Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af thomasjn » 17. maj 2016, 14:17

Vi fire kampe tilbage

AGF - AaB: 3 point
AaB - EfB: 3 point
AaB - FCM: 1 point
OB - AaB: 1-3 point
I alt: 8-10 point

EfB og AGF skal vi slå. Det må være et decideret krav til truppen. Jeg tror vi smider point i en af de to sidste og jeg tror mest på det bliver mod FCM som vi tit spiller lige kampe med. Der skal dog ikke være nogen tvivl om, at jeg ville ønske at ekspedere FCM ud af ligningen på Aalborg Stadion.

SønderjyskEs slutprogram
SønderjyskE - OB: 1 point
SønderjyskE - Randers: 3 point
Brøndby - SønderjyskE: 1 point
I alt: 6 point

Brøndbys slutprogram
Brøndby - Viborg: 1-3 point
Hobro - Brøndby: 3 point
Brøndby - SønderjyskE: 1 point
I alt: 5-7 point

FCMs slutprogram
Randers - FCM: 1-3 point
FCM - FCN: 3 point
I alt: 5-7 point

Slutstilling, hvis alle får minimum point

2 SønderjysE 61p
3 FCM 57p
4 AaB 57p
5 BIF: 56p

FCM har desværre en bedre målscorer, kan vi derfor slå dem hjemme vil det lune gevaldigt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2016, 15:15

thomasjn skrev:Vi fire kampe tilbage

[snip]
Du tjener godt på oddset?

Det er helt håbløst at kigge på program og hvem der står til at få hvor mange point. Vi har én kamp i aften. Der skal gives gas, og AGF skal køres over.
Dernæst har vi en kamp i Esbjerg. Der skal bare gives gas og de skal køres over.... osv.

Så må vi se hvor godt det er lykkedes og hvad det rækker til når røgen har lagt sig og turneringen er slut.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 17. maj 2016, 15:31

Pastorius skrev:

[snip]

Det er helt håbløst at kigge på program og hvem der står til at få hvor mange point. Vi har én kamp i aften. Der skal gives gas, og AGF skal køres over.
Dernæst har vi en kamp i Esbjerg. Der skal bare gives gas og de skal køres over.... osv.

Så må vi se hvor godt det er lykkedes og hvad det rækker til når røgen har lagt sig og turneringen er slut.
Præcis. Det eneste, der er interessant er AaBs pointsnit. Hvis vi ender på 55-57 point, så kan vi altså ikke være utilfredse selvom det kun skulle række til en 5. plads. 55-57 point vil i 9 ud af 10 sæsoner give bronze (ofte sågar også sølv), og det er nu engang ikke i vores hænder hvor mange point Sønderjyske, FCM og Brøndby går og laver.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 17. maj 2016, 16:00

Yankee skrev:
Pastorius skrev:

[snip]

Præcis. Det eneste, der er interessant er AaBs pointsnit. Hvis vi ender på 55-57 point, så kan vi altså ikke være utilfredse selvom det kun skulle række til en 5. plads. 55-57 point vil i 9 ud af 10 sæsoner give bronze (ofte sågar også sølv), og det er nu engang ikke i vores hænder hvor mange point Sønderjyske, FCM og Brøndby går og laver.
Selvfølgelig skal vi forholde os til hvad vores modstandere går ud og laver. Ellers er fodbold jo blot en matematisk formel og vi ender med en FCM tilgang til spillet, hvor vi er moralsk vinder af en tredjeplads fordi vores pointsum normalvis vil række til det. På samme måde forholder vi os jo også til de hold vi skal møde kommer med fem sejre eller fem nederlag i træk. Ingen turneringer er ens og derfor kan man selvfølgelig ikke blot konkludere at under normale omstændigheder. Den filosofi henleder tanken mod postulatet som blev fremført efter vores seneste mesterskab, at det var et billigt et af slagsen, fordi modstanderne ikke toppræsterede. De præsterede så godt som de evende i den sæson. I år er i øvrigt en målrig sæson. Sidste år havde kun to top fem klubber scoret mere end 40 mål efter 33 runder. I år har fire ud af fem scoret mere end 50 mål efter 30 runder. I mesterskabssæsonen leverede vi 60 mål i 33 kampe det er vi 7 mål fra pt. Så 7 mål mere skulle teoretisk sikre os endnu et mesterskab. Var det altså ikke lige på grund af modstanderne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2016, 18:53

