Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 9. jun 2016, 08:15

Eksil skrev:
Funky skrev:Gaarde siger i dag, at man vil hente 2-3 spillere - til midtbanen.
Arh. Citatet er:

- Vi kigger på markedet, og jeg vurderer, at der skal hentes to-tre nye navne ind. Og her kigger vi primært på spillere til midtbanen. Hvis vi mister Thomsen, skal vi nok have noget ekstra ind, og det er i det hele taget der, vi vurderer, at behovet er størst,

Det kan vel lige så vel betyde en kant, en midt og en back-
Præcis. Sådan læser jeg det også. Håber der er mindst en mere på plads inden den 16 juni hvor træningen starter op igen.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. jun 2016, 08:59

Martino skrev:
Præcis. Sådan læser jeg det også. Håber der er mindst en mere på plads inden den 16 juni hvor træningen starter op igen.
Man må formode at det også snart betyder exit Bruhn. Han har et halvt år tilbage af sin kontrakt.
Store tekniske evner, men heller ikke så meget andet. Han må skibes videre.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 9. jun 2016, 09:08

Gamen skrev:
Martino skrev:
Man må formode at det også snart betyder exit Bruhn. Han har et halvt år tilbage af sin kontrakt.
Det er virkelig en skam. Jeg ser et stort lys i ham, men på en eller anden måde passer han ikke ind i LS spillestil synes jeg. Er bare bange for han blomstrer op et andet sted som vi har set med DC og Schwartz.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. jun 2016, 09:18

Martino skrev: Det er virkelig en skam. Jeg ser et stort lys i ham, men på en eller anden måde passer han ikke ind i LS spillestil synes jeg. Er bare bange for han blomstrer op et andet sted som vi har set med DC og Schwartz.
Hvis han gør det, vil jeg glæde mig over det. Han virker da til at være en god knægt og jeg under naturligvis altid en god AaB dreng succes.

Faktum er bare, at han ikke har kunnet gribe chancen i AaB, hverken under Kent eller LS. Han virker som en spiller modstanderen nemt kan kyse, og som har det med at blive noget anonym i kampene. Han mangler noget pondus som jeg ser det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 9. jun 2016, 09:47

Gamen skrev:
Martino skrev:
Har hørt fra pålidelige kilder, at AaB har tilbudt ham at blive i AaB og at det ligger til Bruhn selv om han vil forlænge.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 9. jun 2016, 10:01

Hanga skrev:
Martino skrev: Det er virkelig en skam. Jeg ser et stort lys i ham, men på en eller anden måde passer han ikke ind i LS spillestil synes jeg. Er bare bange for han blomstrer op et andet sted som vi har set med DC og Schwartz.
Hvis han gør det, vil jeg glæde mig over det. Han virker da til at være en god knægt og jeg under naturligvis altid en god AaB dreng succes.

Faktum er bare, at han ikke har kunnet gribe chancen i AaB, hverken under Kent eller LS. Han virker som en spiller modstanderen nemt kan kyse, og som har det med at blive noget anonym i kampene. Han mangler noget pondus som jeg ser det.
Det har du ret i. Det håber jeg virkelig han kan lære. Hans fødder og blik for spillet er meget bedre end feks Børsting, der så har noget mere pondus...

Og til DOT BOT...spændende. Håber han forlænger.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. jun 2016, 10:04

Ando kan jo langt mere end Frederik Børsting, men han mangler de to ting, der overskygger næsten alt andet for en ung spiller: han løber ikke nok og han er ikke modig nok. Det er desværre to egenskaber, der er meget svære at fremelske i en 22-årig spiller, hvorimod man altid kan udvikle på f.eks. Børstings tekniske mangler.

Som en parallel bemærkning tror jeg i øvrigt vi fremover vil se flere Børsting-typer komme frem i AaB fordi man i dag er så fokuseret på at træne 1-mod-1 og generelt satser på intensiteten i træningen fremfor lange træningspas med mange gentagelser.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 9. jun 2016, 10:05

Hvad med en spiller som Mathias Gehrt?

Han har tidligere fået massere af spilletid i ADO Den Haag, men ser ud til at være røget ud i kulden, han er 24 og har kun et år tilbage af sin kontrakt.

Han har dog en blakket fortid for de pisgule :thumbsdown:

https://www.youtube.com/watch?v=2Dpa6Fb1u-s

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. jun 2016, 10:07

troelsh skrev: Han har dog en blakket fortid for de pisgule :thumbsdown:
Det har en god del af de bedste danske spillere. Brøndby har bare enten solgt dem unge eller forkastet de fleste af dem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. jun 2016, 10:09

2-3 spillere mere ind, er mere end jeg forventede. Dejligt at det ikke følges med "en til hver kæde".

Men der må være en angriber i det tal. Jeg tror ikke AaB er ligeså stålsat som flere debattører og vil skifte højrebacken ud allerede nu. Selvom det synes rigtig, men ikke et sted, hvor man behøver at foretage et panikkøb.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 9. jun 2016, 10:09

troelsh skrev:Hvad med en spiller som Mathias Gehrt?

