Ja, det er vel vores reservationspris, saa ingen katastrofe. Man kan jo faa en hel Bjoern Paulsen for de penge!emil_kj skrev:EB melder om 4,5 mio og videresalgsklausul. Jo tak. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6107194
Nikolaj Thomsen
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Nikolaj Thomsen
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Gamen
Der er først noget at juble over, når vi har hentet en værdig erstatning. Indtil da, er det den ubetinget største profil de sidste 2 sæsoner der er tabt for klubben. Men hva', man flytter vel Bytiqi op på venstre kant...
4,5 mio. kr. er naturligvis for lidt for en spiller af Thomsens kaliber, men det er jo bare vilkårene, når der kun er ½ år tilbage af kontrakten. Jeg håber det lykkes for Thomsen, han har trods alt været en loyal profil for os i 3 sæsoner nu, og han er klar til at komme videre. Desuden har vi jo konstateret risikoen ved at beholde spillere, der mentalt er på vej ud.
En spiller jeg virkelig kommer til at savne og som bliver umådeligt svær at erstatte!
En spiller jeg virkelig kommer til at savne og som bliver umådeligt svær at erstatte!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Er det ikke en ganske fornuftig løsning med et halvt år til kontraktudløb? Alternativt får vi ikke en reje, og eksperimentet med at beholde en spiller et halvt år efter salg forløb ikke særlig godt i foråret. Vi orker næsten ikke en Spalvis/KEP encore.emil_kj skrev:EB melder om 4,5 mio og videresalgsklausul. Jo tak. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6107194
Nyt blod er tiltrængt oven på foråret, men det er godt længe siden, at AaB har stået i en situation, hvor SÅ mange spillere skal erstattes. Salgene af Thomsen og Spalvis giver os vel små 20 millioner kr. at lege med og vores solide egenkapital taget i betragtning, bør disse penge geninvesteres i spillertruppen.
Det er en flot pris for at få ham 6 mdr tidligere og procenterne luner forhåbentlig en dag. Dog skal I ikke sætte næsen op efter en 1:1 erstatning. Sådan en vil ikke til Danmark og er udenfor rækkeviden rent økonomisk. Håber selv, at Gaarde hiver Magnus Eriksson (BIF, tidlig MFF. Gent og Kina) som en ny offensiv profil (dog mere en Jönsson erstatning i virkeligheden).
Men har samme Eriksson ikke været et flop - blandt en hel stribe - i Brøndby?Eksil skrev:Det er en flot pris for at få ham 6 mdr tidligere og procenterne luner forhåbentlig en dag. Dog skal I ikke sætte næsen op efter en 1:1 erstatning. Sådan en vil ikke til Danmark og er udenfor rækkeviden rent økonomisk. Håber selv, at Gaarde hiver Magnus Eriksson (BIF, tidlig MFF. Gent og Kina) som en ny offensiv profil (dog mere en Jönsson erstatning i virkeligheden).
Jo, det er absolut en fornuftig løsning. AaB sendte nogle nye signaler til køber-klubberne sidste sommer ved at sige nej til Nantes røvertilbud, og satsede i stedet på sportslig gevinst ved at beholde Thomsen. Det var et rigtigt sats. Thomsen har været sæsonens måske bedste spiller, så det er ikke hans skyld, at det endte med en uacceptabel 5.plads.Hovedet skrev:Er det ikke en ganske fornuftig løsning med et halvt år til kontraktudløb? Alternativt får vi ikke en reje, og eksperimentet med at beholde en spiller et halvt år efter salg forløb ikke særlig godt i foråret. Vi orker næsten ikke en Spalvis/KEP encore.emil_kj skrev:EB melder om 4,5 mio og videresalgsklausul. Jo tak. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6107194
Nyt blod er tiltrængt oven på foråret, men det er godt længe siden, at AaB har stået i en situation, hvor SÅ mange spillere skal erstattes. Salgene af Thomsen og Spalvis giver os vel små 20 millioner kr. at lege med og vores solide egenkapital taget i betragtning, bør disse penge geninvesteres i spillertruppen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg mener også, at det var et rigtigt sats. Bevares, havde jeg en tidsmaskine, ville jeg da nok have knaldet både KEP, Spalvis og Thomsen af i vintervinduet og snuppet større transfergevinster, men signalet var vigtigt på det tidspunkt, og det er jo helt urimeligt at bebrejde Gaarde for det forløb, foråret endte med at få. Jeg var tilfreds med hans gøren og laden i vintervinduet, hvor jeg dog nok undervurderede den manglende erstatning for Dalsgaard. Havde også en fidus til Gilli, men det nummer gik ikke.Funky skrev:Jo, det er absolut en fornuftig løsning. AaB sendte nogle nye signaler til køber-klubberne sidste sommer ved at sige nej til Nantes røvertilbud, og satsede i stedet på sportslig gevinst ved at beholde Thomsen. Det var et rigtigt sats. Thomsen har været sæsonens måske bedste spiller, så det er ikke hans skyld, at det endte med en uacceptabel 5.plads.Hovedet skrev:Er det ikke en ganske fornuftig løsning med et halvt år til kontraktudløb? Alternativt får vi ikke en reje, og eksperimentet med at beholde en spiller et halvt år efter salg forløb ikke særlig godt i foråret. Vi orker næsten ikke en Spalvis/KEP encore.emil_kj skrev:EB melder om 4,5 mio og videresalgsklausul. Jo tak. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6107194
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Det sandeste ord.Hovedet skrev:Jeg mener også, at det var et rigtigt sats. Bevares, havde jeg en tidsmaskine, ville jeg da nok have knaldet både KEP, Spalvis og Thomsen af i vintervinduet og snuppet større transfergevinster, men signalet var vigtigt på det tidspunkt, og det er jo helt urimeligt at bebrejde Gaarde for det forløb, foråret endte med at få. Jeg var tilfreds med hans gøren og laden i vintervinduet, hvor jeg dog nok undervurderede den manglende erstatning for Dalsgaard. Havde også en fidus til Gilli, men det nummer gik ikke.Funky skrev:Jo, det er absolut en fornuftig løsning. AaB sendte nogle nye signaler til køber-klubberne sidste sommer ved at sige nej til Nantes røvertilbud, og satsede i stedet på sportslig gevinst ved at beholde Thomsen. Det var et rigtigt sats. Thomsen har været sæsonens måske bedste spiller, så det er ikke hans skyld, at det endte med en uacceptabel 5.plads.Hovedet skrev:Er det ikke en ganske fornuftig løsning med et halvt år til kontraktudløb? Alternativt får vi ikke en reje, og eksperimentet med at beholde en spiller et halvt år efter salg forløb ikke særlig godt i foråret. Vi orker næsten ikke en Spalvis/KEP encore.emil_kj skrev:EB melder om 4,5 mio og videresalgsklausul. Jo tak. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6107194
Vel skrevet.
Bienvenu Bassogog!
Jow, men primært fordi han ikke er hurtig nok til at 4-3-3 kant angriber. Ronnie Scwartz kom også derned og så dum ud. DBU-skolen i den fineste form. I vores system behøver han ikke den samme speed for at være kant eller hængende angriberHovedet skrev:Men har samme Eriksson ikke været et flop - blandt en hel stribe - i Brøndby?Eksil skrev:Det er en flot pris for at få ham 6 mdr tidligere og procenterne luner forhåbentlig en dag. Dog skal I ikke sætte næsen op efter en 1:1 erstatning. Sådan en vil ikke til Danmark og er udenfor rækkeviden rent økonomisk. Håber selv, at Gaarde hiver Magnus Eriksson (BIF, tidlig MFF. Gent og Kina) som en ny offensiv profil (dog mere en Jönsson erstatning i virkeligheden).
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Knap så mio er jo egentlig en god pris for en spiller med et halvt år.
Men endnu engang må man bare sige, at AaB har bragt sig selv i en position, hvor en af de største profiler ryger for småpenge. Det er vildt, at det bliver ved.
Men endnu engang må man bare sige, at AaB har bragt sig selv i en position, hvor en af de største profiler ryger for småpenge. Det er vildt, at det bliver ved.
Fodbold skal ses med hjertet!
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg synes ikke, at det i Thomsens tilfælde er AaB, der bringer sig selv i denne situation. De havde det gode bud på +10 millioner kr. sidste sommer, men Nantes forsøger så at lave en fræk handel ved pludselig at være overrasket over Thomsens nedsatte syn. Det kan man jo ikke klandre AaB for. I vinterens transfervindue var der - mig bekendt - ingen konkrete bud på Thomsen.AaB 85 95 99 08 skrev:Knap så mio er jo egentlig en god pris for en spiller med et halvt år.
Jeg ved ikke om AaB har tilbudt Thomsen en forlængelse eller om det har været så klart mellem parterne, at Thomsen skulle/ville videre under alle omstændigheder. Kan i hvert fald ikke helt se, hvordan AaB skulle kunne presse 10 millioner mere ud af Thomsen, når nu Nantes sprang fra sidste år.
Uden pis, så var en kriger som Bjørn netop, hvad vi kunne have brugt i foråret. Selv på et møghold som EfB er det altid med ryggen rank, fremskudt bryst og knopperne forrest. Han kan også både spille defensiv midt og forsvar. De eneste to med nosser på AaB's hold i foråret var WUrtz og måske Ene. Så nu du nævner Bjørn, bliver jeg faktisk lidt bitter.Buzz Killington skrev:Ja, det er vel vores reservationspris, saa ingen katastrofe. Man kan jo faa en hel Bjoern Paulsen for de penge!emil_kj skrev:EB melder om 4,5 mio og videresalgsklausul. Jo tak. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6107194
In verbis simus faciles
Jeg havde også meget gerne set Bjørn Paulsen i AaB trøjen. Jeg synes han er en herlig fodboldspiller uden for meget pis, og kan spille flere pladser. Jeg tror han havde gjort underværker på den defensive midtbane i de kampe hvor Würtz sad ude. Han er muligvis ikke den næste Ronaldo, men vi har altså også brug for de spillere der har deres bedste fodboldperiode i AaB, og danner en rygrad på holdet. Sådan en spiller kunne Bjørn Paulsen være, både for nu, men også til fremtiden.Rams skrev:Uden pis, så var en kriger som Bjørn netop, hvad vi kunne have brugt i foråret. Selv på et møghold som EfB er det altid med ryggen rank, fremskudt bryst og knopperne forrest. Han kan også både spille defensiv midt og forsvar. De eneste to med nosser på AaB's hold i foråret var WUrtz og måske Ene. Så nu du nævner Bjørn, bliver jeg faktisk lidt bitter.Buzz Killington skrev:Ja, det er vel vores reservationspris, saa ingen katastrofe. Man kan jo faa en hel Bjoern Paulsen for de penge!emil_kj skrev:EB melder om 4,5 mio og videresalgsklausul. Jo tak. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/6107194
Jeg forstår dog også godt man ikke smed de 4 millioner efter ham. Det havde også været en voldsom pris at smide for en spiller der måske kunne blive fast mand nu, eller måske kunne blive fast mand efter et par år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
4,5 mio. for Thomsen er særdeles fornuftigt. Hvornår er en spiller, der havde 6 måneder tilbage af kontrakten, sidst gået for så højt et beløb. Gaarde gjorde det helt rigtige ved at beholde Thomsen.
Kom ikke og sig, at Gaarde ikke kan finde en ikke-elendig højre back for 3 mio....
Kom ikke og sig, at Gaarde ikke kan finde en ikke-elendig højre back for 3 mio....
Hvis han skydes afsted, skal vi altså prøve at lokke Pierre Kanstrup herop. Han kan spille ved siden af Holgersson, og kan vikariere på 6'er positionen, hvor vi ellers kun har Kakeeto og til dels Abildgaard.
Derudover må en højre back være 1.prioritet!
Derudover må en højre back være 1.prioritet!
Jeg savner Winsnes
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Vi skal ikke kigge på midterforsvarere. Holgersson må forventes at være førstemand, Kasper P har i foråret været god nok som andenmand. Blåbjerg fuldgod reserve.Martino skrev:skal vi altså prøve at lokke Pierre Kanstrup herop. Han kan spille ved siden af Holgersson, og kan vikariere på 6'er positionen, hvor vi ellers kun har Kakeeto og til dels Abildgaard.
Viser det sig i juli-august at Holgersson har glasben, ikke passer sammen med Kasper P eller Blåbjerg eller ikke har det forventede niveau, så kan vi snakke ny midterforsvarer.
Hvis vi ville have den løsning, som du foreskriver, så skulle vi have hentet Jeppe Tverskov fra Randers. Nu skal han til vores satellitklub...
- FlæskeFrank
Vi skal ikke kigge på midterforsvarere. Holgersson må forventes at være førstemand, Kasper P har i foråret været god nok som andenmand. Blåbjerg fuldgod reserve.FlæskeFrank skrev:Martino skrev:skal vi altså prøve at lokke Pierre Kanstrup herop. Han kan spille ved siden af Holgersson, og kan vikariere på 6'er positionen, hvor vi ellers kun har Kakeeto og til dels Abildgaard.
Viser det sig i juli-august at Holgersson har glasben, ikke passer sammen med Kasper P eller Blåbjerg eller ikke har det forventede niveau, så kan vi snakke ny midterforsvarer.
Hvis vi ville have den løsning, som du foreskriver, så skulle vi have hentet Jeppe Tverskov fra Randers. Nu skal han til vores satellitklub...[/quote
Jeg mener faktisk at vi på centerforsvaret godt kan styrke os yderligere. Kasper P er ok, og det samme er Blåbjerg, men kunne være fedt at sætte baren lidt højere. Kanstrup synes jeg er aktuel fordi han også kan spille midtbane.
Jeg savner Winsnes
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Hele fidusen ved at bruge unge talenter, er vel at de med tiden forventes at løfte deres niveau. Det er ikke en variabel som ret mange på debatsiden har med i regnestykket, når der tales transfers og forstærkninger. Det ville i min verden være at sætte barren lavere, hvis vi begynder at skubbe vore egne talenter ud af startopstillingen til fordel for spillere udefra, medmindre vi taler om spillere af noget højere klasse end Kanstrup - som, bevares, er en fin spiller, men ikke af en kaliber som ville retfærdiggøre at man pludselig ændrede totalt strategi i forhold til Blåbjerg, Kasper P og Rokkedal, som er spillere man har troet på i flere år, og som viser en fin udvikling.Martino skrev:
Jeg mener faktisk at vi på centerforsvaret godt kan styrke os yderligere. Kasper P er ok, og det samme er Blåbjerg, men kunne være fedt at sætte baren lidt højere. Kanstrup synes jeg er aktuel fordi han også kan spille midtbane.
Selvfølgelig skal det være de rigtige talenter man tror på, men man er jo nødt til at gå all-in på dem man vælger at tro på, ellers kommer gevinsten i hvert fald med sikkerhed aldrig.
Nå ja....Thomsen handlede tråden om
Jeg synes det lyder som en rigtig fin handel, hvis han kan sælges til 4,5 mio. Det vil helt klart være det bedste for alle parter, og selv om det piner mig voldsomt at han må videre, så mener jeg at tidspunktet er rigtigt. Det kan kun gå for langsomt med at komme i gang med arbejdet med at skabe et nyt skelet på vores hold, og jeg vil sgu næsten ikke kunne bære en situation hvor Thomsen ikke kan finde motivationen til at give den process 100%.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg syntes, at jeg læste 4½ mio plus videresalgsklausul. Nu tror jeg aldrig Thomsen bliver solgt for 50 mio kr., men 10% kan godt give ekstra million eller to.Jesper Schmidt skrev:Nå ja....Thomsen handlede tråden om
Jeg synes det lyder som en rigtig fin handel, hvis han kan sælges til 4,5 mio. Det vil helt klart være det bedste for alle parter, og selv om det piner mig voldsomt at han må videre, så mener jeg at tidspunktet er rigtigt. Det kan kun gå for langsomt med at komme i gang med arbejdet med at skabe et nyt skelet på vores hold, og jeg vil sgu næsten ikke kunne bære en situation hvor Thomsen ikke kan finde motivationen til at give den process 100%.
- FlæskeFrank