Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 17. maj 2016, 05:33

Remmer er altså ikke et urealistisk mål. Han har udløb til næste sommer og spiller stort set ikke.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. maj 2016, 12:35

Eksil skrev:Remmer er altså ikke et urealistisk mål. Han har udløb til næste sommer og spiller stort set ikke.
Det ville være meget "U-FCK'sk" at forstærke en direkte konkurrent med et ungt talent, som jeg er sikker på Ståle ser os som. Jeg tror han enten bliver rykket frem i hierakiet, hvis de ikke forlænger med Ankersen, eller også bliver han lejet ud til en klub som ikke er en konkurrent om placeringer for FCK - som da de udlejede Toutouh til Esbjerg eksempelvis.

De eneste gange vi har kunnet handle fra FCK, har det været spillere som de selv fuldstændig havde opgivet, og på tidspunkter hvor vi ikke kunne forventes at være den helt store trussel. Billedet vil være præcist det samme for andre klubber som traditionelt blander sig i toppen.

Og så har jeg iøvrigt uhyre svært ved at tro at FCK ikke har planer med Remmer fremadrettet, han er en talentfuld spiller.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2016, 12:45

Jesper Schmidt skrev:
Eksil skrev:Remmer er altså ikke et urealistisk mål. Han har udløb til næste sommer og spiller stort set ikke.
Det ville være meget "U-FCK'sk" at forstærke en direkte konkurrent med et ungt talent, som jeg er sikker på Ståle ser os som. Jeg tror han enten bliver rykket frem i hierakiet, hvis de ikke forlænger med Ankersen, eller også bliver han lejet ud til en klub som ikke er en konkurrent om placeringer for FCK - som da de udlejede Toutouh til Esbjerg eksempelvis.

De eneste gange vi har kunnet handle fra FCK, har det været spillere som de selv fuldstændig havde opgivet, og på tidspunkter hvor vi ikke kunne forventes at være den helt store trussel. Billedet vil være præcist det samme for andre klubber som traditionelt blander sig i toppen.

Og så har jeg iøvrigt uhyre svært ved at tro at FCK ikke har planer med Remmer fremadrettet, han er en talentfuld spiller.
Han ligner vel lidt nogle af vores egne talenter (fx. Bruun). Hvis han ikke slår igennem på førsteholdet snart, så giver det vel ikke så meget mening i at blive ved med at prøve, så ville det være bedre at lade en anden en få chancen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. maj 2016, 13:37

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Han ligner vel lidt nogle af vores egne talenter (fx. Bruun). Hvis han ikke slår igennem på førsteholdet snart, så giver det vel ikke så meget mening i at blive ved med at prøve, så ville det være bedre at lade en anden en få chancen.
"Snart" er vel kodeordet her. Jeg er ikke uenig i at det snart skal være for Remmer i FCK regi, men jeg tror bestemt ikke det er nu at man trækker en linje i sandet. Jeg bliver rigtigt overrasket, hvis vi skulle kunne hente ham i sommer, men ville da absolut ikke have noget imod det. Jeg tror dog overhovedet ikke at man kigger på at hente en højre back, det tror jeg tidligst bliver til vinter.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 17. maj 2016, 14:58

Jesper Schmidt skrev: Og så har jeg iøvrigt uhyre svært ved at tro at FCK ikke har planer med Remmer fremadrettet, han er en talentfuld spiller.
Remmer har udløb næste sommer og har samlet set spillet mere i pokalen end i ligaen. Desuden så snakker han åbent i Tipsbladet om at skifte til sommer, så hverken han eller klubben kan tro så meget på fremtiden. Muligvis vil Ståle hellere han smutter til Bergen eller Haderslev for den sags skyld, men nogen langtids FCKer er han vidst ikke.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 17. maj 2016, 20:17

Hvis Jönsson, Ene og Thomsen er fortid, mener jeg man skulle prikke til Rilwan Hassan...han har kontraktudløb og burde kunne lokkes til Aalborg. Remmer ville være fin, alt andet en PK. Jeg magter ikke mere.
Ene tror jeg så ikke bliver solgt på dette forår, men man ved selvfølgelig aldrig.
Jeg savner Winsnes

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. maj 2016, 09:59

Martino skrev: Remmer ville være fin, alt andet en PK. Jeg magter ikke mere.
PK er fin at have i truppen, men han skal have en direkte udfordrer som ikke er en konverteret islandsk hurtigløber. Videre i verden med Gilli og så en kvalificeret højreback ind.

Forresten så tror jeg Martin Ørnskov kunne være den usexede, men stabile 3.mand på midtbanen. Abildgaard har potentiale, men han er stadig kun 19 år og har en del at lære endnu.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 18. maj 2016, 12:36

Eksil skrev:
PK er fin at have i truppen, men han skal have en direkte udfordrer som ikke er en konverteret islandsk hurtigløber. Videre i verden med Gilli og så en kvalificeret højreback ind.

