Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 23. maj 2016, 11:48

Ørnskov ville være en glimrende signing for bredten på midtbanen. Han var hentet til det forkerte system, men AaB presser jo ikke på hele banen. En Risgaard ville se lige hjælpeløs ud i det system. Desuden hjalp det ikke, at Kahlenberg ikke har lavet en tackling siden 2006 og derfor skulle han rydde op for to.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2016, 11:54

Eksil skrev:Ørnskov ville være en glimrende signing for bredten på midtbanen. Han var hentet til det forkerte system, men AaB presser jo ikke på hele banen. En Risgaard ville se lige hjælpeløs ud i det system. Desuden hjalp det ikke, at Kahlenberg ikke har lavet en tackling siden 2006 og derfor skulle han rydde op for to.
I AaB er det tre ud fire midtbanefolk (bortset fra når Würtz ikke er med) der aldrig takler. Man kan også tælle angriberne og backs med - uden det ødelægger pointen, bortset fra når bolden er ude af spil - så viser Spalvis - trods alt - lidt aggresivitet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 23. maj 2016, 12:08

FlæskeFrank skrev:
Martino skrev:Og nå ja efter igår sidder man da helt og er lidt ked af at Morientes ikke fik chancen som træner i AaB. Efteråret 16 bliver Lars Søndergårds helt store udfordring.
Nu er det jo ikke efteråret Søndergård skal frygte, men foråret 2017 - hvis vi skal vurderer på den første sæson i klubben.

Kan godt være, at holdet måske er ramt noget strukturelt. De vinder mesterskabet i 2014 og for "få" kommer videre. Blandt andet fordi vi ingen penge har.

AK kommer videre, men med skrammer. Kusk "slap" afsted, men fejlede. Dalsgaard kom kun afsted på fri transfer, mens Thomsen trods flotte kampe ikke kommer videre.

KEP og Spalvis er i klubben, men væk til sommer.

Så udfordringen er at motivere N. Larsen og Ene i efteråret, når den ikke står på europæisk.

Tror dog foråret betyder, at vi får en ekstra assistent ind.
Det er da efteråret 16 at der skal spilles et slagkraftigt hold sammen. Ligger vi nr 10-12 ved juletid, så er Søndergård fortid i klubben. Dette skal på ingen måde lyde som en hetz mod Søndergård, som jeg stadig har fidus til.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. maj 2016, 12:25

Martino skrev: Det er da efteråret 16 at der skal spilles et slagkraftigt hold sammen. Ligger vi nr 10-12 ved juletid, så er Søndergård fortid i klubben. Dette skal på ingen måde lyde som en hetz mod Søndergård, som jeg stadig har fidus til.
Jeg hentydede blot til efteråret 15, hvor vi blev nr. 2, mens foråret 16 var mere pauvert. Så hvis det gentog sig i næste sæson, så ville efterået være fint, mens foråret vil være rædderligt.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 23. maj 2016, 12:45

FlæskeFrank skrev:
Martino skrev: Det er da efteråret 16 at der skal spilles et slagkraftigt hold sammen. Ligger vi nr 10-12 ved juletid, så er Søndergård fortid i klubben. Dette skal på ingen måde lyde som en hetz mod Søndergård, som jeg stadig har fidus til.
Jeg hentydede blot til efteråret 15, hvor vi blev nr. 2, mens foråret 16 var mere pauvert. Så hvis det gentog sig i næste sæson, så ville efterået være fint, mens foråret vil være rædderligt.
Klart nok. Håber selvfølgelig på succes i hele sæsonen.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. maj 2016, 13:27

Det gode ved Ørnskov er jo at han også kan spille centerforsvarer, hvor vi er meget tyndt besat.

Problemet med Ørnskov er at han ikke er særligt god. Han er meget all-round og på sine bedste dage er han da også en udmærket 6'er, men på ingen måde en spiller, der kan løfte vores hold eller være en bærende spiller. Men som decideret back-up vil han da være en fremragende spiller at få ind. På den anden side skal vi jo alligevel ikke spille europæisk, så der er også grænser for hvor mange spillere vi får brug for.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. maj 2016, 13:36

Yankee skrev:Det gode ved Ørnskov er jo at han også kan spille centerforsvarer, hvor vi er meget tyndt besat.

Problemet med Ørnskov er at han ikke er særligt god. Han er meget all-round og på sine bedste dage er han da også en udmærket 6'er, men på ingen måde en spiller, der kan løfte vores hold eller være en bærende spiller. Men som decideret back-up vil han da være en fremragende spiller at få ind. På den anden side skal vi jo alligevel ikke spille europæisk, så der er også grænser for hvor mange spillere vi får brug for.
Problemet er, at når Risgård går i stykker eller Würtz tager en karentænedag, så roder trænerne rundt med at find en erstatning. Jønsson, Thomsen, Børsting, Augo, Abilgaard, Blomquist og Kateego har alle spillet derinde i år, men uden held. Der mangler simpelthen en 3.mand til indtil de unge er fysisk og mentalt klar.

Imer
2. div
2. div

Indlæg af Imer » 23. maj 2016, 13:59

Eksil skrev:
Yankee skrev:Det gode ved Ørnskov er jo at han også kan spille centerforsvarer, hvor vi er meget tyndt besat.