NIN skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev:

[snip]

Selvfølgelig skal vi forholde os til hvad vores modstandere går ud og laver. Ellers er fodbold jo blot en matematisk formel og vi ender med en FCM tilgang til spillet, hvor vi er moralsk vinder af en tredjeplads fordi vores pointsum normalvis vil række til det. På samme måde forholder vi os jo også til de hold vi skal møde kommer med fem sejre eller fem nederlag i træk. Ingen turneringer er ens og derfor kan man selvfølgelig ikke blot konkludere at under normale omstændigheder. Den filosofi henleder tanken mod postulatet som blev fremført efter vores seneste mesterskab, at det var et billigt et af slagsen, fordi modstanderne ikke toppræsterede. De præsterede så godt som de evende i den sæson. I år er i øvrigt en målrig sæson. Sidste år havde kun to top fem klubber scoret mere end 40 mål efter 33 runder. I år har fire ud af fem scoret mere end 50 mål efter 30 runder. I mesterskabssæsonen leverede vi 60 mål i 33 kampe det er vi 7 mål fra pt. Så 7 mål mere skulle teoretisk sikre os endnu et mesterskab. Var det altså ikke lige på grund af modstanderne.
Jo jo, men det nytter sgu ikke at gætte os frem til hvad de gør i de næste kampe.

Vi skal bruge vores kræfter der hvor vi selv kan gøre noget ved det. Hvis vi så er kommet så langt at en uafgjort er nok til Europa, kan vi begynde at overveje at være taktiske.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2016, 18:55

Yankee skrev:
Pastorius skrev:

[snip]

Jeg ved ikke om vi skal være tilfredse, men medmindre man tror at AaB slapper af med vilje, så har vi jo undervejs gjort hvad vi kunne, og det rakte ikke til mere

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 17. maj 2016, 19:05

Pastorius skrev:
NIN skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev:

[snip]

Jo jo, men det nytter sgu ikke at gætte os frem til hvad de gør i de næste kampe.

Vi skal bruge vores kræfter der hvor vi selv kan gøre noget ved det. Hvis vi så er kommet så langt at en uafgjort er nok til Europa, kan vi begynde at overveje at være taktiske.
Enig, men det er jo også langt fra det samme som at konkludere, at fordi det rakte sidste sæson eller sæsonen før, så er det ikke os der er noget galt med, men de andre der er bedre. Fodbold er ikke statisk på samme måde som en liga ikke er copypaste.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 17. maj 2016, 20:20

Maglau skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:
Jesper Schmidt skrev:Omvendt skal vi slå AGF. Der har været svipsere nok mod Glens bundhold. Alt andet end en sejr i morgen vil være totalt uacceptabelt og må virkelig skabe panderynker internt. Så har vi Esbjerg og det møg forsvar skal vi også kunne køre over.
Hvis man ellers har fulgt AaB's præstationer i foråret, ville jeg synes at andre ord end "uacceptabelt" om alt andet end en sejr på udebane, og "skal kunne køre over", ikke lige var de mest logiske at finde frem

Vi har da taget er par guldmedaljer mig bekendt. Selv hvis der var noget om det, hvorfor skulle AaB vaere saa anderledes end de andre klubber, at man tilsyneladende ikke gider kaempe om medaljer? Mon ikke det bare er en historisk tilfaeldighed, hvis der altsaa overhovedet er noget om snakken?
Jeg mener bestemt ikke at man ikke gider kæmpe om medaljer, måske snarere tværtimod er det min fornemmelse at der har været en del sæsoner hvor det har virket til forventningspresset måske har været for stort for spillerne. Det er klart at det er anderledes med mesterskabssæsonerne og bronzesæsonen, men som jeg husker det, har vi stået i meget lignende situationer som vi er i nu - med 4-5 runder tilbage og med i medaljekampen, i flere af de sæsoner hvor vi er sluttet på 4. eller 5. pladsen.

