Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Rams
- Allstar

- Geografisk sted: Brønshøj
Gamen skrev:
3/3 - et transfervindue efter mit hoved på afgangssiden. Tak for det.
Held og lykke på din videre færd, Ando.
Ja, held og lykke til Ando. Han er en dem, hvor jeg fornemmelsen af, at han godt kan blive til noget i nye rammer.
Men Ando ud erstattes vel af Thellufsen ind, og så er der lidt lønkroner i overskud på Gaardes Ponduskonto.
Gaarde skal have fundet en fuldgod midtbanemand, en højre back og en kreativ kant. Hvis jeg var Gaarde, så ville bede PEA kigge på følgende:
- James Holland (klubløs),
http://www.transfermarkt.de/james-holla ... eler/43158
- Barnabas Bese (MTK Budapest),
http://www.transfermarkt.com/barnabas-b ... ler/148809
- Janis Ikaunieks (FC Metz),
http://www.transfermarkt.de/janis-ikaun ... ler/206808
In verbis simus faciles
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Jeg får et traume, hvis ikke Gaarde snart præsenterer en spændende svensk offensivspiller.
FFS!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Søgaard
- Allstar

Rams skrev:Gamen skrev:
3/3 - et transfervindue efter mit hoved på afgangssiden. Tak for det.
Held og lykke på din videre færd, Ando.
Ja, held og lykke til Ando. Han er en dem, hvor jeg fornemmelsen af, at han godt kan blive til noget i nye rammer.
Men Ando ud erstattes vel af Thellufsen ind, og så er der lidt lønkroner i overskud på Gaardes Ponduskonto.
Gaarde skal have fundet en fuldgod midtbanemand, en højre back og en kreativ kant. Hvis jeg var Gaarde, så ville bede PEA kigge på følgende:
- James Holland (klubløs),
http://www.transfermarkt.de/james-holla ... eler/43158
- Barnabas Bese (MTK Budapest),
http://www.transfermarkt.com/barnabas-b ... ler/148809
- Janis Ikaunieks (FC Metz),
http://www.transfermarkt.de/janis-ikaun ... ler/206808
Spændende folk du oplister. Lad os håbe at Gaarde har styr på sagerne, der er godtnok gang i sagerne.
Jeg deler din holdning, tror også sagtens han kan slå igennem et andet sted - om det så bliver en DC eller en Schwartz-historie. Jeg synes det er lidt underligt, man ikke forsøger at få en lille videresalgsklausul ved at forære ham til Viborg/Randers eller hvem der ellers samler ham op på fri nu. Men held og lykke til Ando, jeg synes det er godt at man kan blive enige i fred og fordragelighed om en ophævelse.
Aalborg BK 1885!
-
Eksil
- Allstar

Så mangler Gaarde bare at sende Gilli til Viborg eller Horsens og så er der ved at være ryddet op i truppens restlager.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er forresten nu man har chance for at faa styr paa alibiet og komme med indvendinger i forhold til ophaevelsen med Ando, hvis man altsaa vil tages serioest naar man brokker sig om et par aar naar han bliver solgt til store penge fra en konkurerende klub.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Eksil
- Allstar