Forresten så tror jeg Martin Ørnskov kunne være den usexede, men stabile 3.mand på midtbanen. Abildgaard har potentiale, men han er stadig kun 19 år og har en del at lære endnu.
Jeg vil til enhver tid forsøge at udvikle på Gilli end at give flere chancer til mr.alibi Patrick Kristensen.
Ørnskov er simpethen for ringe til den form for pasningsfodbold AaB praktiserer, omend jeg gerne ser pladsen forstærket.
Jeg savner Winsnes

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 18. maj 2016, 12:43

Martino skrev:
Eksil skrev:

Jeg vil til enhver tid forsøge at udvikle på Gilli end at give flere chancer til mr.alibi Patrick Kristensen.
Ørnskov er simpethen for ringe til den form for pasningsfodbold AaB praktiserer, omend jeg gerne ser pladsen forstærket.
Har du set Gilli de sidste par gange, han har været inde? - Vi kan ligeså godt smide en hovedløs høne derned. Ja, han er hurtig, men har ikke vist et milligram af boldforståelse og spilforståelse

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9520AaB » 18. maj 2016, 13:36

Sanchez94 skrev:
Martino skrev:
Eksil skrev:

Har du set Gilli de sidste par gange, han har været inde? - Vi kan ligeså godt smide en hovedløs høne derned. Ja, han er hurtig, men har ikke vist et milligram af boldforståelse og spilforståelse
Problemet i en nøddeskal. Vi har valget mellem en hovedløs høne eller Mr Alibi, der panikker, når bolden skal spilles fremad.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Rextherunt » 18. maj 2016, 14:08

Martino skrev:Hvis Jönsson, Ene og Thomsen er fortid, mener jeg man skulle prikke til Rilwan Hassan...han har kontraktudløb og burde kunne lokkes til Aalborg. Remmer ville være fin, alt andet en PK. Jeg magter ikke mere.
Ene tror jeg så ikke bliver solgt på dette forår, men man ved selvfølgelig aldrig.
Jeg tør godt sætte en bette 1000 mand på at Hassan ender i AGF... han er transferfri til sommer og han kender Glenn særdeles godt. AGF mangler den type spiller så det ligner et godt match.

Jeg kunne godt ønske mig Aabech...som angriber. Kan ikke se at Helle skulle kunne tilfører holdet noget de kan bruge...slet ikke med den spille stil vi har nu. Helle er god som spilstation, men for mig at se er han desværre gået i stå og vel egentligt også overhalet af en omskolet Ene samt et ungt talent.

Aabech har gjort det godt i de kampe jeg har set med ham og han kommer med noget rutine og fanden-i-voldskhed som man mangler lidt i AaB
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 18. maj 2016, 14:19

GF skal vel også have plads til Leon Andreasen efter det blev officielt i går, at han er færdig i Hannover. Hvis bentøjet kan holde bliver det for øvrigt et rart gensyn. Leon og HHA har altid stået højt på min liste over cojones-typer.
In verbis simus faciles

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 18. maj 2016, 16:57

Sanchez94 skrev:
Martino skrev:
Eksil skrev:

Ja og jeg medgiver at det ikke har været kønt, men det var i kampe hvor intet fungerede for holdet. Synes bare stadig at der er noget at arbejde med, modsat med Patrick som bare ikke kan nok hverken offensivt eller defensivt.
Mit ønskescenarie er at Patrick er fortid og at man lander en dygtig back! Det kommer bare ikke til at ske.

Rilwan tror jeg bestemt også ender i GF men han burde være en type for AaB.
Jeg savner Winsnes

OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Indlæg af OmkringAarhus » 18. maj 2016, 19:07

Toårig kontrakt til Vingaard, et år til aabech og leje af amankwaa i 6 måneder. Sidstnævnte får det jo svært mod falk, kusk, toutouh, verbic og kadrii (sygt godt materiale, i øvrigt...)

Det er min ønsketænkning, hvis vi samtidig siger farvel til jonsson, ene, thomsen og Bruun. Posen trænger altså til at blive rystet godt og grundigt. Målsætning næste år kan så være en 7. plads samt sejr i pokalturneringen. Et udviklingsår med uventet succes...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. maj 2016, 21:25

Rextherunt skrev:
Martino skrev:Hvis Jönsson, Ene og Thomsen er fortid, mener jeg man skulle prikke til Rilwan Hassan...han har kontraktudløb og burde kunne lokkes til Aalborg. Remmer ville være fin, alt andet en PK. Jeg magter ikke mere.
Jeg tør godt sætte en bette 1000 mand på at Hassan ender i AGF... han er transferfri til sommer og han kender Glenn særdeles godt. AGF mangler den type spiller så det ligner et godt match.

Jeg kunne godt ønske mig Aabech...som angriber. Kan ikke se at Helle skulle kunne tilfører holdet noget de kan bruge...slet ikke med den spille stil vi har nu. Helle er god som spilstation, men for mig at se er han desværre gået i stå og vel egentligt også overhalet af en omskolet Ene samt et ungt talent.