Problemet er, at når Risgård går i stykker eller Würtz tager en karentænedag, så roder trænerne rundt med at find en erstatning. Jønsson, Thomsen, Børsting, Augo, Abilgaard, Blomquist og Kateego har alle spillet derinde i år, men uden held. Der mangler simpelthen en 3.mand til indtil de unge er fysisk og mentalt klar.
Jeg ved godt, at vores indkøbspolitik nærmest kun er transfer frie spillere, men kan vi ikke bare sigte lidt højere? Så kan vi sgu lige så godt spørge, om Augo ikke lige tager en tørn mere.
Ørnskov er simpelthen for lavt at sigte, hvilket han tydeligt har vist, lige siden han startede i BIF. Jeg vil på ingen måde føle mig tryg ved at spille med Ørnskov som 6'er eller central forsvarer for den sags skyld.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 23. maj 2016, 14:10

Imer skrev:
Eksil skrev:

Jeg ved godt, at vores indkøbspolitik nærmest kun er transfer frie spillere, men kan vi ikke bare sigte lidt højere? Så kan vi sgu lige så godt spørge, om Augo ikke lige tager en tørn mere.
Ørnskov er simpelthen for lavt at sigte, hvilket han tydeligt har vist, lige siden han startede i BIF. Jeg vil på ingen måde føle mig tryg ved at spille med Ørnskov som 6'er eller central forsvarer for den sags skyld.
Helt enig. Hvad med at kigge mod Holland? Når en Donny Gorter kan rende rundt på et hold som lige er rykket ned, så vil spillere fra øvre del af Jupiler league også kunne forstærke os. Drømmesigningen ville være at få Gorter tilbage, jeg er sikker på han kan spille inde centralt også.
Jeg savner Winsnes

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 23. maj 2016, 14:18

Imer skrev:
Eksil skrev:

Jeg tror det er et svært match med Ørnskov. Det kan godt være han ikke har været decideret stamspiller i Brøndby men har trods alt fået en del kampe.
At skulle overbevise ham om en fremtidig bænketjans i AaB, det tror jeg ikke harmonerer med Ørnskov's alder og lønniveau. Men jeg har da før taget fejl.

Jeg vil mene man skal lede efter et yngre alternativ og det er bestemt relevant med et alternativ til Risgaard og Würtz. De er begge i deres karrierers efterår.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 23. maj 2016, 14:23

Yankee skrev:
Problemet med Ørnskov er at han ikke er særligt god.
så behøver vi vist ikke flere argumenter.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. maj 2016, 14:24

Jeg ville gerne skyde lidt højere. Casper Sloth og Niki Zimling kunne være kvalitetsspillere at hente ind, men jeg tvivler på, at det bliver til mere end et 3.hjul, især hvis Gaardes pengesæk ikke skal slippe op før højrebacken er i hus.

@ Patmand: Ørnskov passer slet slet ikke ind i et panisk pres som Brøndby skal ud i nu. Jeg er sikker på, at han vil videre.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 23. maj 2016, 14:35

Okotie gate er afsluttet. Vi bliver ikke hans kommende klub!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 23. maj 2016, 14:38

Zimling vil være et kæmpesats. Han er ude med ødelagt korsbånd, og har ikke spillet i ualmindelig lang tid. Og med korsbånd ved man jo aldrig om folk kommer i omdrejninger igen.

Pengene i Leeds må være gode siden Sloth ikke har presset mere på for at komme væk. Han har vel aldrig fået mere end en håndfuld kampe. Tvivler på at vi kan matche hans lønforventninger, men man kan da håbe at han sætter det sportslige øverst.

Så Gaardes opgave er ikke ligetil, for han skal finde en midtbanemand:
- Der både kan spille 6'er og 8'er
- Har niveau og rutine, og formentlig er i alderen 25-30 år, så han kan lukke hullet mellem Rissi og Würtz og vores egne unge fyre.
- Kan leve med ikke nødvendigvis at være garanteret en fast plads, men skal omvendt være god nok til at kunne slå vores to nuværende førstevalg af.

Duisburg røg ud af 2. Bundesliga i år. Der har australske James Holland udløb nu her den 30. juni. Han har været forbi hollandsk og østrigsk fodbold og er nu blevet 27 år. Om vi kan være med lønmæssigt ved jeg ikke, men det er meget tiltalende, at manden udover et fornuftigt CV har spillet 30+ kampe pr. sæson og derfor ikke render rundt med glasben.
In verbis simus faciles

Gamen

Indlæg af Gamen » 23. maj 2016, 14:40

Tyskeren skrev:Okotie gate er afsluttet. Vi bliver ikke hans kommende klub!
Nej, når spillerne pisser europæisk deltagelse væk begrænser det også vores attraktivitet. Verdammt!!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. maj 2016, 15:04

Der er også afsked med Bust på torsdag http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... rsdag.aspx

Ikke så overraskende at han søger spilletid andetsteds

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 23. maj 2016, 15:07

Gamen skrev:
Nej, når spillerne pisser europæisk deltagelse væk begrænser det også vores attraktivitet. Verdammt!!!
Mon ikke alligevel det er den gode gamle "money talks, bullshit walks" problemstilling.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 23. maj 2016, 15:07

Gamen skrev:
Mon ikke der har været andre væsentlige faktorer i klemme? Fx lønnen...?!

Men kan vi mon tage det som et tegn på, at man ønsker at tilknytte en ny rutineret angriber? Eller har det bare været en mulighed, der pludselig dukkede op?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 23. maj 2016, 17:01

Gamen skrev:
Har han set kampen igår forstår jeg da godt han ikke gider herhen, men det er sikkert også et spørgsmål om hvad man vil give. Det er jo ingen sag at kontakte en attraktiv spiller, men er det vi kan/vil give helt i skoven så kan det jo være det samme.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 23. maj 2016, 22:38

Jeg siger det igen nu....og jo flere gange jeg siger det jo mere rigtigt bliver det..:) Men Leager fra Viborg!!!! Som en erstatning for Wurtz...og som en gardering nu. Han er vist kun 23 år....super spiller...og må kunne fås for en 3 millioner...

Låst