Superliga 2015/16
Re: Superliga 2015/16
10 Superliga-kampe i streg uden sejr. Det må siges at være ypperste vinderattitude. Er der i øvrigt nogen der har hørt om FCM synes de er en del af guldkampen i denne uge?
Hvad sker der i øvrigt for Onside? Har de ladet en praktikant at lave kampprogram siden det store opgør BIF - FCN mellem to af sjællands førende klubber spilles en mandag? Ikke at jeg begræder det, hvis limsniffernes særposition afskaffes hos Viashit, men jeg kan kun forestille mig det er en fejl.
Hvad sker der i øvrigt for Onside? Har de ladet en praktikant at lave kampprogram siden det store opgør BIF - FCN mellem to af sjællands førende klubber spilles en mandag? Ikke at jeg begræder det, hvis limsniffernes særposition afskaffes hos Viashit, men jeg kan kun forestille mig det er en fejl.
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Mon ikke bare det er en lille straf fordi Brøndby ikke ville flytte kampen, dengang det faldte sammen med formel 1.thomasjn skrev:10 Superliga-kampe i streg uden sejr. Det må siges at være ypperste vinderattitude. Er der i øvrigt nogen der har hørt om FCM synes de er en del af guldkampen i denne uge?
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Bedst som københavner propagandaen måske er en smule aftagende i Onside så afløses den af en tilsvarende Agf propaganda.white splash skrev:Mon ikke bare det er en lille straf fordi Brøndby ikke ville flytte kampen, dengang det faldte sammen med formel 1.thomasjn skrev:10 Superliga-kampe i streg uden sejr. Det må siges at være ypperste vinderattitude. Er der i øvrigt nogen der har hørt om FCM synes de er en del af guldkampen i denne uge?
Det er helt vildt at medierne lader AGF slippe afsted med det ene spin efter det andet, der kun sættes i søen for at fjerne opmærksomhed fra deres skandaløst dårlige præstationer på banen.
Det er da så inderligt ligegyldigt om Glen giver hånd til en eller anden gammel Ikast-spiller. Det er da langt mere interessant at spørge Glen om hvor hans vinderkultur bliver af, når man ikke har vundet i 10 kampe? Eller spørge AGF om man kan kalde sig en storklub når man tillader sig at rive en halvsæson ud af kalenderen og tillade at man præsterer på så grotesk lavt niveau uden at drage konsekvenser? Er de så vant til at tabe fodboldkampe at de ikke løfter et øjenbryn når de over en hel sæson snitter under 1 point pr. kamp?
Måske skulle AGF fokusere lidt mere på at vinde nogle fodboldkampe end på at bygge nyt stadion.
Det er da så inderligt ligegyldigt om Glen giver hånd til en eller anden gammel Ikast-spiller. Det er da langt mere interessant at spørge Glen om hvor hans vinderkultur bliver af, når man ikke har vundet i 10 kampe? Eller spørge AGF om man kan kalde sig en storklub når man tillader sig at rive en halvsæson ud af kalenderen og tillade at man præsterer på så grotesk lavt niveau uden at drage konsekvenser? Er de så vant til at tabe fodboldkampe at de ikke løfter et øjenbryn når de over en hel sæson snitter under 1 point pr. kamp?
Måske skulle AGF fokusere lidt mere på at vinde nogle fodboldkampe end på at bygge nyt stadion.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvor mange gange har vi ikke sagt "nu kommer AGF" og så fusede det ud. Det kunne godt ligne en af de gange.
- FlæskeFrank
Mon ikke vi kommer se en del konsekvenser i AGF, når transfervinduet åbner igen til sommer? Indtil da er det jo svært at drage drastiske konsekvenser (andet end trænerfyringer - og det sker trods alt næppe..!).Yankee skrev:Det er helt vildt at medierne lader AGF slippe afsted med det ene spin efter det andet, der kun sættes i søen for at fjerne opmærksomhed fra deres skandaløst dårlige præstationer på banen.
Glen må jo spille, med de folk, han har til rådighed. Og i et forår, hvor nedrykning er stort set umulig, kan jeg da godt forstå, at man kan være tilfreds med at ryge i pokalfinalen og i øvrigt ellers prøve truppen af i forhold til den kommende sæson. Men selvfølgelig er det ikke optimalt ikke at have vundet i 11 kampe i træk, men 1 point i Herning er da vist meget fint...
Det er bare typisk AGF at man fokuserer på at købe 10 nye spillere og bygge et nyt stadion. Det løser ikke en skid. AGF skal have vendt den sportslige udvikling. Deres talentudvikling har ligget i ruiner i årevis og deres træningskultur er elendig. De har meget få dygtige trænere tilknyttet klubben og de zig-zagger hele tiden mellem forskellige spilfilosofier og klubværdier. De bruger alt for meget tid på at snakke om FC Midtjylland og løbebanen på Århus Stadion og alt for lidt tid på at snakke fodbold.BoT skrev: Mon ikke vi kommer se en del konsekvenser i AGF, når transfervinduet åbner igen til sommer? Indtil da er det jo svært at drage drastiske konsekvenser (andet end trænerfyringer - og det sker trods alt næppe..!).
