Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 30. maj 2016, 22:24

Hovedet skrev:
white splash skrev:
Sauer skrev:
frederikshavneren skrev:Vi er ved at blive omdannet til feeder club for OB :S
Det er bemærkelsesværdigt at Kent er gået på en så voldsom strandhugst i sin tidligere klub og at så mange af spillerne har ladet sig friste. Tabet af KEP og Thrane er til at overse, derimod synes jeg godt nok at det er træls at vi har mistet AK og Jönsson til OB.

Trods et mindre budget kan fynboerne tilsyneladende stadigvæk overmatche os, det er hvad det er, det er mere signalværdien der bekymrer mig.

Jeg synes godt nok at det er meget dårlig stil Kent udviser, det er vel på grænsen til illoyalitet selv om det ikke eksisterer i professionel fodbold. Det næste bliver vel at de forsøger at gafle Thomsen.

Vanen tro når AaB er involveret så er det ikke en historie i medierne. Forestil jer lige hvordan det ville lyde hvis Glen gjorde noget tilsvarende mod Ikast.
Hvor har du fra, at OB skulle have et mindre budget end os?

Desuden ville det vel være mere illoyalt af Kent over for OB, hvis han undlod at signe AaB-spillere, som han mener, OB kan bruge.

Og hvordan skulle det hjælpe at hyle op over en kedelig tendens? Det ville vel kun være med til at udstille et skævt forhold mellem OB og AaB. Der skal samles et slagkraftigt hold, der bl.a. kan baske Odense i næste sæson - og dér kan jeg ikke se Glens mediehyleri fungere som et forbillede i bestræbelserne derpå.
Tror ikke at han mener at OB har et mindre budget en AaB, men mere at OB's spillerbudget er blevet mindre. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl... :D
OBs spillerbudget er højere end AaBs, men slet ikke på et niveau, hvor vi ikke kan være med. Jeg mener, det er ca. 10 millioner kr. på årsbasis. Læg i øvrigt dertil, at AaB har en likvid pengetank, der er langt større end OBs, så vi kunne sagtens i de konkrete tilfælde have deltaget i en "hvis pik er størst" - konkurrence med OB.
OBs pengetank hedder Niels Thorborg er milliardær flere gange. Her kan BIFs Oscar ikke være med.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 30. maj 2016, 22:26

Nu er det ikke ofte at Brøndby og AaB handler, men kunne godt tænkte mig deres Magnus Eriksson som erstatningen for Jönsson. Da Brøndby hentede ham så jeg lidt highlights med ham og han har god timing og teknik. Han mangler lidt i hastighed, hvorfor han passede dårligt in i Brøndby under Frank, men AaBs kanter har ikke været hurtige i mange år. I AaB ville han være en højre kant eller central (offensiv) midt, men kan også bruges i angrebet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. maj 2016, 22:33

Hovedet skrev:
white splash skrev:
Sauer skrev:
Det er bemærkelsesværdigt at Kent er gået på en så voldsom strandhugst i sin tidligere klub og at så mange af spillerne har ladet sig friste. Tabet af KEP og Thrane er til at overse, derimod synes jeg godt nok at det er træls at vi har mistet AK og Jönsson til OB.

Trods et mindre budget kan fynboerne tilsyneladende stadigvæk overmatche os, det er hvad det er, det er mere signalværdien der bekymrer mig.

Jeg synes godt nok at det er meget dårlig stil Kent udviser, det er vel på grænsen til illoyalitet selv om det ikke eksisterer i professionel fodbold. Det næste bliver vel at de forsøger at gafle Thomsen.

Vanen tro når AaB er involveret så er det ikke en historie i medierne. Forestil jer lige hvordan det ville lyde hvis Glen gjorde noget tilsvarende mod Ikast.

Desuden ville det vel være mere illoyalt af Kent over for OB, hvis han undlod at signe AaB-spillere, som han mener, OB kan bruge.

Og hvordan skulle det hjælpe at hyle op over en kedelig tendens? Det ville vel kun være med til at udstille et skævt forhold mellem OB og AaB. Der skal samles et slagkraftigt hold, der bl.a. kan baske Odense i næste sæson - og dér kan jeg ikke se Glens mediehyleri fungere som et forbillede i bestræbelserne derpå.
Tror ikke at han mener at OB har et mindre budget en AaB, men mere at OB's spillerbudget er blevet mindre. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl... :D
OBs spillerbudget er højere end AaBs, men slet ikke på et niveau, hvor vi ikke kan være med. Jeg mener, det er ca. 10 millioner kr. på årsbasis. Læg i øvrigt dertil, at AaB har en likvid pengetank, der er langt større end OBs, så vi kunne sagtens i de konkrete tilfælde have deltaget i en "hvis pik er størst" - konkurrence med OB. Men så kunne vi heller ikke have frembragt sorte tal i regnskabet. Heri består netop den delikate balancegang, som AaB skal foretage de kommende år. Vi havde efter doublen en idé om, at vi både kunne blæse og have mel i munden; discountbudget og klassehold, men virkeligheden har været grusom det sidste års tid, begyndende med Kents exit til OB,

I forhold til Thrane er der ingen ko på isen. Ham har AaB jo selv vejet og fundet for let og stort set ikke anvendt i 2 år, hverken under Lars og Kent. Jönsson og KEP er problematiske, hvad angår signalværdien snarere end deres præstationer på banen. Det er ikke nødvendigvis guld, OB har fundet her (synes i det hele taget, at de er en smule uopfindsomme derovre på øen), og AaB kan godt finde erstatninger for de to uden at sprænge banken. I hvert fald hvis det seneste år er benchmark for deres niveau. Meget mystisk, at Jönsson i den grad har mistet niveau i forhold til mesterskabssæsonen. Han har været skadesfri i over et år og er i sin bedste fodboldalder.

AK var også lidt en undtagelse; han var jo gammel OB-dreng og havde ikke meget at komme efter i Aalborg, hvorimod Kent gjorde rigtig, rigtig ondt. Det var et slag i ansigtet og en påmindelse om, at projektet ikke rigtig fængede hos andre end den sportslige ledelse.
10 mio om aaret er altsaa en helvedes masse, op vel omkring 25-30% af vores spillerbudget. Det ses jo netop ogsaa paa OB's roede bundlinje, som alt andet lige vil vaere endnu mere roed efter i aar. De har f.eks. ikke lige raad til at afsaette lidt ekstra til et nyt klubhus, nogle nye graesplaener, eller et nyt fitnesscenter. OB har haft underskud hvert eneste aar siden 2009. Grunden, ja den eneste grund, til de kan opretholde saadan et spillerbudget, skyldes alle milliardaerne i deres bestyrelse, er villige til at pumpe penge i fortagnet. Og her kan vi altsaa bare ikke vaere med, uanset hvor stor vores likvide beholdning er.

Vi kan simpelthen ikke konkurrere oekonomisk paa kort sigt med OB, FCK, Broendby, og FCM. Hvis vi skal kunne holde os i toppen permanent, saa er vi noedt til at udmagre dem paa sigt, gennem oekonomisk ansvarlighed, og konstant vaekst.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2016, 22:42

Hovedet skrev: OBs spillerbudget er højere end AaBs, men slet ikke på et niveau, hvor vi ikke kan være med. Jeg mener, det er ca. 10 millioner kr. på årsbasis.
10 millioner pr. år, det er rundt regnet 500.000 mere i kassen pr spiller. Undrer du dig stadig over at spillerne rejser fra AaB til OB?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 30. maj 2016, 22:54

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
white splash skrev:
Sauer skrev:

OBs spillerbudget er højere end AaBs, men slet ikke på et niveau, hvor vi ikke kan være med. Jeg mener, det er ca. 10 millioner kr. på årsbasis. Læg i øvrigt dertil, at AaB har en likvid pengetank, der er langt større end OBs, så vi kunne sagtens i de konkrete tilfælde have deltaget i en "hvis pik er størst" - konkurrence med OB. Men så kunne vi heller ikke have frembragt sorte tal i regnskabet. Heri består netop den delikate balancegang, som AaB skal foretage de kommende år. Vi havde efter doublen en idé om, at vi både kunne blæse og have mel i munden; discountbudget og klassehold, men virkeligheden har været grusom det sidste års tid, begyndende med Kents exit til OB,

I forhold til Thrane er der ingen ko på isen. Ham har AaB jo selv vejet og fundet for let og stort set ikke anvendt i 2 år, hverken under Lars og Kent. Jönsson og KEP er problematiske, hvad angår signalværdien snarere end deres præstationer på banen. Det er ikke nødvendigvis guld, OB har fundet her (synes i det hele taget, at de er en smule uopfindsomme derovre på øen), og AaB kan godt finde erstatninger for de to uden at sprænge banken. I hvert fald hvis det seneste år er benchmark for deres niveau. Meget mystisk, at Jönsson i den grad har mistet niveau i forhold til mesterskabssæsonen. Han har været skadesfri i over et år og er i sin bedste fodboldalder.

AK var også lidt en undtagelse; han var jo gammel OB-dreng og havde ikke meget at komme efter i Aalborg, hvorimod Kent gjorde rigtig, rigtig ondt. Det var et slag i ansigtet og en påmindelse om, at projektet ikke rigtig fængede hos andre end den sportslige ledelse.
10 mio om aaret er altsaa en helvedes masse, op vel omkring 25-30% af vores spillerbudget. Det ses jo netop ogsaa paa OB's roede bundlinje, som alt andet lige vil vaere endnu mere roed efter i aar. De har f.eks. ikke lige raad til at afsaette lidt ekstra til et nyt klubhus, nogle nye graesplaener, eller et nyt fitnesscenter. OB har haft underskud hvert eneste aar siden 2009. Grunden, ja den eneste grund, til de kan opretholde saadan et spillerbudget, skyldes alle milliardaerne i deres bestyrelse, er villige til at pumpe penge i fortagnet. Og her kan vi altsaa bare ikke vaere med, uanset hvor stor vores likvide beholdning er.

Vi kan simpelthen ikke konkurrere oekonomisk paa kort sigt med OB, FCK, Broendby, og FCM. Hvis vi skal kunne holde os i toppen permanent, saa er vi noedt til at udmagre dem paa sigt, gennem oekonomisk ansvarlighed, og konstant vaekst.
Og i en mere ædruelig stund, hvor skuffelsen oven på det elendige forår har lagt sig, er jeg også enig i din konklusion; det er vigtigt, at vi ikke går i panik og kaster os hovedkulds ud i Brøndbyraseri på transfermarkedet, samtidig med at vi dog er opmærksomme på, at vi skal investere mere i dette transfervindue end tidligere. Dog er det værd at bemærke, at OB har skåret voldsomt ned på deres spillerbudget over de senere år; og at det altså heller ikke er os forbudt at tiltrække pengestærke mænd. Generelt synes jeg, at vi forsømmer vækstdelen - eller rettere; at det er vækstdelen, der skal være i fokus de kommende år. Og jeg er helt med på, at den disciplin er langt vanskeligere end besparelseselementet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 30. maj 2016, 23:14

Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
white splash skrev:
Sauer skrev:

Og i en mere ædruelig stund, hvor skuffelsen oven på det elendige forår har lagt sig, er jeg også enig i din konklusion; det er vigtigt, at vi ikke går i panik og kaster os hovedkulds ud i Brøndbyraseri på transfermarkedet, samtidig med at vi dog er opmærksomme på, at vi skal investere mere i dette transfervindue end tidligere. Dog er det værd at bemærke, at OB har skåret voldsomt ned på deres spillerbudget over de senere år; og at det altså heller ikke er os forbudt at tiltrække pengestærke mænd. Generelt synes jeg, at vi forsømmer vækstdelen - eller rettere; at det er vækstdelen, der skal være i fokus de kommende år. Og jeg er helt med på, at den disciplin er langt vanskeligere end besparelseselementet.
Jeg tror egentlig vaekstdelen er i fokus. Men jeg tror fodboldfans er den mest utaalmodige stakeholder du kan finde. Man har f.eks. allerede gjort en raekke investeringer allerede i aar, i blandt andet traenerstaben, og faciliteter, og mon ikke vi fortsaetter i den dur naeste aar. Vi fans kigger dog udelukkende paa spillerindkoeb vs. salg. og her er oejebliksbilledet at vi er gaaet tilbage.

Og jo, naturligvis skal man da forsoege at tiltraekke pengemaend, saa laenge man ikke skal afgive for meget indflydelse.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 30. maj 2016, 23:37

Pastorius skrev:
Hovedet skrev: OBs spillerbudget er højere end AaBs, men slet ikke på et niveau, hvor vi ikke kan være med. Jeg mener, det er ca. 10 millioner kr. på årsbasis.
10 millioner pr. år, det er rundt regnet 500.000 mere i kassen pr spiller. Undrer du dig stadig over at spillerne rejser fra AaB til OB?
Well, vi ser jo ingen AaB-spillere vandre til FCM, Brøndby eller FCK (bevares, Kusk via omvej), skønt disse klubber har mere end det dobbelte spillerbudget end OB eller rundt regnet 2.000.000 mere i kassen pr. spiller.

Og da AaB lå i økonomisk coma i årene 2011 til 2014, mistede vi ingen spillere til nogen danske klubber, skønt eksempelvis en Per Rud nærmest kredsede over AaB som en grib i vinterpausen 2013/2014.

Og ja, jeg tillader mig at løfte et øjenbryn, når nu 3 spillerprofiler + 1 trænerprofil alle har fravalgt AaB til fordel for OB. Jeg har aldrig oplevet tilsvarende flugt fra klubben som den, vi oplever i øjeblikket.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 30. maj 2016, 23:50

Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
Well, vi ser jo ingen AaB-spillere vandre til FCM, Brøndby eller FCK (bevares, Kusk via omvej), skønt disse klubber har mere end det dobbelte spillerbudget end OB eller rundt regnet 2.000.000 mere i kassen pr. spiller.

Og da AaB lå i økonomisk coma i årene 2011 til 2014, mistede vi ingen spillere til nogen danske klubber, skønt eksempelvis en Per Rud nærmest kredsede over AaB som en grib i vinterpausen 2013/2014.

Og ja, jeg tillader mig at løfte et øjenbryn, når nu 3 spillerprofiler + 1 trænerprofil alle har fravalgt AaB til fordel for OB. Jeg har aldrig oplevet tilsvarende flugt fra klubben som den, vi oplever i øjeblikket.
Jeg tror det har noget at goere med hvad Kent blev lovet ved sin ansaettelse (hvilket saa er en del af forklaringen paa hvorfor han overhovedet tog til OB). Han har faaet lov til saette sit eget hold, og saa vil han naturligvis forsoege at hverve spillere hvis kvaliteter han er bekendt med og kan staa indefor. Jeg ville faktisk vaere mere bekymret for denne exodus hvis jeg var OB fan, da det kunne sige noget om hvor daarligt deres scoutingnetvaerk egentlig er. Det er jo ikke fordi disse fire spillere er ukendte for alle andre superligaklubber, men det er altsaa kun OB der har vist tilstraekkelig interesse og har gidet betale hvad de koster. Det er jo ikke kun AaB de har valgt fra her, men ogsaa alle andre klubber.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. maj 2016, 02:19

For mig er det klart, at OB's store øjeblikkelige glæde ved spillere fra AaB skyldes at de har vores gamle succestræner, og det går selvfølgelig også den anden vej.

Men ellers, er det jo ikke noget nyt at de er glade for AaB spillere. De kan jo efterhånden stille et helt hold, med spillere som Caca, Johansson, Silber, Barrett, AK, KEP, Thrane og Jönsson... og så føler jeg endda at jeg har glemt nogen.

Egentlig kan det ikke bringe mit pis i kog, nu skuffelsen over at Jönsson ikke ville forlænge er ved at have lagt sig. Kent er en logisk magnet for dem, og det samme er en større løn naturligvis. Jeg køber iøvrigt ikke helt præmissen at OB's lønbudget kun skulle være 10 mio. større end vores, de har ligget betydeligt højere tidligere, og selv om de har skåret ned tvivler jeg altså på at de er helt nede på omkring 35 mio. Jeg tror nærmere at det ligger ca. 10 mio. højere, uden at jeg har så meget at have det i.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 31. maj 2016, 07:51

:aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Billede

:P

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 31. maj 2016, 08:45

LS har allerede udtalt at han agter at omskole ham til back.
Bienvenu Bassogog!

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 31. maj 2016, 09:11

astonvilla skrev:LS har allerede udtalt at han agter at omskole ham til back.
han når jo alligevel ikke Dalsgaard til sokkeholderne.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 31. maj 2016, 09:30

Tænk hvis vi købte en højreback, som faktisk var skolet som højreback og ikke omskolet angriber(Dalsgaard, Patrick, Gilli og Zlatan)!!!

Savner Allan Olesen og Kasper Bøgelund.
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 31. maj 2016, 13:54

Marco Meilinger kan jeg se, at flere ser som udpræget venstrekant og dermed direkte afløser for Thomsen.

Jeg hælder mere til de meldinger der er kommet fra Østrig, hvor man spiller ham som højre-kant, der ofte trækker ind i banen så han kan udnytte sit gode venstre-ben. De østrigske aviser skriver desuden, at vi vil bruge ham som højrekant. Nøjagtig på samme måde som vi har set med Thomsen i venstresiden.

Jeg kan ikke forestille mig, at man vil bruge Mailinger på den position og holde fast i Patrick Kristensen. En spiller med de kompetencer på højrekanten fordrer at højre back laver overlap (a la Ahlmann + Dalsgaard), og det har vi set ganske få gange fra PK. Der er han simpelthen ikke god nok.

Af den grund kan jeg ikke forestille mig, at vi ikke får en ny højre back ind.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 31. maj 2016, 15:18

Jeg håber bestemt på en højreback! Og gerne En med noget fart i støvlerne, der kan udfordre offensivt.

Patrick er en god allround spiller at have i truppen, men jeg syntes ikke han er god nok til start 11'eren, hvis vi skal være med hvor det er sjovt, og gilli har jeg ikke meget tiltro til han har været usandsynligt ringe når han har fået chancen

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 31. maj 2016, 16:11

Lukas Lerager meldes tæt på at indgå en aftale med Dalsgaards klub, Zulte Waregem

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 31. maj 2016, 16:45

frederikshavneren skrev:Lukas Lerager meldes tæt på at indgå en aftale med Dalsgaards klub, Zulte Waregem
Desværre ikke god nok til AaB, hvorfor det virker så underligt, at udlandet og den belgiske liga har opdaget hans begrænsede talent.

Talentspejdere nu til dags!
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 31. maj 2016, 18:01

frederikshavneren skrev:Lukas Lerager meldes tæt på at indgå en aftale med Dalsgaards klub, Zulte Waregem
Nej...er det rigtigt?! Han var ellers min klart første valg til en backup / erstatning af Wurtz...:(

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 31. maj 2016, 18:04

Transferønsker:

1) Allan Kuhn
2) ny højre-back
3) Helenius sælges
4) ny boksangriber

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 31. maj 2016, 18:51

Gamen skrev:Marco Meilinger kan jeg se, at flere ser som udpræget venstrekant og dermed direkte afløser for Thomsen.

Jeg hælder mere til de meldinger der er kommet fra Østrig, hvor man spiller ham som højre-kant, der ofte trækker ind i banen så han kan udnytte sit gode venstre-ben. De østrigske aviser skriver desuden, at vi vil bruge ham som højrekant. Nøjagtig på samme måde som vi har set med Thomsen i venstresiden.

Jeg kan ikke forestille mig, at man vil bruge Mailinger på den position og holde fast i Patrick Kristensen. En spiller med de kompetencer på højrekanten fordrer at højre back laver overlap (a la Ahlmann + Dalsgaard), og det har vi set ganske få gange fra PK. Der er han simpelthen ikke god nok.

Af den grund kan jeg ikke forestille mig, at vi ikke får en ny højre back ind.
Marco M er vel mere en afløser for Kusk, som aldrig blev erstattet. Så han kan spille i højre side og rykke ind i banen, mens Børsting/Bruhn/Basso/evt ny kan spille til venstre og trække ind med højrebenet som er den optimale løsning når vi spiller sådan her.
Selvom det skriger til himlen at vi mangler en højre back så tror jeg simpelthen ikke på vi henter en ny med mindre vi ophæver kontrakten med Gilli. Vi kommer ikke til at have 3 spillere på højre back. Og ja ved godt Gilli ikke oprindeligt er back men nu har de brugt halvandet år på at skole ham derned, så han kan ikke pludselig bare gå ind på holdet længere fremme. Enten bliver han som reserve på backen ellers skal kontrakten ophæves. Mit helt store ønske er stadigvæk en centerforsvar og en ny målmand.

Låst