Anyways, min pointe var egentlig blot at vi har været hamrende ustabile i foråret, og at jeg derfor synes det er lidt overdrevet optimistisk at forvente vi bare uden videre kører AGF og Esbjerg over. Det kan vi sagtens, hvis vi rammer topniveauet. Men vi kan saftsuseme også få store problemer hvis vi ikke gør, og begge scenarier er vel stort set lige sandsynlige.
Den fede situation med Sønderjyskes nederlag er at vi kan næsten selv bestemme om vi skal have sølv eller en 5/6 plads. Vi møder FCM i næste sidste runde og ellers har vi Agf og EFB som ikke har noget at spille for og hvilket måske også gælder OB i sidste runde.

Sønderjyske skal møde OB, Randers og Brøndby det er ikke verdens letteste program.

Hvis ikke vi har nosserne til at køre både Agf og EFB over så har vi ikke fortjent hverken europa eller metal og vi kommer til at slutte efter det BIF hold som alle herinde mener er pivringe pinlige.
Og netop de sidste to linjer ridser min pointe op. Hvis vi skal have fortjente medaljer, altså som i at vi selv har præsteret ok på point-kontoen og ikke blot været heldige med, at alle andre også har fucket op, så skal vi slå både agf og esbjerg. Derudover fastholder jeg, at jeg mener, at vi trods alt i momenter har set, at vi stadig har det gode spil i os, mens jeg ikke har set noget som helst prangende spil fra agf - derfor mener jeg også, at vi spillemæssigt KAN være langt bedre end dem (om vi er det på dagen er noget helt andet).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 17. maj 2016, 20:26

salling23 skrev:
Mogens skrev:Lort og lagkage at fiskerne ikke kunne holde bif fra sejr. Blot en uafgjort havde været ok, men nej nej, sådan skulle det ikke gå.

Nå, hvis vi vil gøre os fortjent til bronzen skal vi vel kunne spille os til 10 point i de sidste 4 kampe. To af sejrene bør (såfremt vi skal have fortjente medaljer) komme i de næste to runder. Derefter skal vi så have en sejr og en uafgjort i de to sidste runder. Det optimale er selvfølgelig, at vi slår fcm, da det er dem (og bif) vi kæmper mod nu.

Jeg både tror og håber, at vi slår agf i morgen - både fordi vi trods alt har vist, at vi stadig kan spille bold, men også fordi agf er middelmådige (og ikke har vist andet).
AGF - AaB 21.4.16 2-2
AaB - AGF 13.4.16 0-2
AaB - AGF 18.3.16 2-2

Kan godt se at vi ligger under jer ;)
Nu er kampe i pokalturneringen i ligaen to helt forskellige ting - ellers ville agf være tophold, og det sker jo kun i 1. division.

Man kan ofte dreje fakta i sin retning alt efter agenda, så jeg regner med, at det er helt bevidst, at du ikke har taget kampen fra 5. runde med. En kamp der resulterede i AaB-sejr og dermed bringer status for ligaen op på 2 kampe og 4 point til AaB og 1 til agf.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2016, 20:29

Hold nu kæft. Der skal ingenting til at score på os.

Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2016, 20:32

Det er jo fandme et helt hold med shanks

Sent from my iPad using Tapatalk

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 17. maj 2016, 22:18

Mogens:

Nu er kampe i pokalturneringen i ligaen to helt forskellige ting - ellers ville agf være tophold, og det sker jo kun i 1. division.

Man kan ofte dreje fakta i sin retning alt efter agenda, så jeg regner med, at det er helt bevidst, at du ikke har taget kampen fra 5. runde med. En kamp der resulterede i AaB-sejr og dermed bringer status for ligaen op på 2 kampe og 4 point til AaB og 1 til agf.
Nu tog jeg de sidste 3 spillede kampe i mellem os, fordi de har været under Glen Riddersholm.
Vi spiller en helt anden stil nu end vi gjorde i runde 5, så ja den er bevidst udeladt, men ikke af den grund du tror
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 17. maj 2016, 22:20

9520AaB skrev:
salling23 skrev:
Mogens skrev:Lort og lagkage at fiskerne ikke kunne holde bif fra sejr. Blot en uafgjort havde været ok, men nej nej, sådan skulle det ikke gå.

Nå, hvis vi vil gøre os fortjent til bronzen skal vi vel kunne spille os til 10 point i de sidste 4 kampe. To af sejrene bør (såfremt vi skal have fortjente medaljer) komme i de næste to runder. Derefter skal vi så have en sejr og en uafgjort i de to sidste runder. Det optimale er selvfølgelig, at vi slår fcm, da det er dem (og bif) vi kæmper mod nu.

Jeg både tror og håber, at vi slår agf i morgen - både fordi vi trods alt har vist, at vi stadig kan spille bold, men også fordi agf er middelmådige (og ikke har vist andet).
AGF - AaB 21.4.16 2-2
AaB - AGF 13.4.16 0-2
AaB - AGF 18.3.16 2-2

Kan godt se at vi ligger under jer ;)
Anerkender til fulde, at AaB ikke har slået GF i de sidste tre kampe. Med en anelse realisme fra en GF fan, ville det være skønt med anerkendelse om, at den sidste nok ikke var endt 2-2, hvis AaB havde parkeret bussen og gået efter sejr fremfor avancement. Billede
Det er vi helt enige om
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. maj 2016, 14:52

Fuck lorte Randers for at forære Midtjylland sejren. Skodhold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. maj 2016, 14:53

jonas386 skrev:Fuck lorte Randers for at forære Midtjylland sejren. Skodhold.
Totalt til grin. De kunne ha' scoret 4-5 mål selv mod FCM. Nej, AaB får sgu ikke foræret en skid dette forår. Men på den anden side, når man ikke selv besidder kvalitet...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. maj 2016, 14:54

Det er absurd så lidt der går vores vej for tiden, alle resultater går imod.

Randers fører fortjent med få minutter igen, og når endda at sende en gigachance på overlæggeren i overtiden... alligevel ender de med at tabe til FCM.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Indlæg af Gamen » 22. maj 2016, 14:55

Vi kan starte med os selv... Det er os der ser ud til at pisse europæisk deltagelse væk med et elendigt forår. I klubbens situation, og med koefficientpointene fra sidste sæson in mente, er det tæt på utilgiveligt. Det er kun de værste jubelidioter herinde, der kan få det her til at fremstå som en godkendt sæson, vores gode efterår in mente.

Vores egen kujonkamp i Randers var et fint eksempel på, at både viljen og evnerne har manglet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. maj 2016, 14:59

Gamen skrev:
Vi kan starte med os selv... Det er os der ser ud til at pisse europæisk deltagelse væk med et elendigt forår. I klubbens situation, og med pointene fra sidste sæson in mente, er det tæt på utilgiveligt. Det er kun de værste jubelidioter herinde, der kan få det her til at fremstå som en godkendt sæson, vores gode efterår in mente.

Vores egen kujonkamp i Randers var et fint eksempel på, at både viljen og evnerne har manglet.
Der har været så stor forskel på efterår/forår, at det er svært at give en samlet karakter for sæsonen. Foråret har indtil videre været uacceptabelt, plain and simple, og der skal leveres 3 store kampe her til sidst for at ændre på dét indtryk. Sker der ikke, og fortsætter elendighederne ind i efteråret, tror jeg Gaarde vil overveje at finde det grå papir frem fra skuffen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. maj 2016, 15:05

Gamen skrev:
Vi kan starte med os selv... Det er os der ser ud til at pisse europæisk deltagelse væk med et elendigt forår. I klubbens situation, og med koefficientpointene fra sidste sæson in mente, er det tæt på utilgiveligt. Det er kun de værste jubelidioter herinde, der kan få det her til at fremstå som en godkendt sæson, vores gode efterår in mente.

Jeg tror ikke vi er uenige. Det gør det dog ikke mindre frustrerende at en direkte konkurrent henter 3 point de sidste 4 minutter. Men nej, det er næppe Randers skyld, såfremt vi ikke kommer i Europa. Vi taber sikkert også til Esbjerg senere idag, og så kan det hele jo være ligegyldigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. maj 2016, 15:13

Gamen skrev:

Du har fuldstændig ret i at vores forår har været en stor skuffelse, og at vi må kigge os selv i spejlet når vi skal finde årsagen til manglende europabold næste sæson... Det ændrer dog ikke ved, at de andre resultater i øjeblikket går os imod i en absurd grad. Helt vildt at FCM ender med at vinde den kamp jo. Det kan man godt ærge sig over, uden at gemme sig fra ens egne præstationer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar