang buksevand.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. apr 2016, 10:12

Tja, så det er det vist tiden at hive en af de gode gamle op igen.

En kamp af gangen. Det kan blive en god runde, hvis vi vinder. Resten har vi ingen indflydelse, så det giver jo ikke meget mening at bekymre sig om.

... og ja, vi har da en rimelig chance for at blive mestre, hvis vi vinder resten af kampene, men det kræver at FCK også sætter til mod andre end os - og igen, det har vi ingen indflydelse på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 17. apr 2016, 10:55

Nitten skrev:
Maglau skrev:Jo jo men vores nuværende forfatning og ledelsens ufattelige inkompetence in mente kan vi ikke helt udelukke at Hobro henter os - så dårlige er de ikke at vi med den forfatning vi er i og ledelsens inkompetence KAN kan være sikker på de ikke henter os.
Det er da helt vildt sortseer stemning der er fra nogen her inde. Ja de sidste par kampe har været elendige og der er spillere der forlader os. Spillere skal da forlade os løbende. Jeg fanger slet ikke det med inkompetent ledelse. Vi har en ledelse der har rettet gevaldigt op på økonomien, som har en ret klar strategi og samtidig formår vi at have en 2 plads i liga og være i semifinale i pokalen.

Og at det fjols der kaster med ting efter vores egne spillere får en omgang buksevand.
Mon ikke det er ironisk ment :thumbsup:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 17. apr 2016, 11:18

Salle17 skrev:
Nitten skrev:

Mon ikke det er ironisk ment :thumbsup:
Billede

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 17. apr 2016, 12:00

Nordjyske gætter på at Ahlmann starter på bænken, da han ikke har trænet nok til at kunne spille fra start

Besvar