Jeg tror, at det var Kenneth K, der kaldte dette for år 0, og det er samme syn, Gaarde har på tingene. Vi er ved at have "ryddet op" i profilerne fra mesterholdet 13/14, så i vanlig AaB-stil, skal der opbygges et nyt hold med ærgerrighed og ny energi.emil_kj skrev:Endelig lidt klar melding fra Gaarde. http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... erkninger/
Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Positivt at der kigges på midtbanen, der har været meget ringe i foråret. Knap så positivt, at der ikke meldes noget ud om vores svageste position: højre back. På den anden side, kan det også være forhandlingstaktik. Når man offentligt går ud og proklamerer, at vi leder efter en ny spiller, så bliver de nok også lidt dyrere. Både i eventuel transfer men også i løn.
Kreativitet og fart til midtbanen ønkses. Minimum én spiller.
En fornuftig løsning når Würtz er ude ønskes.
En ny højre back, der kan gå direkte i start 11 ønskes.
En ny angriber ønskes - især hvis Helenius er på vej væk.
Kreativitet og fart til midtbanen ønkses. Minimum én spiller.
En fornuftig løsning når Würtz er ude ønskes.
En ny højre back, der kan gå direkte i start 11 ønskes.
En ny angriber ønskes - især hvis Helenius er på vej væk.
Dejligt at høre fra den gode Gaarde. Tror der er en ny spiller på plads i næste uge. Har desværre intet nyt hørt fra vandrørskilderne.
Med hensyn til Villafane, så ville det alt andet lige være en typisk AaB signing, men bare han ikke er en ny Lucho eller Raitala som aldrig får spilletid. Han søger gennembrudet i Europa og måske AaB kan hjælpe der.
Med Joakim Mæhle i truppen er der nu 3 som kan spille højre back. PK der ikke er god nok. Gilli der har skuffet det seneste halvår. Mæhle der er meget ung men ret udfordrende i sit spil. Børsting er stadig det frække bud men nu skal han nok spille højre midt nu Jønne forsvandt til Fyn.
Med hensyn til Villafane, så ville det alt andet lige være en typisk AaB signing, men bare han ikke er en ny Lucho eller Raitala som aldrig får spilletid. Han søger gennembrudet i Europa og måske AaB kan hjælpe der.
Med Joakim Mæhle i truppen er der nu 3 som kan spille højre back. PK der ikke er god nok. Gilli der har skuffet det seneste halvår. Mæhle der er meget ung men ret udfordrende i sit spil. Børsting er stadig det frække bud men nu skal han nok spille højre midt nu Jønne forsvandt til Fyn.
Jeg savner Winsnes
Det er en brydningstid, og det må vi vel alle affinde os med. Som Risgård og KEP sagde i interview til Onside, så er det sådan klubben fungerer, og så må vi regulere forventningerne til det. Vi brænder ikke hele formuen af på spillere og lønninger, vi elsker til gengæld vin ad libitum og transferfrie spillere - og det så heldigvis givet os fremragende resultater i de senere år.jernskjorten skrev:Jeg tror, at det var Kenneth K, der kaldte dette for år 0, og det er samme syn, Gaarde har på tingene. Vi er ved at have "ryddet op" i profilerne fra mesterholdet 13/14, så i vanlig AaB-stil, skal der opbygges et nyt hold med ærgerrighed og ny energi.emil_kj skrev:Endelig lidt klar melding fra Gaarde. http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... erkninger/
Jeg ved, at typer som telefonnummeret m.v. elsker at piske en stemning op, men vi må huske på, at vi er tålmodige nordjyder, der ikke lader sig rive med som visse andre Oscarnominerede eller statistikbårne klubber.
Når det så er sagt, så er det spændende at se, hvordan holdet, ledelse osv. agerer under det kommende transfervindue, som vel er det første i mange år, der ikke skal leve under parolen "et godt transfervindue er et stille transfervindue".
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Jeg synes, det lyder positivt, at der er lovet et par spillere mere, herunder til midtbanen. Men det er i den grad bekymrende, at det ikke nævnes, at det aller største behov, vi har, er at få landet en angriber fra hylde A. Forhåbentligt er det bare røgslør.Siiger skrev:Det er en brydningstid, og det må vi vel alle affinde os med. Som Risgård og KEP sagde i interview til Onside, så er det sådan klubben fungerer, og så må vi regulere forventningerne til det. Vi brænder ikke hele formuen af på spillere og lønninger, vi elsker til gengæld vin ad libitum og transferfrie spillere - og det så heldigvis givet os fremragende resultater i de senere år.jernskjorten skrev:Jeg tror, at det var Kenneth K, der kaldte dette for år 0, og det er samme syn, Gaarde har på tingene. Vi er ved at have "ryddet op" i profilerne fra mesterholdet 13/14, så i vanlig AaB-stil, skal der opbygges et nyt hold med ærgerrighed og ny energi.emil_kj skrev:Endelig lidt klar melding fra Gaarde. http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... erkninger/
Jeg ved, at typer som telefonnummeret m.v. elsker at piske en stemning op, men vi må huske på, at vi er tålmodige nordjyder, der ikke lader sig rive med som visse andre Oscarnominerede eller statistikbårne klubber.
Når det så er sagt, så er det spændende at se, hvordan holdet, ledelse osv. agerer under det kommende transfervindue, som vel er det første i mange år, der ikke skal leve under parolen "et godt transfervindue er et stille transfervindue".
Fodbold skal ses med hjertet!
Og jeg synes, at det er bekymrende, at det ikke nævnes, at det aller største behov, vi har, er at få landet en sportsdirektør, der kan se, at Lars Søndergaard skal UD AF VAGTEN.AaB 85 95 99 08 skrev: Jeg synes, det lyder positivt, at der er lovet et par spillere mere, herunder til midtbanen. Men det er i den grad bekymrende, at det ikke nævnes, at det aller største behov, vi har, er at få landet en angriber fra hylde A. Forhåbentligt er det bare røgslør.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg er spændt på, hvilke pladser som er i spil.AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg synes, det lyder positivt, at der er lovet et par spillere mere, herunder til midtbanen. Men det er i den grad bekymrende, at det ikke nævnes, at det aller største behov, vi har, er at få landet en angriber fra hylde A. Forhåbentligt er det bare røgslør.
Det betyder vel ikke nødvendigvis mere end en mand til midtbanen ? Blot at flere spillere er i spil.Gaarde skrev:- Vi skal have forstærket midtbanen generelt, og vi er obs på et par midtbanespillere, tilføjer sportsdirektøren.
Casper Sloth tror jeg ikke længere på. Han får ny træner igen igen. Så han giver nok England det en sidste chance, medmindre klubben udpeger ham som "dur ikke".
- FlæskeFrank
Rømmer til højre backFlæskeFrank skrev:Jeg er spændt på, hvilke pladser som er i spil.AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg synes, det lyder positivt, at der er lovet et par spillere mere, herunder til midtbanen. Men det er i den grad bekymrende, at det ikke nævnes, at det aller største behov, vi har, er at få landet en angriber fra hylde A. Forhåbentligt er det bare røgslør.
Det betyder vel ikke nødvendigvis mere end en mand til midtbanen ? Blot at flere spillere er i spil.Gaarde skrev:- Vi skal have forstærket midtbanen generelt, og vi er obs på et par midtbanespillere, tilføjer sportsdirektøren.
Casper Sloth tror jeg ikke længere på. Han får ny træner igen igen. Så han giver nok England det en sidste chance, medmindre klubben udpeger ham som "dur ikke".
Sloth til midtbanen
En angriber man ved har kvalitet
-
Gamen
Godt at læse, at Gaarde også mener at vi skal have spillere der har spillet på højeste niveau, og dermed har kvalitet. Det må alt andet lige betyde, at vi godt kan strege alle 1. divisions-spillerne fra listen.
Lad dette blive afsættet for, at vi herinde tager udgangspunkt i mere ambitiøse transferforslag fremadrettet.
Lad dette blive afsættet for, at vi herinde tager udgangspunkt i mere ambitiøse transferforslag fremadrettet.
Bare ikke Ørnskov kan presses ind under de kategorier...Gamen skrev:Godt at læse, at Gaarde også mener at vi skal have spillere der har spillet på højeste niveau, og dermed har kvalitet. Det må alt andet lige betyde, at vi godt kan strege alle 1. divisions-spillerne fra listen.
Jeg savner Winsnes
-
Gamen
Nej, vi har ikke brug for endnu en alibi-spiller.Martino skrev:
Bare ikke Ørnskov kan presses ind under de kategorier...
