Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 5. jun 2016, 13:42

FlæskeFrank skrev:Jeg tror godt, at man kunne overveje en korttidskontrakt med en kantspiller. Børsting var med OL-landsholdet i januar og ikke top i foråret. Han er nu med OL-landsholdet nu og går altså senere på ferie og skal formentlig til OL i august, så chancen for at hans rytme brydes er tilstede.

Hvis vi går efter det og kigger på Hobro, så har de den kontraktløse Wilfried Domoraud. Han spillede 12 kampe i foråret og scorede en enkelt kamp. Han er primært venstrekant, så Meilinger kan spille højrekanten.

Det er nok ikke en langtidsløsning, men fylder det hul, som vi nok står med i juli-august, hvor de oprykkede spillere ikke kan forventes at bidrage med fuld spilletid.
Vi skal i alt fald have spillere ind som ikke først skal vænne sig til træningsmængden i superligaen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2016, 13:54

Mellinger er venstre wing og Park er højre wing (og transferfri??) Det er lige ved at jeg tror på den.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. jun 2016, 14:24

Provst i Brovst skrev:Mellinger er venstre wing
Nej, han er ej. Han KAN spille venstre wing. De østrigske aviser, der har snakket med ham og hans agent, skriver at han er tiltænkt en rolle på højrekanten.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. jun 2016, 14:47

Funky skrev:
Jeg kan naturligvis ikke opponere imod, hvis AaB henter et bedre alternativ, det siger vist sig selv. Men det er alt sammen nok også noget med pris kontra kvalitet.
Ja, men det skal også være spillere der er bedre end dem vi har. Jeg kan på ingen måde se at Park er bedre end eksempelvis Bassogog.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jun 2016, 14:50

Yankee skrev:
Funky skrev:
Jeg kan naturligvis ikke opponere imod, hvis AaB henter et bedre alternativ, det siger vist sig selv. Men det er alt sammen nok også noget med pris kontra kvalitet.
Ja, men det skal også være spillere der er bedre end dem vi har. Jeg kan på ingen måde se at Park er bedre end eksempelvis Bassogog.
Det kan jo være de begge vurderes gode nok til at kunne starte inde - samtidig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 5. jun 2016, 14:59

Håber vi sigter højere end Park, som selvom han lavede et flot mål mod FCK, mangler rigtig meget for at komme op på Thomsens niveau.

Jeg håber, at vi vil hente en kant og en central midtbanespiller, som fra første dag kan konkurrere om spilletid og så kan vores talenter arbejde sig tættere og tættere på spilletid.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2016, 15:21

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:Mellinger er venstre wing
Nej, han er ej. Han KAN spille venstre wing. De østrigske aviser, der har snakket med ham og hans agent, skriver at han er tiltænkt en rolle på højrekanten.
Måske er planen at den normale venstre wing spiller i højre side så han kan trække ind i banen? Det kan betyde at man gør det samme i venstre side, altså bruger en normalt højre wing der, som så også trækker ind i banen.

Det bliver nye tider, eller noget.

http://www.transfermarkt.co.uk/marco-me ... eler/79607
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2016, 15:22

Yankee skrev:
Funky skrev:
Jeg tror Park har kræfter nok til 90 minutter modsat Bassogog.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. jun 2016, 15:30

Provst i Brovst skrev:
Ja for det er jo utænkeligt at Basso med konditionstræning kan forbedre sin udholdenhed...

Hvorfor skal vi bruge penge på en spiller som Park, der alt andet lige stadig er en udviklingsspiller, når AaB selv har efterlyst etablerede spillere som de unge kan læne sig op ad?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2016, 15:34

Hanga skrev:
Provst i Brovst skrev:
Ja for det er jo utænkeligt at Basso med konditionstræning kan forbedre sin udholdenhed...
Han kan sikkert forbedre den, men hvor meget. Nomvethe kunne jo ikke, der var 70 minutter, ikke mere.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. jun 2016, 15:40

Provst i Brovst skrev:
Hanga skrev:
Provst i Brovst skrev:
Han kan sikkert forbedre den, men hvor meget. Nomvethe kunne jo ikke, der var 70 minutter, ikke mere.
Nomvethe var 29 år da vi hentede ham:)

Bassogog er jo 20 år:-) Mon ikke han kan forbedre den til 90 min fodbold.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2016, 15:53

Kristian skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hanga skrev:
Provst i Brovst skrev:

Ja 9 års længere træning i forhold til Bassogog, uden det have rykket Nomvethe væsentligt længere end Bassogog i udholdenhed. I værste fald er det også det samme for Bassogog, 9 års træning der giver 10 minutter ekstra, 60 minutter til 70 minutter.

Würtz og Augustinussen kan jo heller ikke træne sig til at være en eksplosiv type fodboldspiller. Man har den type muskelfibre man er født med, det ændrer træning ikke på.

Jeg kunne godt tro at Bassogos rolle for AaB bliver i angrebet hvor han kan tage pauser uden det destabiliserer AaBs defensiv.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 5. jun 2016, 17:13

Basso kom jo altså også fra et lavere Niveau. D har meget at sige...

Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Indlæg af Mr-schou » 5. jun 2016, 21:01

Et spændende navn kunne være Kenan Hajdarevic,han spiller pt i Brabrand if og har klart en kæmpe andel i brabrands succes! Han har tidligere prøvet sig af i Horsens og Sønderjyske. Men efter at have holdt en lille pause og fået barn og kone er der virkelig sket noget. Og han er begyndt at score mål. Han arbejder sindsyg hårdt ved siden af fodbold, for at give det et sidste skud! Også er han formentlig gratis.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 5. jun 2016, 21:19

Mr-schou skrev:Et spændende navn kunne være Kenan Hajdarevic,han spiller pt i Brabrand if og har klart en kæmpe andel i brabrands succes! Han har tidligere prøvet sig af i Horsens og Sønderjyske. Men efter at have holdt en lille pause og fået barn og kone er der virkelig sket noget. Og han er begyndt at score mål. Han arbejder sindsyg hårdt ved siden af fodbold, for at give det et sidste skud! Også er han formentlig gratis.
Seriøst?!

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. jun 2016, 21:19

Mr-schou skrev:Et spændende navn kunne være Kenan Hajdarevic,han spiller pt i Brabrand if og har klart en kæmpe andel i brabrands succes! Han har tidligere prøvet sig af i Horsens og Sønderjyske. Men efter at have holdt en lille pause og fået barn og kone er der virkelig sket noget. Og han er begyndt at score mål. Han arbejder sindsyg hårdt ved siden af fodbold, for at give det et sidste skud! Også er han formentlig gratis.
Han var et flop i Horsens og Sønderjyske, og er aldrig typen der har lavet specielt mange mål. Han er med andre ord meget lidt spændende, hvis ikke helt og aldeles uinteressant.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. jun 2016, 22:02

Provst i Brovst skrev:
Kristian skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hanga skrev:
Provst i Brovst skrev:

Ja 9 års længere træning i forhold til Bassogog, uden det have rykket Nomvethe væsentligt længere end Bassogog i udholdenhed. I værste fald er det også det samme for Bassogog, 9 års træning der giver 10 minutter ekstra, 60 minutter til 70 minutter.

Würtz og Augustinussen kan jo heller ikke træne sig til at være en eksplosiv type fodboldspiller. Man har den type muskelfibre man er født med, det ændrer træning ikke på.

Jeg kunne godt tro at Bassogos rolle for AaB bliver i angrebet hvor han kan tage pauser uden det destabiliserer AaBs defensiv.
Vild diskusion det her :-)
Vi lukker den bare her:-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. jun 2016, 08:43

Jeg har set en del til Brabrand i foråret, og det er faktisk super godt spottet. Jeg kender også lidt til Kenan fra tidligere og han har virkelig fået vendt skuden og præsterer flot på et stærkt Brabrand-hold. Der er ingen tvivl om at han kan spille 1. division - men om han kan begå sig i AaB er jeg ikke helt overbevist om.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 6. jun 2016, 09:01

Kom nu... ved godt vi ikke bare skal lave en FCM og bruge penge som vi ikke har... men lad os nu sætte baren på en anelse højere...

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 6. jun 2016, 09:03

Hvis jeg skal være lidt hård ved den sportslige ledelse i AaB...

Hvorfor henter man ikke D. Gorter??? De kender ham. Han kan spille back og central/venstre midt, og han har klassen...!
Park fra Hobro og Vingaard er jo ikke decideret forstærkninger, og må vel betegnes som breddespillere, som ikke er sikre på en startplads.
Jeg ser sgu hellere Børsting på Venstre midt end Park, Vingaard. Men Vingaard som supplement til Risgård er sgu iorden, med tanke på den slidte Risgård.

Jeg har sgu svært ved at se hvilken kantspiller fra Superligaen, der kan gå direkte ind i vores start-ellever... Jeg ser kun 2 spillere der er gode nok pt.

- J. Absalonsen - Ja han kan vel godt, men han spiller fløjangriber i et 4-3-3 system i SE, og vil i AaBs system også skulle forsvare en del. Tilmed er han ikke helt ung eller billig.

- R. Hassan - Nok den bedste venstrekant vi kan få fat i, men defensivt bliver der plads bag ham, og Ahlman vil også gerne frem på banen...hmm

Låst