Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jun 2016, 09:36

thomasjn skrev:Enig, men problemet er at vi har fået et ungdoms-dogme i klubben, hvor man stoler blindt på at man kan klare sig med talenter uden at skele til talenternes kvalitet.
Uenig. Hvis man har 6 talenter, som man mener kan komme på førsteholdet, så er det vel naturligt man hiver dem op.
thomasjn skrev:Nu hvor klubben har penge bør man derfor være mere pragmatiske ifht. hvilke talenter der får chancen.
Hvem af de 6 talenter vil du smide ud med det samme ? For det er nemt nok at pege på Gilli eller Bruhn, da de har været i klubben nogen tid. Men det svære er jo at skære kagen for de ukendte størrelser. Så hvad siger din krystalkugle ?

Nu svinede du i indlægget Kasper P og Blåbjerg. Så var de spillere altså ikke de ringeste i foråret! Samtidig kan man overfortolke Rosenborgkampen og sige, at nu passer makkeren bedre til Blåbjerg end KEP gjorde, så måske er hans tid kommet.
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. jun 2016, 10:01

FlæskeFrank skrev:
Uenig. Hvis man har 6 talenter, som man mener kan komme på førsteholdet, så er det vel naturligt man hiver dem op.
Jeg tror næppe man mener at de 6 talenter kan komme på førsteholdet, men nærmere at enkelte af dem har potentiale til førsteholdet, HVIS deres udvikling fortsætter. Og så er der helt sikkert 2-3 spillere, som man vil være i tvivl om hvorvidt kan klare sig men at de har brug for tid på højere niveau for at teste dem. Nøjagtig som man gjorde med Asger Bust, som man så heller ikke fandt god nok.
AaB's målsætning er jo stadigvæk at vi skal have minimum 1-2 fra hver årgang, som bliver egentlig Superliga-spiller (dvs. minimum 60-80 kampe under bæltet ifølge Gaarde).

Det der er udfordringen ved den strategi er dog også, at man har været ualmindelig dårlig til at skille sig af med spillere der ikke har niveauet. F.eks. virker det fuldstændig galimatias at forlænge 3 år med Viktor Ahlmann, hvorefter man sender ham på leje i en sekundaklub (sorry, Jammerbugt) få måneder senere og nu helt har opgivet ham med 2 år tilbage af kontrakten.
Det skaber en ophobning af spillere, som har for få Superliga-minutter. Hvis jeg tager et kig nedover vores trup, så er der godt nok en stor procentdel som endnu ikke er klar til Superligaen. Også noget flere end i de klubber vi gerne vil måle os med.
Og det skaber altså en forkert balance i truppen - den bliver langt mere sårbar overfor udsving, og de ældre spillere skal konstant trække et alt for stort læs.
Gaarde skal lande et par gode signings indenfor de næste par uger - det er et must, hvis vi skal have troen på at det her hold kan opfylde målsætningen om top 6 i den kommende sæson.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 20. jun 2016, 10:16

Kempes skrev:
Har ikke kunnet finde FM-stats men (i manglen af bedre) er her stats fra FIFA ultimate 16 :)
http://www.futhead.com/16/players/5401/ ... novikovas/

Begge burde være inden for økonomisk rækkevidde.
Han er kun 3 stjernet dribler, det dur ikke, vi skal have flere 4 stjernet som Meilinger http://www.futhead.com/16/players/6237/marco-meilinger/

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 20. jun 2016, 10:17

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Jeg tror næppe man mener at de 6 talenter kan komme på førsteholdet, men nærmere at enkelte af dem har potentiale til førsteholdet, HVIS deres udvikling fortsætter. Og så er der helt sikkert 2-3 spillere, som man vil være i tvivl om hvorvidt kan klare sig men at de har brug for tid på højere niveau for at teste dem. Nøjagtig som man gjorde med Asger Bust, som man så heller ikke fandt god nok.
AaB's målsætning er jo stadigvæk at vi skal have minimum 1-2 fra hver årgang, som bliver egentlig Superliga-spiller (dvs. minimum 60-80 kampe under bæltet ifølge Gaarde).

Det der er udfordringen ved den strategi er dog også, at man har været ualmindelig dårlig til at skille sig af med spillere der ikke har niveauet. F.eks. virker det fuldstændig galimatias at forlænge 3 år med Viktor Ahlmann, hvorefter man sender ham på leje i en sekundaklub (sorry, Jammerbugt) få måneder senere og nu helt har opgivet ham med 2 år tilbage af kontrakten.
Det skaber en ophobning af spillere, som har for få Superliga-minutter. Hvis jeg tager et kig nedover vores trup, så er der godt nok en stor procentdel som endnu ikke er klar til Superligaen. Også noget flere end i de klubber vi gerne vil måle os med.
Og det skaber altså en forkert balance i truppen - den bliver langt mere sårbar overfor udsving, og de ældre spillere skal konstant trække et alt for stort læs.
Gaarde skal lande et par gode signings indenfor de næste par uger - det er et must, hvis vi skal have troen på at det her hold kan opfylde målsætningen om top 6 i den kommende sæson.
Meget enig..

Det er spændende med så mange talenter, og det giver god mening at de udgør bredden i truppen.

MEN der skal et par erfarne spillere til i dette vindue, ellers ser det for ustabilt ud. Men vi får også et par erfarne spillere, så må tiden vise om vi bliver tilfredse med dem..
Jeg ser stadig Vingaard som et fornuftigt og oplagt valg at skrive med. Derudover ser jeg gerne en ny højreback, men det kommer ikke til at ske...

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 20. jun 2016, 10:21

Eksil skrev:
Martino skrev:
Eksil skrev:Lidt fra Søren Sorgenfri:

Viborg håber at lande AaBs hurtige færing Gilli Sørensen. Det siges, han drømmer om fast spilletid. Det vil Viborg efter alt at dømme gerne give ham. Så skal Viborg bare blive enige med AaB, men også andre danske klubber har noteret sig den alsidige venstre kantspiller.

http://tribunen.com/2016/06/19/transfer ... -broendby/
Åh, håbede jo på at han kunne etablere sig på højre back. Det projekt lykkedes ikke i foråret, og om det kan lykkes i efteråret er svært at gisne om. Jeg er lidt 50/50 på den, for det kommer an på om han bliver erstattet. Joakim Mæhle kan også stå klar i kulissen, når LS og Gaarde en dag opdager at PK ikke er god nok.
Jeg er slet ikke PKs største fan (faktisk fik jeg på puklen for at skriv at han var noget under middel sidste sommer), men han er dog noget bedre en Gilli, som slet ikke fungerer dernede. Hvor PK er allround dårlig så har Gilli næsten ingen evner som forsvarer og er næsten begrænset til raids frem i banen.

Af mulige AaB emner meldes Ørnskov til Lyngby og Spellman til Brøndby. Synd, begge ville have været gode tilføjelser på den centrale midt.
Gilli har i det mindste en chance for at lære at blive bedre defensivt. PK bliver aldrig bedre, og jeg forstår ikke man ikke kan se det ude i AaB. Jeg ved godt der skal være breddespillere osv, men jeg ser hellere Gilli fejle i forsøg fremad banen end at se PK spille alibibold.

Ørnskov og Spelman må for Guds skyld ikke ende i AaB. Ørnskov er langsom og ikke stærk nok teknisk. Spelman er dynamisk men alligevel er det ikke prangende hvad han skaber, og så kan jeg ikke fordrage hans attitude. Der må altså være bedre bud, ellers kan jeg fint leve med at give Magnus Christensen og Abildgaard meget spilletid.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jun 2016, 10:56

Gamen skrev:Det der er udfordringen ved den strategi er dog også, at man har været ualmindelig dårlig til at skille sig af med spillere der ikke har niveauet.
Det er svært, men det er kan talentudviklingen vel næppe klandres for. Er de store nok talenter, så skal de vel have chancen som seniorer. Uanset om der er et talent det år eller 6.

Vi er enige i, at når det første år er gået, så er man nød til at føre kniven for en del, da nye skal have chancen.

Her har vi alle vores favoritter, som det gør ondt at sige farvel til. Mange mente, at nu blev det til noget med Wichmann. Vi venter stadig. Personligt gjorde det ondt, da Thrane forsvandt. Ligesom mange (andre) mener, at Bruhn skal have en ekstra chance før han skibes afsted.

Bust blev ikke udtaget til holdtruppen i løbet af det første år, han var med. Så den var nem(især fordi hans kontrakt udløb). Gilli og Bruhn og måske Kakeeto står pt. svagest i truppen. De har korte kontrakter og mangler at overbevise.

V. Ahlmann er lidt anderledes. Som jeg skrev tidligere så var kontraktforlængelse og udlejning til Vendsyssel en god løsning. At det så i foråret var udlejning til 2. division(nedrykningsslutspil) var lidt en bet. Men både ham og Helenius stod jo ikke til at spille ret meget i AaB i foråret og i det lys kunne udlejningen måske være bedre end alternativet. Men enig i, at han ikke ligner en fremtidens mand i AaB.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. jun 2016, 11:05

Martino skrev:
Gilli har i det mindste en chance for at lære at blive bedre defensivt. PK bliver aldrig bedre, og jeg forstår ikke man ikke kan se det ude i AaB. Jeg ved godt der skal være breddespillere osv, men jeg ser hellere Gilli fejle i forsøg fremad banen end at se PK spille alibibold.

Ørnskov og Spelman må for Guds skyld ikke ende i AaB. Ørnskov er langsom og ikke stærk nok teknisk. Spelman er dynamisk men alligevel er det ikke prangende hvad han skaber, og så kan jeg ikke fordrage hans attitude. Der må altså være bedre bud, ellers kan jeg fint leve med at give Magnus Christensen og Abildgaard meget spilletid.
PK er sådan en der altid spiller positionen til 4-7 på den nye skala, mens Gilli er en 2er for det meste. Muligvis har Gilli upside, men så har ingen set det endnu. Han blev jo flyttet derned, fordi han var for ringe på kanten og jeg tror eksperimentet må anses som fejlet. PK er en god trupspiller.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 20. jun 2016, 11:09

Jeg har stadig ikke forstået Gillis berettigelse i vores trup.

Han kan ikke forsvare eget bagrum
Han kan ikke forsvare indlæg
Han kan ikke forsvare dødbolde
Han kan ikke slå indlæg
Han kan ikke deltage i hurtigt pasningsspil
Han kan ikke sætte en modstander 1-mod-1

Han er hæderlig til at forsvare 1-mod-1 og han er ret hurtig. Det er også de vigtigste egenskaber for en back, men det er ikke nok når man er snart 24. Han har ingen meritter, ingen erfaring og har på intet tidspunkt vist prøver på et potentiale der rækker ud over at blive en hæderlig 1. divisionsspiller.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 20. jun 2016, 11:12

Keller er fritstillet i Randers
.
Ganske god spiller i mine øjne.
Ham gad jeg godt se i AaB

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 20. jun 2016, 11:16

Gaarde6 skrev:Keller er fritstillet i Randers
.
Ham gad jeg godt nok ikke at se i AaB. Vi skal ikke have konetyve på vores hold, dem har vi allerede haft en for meget af.
En sådan mand, vil kunne splitte et hel omklædningsrum ad, det bliver et nej tak herfra

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. jun 2016, 11:19

.
Billede

Naa. Det er pjat, naturligvis må man knalde fraskilte koner. Dog ville han være endnu en gammel mand, så højest for et år.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 20. jun 2016, 11:45

Eksil skrev:
Martino skrev:

PK er sådan en der altid spiller positionen til 4-7 på den nye skala, mens Gilli er en 2er for det meste. Muligvis har Gilli upside, men så har ingen set det endnu. Han blev jo flyttet derned, fordi han var for ringe på kanten og jeg tror eksperimentet må anses som fejlet. PK er en god trupspiller.
Jeg vil mene han altid spiller til 00 eller 2 på den skala, men meninger er heldigvis forskellige.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 20. jun 2016, 11:47

Sanchez94 skrev:
.
Ham gad jeg godt nok ikke at se i AaB. Vi skal ikke have konetyve på vores hold, dem har vi allerede haft en for meget af.
En sådan mand, vil kunne splitte et hel omklædningsrum ad, det bliver et nej tak herfra
Rooooolig nu. Han fandt sammen med en kone som lå i skilsmisse. Så er det vist heller ikke værre.
Der findes 1000 vis af mennesker som knalder uden om til en julefrokost. Selvfølgelig kan sådan nogle folk ikke fungere igen på den arbejds plads som var involveret. Men med din logik skal de så aldrig have lov at få et nyt arbejde??
Keller har sikkert dummet sig men han skal da ikke stemples resten af hans liv. Han har så vidt jeg ved aldrig trukket overskrifter i den retning før.

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 20. jun 2016, 11:52

Gaarde6 skrev:
Sanchez94 skrev:
.
Rooooolig nu. Han fandt sammen med en kone som lå i skilsmisse. Så er det vist heller ikke værre.
Der findes 1000 vis af mennesker som knalder uden om til en julefrokost. Selvfølgelig kan sådan nogle folk ikke fungere igen på den arbejds plads som var involveret. Men med din logik skal de så aldrig have lov at få et nyt arbejde??
Keller har sikkert dummet sig men han skal da ikke stemples resten af hans liv. Han har så vidt jeg ved aldrig trukket overskrifter i den retning før.
Jeg ville værtfald ikke kunne arbejde sammen med en person, som har hapset min kollegas ekskone. Det er jo ikke fordi han har fundet en eller anden tilfældig fra skilt. - Desuden, så mener jeg ikke har kvalitet til at begå sig på holdet.

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. jun 2016, 12:00

Eksil skrev:PK er en god trupspiller.
At erstatte en landsholdsspiller med en "god trupspiller" har hidtil vist sig at være en stor nedgradering. Jeg vil stadigvæk påstå, at det er ufatteligt at vi holder fast i en type, der på det nærmeste minder mig om Silkeborgs Peder Knudsen. Håbløs leverpostejspiller, der leverer på eller lige under niveau og ikke bidrager med noget som helst udover det.

Vi SKAL have kvalitet ind på den plads, og så må PK fortsætte med at være breddespiller. Som han har været det meste af de sidste 10 år.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. jun 2016, 12:04

Gamen skrev:
Eksil skrev:PK er en god trupspiller.
At erstatte en landsholdsspiller med en "god trupspiller" har hidtil vist sig at være en stor nedgradering. Jeg vil stadigvæk påstå, at det er ufatteligt at vi holder fast i en type, der på det nærmeste minder mig om Silkeborgs Peder Knudsen. Håbløs leverpostejspiller, der leverer på eller lige under niveau og ikke bidrager med noget som helst udover det.

Vi SKAL have kvalitet ind på den plads, og så må PK fortsætte med at være breddespiller. Som han har været det meste af de sidste 10 år.
Jamen vi er helt helt enige, som jeg også skrev sidste sommer (hvor jeg fik at vide, at han var åh så fantastisk i mesterskabsæssonen). PK skal da ikke ud, men bør heller ikke være førstemand på positionen og først og fremmest skal spilleren kunne spille forsvar.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. jun 2016, 12:22

Gaarde6 skrev:
Problemet er bare, at fodboldens verden ikke altid fungerer helt som andre arbejdspladser. Et foldboldomklædningsrum er præget af testosteron og uskrevne regler, og i et miljø hvor teamspirit er altafgørende, tror jeg det kan være farligt at hive en mand som Keller ind. Jeg vil frygte at der er spillere i AaB, der vil kigge skævt til ham fra dag 1.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 20. jun 2016, 12:32

Yankee skrev:Jeg har stadig ikke forstået Gillis berettigelse i vores trup.

Han kan ikke forsvare eget bagrum
Han kan ikke forsvare indlæg
Han kan ikke forsvare dødbolde
Han kan ikke slå indlæg
Han kan ikke deltage i hurtigt pasningsspil
Han kan ikke sætte en modstander 1-mod-1

Han er hæderlig til at forsvare 1-mod-1 og han er ret hurtig. Det er også de vigtigste egenskaber for en back, men det er ikke nok når man er snart 24. Han har ingen meritter, ingen erfaring og har på intet tidspunkt vist prøver på et potentiale der rækker ud over at blive en hæderlig 1. divisionsspiller.
Hvorfor skal alderen være et punkt for om han er god nok..? Nogle spillere topper senere end andre - godt eks. var Rene Henriksen... toppede først i slutningen af 20'erne og fik herfra en god karriere i udlandet og på landsholdet.
Dalsgaard var altså heller ikke videre god da han fik højre back

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. jun 2016, 12:45

hje1980 skrev: Hvorfor skal alderen være et punkt for om han er god nok..? Nogle spillere topper senere end andre - godt eks. var Rene Henriksen... toppede først i slutningen af 20'erne og fik herfra en god karriere i udlandet og på landsholdet.
Dalsgaard var altså heller ikke videre god da han fik højre back
Dalle var fra første dag bedre på backen end det vi ser fra Gilli nu. Jeg er helt enig med Yankee. Gilli er hurtig, men mangler utrolig meget. Der er ikke meget der tyder på, at han kan lægge tilstrækkeligt på, til at blive en god superligaback. Kan vi sende ham videre, skal vi gøre det, og så må AaB gerne snart stoppe med alle de færøske eksperimenter - det fejler hver gang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. jun 2016, 12:51

Sanchez94 skrev:
.
Jeg tror trekantsdramaer er kommet for at blive. En organisation skal være i stand til at håndtere konflikter og modstridende personligheder. Havde Randers været det, var der ikke kommet ret meget ud af den sag.

Jeg ved ikke om AaB er modne til at kunne håndtere Keller, men når vi nu har begrænsninger på økonomi og så meget andet, ville det være oplagt at gå på kompromis og udnytte nogle andre kompetencer end økonomiske muskler til at tiltrække dygtige spillere.

Jeg synes Keller lyder som et meget bedre bud end fx. Vingaard, og jeg så ham gerne i AaB, men det kræver at AaB tænker sig meget godt om inden, og måske endda også inddrager spillertruppen i beslutningen.

Jeg tror egenligt Keller er dækket nogenlunde af på konekontoen, så mon ikke spillerkonerne er udenfor den værste fare. Men det kræver også at Keller er indstillet på at approache spillertruppen lidt mere ydmygt end han gjorde i Randers da man blev taget med fingerne i dåsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst