Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Jeg ved ikke, om det er realistisk, men en spiller som Robert Skov kunne jeg godt se på vores hold. Han har sikkert været nævnt før, og jeg kender ikke hans kontraktsituation.
Det er noget Kasper Kusk over ham, og med bedre medspillere tror jeg, at han vil blomstre.
Hvis ikke SIF rykker på, må han være til at komme i nærheden af. Måske også, hvis de rykker op.
Det er noget Kasper Kusk over ham, og med bedre medspillere tror jeg, at han vil blomstre.
Hvis ikke SIF rykker på, må han være til at komme i nærheden af. Måske også, hvis de rykker op.
Som jeg husker Dalsgaard i starten af hans tid i AaB, var han noget klodset med bolden. Allerede der har Pohl et forspring nu, og vil hurtigere kunne etablere sig i bagkæden.Klaus skrev:Nu var det heller ikke fordi, at jeg pinedød ville have Pohl ned på backen. Jeg tænkte bare, at det han bringer er så godt, at det vil være en skam, hvis det kun bliver gjort op i scoringer. Med det menes, at såfremt han ikke slår til som angriber, så synes jeg han ligner en spiller der godt kunne bruges andre steder på banen. Og så var sammenligningen til Dalle ret logisk. Det kan godt være de ikke er ens som typer. Men de har alligevel nogle fællestræk med hensyn til speed og energi... Al det sagt håber jeg han ender som topscorer634 skrev:Jeg synes alle spillere skal have blik for dybdeløb, spilforståelse og timing, det er bare ikke alle som har sulten til at score mål i stimer. De bliver ofte flyttet tilbage i banen.Yankee skrev:Det synes jeg ville være enormt ærgerligt. Det allersværeste at lære en seniorspiller er spilforståelse og timing. Du kan altid lægge kilo på eller forbedre dig teknisk - men fodboldintelligensen er næsten umulig at lære en seniorspiller. Derfor er Pohl i mine øjne så interessant - fordi han virker til at have et utrolig veludviklet blik for dybdeløb og timing i forhold til sine medspilleres indløb i feltet. Så kan vi altid lære ham at sparke bedre til bolden eller at aflevere bedre. Men det vil være synd at spilde så god en spilintelligens ved at lægge ham ned på højre back, efter min mening.634 skrev:
Pohl har flere gange været placeret på Højre back, og jeg tror desværre ikke han nogensinde bliver en meget scorende spiller. Så Højre back virker oplagt til ham, men det ville nu være rart at se ham kunne score inden flytningen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller er heller ikke nødvendigvis nogen dårlig kvalitet som AaB-back. Men synes dog det er noget tidligt at snakke omskoling. Hverken Helenius eller Spalvis bragede jo heller ikke igennem fra start. Især Helenius skulle jo bruge en del tid, og havde også en mindre nedgang, inden han slog igennem og blev superliga profil.
Det betyder selvfølgelig ikke at der automatisk også vil ske for Pohl, men man bør nok se tiden an, og i det mindste give det en chance inden man kigger i alternative løsninger.
Det er vel også stadig Pohls første (?) sæson, og det er altså sjældent at ungdomspillere slår igennem i deres første sæson. Heller ikke selvom de får spilletid. Af samme grund synes jeg også man bør have mere tålmodighed med spillere som Asger Bust, selvom han har været langt fra holdet i perioder.
Det betyder selvfølgelig ikke at der automatisk også vil ske for Pohl, men man bør nok se tiden an, og i det mindste give det en chance inden man kigger i alternative løsninger.
Det er vel også stadig Pohls første (?) sæson, og det er altså sjældent at ungdomspillere slår igennem i deres første sæson. Heller ikke selvom de får spilletid. Af samme grund synes jeg også man bør have mere tålmodighed med spillere som Asger Bust, selvom han har været langt fra holdet i perioder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det er ikke dårlige kvaliteter - men det er næsten ligegyldigt. En back skal ikke løbe i huller eller time sine løb i forhold til offsidefælde og bolde i bagrummet. En back skal komme bragende på ydersiden når holdet er i etableret angreb eller give bredde til en omstilling. Det kræver altså ikke blik for spillet eller timing for løb i bagrummet - det er en helt anden disciplin.jonas386 skrev:Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller er heller ikke nødvendigvis nogen dårlig kvalitet som AaB-back.
Han skal vel også kunne dække lidt op?Yankee skrev: Det er ikke dårlige kvaliteter - men det er næsten ligegyldigt. En back skal ikke løbe i huller eller time sine løb i forhold til offsidefælde og bolde i bagrummet. En back skal komme bragende på ydersiden når holdet er i etableret angreb eller give bredde til en omstilling. Det kræver altså ikke blik for spillet eller timing for løb i bagrummet - det er en helt anden disciplin.
Dække op? Hvornår? Næh, en back skal kunne to ting:Freddie skrev:Han skal vel også kunne dække lidt op?Yankee skrev: Det er ikke dårlige kvaliteter - men det er næsten ligegyldigt. En back skal ikke løbe i huller eller time sine løb i forhold til offsidefælde og bolde i bagrummet. En back skal komme bragende på ydersiden når holdet er i etableret angreb eller give bredde til en omstilling. Det kræver altså ikke blik for spillet eller timing for løb i bagrummet - det er en helt anden disciplin.
1) Løbe
2) Forsvare én-mod-én
Derudover er det et plus hvis han kan forsvare defensive standarder, slå et godt indlæg eller sparke hjørnespark - men det er bestemt ikke noget must. Spilintelligens og markeringsspil er meget langt nede på listen.
Nja, når vi nu spiller med offensive backs, så synes jeg jo nok, at det at kunne slå et ordentlig indlæg er et must, så:
3) Skarpe indlæg
Derudover gør det heller ikke noget, at backen er hurtig, så han kan redde røven på et midterforsvar, der spiller bolden frem og dermed løber stor risiko. Der spillede Dalsgaard også en rolle, særligt efter at vores seneste hurtige stopper, Lasse N drog udenlands. Hverken Holgersson eller Kasper P er særligt hurtige på de første meter. Det er lidt bedre med Blåbjerg.
3) Skarpe indlæg
Derudover gør det heller ikke noget, at backen er hurtig, så han kan redde røven på et midterforsvar, der spiller bolden frem og dermed løber stor risiko. Der spillede Dalsgaard også en rolle, særligt efter at vores seneste hurtige stopper, Lasse N drog udenlands. Hverken Holgersson eller Kasper P er særligt hurtige på de første meter. Det er lidt bedre med Blåbjerg.
In verbis simus faciles
Der er vel også lidt et spørgsmål om tolkning af begreberne. En af vores akillesscener har i mange år været indlæg til bagerste stolpe (især venstreback). Det kan dels forklares ved at vores backs traditionelt set ikke har haft deres styrker i luftspillet og i de fysiske dueller, men også ved forkerte beslutninger og placeringsevne. Det kan vel godt kaldes manglende markering, eller at lav spilintelligens der fører til forkerte beslutninger.Yankee skrev: Dække op? Hvornår? Næh, en back skal kunne to ting:
1) Løbe
2) Forsvare én-mod-én
Derudover er det et plus hvis han kan forsvare defensive standarder, slå et godt indlæg eller sparke hjørnespark - men det er bestemt ikke noget must. Spilintelligens og markeringsspil er meget langt nede på listen.
Jeg ser f.eks. Ahlmann som en forholdsvis spilintelligent back, i hvert fald hvad angår de offensive aktioner. Til gengæld er en af hans svagheder dårlige markeringer/tabte dueller på indlæg ved bagerste stolpe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Jeg skal lige være med....Snakker folk seriøst om, at omskole Pohl til back? Angribere koster boksen og er notorisk svære at udvikle, nu har vi fået en der har mange af de kvaliteter det kræver for at være top-angriber, så snakker I allerede om omskoling, det forstår jeg ikke. Knejten er 19, jeg tror han bliver til noget stort, jeg kan godt lige hans tilgang til spillet. ( han skal nok få lært at afslutte )
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -spilletid værsgo Gaarde, her er din højreback
Nej. Medmindre man vurdere at fyre Lars Søndergaard og skifte det halve af startopstillingen er seriøst.Brodernumsi skrev:Jeg skal lige være med....Snakker folk seriøst om, at omskole Pohl til back? Angribere koster boksen og er notorisk svære at udvikle, nu har vi fået en der har mange af de kvaliteter det kræver for at være top-angriber, så snakker I allerede om omskoling, det forstår jeg ikke. Knejten er 19, jeg tror han bliver til noget stort, jeg kan godt lige hans tilgang til spillet. ( han skal nok få lært at afslutte )
Et seriøst bud på en højreback, er Christoffer Remmer. Han vil gerne væk. http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -spilletid
Han vil give vores spil en ekstra dimension sammenlignet med PK, som "står" en ok back, men ikke tilfører nok fremad banen.
Generelt håber jeg truppen vil blive tilført tre forstærkninger i sommervinduet, foruden Holgersen og uden andre afgange end Spalvis og Jönsson. En back, en central midt og en udfordrende kant, så vi har flere tangenter at spille på, når det ikke kører for os.
Vores store akilleshæl er den manglende bredde. Og det har det i min optik været nærmest siden '08-sæsonen. Vores start 11'er er til top tre, mens vores 12. til 16. bedste spillere ikke er bedre end hvad Viborg, SønderjyskE og Esbjerg kan mønstre. Hvis vi vil være sikre på at komme i slutspillet næste sæson, er det her der skal strammes op.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Forvent et klassisk "Det har heller ikke det jeg mente" eller "Nu var min pointe, at..."-Jonas-indlæg.Yankee skrev:Det er ikke dårlige kvaliteter - men det er næsten ligegyldigt. En back skal ikke løbe i huller eller time sine løb i forhold til offsidefælde og bolde i bagrummet. En back skal komme bragende på ydersiden når holdet er i etableret angreb eller give bredde til en omstilling. Det kræver altså ikke blik for spillet eller timing for løb i bagrummet - det er en helt anden disciplin.jonas386 skrev:Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller er heller ikke nødvendigvis nogen dårlig kvalitet som AaB-back.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Hvis du læser mit indlæg, så kan du jo selv læse hvad min pointe er. Jeg er dog enig i det Yankee skriver, men det er jo heller ikke modstridende med mit eget indlæg.Gnu skrev:Forvent et klassisk "Det har heller ikke det jeg mente" eller "Nu var min pointe, at..."-Jonas-indlæg.Yankee skrev:Det er ikke dårlige kvaliteter - men det er næsten ligegyldigt. En back skal ikke løbe i huller eller time sine løb i forhold til offsidefælde og bolde i bagrummet. En back skal komme bragende på ydersiden når holdet er i etableret angreb eller give bredde til en omstilling. Det kræver altså ikke blik for spillet eller timing for løb i bagrummet - det er en helt anden disciplin.jonas386 skrev:Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller er heller ikke nødvendigvis nogen dårlig kvalitet som AaB-back.
Yankee skriver ganske vist at det er en helt anden disciplin, men det mener jeg nu ikke det er. Dalsgaard kom ofte i aggressive raids op af kanten, hvor han løb fra modstanderens back, og ofte har Dalsgaard også været forreste mand ved kontraangreb. Jeg er dog enig i at man også skal kunne andre ting som back, men du kan også se at jeg skriver jeg synes det er for tidligt at tale omskoling, hvorfor det er en noget hypotetisk diskussion.
Hvis du har et problem med mig som debattør, så skriv det istedet, eller, om ikke andet, kom med et input til debatten.
Remmer er imo en drømmespiller.. Masser af fart, ung og så kan han slå gode indlæg.. Men tror at han ender i Esbjerg.. Det overskydende spiller fra både Bif og Fck plejer traditionelt at ende í esbjerg..
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Remmer ville være awesome, håber vi prøver at signe ham.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Lodret uenig. Spilintelligens er ekstremt vigtigt for en back, med den måde vi spiller på. Det er vel netop den helt store forskel på f.eks. at have Ahlmann eller Blåbjerg på venstre back, til trods for at Blåbjerg vel egentlig kommer noget mere ned langs linjen end Ahlmann gør. Det nytter jo ikke noget at have en back, med den måde AaB spiller på, som konstant fiser op og ned af linjen, hvis han ikke er i stand til at gå med i kombinationerne og spille sig selv eller andre fri. Jo dygtigere boldspillere vi kan få på backs, jo farligere vil vores offensiv være.Yankee skrev:Dække op? Hvornår? Næh, en back skal kunne to ting:Freddie skrev:Han skal vel også kunne dække lidt op?Yankee skrev: Det er ikke dårlige kvaliteter - men det er næsten ligegyldigt. En back skal ikke løbe i huller eller time sine løb i forhold til offsidefælde og bolde i bagrummet. En back skal komme bragende på ydersiden når holdet er i etableret angreb eller give bredde til en omstilling. Det kræver altså ikke blik for spillet eller timing for løb i bagrummet - det er en helt anden disciplin.
1) Løbe
2) Forsvare én-mod-én
Og selvfølgelig skal en back kunne dække op, som jeg ser det. Jo dygtigere en back er til forsvarsarbejdet, desdo mindre skal vi se på at midterforsvaret kommer ud af position for at bakke op, og jo mindre er man nødt til at fokusere på at have kantspillere som er dygtige defensivt fremfor offensivt. Vi ser utallige gange at en back i AaB kommer til at stå mere eller mindre alene med to mand, og det skal de da gerne kunne håndtere.
I min optik er back positionerne blandt de allervigtigste for den måde vi gerne vil spille på, og vi kører i øjeblikket på maks. 3 cylindre her. Hvis Ahlmann fortsat viser fremskridt resten af sæsonen, mener jeg vi er fint besat på venstre back, mens det ser anderledes ud i den anden side, hvor jeg ikke mener at hverken PK eller (i høj grad) Gilli har slået til, desværre.
Som jeg ser det, er der behov for at hente en starter til højre back, og her kunne Remmer være et glimrende bud, selv om jeg tvivler stærkt på Ståle er interesseret i at sælge til os. Det ville ligne ham ekstremt dårligt at sælge til en potentiel konkurrent, som han uden tvivl ser os som. En teknisk dygtig og offensiv højre back bør dog være til at finde for fornuftige penge, og det synes jeg faktisk må være en førsteprioritet, forudsat at resten af truppen forbliver samlet.
Hvis en back står med to mand hvordan skal han så dække op? Hvis han begynder at dække én af dem op, så står den anden jo fri. Når en back står med to mand er det vigtigt at han kan løbe hurtigt og kan forsvare én-mod-én mod den af de to, der får bolden.Jesper Schmidt skrev:
Og selvfølgelig skal en back kunne dække op, som jeg ser det. Jo dygtigere en back er til forsvarsarbejdet, desdo mindre skal vi se på at midterforsvaret kommer ud af position for at bakke op, og jo mindre er man nødt til at fokusere på at have kantspillere som er dygtige defensivt fremfor offensivt. Vi ser utallige gange at en back i AaB kommer til at stå mere eller mindre alene med to mand, og det skal de da gerne kunne håndtere.
Hvad angår Jakob Blåbjerg så synes jeg ikke han mangler spilintelligens. Han løber bare ikke hurtigt nok ofte nok. Han skal ikke orientere sig efter de rum, modstanderne skaber. Han skal bare holde øje med hvornår vi angriber i højre side og så skal han løbe langs den hvide linje. Det er altså ikke særlig kompliceret eller krævende - det svære er at have luft, speed og mod til at tage løbene igen og igen.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hahahaha... Helt klassisk.jonas386 skrev:Hvis du læser mit indlæg, så kan du jo selv læse hvad min pointe er. Jeg er dog enig i det Yankee skriver, men det er jo heller ikke modstridende med mit eget indlæg.Gnu skrev:Forvent et klassisk "Det har heller ikke det jeg mente" eller "Nu var min pointe, at..."-Jonas-indlæg.Yankee skrev:Det er ikke dårlige kvaliteter - men det er næsten ligegyldigt. En back skal ikke løbe i huller eller time sine løb i forhold til offsidefælde og bolde i bagrummet. En back skal komme bragende på ydersiden når holdet er i etableret angreb eller give bredde til en omstilling. Det kræver altså ikke blik for spillet eller timing for løb i bagrummet - det er en helt anden disciplin.jonas386 skrev:Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller er heller ikke nødvendigvis nogen dårlig kvalitet som AaB-back.
Yankee skriver ganske vist at det er en helt anden disciplin, men det mener jeg nu ikke det er. Dalsgaard kom ofte i aggressive raids op af kanten, hvor han løb fra modstanderens back, og ofte har Dalsgaard også været forreste mand ved kontraangreb. Jeg er dog enig i at man også skal kunne andre ting som back, men du kan også se at jeg skriver jeg synes det er for tidligt at tale omskoling, hvorfor det er en noget hypotetisk diskussion.
Hvis du har et problem med mig som debattør, så skriv det istedet, eller, om ikke andet, kom med et input til debatten.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Hvis det er helt klassisk at argumentere for sit synspunkt, så tager jeg det som en ros. At du ikke selv evner at læse en pointe uden den skal skæres ud i pap, er vist betydeligt mere bekymrende.Gnu skrev:Hahahaha... Helt klassisk.jonas386 skrev:Hvis du læser mit indlæg, så kan du jo selv læse hvad min pointe er. Jeg er dog enig i det Yankee skriver, men det er jo heller ikke modstridende med mit eget indlæg.Gnu skrev:Forvent et klassisk "Det har heller ikke det jeg mente" eller "Nu var min pointe, at..."-Jonas-indlæg.Yankee skrev:Det er ikke dårlige kvaliteter - men det er næsten ligegyldigt. En back skal ikke løbe i huller eller time sine løb i forhold til offsidefælde og bolde i bagrummet. En back skal komme bragende på ydersiden når holdet er i etableret angreb eller give bredde til en omstilling. Det kræver altså ikke blik for spillet eller timing for løb i bagrummet - det er en helt anden disciplin.jonas386 skrev:Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller er heller ikke nødvendigvis nogen dårlig kvalitet som AaB-back.