Håber at Gaarde med ordet "spille" mener at have præsteret på højeste niveau 
Jeg kan ikke se der er nogen som helst ide i eller behov for endnu en angriber, jo mindre Ene eller Helenius forlader os, eller at vi henter 4-5 mand. Vi har et meget større behov for en ekstra fløj når Thomsen sælges. I angrebet har vi Ene og Helenius som skal være startere, med Basso og Pohl som backup. De skal i ilden, de kan begge udfordre for en startplads nu. Grønning kommer op som 5. mand, man har også indtil videre Victor Ahlmann og så kommer Ramkilde på U19. Henter man en angriber, skal det være for at foregribe at både Ene og Helenius har udløb næste sommer og formentlig vil ud og prøve sig af igen, men jeg tror ikke på det sker, før vi kender status med dem til vinter eller i løbet af foråret.hje1980 skrev: Rømmer til højre back
Sloth til midtbanen
En angriber man ved har kvalitet
Når Gaarde siger man skal hente et par og man kigger på start 11'eren, er det fløjen og højre back der er de mest akutte behov. Højre back med PK og Gilli. Man bør hente en ny starter, lade Gilli være backup indtil Mæhle har overhalet og flytte PK til Würtz-backup, mens man venter på Kakeeto eller Magnus Christensen (hvis han er def.). To fluer med et smæk. Vi kan alligevel ikke købe en def-midt som er bedre og har mere potentiale end PK, som vil affinde sig med 5 SL-kampe pr. sæson.... Hvorfor skulle eksempelvis Sloth eller tidligere nævnt Lerager gide det?
Dernæst er der fløjen. Der har vi pt. Meilinger og Børsting. That is it, når Thomsen er fortid. Næste mand er altså Andreas Bruhn der har udløb til nytår, som jeg tror man fortsætter med kontrakten ud i hvert fald, men vi skal som minimum have en stærkere backup eller starter. Basso bliver kun brugt i angrebet, tror de har forladt tanken om ham som fløj. Thellufsen og måske Opondo er så oppe som fremtidens folk.
Lige nu kan vi stille således i næste sæson
For mig er der ingen tvivl om, at de første to pladser jeg ville pege på, er højre back og fløj.
Aalborg BK 1885!
Men det er altså også vigtigt at Gaarde nu har lovet at vi får et par spillere mere. Så hvis vi kun får én spiller ind kan vi med rette føle os personligt bedraget og forrådt og Gaarde vil have udstillet sig selv som en gemen løgner.BoT skrev:Og jeg synes, at det er bekymrende, at det ikke nævnes, at det aller største behov, vi har, er at få landet en sportsdirektør, der kan se, at Lars Søndergaard skal UD AF VAGTEN.AaB 85 95 99 08 skrev: Jeg synes, det lyder positivt, at der er lovet et par spillere mere, herunder til midtbanen. Men det er i den grad bekymrende, at det ikke nævnes, at det aller største behov, vi har, er at få landet en angriber fra hylde A. Forhåbentligt er det bare røgslør.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Yankee skrev:Men det er altså også vigtigt at Gaarde nu har lovet at vi får et par spillere mere. Så hvis vi kun får én spiller ind kan vi med rette føle os personligt bedraget og forrådt og Gaarde vil have udstillet sig selv som en gemen løgner.BoT skrev:Og jeg synes, at det er bekymrende, at det ikke nævnes, at det aller største behov, vi har, er at få landet en sportsdirektør, der kan se, at Lars Søndergaard skal UD AF VAGTEN.AaB 85 95 99 08 skrev: Jeg synes, det lyder positivt, at der er lovet et par spillere mere, herunder til midtbanen. Men det er i den grad bekymrende, at det ikke nævnes, at det aller største behov, vi har, er at få landet en angriber fra hylde A. Forhåbentligt er det bare røgslør.
Kan huske at Lynge på et tidspunkt udtalte, at AaB fremadrettet kun ville have spillere med international erfaring/landsholdserefaring, hvorefter de hentede den færøske (landsholdsspiler) Suni Olsen...
Der var der ikke helt forventningsafstemt med fansene...
- FlæskeFrank
-
Gamen
Jeg forstår ikke behovet for at blive ved med at bringe PK i spil til pladsen på den centrale midtbane. Det er endnu en plads, hvor han overhovedet ikke holder niveau. Hans boldomgang er dårlig, han har ingen fysik og han har ikke for fem flade øre lederskab over hans spil.Søgaard skrev:
Når Gaarde siger man skal hente et par og man kigger på start 11'eren, er det fløjen og højre back der er de mest akutte behov. Højre back med PK og Gilli. Man bør hente en ny starter, lade Gilli være backup indtil Mæhle har overhalet og flytte PK til Würtz-backup, mens man venter på Kakeeto eller Magnus Christensen (hvis han er def.). To fluer med et smæk. Vi kan alligevel ikke købe en def-midt som er bedre og har mere potentiale end PK, som vil affinde sig med 5 SL-kampe pr. sæson.... Hvorfor skulle eksempelvis Sloth eller tidligere nævnt Lerager gide det?