Aabech har gjort det godt i de kampe jeg har set med ham og han kommer med noget rutine og fanden-i-voldskhed som man mangler lidt i AaB
Jeg kan altså simpelthen ikke forstå hvordan man kan sætte et ord som fandenivoldsk på Kim Aabech, det synes jeg da er det absolut sidste han er.

Derudover kan jeg nu ikke helt se hvorfor Hassan skulle ende i AGF... spiller han ikke stort set fast i FCM, som meget gerne vil forlænge med ham? Jeg har svært ved at se hvorfor han så skulle vælge AGF, medmindre han savner Glens kælne stemme.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. maj 2016, 23:13

Rextherunt skrev:...at Hassan ender i AGF... han er transferfri til sommer og han kender Glenn særdeles godt.
Jesper Schmidt skrev:Derudover kan jeg nu ikke helt se hvorfor Hassan skulle ende i AGF... spiller han ikke stort set fast i FCM, som meget gerne vil forlænge med ham? Jeg har svært ved at se hvorfor han så skulle vælge AGF, medmindre han savner Glens kælne stemme.
Jeg tror Rilwan Hassan meget vel kan ende andetsteds end FCM. Netop fordi, at der ikke er forlænget med ham. Det virker ikke til, at være blot FCM eller Hassan, som blot mangler at skrive under. Ligesom han ikke som så mange andre ikke frasiger sig alle andre danske klubber. Og så er der vel ikke en dansk klub, FCK undtaget, som ikke kunne bruge ham på kanten ?
Rextherunt skrev:...slet ikke med den spille stil vi har nu. Helle er god som spilstation, men for mig at se er han desværre gået i stå og vel egentligt også overhalet af en omskolet Ene samt et ungt talent.
Jeg tror, at der ved sommerpausen kommer en ny spillestil i angrebet. Med Spalvis udgang, så har vi ganske enkelt ikke spilletyperne til at fortsætte i denne stil. Pohl og Helenius er vel mere bevægelige end Spalvis
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. maj 2016, 23:21

FlæskeFrank skrev:
Rextherunt skrev:...at Hassan ender i AGF... han er transferfri til sommer og han kender Glenn særdeles godt.
Jesper Schmidt skrev:Derudover kan jeg nu ikke helt se hvorfor Hassan skulle ende i AGF... spiller han ikke stort set fast i FCM, som meget gerne vil forlænge med ham? Jeg har svært ved at se hvorfor han så skulle vælge AGF, medmindre han savner Glens kælne stemme.
Jeg tror Rilwan Hassan meget vel kan ende andetsteds end FCM. Netop fordi, at der ikke er forlænget med ham. Det virker ikke til, at være blot FCM eller Hassan, som blot mangler at skrive under. Ligesom han ikke som så mange andre ikke frasiger sig alle andre danske klubber. Og så er der vel ikke en dansk klub, FCK undtaget, som ikke kunne bruge ham på kanten ?
Rextherunt skrev:...slet ikke med den spille stil vi har nu. Helle er god som spilstation, men for mig at se er han desværre gået i stå og vel egentligt også overhalet af en omskolet Ene samt et ungt talent.
Jeg tror, at der ved sommerpausen kommer en ny spillestil i angrebet. Med Spalvis udgang, så har vi ganske enkelt ikke spilletyperne til at fortsætte i denne stil. Pohl og Helenius er vel mere bevægelige end Spalvis
Jeg er overbevist om at Hassan satser på at kunne finde en klub i udlandet, og skulle det ikke lykkes kan jeg ikke rigtigt få øje på hvorfor andre danske klubber skulle være mere attraktive for ham end FCM, som lyder til meget gerne at ville beholde ham. Men det er klart, at skulle det ikke forholde sig sådan, er AGF da en logisk destination, hvis han skal blive i DK.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. maj 2016, 23:47

Jesper Schmidt skrev: Jeg er overbevist om at Hassan satser på at kunne finde en klub i udlandet, og skulle det ikke lykkes kan jeg ikke rigtigt få øje på hvorfor andre danske klubber skulle være mere attraktive for ham end FCM, som lyder til meget gerne at ville beholde ham. Men det er klart, at skulle det ikke forholde sig sådan, er AGF da en logisk destination, hvis han skal blive i DK.
Der er vel ikke så meget hokus-pokus i hvor han ender, tror jeg. Det kommer kun an på hvem der er villig til at betale mest.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 19. maj 2016, 09:10

Så kan vi slette Filip Kiss fra listen over mulige emner til midtbanen :@

Han har forlænget indtil udgangen af 2017. Fornemt arbejde af Haugesund.
In verbis simus faciles

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 20. maj 2016, 16:32

Okotie meldes MEGET tæt på AaB på rygtebørsen.. Mere følger!

Låst