Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af mich1596 » 22. apr 2016, 14:22

Lucas Kuskenius skrev:Jeg synes vi bør kigge i retning af Nicolaj Madsen fra SønderjyskeE. Han er i hvert fald en spiller, som kan give Risgaard og Würtz kamp til stregen. Spørgsmålet er bare om de vil slippe ham, og om udenlandske følere gør, at han ikke finder os interessant.
Eller om det netop er her vi skal slippe lidt slanter, i håb om at tjene flere :thumbsup:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 22. apr 2016, 14:49

Arendt skrev:
634 skrev:
Arendt skrev:
634 skrev:
Arendt skrev:Jeg håber stadig, at vi henter Casper Sloth tilbage fra Leeds.

På hans topniveau blev han udtaget til landsholdet, og vi har brug for spillere i midten af tyverne på vores centrale midtbane.

Endvidere har Oliver Drost, årgang 95 og angriber på 187 cm, bombet med 4 mål i dag. Meget spændende spiller.
Det kan aldrig blive AaBs ansvar og forpligtelse at genstarte hans karriere, og AaB har mange spillere som byder sig til midtbane. At påstå at Casper Sloth kan hentes og sælges til en indtægt mere end dem, han skal holde ude fra AaBs spilletid finder jeg ikke sandsunligt.
Ret uenig.

Det er kun grundet Casper Sloths situation, at vi ville have mulighed for at hente en spiller af hans kaliber. Han har 10 landskampe og et klart højere spillemæssigt niveau end Oliver Abildgaard samt Magnus Christensen.

Endvidere vil han kunne slå Risgård af, såfremt han genfinder sit topniveau.

jeg er temmelig sikker på at AaB ikke har indtægter til at hente spillere med 10 landskampe. Det er i bund og grund der den ligger, så kan man være skeptisk over egen udviklede spillere. Når AaB kun kan trække 7000 til en pokal semi mod AGF er det egen udviklede spillere som i det meste tegner holdet.
1.
AaB har solgt Lukas Spalvis for et to-cifret millionbeløb. Sloth er ikke engang på bænken i Leeds, hvorfor det kan formodes, at de gerne vil af med ham hurtigst muligt, da han alligevel ikke tilføjer værdi i deres førsteholdskampe. Hvorfor skulle vi ikke have den økonomiske formåen?

2.
Jeg er ikke skeptisk overfor vores egen udviklede spillere, og det fremgår ikke i min indlæg. De udvikler sig i det tempo, som de skal og er begge inde over landsholdet i deres årgange. Det ændrer dog ikke på, at Sloth har et højere spillemæssige niveau, og vi godt kunne bruge en midtbanespiller, som kunne tilføje mere konkurrence og har landsholdsniveau.

3.
Hvordan kan du danne en sammenhæng imellem 7.000 tilskuere til en pokalkamp og tilføjelse af Casper Sloth?
Og med omkring 80 millioner på kontoen og flere på vej ser jeg slet ikke noget problem med at tilføre kæderne overgangskvallitet.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 25. apr 2016, 08:29

Hvis vi manglede en spændende hjælpetræner, så ville jeg klart kigge på Kleber. Han bragte altså noget forløsning til Vejle, men havde så samtidig ikke niveauet/heldet til at bringe dem til superligaen.

Men det er vel uinteressant, når Augu kommer som hjælpetræner til sommer.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 25. apr 2016, 09:58

FlæskeFrank skrev:Hvis vi manglede en spændende hjælpetræner, så ville jeg klart kigge på Kleber. Han bragte altså noget forløsning til Vejle, men havde så samtidig ikke niveauet/heldet til at bringe dem til superligaen.

Jeg har det lidt ambivalent med Augu, som træner. Ingen tvivl om, at Augu er min suveræne favoritspiller i de 10-15, hvor jeg har fulgt AaB tæt. Jeg tror bare ikke, at der er nogen garanti for at han er en god assistenttræner. Det virker sådan lidt for oplagt bare at tage den gamle anfører og gøre ham til assistent. Vi får Friis op som også er meget grøn som assistent og jeg synes det er fint, hvis vi kan forfremme internt, men jeg kunne godt se en ide i, at den ene af de to assistener havde lidt mere rutine på senior-niveau.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. apr 2016, 10:35

thomasjn skrev:Vi får Friis op som også er meget grøn som assistent og jeg synes det er fint, hvis vi kan forfremme internt, men jeg kunne godt se en ide i, at den ene af de to assistener havde lidt mere rutine på senior-niveau.
Jacob Friis har stærk erfaring fra U19-ligaen og er i princippet overkvalificeret idet han har P-licens. Kombineret med Augus praktiske erfaring fra 300 Superliga-kampe synes jeg nu vi har rigelig erfaring og kompetence - især når vores cheftræner vel nok er den mest erfarne i hele Superligaen.

Vi kan jo ikke erstatte Allan Kuhn 1:1. Det er ikke hverdagskost at have en assistenttræner, der bliver headhuntet som cheftræner i Skandinaviens pt. største klub. Det kan vi ikke forvente at have fremover, men løsningen Friis+Augu kan ikke være meget bedre i mine øjne.

Vi skal også huske at vi har en særdeles erfaren målmands-træner i Poul Buus og en U19-træner med P-licens i Anders Damgaard. Derudover har AaB tilknyttet 12 trænere med A-licens, herunder Pylle. Det er vel kun Brøndby, der har flere A og P-trænere gående rundt, og du finder ikke nær så mange dygtige trænere i eksempelvis AGF og OB.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. apr 2016, 11:32

Yankee skrev:
Vi skal også huske at vi har en særdeles erfaren målmands-træner i Poul Buus og en U19-træner med P-licens i Anders Damgaard. Derudover har AaB tilknyttet 12 trænere med A-licens, herunder Pylle. Det er vel kun Brøndby, der har flere A og P-trænere gående rundt, og du finder ikke nær så mange dygtige trænere i eksempelvis AGF og OB.
Nej, der er absolut ingen grund til at beklikke AaB's trænersammensætning, der er absurd god en klub af vores størrelse taget i betragtning. Det er bare at sammenligne med en klub som AGF, som vi på trænerfronten stadig er milevidt foran.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. apr 2016, 11:36

FlæskeFrank skrev:Hvis vi manglede en spændende hjælpetræner, så ville jeg klart kigge på Kleber. Han bragte altså noget forløsning til Vejle, men havde så samtidig ikke niveauet/heldet til at bringe dem til superligaen.

Kléber havde ry for at være en temmeligt ringe træner og dårlig til at forløse spillernes potentiale, da han trænede Hammarby's U 19 og U 21-hold i HTFF mellem 2010-2012. Jeg tror ikke rigtigt på at han ville kunne bringe noget til AaB som vi ikke har i forvejen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. apr 2016, 12:49

Vi skriver slut-april, og snart bør spekulationerne om til- og afgange i sommervinduet tage til:

Her nogle bud på et par spillere der måske kan være aktuelle for AaB, enten nu eller på sigt.

Fred Friday, Lilleström:
Angriber, og aktuelt topscorer i Tippeligaen. Er en af de få spændende navne i Lilleström, hvor også Mohamed Ofkir må vække lidt interesse rundt omkring. Har kontraktudløb om halvandet år. Så allerede meget spændende ud sidste sæson. Hurtig, pågående, udfordrende i sit spil og så er han et fysisk pragteksemplar.

Birger Meling, Stabæk:
Afhængigt af Ahlmann's situation, så kan den unge komet være fremtidens afløser på venstre back. Backkometen slog igennem med en fantastisk sæson i 2015, er skolet i bl.a. Middlesbrough, og fik også debut på det norske U21-landshold sidste år. Minder i spillestil meget om Ahlmann, er heller ikke specielt høj, men utroligt tempostærk og med glimrende spilforståelse. Kan skubbe Blåbjerg ind i centerforsvaret, hvor han hører til.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 25. apr 2016, 13:03

Gamen skrev:Vi skriver slut-april, og snart bør spekulationerne om til- og afgange i sommervinduet tage til:

Her nogle bud på et par spillere der måske kan være aktuelle for AaB, enten nu eller på sigt.

Fred Friday, Lilleström:
Angriber, og aktuelt topscorer i Tippeligaen. Er en af de få spændende navne i Lilleström, hvor også Mohamed Ofkir må vække lidt interesse rundt omkring. Har kontraktudløb om halvandet år. Så allerede meget spændende ud sidste sæson. Hurtig, pågående, udfordrende i sit spil og så er han et fysisk pragteksemplar.

Birger Meling, Stabæk:
Afhængigt af Ahlmann's situation, så kan den unge komet være fremtidens afløser på venstre back. Backkometen slog igennem med en fantastisk sæson i 2015, er skolet i bl.a. Middlesbrough, og fik også debut på det norske U21-landshold sidste år. Minder i spillestil meget om Ahlmann, er heller ikke specielt høj, men utroligt tempostærk og med glimrende spilforståelse. Kan skubbe Blåbjerg ind i centerforsvaret, hvor han hører til.
Nu ved jeg godt Tippen ikke er hvad den har vaeret, og egentlig heller ikke var det dengang, men er en 20-aarig topscorer, som ogsaa smaekkede masser af kasser ind sidste saeson ikke et stykke over vores oekonomiske prioriteringer? Ellers lyder han da spaendende, hvis det ikke lige var fordi vi har en del spiller paa vej paa den plads, som du vist selv gjorde mig opmaerksom paa i sidste uge.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. apr 2016, 13:39

Buzz Killington skrev:
Nu ved jeg godt Tippen ikke er hvad den har vaeret, og egentlig heller ikke var det dengang, men er en 20-aarig topscorer, som ogsaa smaekkede masser af kasser ind sidste saeson ikke et stykke over vores oekonomiske prioriteringer? Ellers lyder han da spaendende, hvis det ikke lige var fordi vi har en del spiller paa vej paa den plads, som du vist selv gjorde mig opmaerksom paa i sidste uge.
Lillestrøm har (som de fleste andre norske klubber under top 4) konsekvent dårlig økonomi. Han er ikke helt urealistisk. Men det kommer selvfølgelig i dén grad an på hvad situationen er med Jönsson og Helenius, samt om V. Ahlmann ryger ud af vagten.
Det er også derfor jeg tager mine forbehold :-)

Jeg synes Meling er mere spændende, også i et fremtidsperspektiv. Igen afhængigt af hvordan og hvorledes med Jakob Ahlmann.
Jeg har en 7-8 andre spillere på blokken, men dem smækker jeg op efterhånden som jeg får tid til det.

Det svære ved at sidde og foreslå spillere, er at det er totalt umuligt at spå om hvordan vores trup ser ud til sommer. Jönsson kan blive eller smutte, Helenius kan ønske sig et andet sted hen og arbejde på en exit. Til sommer har han alligevel kun 1 år tilbage af sin kontrakt. Der er sindssygt mange ubekendte.

En spiller som Espen Ruud, som desværre rejste hjem til Odd på en 5-årig kontrakt fra OB, var en af ligaens bedste backs sidste sæson og har åbnet formidabelt i denne. En skam at vi ikke har en type som ham på den højre back - er utroligt lig Dalsgaard og holder et virkelig højt niveau både defensivt og offensivt.
I mellemtiden kan man så studse lidt over, at den fra Brøndby hjemvendte Fredrik Semb Berge er ligaens bedst bedømte spiller efter de første 7 runder, hvor Odd har haft 6 clean sheets.
Der er et eller andet der rammer de spillere der rykker til hovedstadsklubberne, og det sætter igen en streg under at det er latterligt at dømme indkøb ude, fordi de ikke præsterer i Brøndby. Det siger absolut intet om hvordan de vil præstere andetsteds.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 25. apr 2016, 14:03

Det kunne måske også sige noget om Tippeligaens niveau, når Fredrik Semb Berge pludselig kan agere forsvarsgeneral.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 25. apr 2016, 14:12

Fredrik Semb Berge var på alle måder et rigtig køb, hvis vi havde købt ham i stedet for KEP. Rigtig alder, god erfaring og ansvar. Det er åbenbart ikke kvaliteter i Brøndby, så derfor faldt han igen :P

Jakob Ahlmann havde jeg dømt ude i påsken. Men hvis han spiller fra start i aften og dermed sin tredje kamp på en uge, så tror jeg på ham igen. Også selvom det kun bliver til 70 min.

Mht. Meling så er han vel lige nøjagtig Kristian Pedersen fra HB Køge. U21 back, god 2015 sæson og ejes af kronisk fattig klub. Der er vel ikke grund til at tro, at en norsk spiller - godt nok - med Tippeligaerfaring skulle være væsentlig bedre end en dansk spiller med 1. divisionserfaring. Når jeg skriver det, så er det ikke for at nedgøre Tippeligaen, men "dansk skolet" contra norsk skolet på lidt højere niveau - begge anerkendte som U21-spiller(her vægter jeg dansk U21 højere end norsk) - er vel lidt hip som hap, da erfaringen trods at er begrænset.

Øjebliksbilledet siger vel: backs - dækket ind, dog måske tvivl om reserven GIlli.
center - dækket ind
central midt - her synes reserven lidt langt fra nr. 1 på de to pladser. Uklart om, der suppleres.
Kanterne - Ny for Thomsen, men før eller efter salget vides ikke. Ikke optimalt, mon ikke der suppleres/udskiftes.
Front - Pohl prøves, men hvis Jönsson forsvinder kommer en ny ind, selvom vi får Helenius tilbage

Nu siger jeg ikke, at det er det, som jeg håber på, blot min fornemmelse på status.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. apr 2016, 16:18

FlæskeFrank skrev:Fredrik Semb Berge var på alle måder et rigtig køb, hvis vi havde købt ham i stedet for KEP. Rigtig alder, god erfaring og ansvar. Det er åbenbart ikke kvaliteter i Brøndby, så derfor faldt han igen :P

Jakob Ahlmann havde jeg dømt ude i påsken. Men hvis han spiller fra start i aften og dermed sin tredje kamp på en uge, så tror jeg på ham igen. Også selvom det kun bliver til 70 min.

Mht. Meling så er han vel lige nøjagtig Kristian Pedersen fra HB Køge. U21 back, god 2015 sæson og ejes af kronisk fattig klub. Der er vel ikke grund til at tro, at en norsk spiller - godt nok - med Tippeligaerfaring skulle være væsentlig bedre end en dansk spiller med 1. divisionserfaring. Når jeg skriver det, så er det ikke for at nedgøre Tippeligaen, men "dansk skolet" contra norsk skolet på lidt højere niveau - begge anerkendte som U21-spiller(her vægter jeg dansk U21 højere end norsk) - er vel lidt hip som hap, da erfaringen trods at er begrænset.

Øjebliksbilledet siger vel: backs - dækket ind, dog måske tvivl om reserven GIlli.
center - dækket ind
central midt - her synes reserven lidt langt fra nr. 1 på de to pladser. Uklart om, der suppleres.
Kanterne - Ny for Thomsen, men før eller efter salget vides ikke. Ikke optimalt, mon ikke der suppleres/udskiftes.
Front - Pohl prøves, men hvis Jönsson forsvinder kommer en ny ind, selvom vi får Helenius tilbage

Nu siger jeg ikke, at det er det, som jeg håber på, blot min fornemmelse på status.
Hvis den dystre fornemmelse holder stik, går vi efter alt at dømme en meget træls tid i møde. Der skal hentes én udefra fra de øverste hylder til hver kæde.
Fodbold skal ses med hjertet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 26. apr 2016, 10:46

AaB 85 95 99 08 skrev:
FlæskeFrank skrev:Øjebliksbilledet siger vel: backs - dækket ind, dog måske tvivl om reserven GIlli.
center - dækket ind

Hvis den dystre fornemmelse holder stik, går vi efter alt at dømme en meget træls tid i møde. Der skal hentes én udefra fra de øverste hylder til hver kæde.
I forhold til kampen i går, så må Ahlmanns 70 min. jo være tegn på at vi er dækket ind på backpladserne. Flere kampe på kort tid må give forhåbning om, at skadeshelvede er ovre. Tror ikke på forandring.

I øvrigt påfaldende hvor stille der er om Jonas Borring.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 26. apr 2016, 11:17

FlæskeFrank skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
FlæskeFrank skrev:Øjebliksbilledet siger vel: backs - dækket ind, dog måske tvivl om reserven GIlli.
center - dækket ind

I forhold til kampen i går, så må Ahlmanns 70 min. jo være tegn på at vi er dækket ind på backpladserne. Flere kampe på kort tid må give forhåbning om, at skadeshelvede er ovre. Tror ikke på forandring.

I øvrigt påfaldende hvor stille der er om Jonas Borring.
Vi er ikke dækket ind på back pladserne. Forårets kampe har med al tydelighed vist at vi har et problem på højre back hvor vi har oplevet et massivt kvalitets tab efter Dalsgaard rejste, hvilket er en af de primært årsager til de offensive problemer.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 26. apr 2016, 11:24

Projekt "Gilli som back" har været en fiasko indtil nu, PK er som forventet en middelgod løsning til højre og elendig til venstre, Ahlmann stadig kun på vej tilbage og Blåbjerg er ikke super sikker derude. Fire halve løsinger er bare ikke lig to gode løsninger.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 26. apr 2016, 14:16

Gökcan Kaya er transferfri til sommer. Jeg syntes han så utrolig ud i efteråret, og forstår ikke hvorfor Ove har bænket ham.

Jeg kender ikke rigtig de folk som bliver rykket op til sommer. Er der nogle der som kan blive Risgaards protegé?
Et Hjerte - En Klub

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 26. apr 2016, 15:12

Ham der Emil skrev:Gökcan Kaya er transferfri til sommer. Jeg syntes han så utrolig ud i efteråret, og forstår ikke hvorfor Ove har bænket ham.

Jeg kender ikke rigtig de folk som bliver rykket op til sommer. Er der nogle der som kan blive Risgaards protegé?
Det er fordi Ove ikke kan lide kreative spillere som ikke er vildt gode til at tackle. Gökcan Kaya er en fin spiller, men mener der er større talent i feks Rasmus Thellufsen som kommer op til sommer.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 26. apr 2016, 16:19

Jeg synes vi mangler en stærk højre back. Til gengæld ser venstre side mere fornuftig ud med Ahlman og Blåbjerg. Jeg synes det er fint at se den energi Pohl bringer, og han bliver med garanti god. Men man må også erkende, at han har brændt nogle gigantchancer. Han minder mig lidt om Dalle i begyndelsen. Altid fuld energi og maksimal indsats. Kunne man forestille sig Pohl andre steder end helt fremme??

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. apr 2016, 17:05

Klaus skrev:Jeg synes vi mangler en stærk højre back. Til gengæld ser venstre side mere fornuftig ud med Ahlman og Blåbjerg. Jeg synes det er fint at se den energi Pohl bringer, og han bliver med garanti god. Men man må også erkende, at han har brændt nogle gigantchancer. Han minder mig lidt om Dalle i begyndelsen. Altid fuld energi og maksimal indsats. Kunne man forestille sig Pohl andre steder end helt fremme??
Med det blik for spillet og den timing, Pohl har i sine løb, så synes jeg det vil være noget nær en dødssynd at gemme ham væk på en højre back. Han er og bliver angriber - bare en helt anden type end Ene, Spalvis og Dalsgaard for den sags skyld.

Låst