Han er næppe bedre end Oliver Abildgaard der.
Allerhelst ser jeg at det er Abildgaard eller Kakeeto der dækker ind for Würtz næste sæson. Men der er nogle der bliver ved med at kræve en ny def. midt-backup med mere erfaring end Abildgaard - og efter min mening kunne det være PK, nu vi alligevel har ham de næste mange år og han heller ikke er bedre end backup på backen... Mener du, at vi skal have en ny midtbanespiller ind til de centrale pladser? Hvis ja, hvad er det så for en type, der er bedre end Abildgaard, men vil acceptere 5-10 kampe på en sæson for et midterhold? Det er utopi at tro, vi er oppe på en Sloth/Lerager hylde og vi har allerede talenter. Og under den hylde, så kan det sku lige så vel være Abildgaard eller PK for min skyld.Gamen skrev:Jeg forstår ikke behovet for at blive ved med at bringe PK i spil til pladsen på den centrale midtbane. Det er endnu en plads, hvor han overhovedet ikke holder niveau. Hans boldomgang er dårlig, han har ingen fysik og han har ikke for fem flade øre lederskab over hans spil.Søgaard skrev:
Aalborg BK 1885!
Som i alle andre top-klubber kræver en top-placering at man har stabile præstationer hvilket forudsætter at 2.valget på enhver position er af nogenlunde samme kvalitet. Ifht den defensive midtbane må vi regne med at Würtz er ude nogle gange pga karantæne, derudover bliver hans skadefrekvens nok ikke mindre med tiden. Skal vi have en fuldgod erstatning for Würtz på et højt niveau er det heller ikke nogen dum ide at denne får nogle kampe derudover. Kan man plukke en start 20´erne spiller med potentialet som typisk vil komme fra et lidt lavere niveau (bundklub i SL, eller lavere division eller samme i udlandet) så tror jeg ikke de vil takke nej til at kunne stå i skyggen af en af DKs bedste DefMidt i en lækker klub som vores.Søgaard skrev:Allerhelst ser jeg at det er Abildgaard eller Kakeeto der dækker ind for Würtz næste sæson. Men der er nogle der bliver ved med at kræve en ny def. midt-backup med mere erfaring end Abildgaard - og efter min mening kunne det være PK, nu vi alligevel har ham de næste mange år og han heller ikke er bedre end backup på backen... Mener du, at vi skal have en ny midtbanespiller ind til de centrale pladser? Hvis ja, hvad er det så for en type, der er bedre end Abildgaard, men vil acceptere 5-10 kampe på en sæson for et midterhold? Det er utopi at tro, vi er oppe på en Sloth/Lerager hylde og vi har allerede talenter. Og under den hylde, så kan det sku lige så vel være Abildgaard eller PK for min skyld.Gamen skrev:Jeg forstår ikke behovet for at blive ved med at bringe PK i spil til pladsen på den centrale midtbane. Det er endnu en plads, hvor han overhovedet ikke holder niveau. Hans boldomgang er dårlig, han har ingen fysik og han har ikke for fem flade øre lederskab over hans spil.Søgaard skrev:
Jeg synes bare Abilgaard har været så langt fra det niveau vi må kunne forvente af en arvtager for Würtz, og dette ud fra han alligevel har haft en del kampe hvor han kunne ryste sine begynder nerver af sig. Kakeeto er mere udenfor bedømmelse indtil videre, men det jeg har set har ikke talt til hans fordel indtil videre.
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH TYSKEREN??
Hvem kigger AaB efter?
Hvem kigger AaB efter?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Hvem siger en ny midtbanespiller skal nøjes med 5-10 kamp? Jeg kunne sagtens se for mig, at det var Risgård der blev tredjehjul. Vi skal bruge en spiller, der kan gå i starteleveren, og konkurrere på lige fod med Wurtz og Risgård, ellers kan vi ligeså godt hente Bjarke i Vendsyssel, hvis vi ude efter en billig gardering
In verbis simus faciles