Han har tidligere fået massere af spilletid i ADO Den Haag, men ser ud til at være røget ud i kulden, han er 24 og har kun et år tilbage af sin kontrakt.

Han har dog en blakket fortid for de pisgule :thumbsdown:

https://www.youtube.com/watch?v=2Dpa6Fb1u-s

Nej tak. Han er bare slet ikke god nok..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. jun 2016, 10:27

Tipsbladet mener at vide, at en unavngiven profil meget gerne vil væk i sommertransfervinduet, ud over de 4 kendte (KEP, Jönsson, Thrane, Spalvis) og den forventede (Thomsen). Er det mon Enevoldsen?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 9. jun 2016, 10:41

Funky skrev:Tipsbladet mener at vide, at en unavngiven profil meget gerne vil væk i sommertransfervinduet, ud over de 4 kendte (KEP, Jönsson, Thrane, Spalvis) og den forventede (Thomsen). Er det mon Enevoldsen?
Det må det næsten være. Risgaard og Würtz render ingen steder. Ellers kan jeg kun se, at det kunne være Helenius (ikke just profil i 15/16) og Nicolaj Larsen. Helenius har jeg virkeligt svært ved at vurdere, om han ser AaB som det rette sted at være, og Larsens spil i 15/16 har måske ikke helt vist, at han er klar til et skifte. Så skal det være fordi han føler, at han udviklingsmæssigt er gået i stå.

Ingen af talenterne er nået dertil, hvor vingerne virker flyvefærdige, så giver heller ikke rigtig mening, at er på udkig efter et skifte.

Enevoldsen har aldrig lagt skjul på, at han har mod på mere udland, og jeg kunne godt forestille mig, at AaBs manglende stabilitet ikke lige passer ind i Enevoldsens planer om at gøre sig "lækker" for udlandske klubber. Han har også haft et fornuftigt år til at kunne sælge sig selv som angriber.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. jun 2016, 10:43

jernskjorten skrev:
Funky skrev:Tipsbladet mener at vide, at en unavngiven profil meget gerne vil væk i sommertransfervinduet, ud over de 4 kendte (KEP, Jönsson, Thrane, Spalvis) og den forventede (Thomsen). Er det mon Enevoldsen?
Det må det næsten være. Risgaard og Würtz render ingen steder. Ellers kan jeg kun se, at det kunne være Helenius (ikke just profil i 15/16) og Nicolaj Larsen. Helenius har jeg virkeligt svært ved at vurdere, om han ser AaB som det rette sted at være, og Larsens spil i 15/16 har måske ikke helt vist, at han er klar til et skifte. Så skal det være fordi han føler, at han udviklingsmæssigt er gået i stå.

Ingen af talenterne er nået dertil, hvor vingerne virker flyvefærdige, så giver heller ikke rigtig mening, at er på udkig efter et skifte.

Enevoldsen har aldrig lagt skjul på, at han har mod på mere udland, og jeg kunne godt forestille mig, at AaBs manglende stabilitet ikke lige passer ind i Enevoldsens planer om at gøre sig "lækker" for udlandske klubber. Han har også haft et fornuftigt år til at kunne sælge sig selv som angriber.
Men på den anden side, når Tipsbladet åbenbart også regner Thrane for en 'profil', så kan det jo næsten være hvemsomhelst.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. jun 2016, 10:49

Nicolai Larsen har vel også snart mod på noget nyt. Men Enevoldsen har offentlig ymtet sig om udlængsel.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 9. jun 2016, 10:49

Funky skrev:Men på den anden side, når Tipsbladet åbenbart også regner Thrane for en 'profil', så kan det jo næsten være hvemsomhelst.
Det er jo det. Derfor er det mere interessant at vurdere på, hvem der på nuværende tidspunkt kunne have lyst til at søge videre / væk fra AaB, og der kan jeg umiddelbart kun se Enevoldsen, Helenius og Larsen.

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af emil_kj » 9. jun 2016, 10:55

Hvor læser du det?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. jun 2016, 10:58

emil_kj skrev:
Hvor læser du det?
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nopbygning

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div

Indlæg af Kristian60 » 9. jun 2016, 11:00

Hvem skulle være interesseret i at aftage Larsen med det niveau han har lagt for dagen i foråret?

Med mindre han skulle være hooked på at skifte til en mindre dansk klub, eller Norge virker det ikke realistisk i det her vindue.

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. jun 2016, 11:06

Ja, og deraf min bekymring udtrykt andetsteds i denne tråd i går ifht. vores angriber-situation. Det har jeg i hvert fald hørt flere gange på vandrørene.

Han er en spiller vi sagtens kunne holde på, hvis vi skulle ud i Europa. Men som det er nu, og med et år tilbage af hans kontrakt, så ville det ikke være underligt hvis han vil væk.

Låst