Glen må jo spille, med de folk, han har til rådighed. Og i et forår, hvor nedrykning er stort set umulig, kan jeg da godt forstå, at man kan være tilfreds med at ryge i pokalfinalen og i øvrigt ellers prøve truppen af i forhold til den kommende sæson. Men selvfølgelig er det ikke optimalt ikke at have vundet i 11 kampe i træk, men 1 point i Herning er da vist meget fint...
De snakker om at det vil give klubben "et boost" at komme i pokalfinalen. Det er sådan noget Fodbold FM-snak. Hvordan er det helt konkret de vil bruge deres deltagelse i pokalfinalen til at skabe en bedre sportslig udvikling?
Prøv at se Fodboldmagasinet på DR1 fra i går aftes. Peter Møller nærmest slagter Glen dér i sit interview og hopper ikke på Glens bullshit-argumenterYankee skrev:Det er helt vildt at medierne lader AGF slippe afsted med det ene spin efter det andet, der kun sættes i søen for at fjerne opmærksomhed fra deres skandaløst dårlige præstationer på banen.
Nu synes jeg bare lige, man skal give Glen en reel chance. Mon ikke han er fuldt ud klar over betydningen af træningsmiljø og trænerstab? Og mon ikke også han er helt bevidst om, hvilken spillestil, han ønsker at indføre? Men manden har været ansat i AGF i 4 måneder - og SÅ hurtigt kan han næppe lave de revolutioner, som der er brug for.Yankee skrev: Det er bare typisk AGF at man fokuserer på at købe 10 nye spillere og bygge et nyt stadion. Det løser ikke en skid. AGF skal have vendt den sportslige udvikling. Deres talentudvikling har ligget i ruiner i årevis og deres træningskultur er elendig. De har meget få dygtige trænere tilknyttet klubben og de zig-zagger hele tiden mellem forskellige spilfilosofier og klubværdier. De bruger alt for meget tid på at snakke om FC Midtjylland og løbebanen på Århus Stadion og alt for lidt tid på at snakke fodbold.
De snakker om at det vil give klubben "et boost" at komme i pokalfinalen. Det er sådan noget Fodbold FM-snak. Hvordan er det helt konkret de vil bruge deres deltagelse i pokalfinalen til at skabe en bedre sportslig udvikling?
Jeg har i øvrigt ikke hørt Glen sige noget som helst om de løbebaner - det var vist mest Jacob Nielsen, der kørte den agenda i det der gøgler-indslag fra pokalfinalen.
Jow jow. Fire måneder og alt det der. Havde LS ikke vundet i år var han blevet kølhalet. De blev rullet af Viborg!
Nu er der vel også forskel på ambitionsniveauet i AaB og så AGF..Eksil skrev:Jow jow. Fire måneder og alt det der. Havde LS ikke vundet i år var han blevet kølhalet. De blev rullet af Viborg!
Uanset at GF er inde i en proces er det da skidt de ikke har vundet - især med en træner der går så meget op i netop vindermentalitet. Se på deres trup, af gode superligaspillere har de;
Duncan, Bjarnasson, Aabech, Danny Olsen, DC, Backmann og Alexander Juel
Derudover har de en række spillere der har spillet masser af Superliga i Lange, Stephan Petersen, Jens Jønsson, Daniel A. Pedersen og Steffen Rasmussen.
Bestemt ikke noget tophold eller fordi jeg ville bytte med specielt mange, men med de spillere bør man præstere mere end isolation på 11. pladsen. Selvfølgelig skal de skifte ud så flere spillere passer til Skrigballonens stil, men materialet er ikke så dårligt som RIddersholm vil snakke det ned til. Vil i øvrigt glæde mig til at se Peter Møller slagte Glen.
Duncan, Bjarnasson, Aabech, Danny Olsen, DC, Backmann og Alexander Juel
Derudover har de en række spillere der har spillet masser af Superliga i Lange, Stephan Petersen, Jens Jønsson, Daniel A. Pedersen og Steffen Rasmussen.
Bestemt ikke noget tophold eller fordi jeg ville bytte med specielt mange, men med de spillere bør man præstere mere end isolation på 11. pladsen. Selvfølgelig skal de skifte ud så flere spillere passer til Skrigballonens stil, men materialet er ikke så dårligt som RIddersholm vil snakke det ned til. Vil i øvrigt glæde mig til at se Peter Møller slagte Glen.
Nok kan man blive irriteret på Ståle fra tid til anden, men jeg kunne dæleme ikke lade være med at trække på smilebåndet over hans stikpille til AGF angående de 3900 tilskuere mod Viborg i forrige Superligarunde.
Med undtagelse af Brøndby har jeg simpelthen ikke oplevet mage til spin over en pokalfinale som den, de har foretaget i AGF. Skønt tilskuertallet har været for nedadgående i årevis og kun ved - meget få - festlige lejligheder passerer de 10.000, bliver de ved med at fable om nye stadions, og de medbragte angiveligt 18.000 fra Aarhus til Parken fremstilles som et helt enestående eksempel, selv om AaB har haft mellem 12. og 15.000 medbragte tilskuere til deres pokalfinaleR gennem de sidste 20 år, ligesom både Esbjerg og Randers medbragte et 5-cifret antal tilskuere til deres pokalfinale for et par år siden.
Mht. det sportslige er det altså selv for AGF uhørt ikke at vinde en kamp de første 10 runder af en forårssæson, og det er kun en strukturændring og en skrivebordssejr over Hobro, der forhindrer nedrykning nr. 4 på 10 år. Disse her lidt krampagtige forsøg på at italesætte en "proces" forekommer ligeså tåbelige som tidligere tiders mesterskabssnak efter et par sejre i træk.
Med undtagelse af Brøndby har jeg simpelthen ikke oplevet mage til spin over en pokalfinale som den, de har foretaget i AGF. Skønt tilskuertallet har været for nedadgående i årevis og kun ved - meget få - festlige lejligheder passerer de 10.000, bliver de ved med at fable om nye stadions, og de medbragte angiveligt 18.000 fra Aarhus til Parken fremstilles som et helt enestående eksempel, selv om AaB har haft mellem 12. og 15.000 medbragte tilskuere til deres pokalfinaleR gennem de sidste 20 år, ligesom både Esbjerg og Randers medbragte et 5-cifret antal tilskuere til deres pokalfinale for et par år siden.
Mht. det sportslige er det altså selv for AGF uhørt ikke at vinde en kamp de første 10 runder af en forårssæson, og det er kun en strukturændring og en skrivebordssejr over Hobro, der forhindrer nedrykning nr. 4 på 10 år. Disse her lidt krampagtige forsøg på at italesætte en "proces" forekommer ligeså tåbelige som tidligere tiders mesterskabssnak efter et par sejre i træk.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Vi skal heller ikke glemme, at AGF fik tilført Duncan i vintervinduet og Glen har haft to måneders uforstyrret opstart.
Så enhver træner i superligaen burde være fyringstruet med 10 kampe uden sejr uanset klub- eller trænernavn.
Så enhver træner i superligaen burde være fyringstruet med 10 kampe uden sejr uanset klub- eller trænernavn.
- FlæskeFrank
Jeg har kigget lidt på det resterende kampprogram, og lad mig starte med det åbentlyse: FCK kan ikke hentes - deres slutprogram er simpelthen for let. Derfor vil jeg hellere se efterfølgerne:
SønderjyskE (55)
FCM-SE
SE-OB
SE-RFC
BIF-SE
Der er altså ikke et let program, og 6 point ligner et meget godt bud - altså i alt 61
FCM(49)
FCM-SE
RFC-FCM
AaB-FCM
FCM-FCN
Et RIGTIG svært program! De skal være meget glade for at få mere end 6 point.
AaB (49)
AaB - FCK
AGF-AaB
AaB-EfB
AaB-FCM
OB-AaB
Vi skal jo nok vinde 4 af de 5 sidste kampe, for at hente SønderjyskE - der bliver vanskeligt, men det KAN lade sig gøre!
Det kan alstå sagtens gå hen og blive RIGTIG spændende. Specielt FCM-kampen i næstsidste runde, bliver MEGA-vigtig... Med mindre selvfølgelig, at vi har smidt det hele på gulvet inden da!
SønderjyskE (55)
FCM-SE
SE-OB
SE-RFC
BIF-SE
Der er altså ikke et let program, og 6 point ligner et meget godt bud - altså i alt 61
FCM(49)
FCM-SE
RFC-FCM
AaB-FCM
FCM-FCN
Et RIGTIG svært program! De skal være meget glade for at få mere end 6 point.
AaB (49)
AaB - FCK
AGF-AaB
AaB-EfB
AaB-FCM
OB-AaB
Vi skal jo nok vinde 4 af de 5 sidste kampe, for at hente SønderjyskE - der bliver vanskeligt, men det KAN lade sig gøre!
Det kan alstå sagtens gå hen og blive RIGTIG spændende. Specielt FCM-kampen i næstsidste runde, bliver MEGA-vigtig... Med mindre selvfølgelig, at vi har smidt det hele på gulvet inden da!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
seamann
Nogen der ved hvornår næste sæson starter (google kom ikke lige med et svar i første hug) ?
Ifølge DBU's datoplan starter turneringen op igen i uge 28. Det må betyde første runde går fra d. 15. juli til d. 18. juli.
http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Bro ... ar2017.pdf
http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Bro ... ar2017.pdf
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Jeg har flere gange været efter de sløje tilskuertal i Aalborg, men det er godt nok endnu ringere det FCK præsterer. Til dagens guldfest i Parken hvor FCK vinder guldet efter nogle magre sæsoner er der kun dukket 23.000 tilskuere op, det er godt nok pinligt at ikke engang et mesterskab kan fylde Parken.
Esbjerg for ... Man begynder at kunne frygte en femteplads nu
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
Fuck jer EfB håber de rykker ned næste år
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.