Gamen skrev:
Han har nu været ringe i godt og vel 1 år. Og det er PK-argumentet om igen - fordi man engang spillede en god sæson, så betyder det altså ikke at man kan leve på det til evig tid.
PK har spillet en god halvsæson, da alt var medvind og champange. Nikolaj Larsen har spillet en dårlig halvsæson i modvind. Synes ikke sammenligningen holder.
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg forstår simpelthen ikke AaB! Man forlænger indtil 2018 med Patrik Kristensen - en spiller til 1.div niveau og giver Ahlmann Jr. 3år, men en spiller som Ando, som kan noget med bolden og har en lækker førsteberøring og som kan blive en dygtig superligaspiller, ja ham giver man væk! Ved godt at han har været svingende, men LS har ingen chancer givet manden. Trist. Jeg ser det her som en ligeså stor fejl som da vi forærede Ronnie væk. Suk!
Jeg håber virkelig Gaarde har kontakt med nogle spændende spillere!
Jeg savner Winsnes
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Søgaard skrev:Jeg deler din holdning, tror også sagtens han kan slå igennem et andet sted - om det så bliver en DC eller en Schwartz-historie. Jeg synes det er lidt underligt, man ikke forsøger at få en lille videresalgsklausul ved at forære ham til Viborg/Randers eller hvem der ellers samler ham op på fri nu. Men held og lykke til Ando, jeg synes det er godt at man kan blive enige i fred og fordragelighed om en ophævelse.
Helt enig, fornuftigt både for AaB og Bruhn at skilles nu, men kunne vi ikke have solgt ham gratis med en videresalgsklausul? Lige nu er der lang vej til at Bruhn skulle kunne handles for et større beløb, men sådan var det også med Schwartz, dengang man lod ham gå til Randers uden nogen klausul... det betød en manglende milliongevinst til os da han blev solgt til Frankrig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Gamen
Eksil skrev:
PK har spillet en god halvsæson, da alt var medvind og champange. Nikolaj Larsen har spillet en dårlig halvsæson i modvind. Synes ikke sammenligningen holder.
Pointen var, at fordums præstationer ikke siger noget som helst om en spillers aktuelle niveau. Så er det sådan set lige meget om det er et halvt eller et helt år. Den samme argumentation blev brugt med Jeppe Curth til sidst: "Han skal spille fordi vi ved han kan score mål!" Ja, for 4 år siden. Han kunne ikke score mål i AaB til sidst, og det er dét der tæller.
Det hjælper heller ikke Patrick at han spillede en god halv sæson da vi blev mestre, når han har leveret alibifodbold de efterfølgende 2 sæsoner.
Derfor er det også fint at se, at vi hælder dem der er overflødige ud med badevandet. Vi kan ikke flytte 7 ungdomsspillere op, og så holde fast i en der ikke har leveret i 1,5 år, udelukkende fordi han er god til at drible.
-
Søgaard
- Allstar

Hanga skrev:Søgaard skrev:Jeg deler din holdning, tror også sagtens han kan slå igennem et andet sted - om det så bliver en DC eller en Schwartz-historie. Jeg synes det er lidt underligt, man ikke forsøger at få en lille videresalgsklausul ved at forære ham til Viborg/Randers eller hvem der ellers samler ham op på fri nu. Men held og lykke til Ando, jeg synes det er godt at man kan blive enige i fred og fordragelighed om en ophævelse.
Helt enig, fornuftigt både for AaB og Bruhn at skilles nu, men kunne vi ikke have solgt ham gratis med en videresalgsklausul? Lige nu er der lang vej til at Bruhn skulle kunne handles for et større beløb, men sådan var det også med Schwartz, dengang man lod ham gå til Randers uden nogen klausul... det betød en manglende milliongevinst til os da han blev solgt til Frankrig.
Præcis. Jeg ved godt vi sparer lønnen det sidste halve år, men det er stadig tidligt i vinduet og man kunne have ladet ham gå om 2 mdr. Så var han stadig fri inden vinduet lukker og de fleste trupper er på plads, hvis man ikke var lykkedes med at give ham væk for en lille klausul.
Ved at lade ham gå allerede nu, er vi også presset til snart at hente en kant mere, da vi jo ikke har nogen backup længere og Børsting skal til OL. Vi kan ikke vente til i slutningen af vinduet.
Aalborg BK 1885!
-
Gamen
Hvis vi vil lægge lidt knaster, så skulle vi måske gå efter Nunez i Brøndby, hvis hans familiære situation ellers har bedret sig.
Han har et videresalgspotentiale, og leverede fremragende for Olimpia under både Copa Sudamericana og Copa Libertadores, ligesom han har lavet en del mål i ligaen. Han er røget på bænken, efter de fandt ud af at de ikke havde råd til ham. Økonomien i paraguayansk fodbold er sindssygt dårlig. Som regel afhænder de deres bedste spillere for småpenge, alle klubber spiller på kommunale stadions osv.
Er lynhurtig, teknisk dygtig og to-fodet.
En type der kan lave mål, lægge op til dem og spille alle offensive pladser. Beviste på et ellers rystende ringe Brøndby-hold, at han har et højt niveau.
Spørgsmålet er hvor dyr han er. Brøndby gav lidt over 6 mio. for ham, og han har 1,5 år tilbage af kontrakten.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 23. jun 2016, 16:56
Martino skrev:Jeg forstår simpelthen ikke AaB! Man forlænger indtil 2018 med Patrik Kristensen - en spiller til 1.div niveau og giver Ahlmann Jr. 3år, men en spiller som Ando, som kan noget med bolden og har en lækker førsteberøring og som kan blive en dygtig superligaspiller, ja ham giver man væk! Ved godt at han har været svingende, men LS har ingen chancer givet manden. Trist. Jeg ser det her som en ligeså stor fejl som da vi forærede Ronnie væk. Suk!
Jeg kan godt forstå at Bruhn vil væk da LS slet ikke har givet ham en fair chance, men jeg ærgrer mig over at Bruhn forlader AaB. Bruhn har mange af de kvaliteter som vi mangler, men alligevel har han stort set ikke fået spilletid.
Jeg kan sagtens se Bruhn slå til hvis han skifter til en klub hvor han har trænerens tillid.
-
AnyFellow
- Superliga

- Geografisk sted: Viborg
frederikshavneren skrev:Martino skrev:Jeg forstår simpelthen ikke AaB! Man forlænger indtil 2018 med Patrik Kristensen - en spiller til 1.div niveau og giver Ahlmann Jr. 3år, men en spiller som Ando, som kan noget med bolden og har en lækker førsteberøring og som kan blive en dygtig superligaspiller, ja ham giver man væk! Ved godt at han har været svingende, men LS har ingen chancer givet manden. Trist. Jeg ser det her som en ligeså stor fejl som da vi forærede Ronnie væk. Suk!
Jeg kan godt forstå at Bruhn vil væk da LS slet ikke har givet ham en fair chance, men jeg ærgrer mig over at Bruhn forlader AaB. Bruhn har mange af de kvaliteter som vi mangler, men alligevel har han stort set ikke fået spilletid.
Jeg kan sagtens se Bruhn slå til hvis han skifter til en klub hvor han har trænerens tillid.
Hvis han ikke har fået en "fair" chance, ud over alle de tidligere chancer, så er det nok bare fordi han ikke har vist nok til træning, og derfor ikke har fortjent den.
-
Kunji
- Allstar

- Geografisk sted: Hjørring
Bruhn har spillet ca. 2 gode halvlege. Han har ingen fysik, ingen aggressivitet, ingen vindermentalitet. Han er om nogen et billede på AaB, når vi har spillet værst.
Bruhn skal være velkommen til at slå igennem et andet sted, men han har intet vist, der har antydet, at det nogensinde skulle ske i AaB.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Alexis
- Landshold

- Favoritspiller: Martin P
Der er intet der tyder på at Bruhn på nogen måde ville slå igennem i AaB. Han er er trods alt blevet 22 og er ikke i nærheden af spilletid, og har ikke spillet en god kamp i halvandet år. Fin løsning at skille os af med ham.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror det vil være fint for Bruhn at tage et skridt ned til en mindre klub, og større chance for spilletid... jeg tror også det er rigtigt fint for AaB at han kommer videre.
Talentet er der uden tvivl, men det samme synes jeg desværre ikke kan siges om attituden, og jeg synes ærlig talt det er skuffende at der ikke rigtigt skete nogen udvikling på den front for Bruhn. Havde han dog bare Børstings mentalitet.
Held og lykke til Bruhn fremover, jeg håber han finder det der skal til.
-
gravballe
- Allstar

frederikshavneren skrev:Martino skrev:Jeg forstår simpelthen ikke AaB! Man forlænger indtil 2018 med Patrik Kristensen - en spiller til 1.div niveau og giver Ahlmann Jr. 3år, men en spiller som Ando, som kan noget med bolden og har en lækker førsteberøring og som kan blive en dygtig superligaspiller, ja ham giver man væk! Ved godt at han har været svingende, men LS har ingen chancer givet manden. Trist. Jeg ser det her som en ligeså stor fejl som da vi forærede Ronnie væk. Suk!
Manden har da vadet i chancer for at komme igang, Kenth gav han masser af spille tid, uden det hjalp. Han havde et halvt år, hvor han spillede ok, og man havde på fornemmelsen at det meget snart slog igennem, men det hele fes jo ud.
Det skal så lige siges, at jeg stadig tror på han kan blive god, jeg tror bare han har brug for at komme lidt væk fra AaB... Men han har nu fået en del chancer.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5
Med afgang af Thrane og Bruhn så har man vel også sagt, at man vil noget andet og forhåbentlig en højere hylde. Er erstatningen for de to Meilinger, og der kommer en ny Thomsen, så hedder kanten i efteråret vel:
Meilinger, Børsting og ny. Suppleret af Magnus Christensen, Thellufsen og måske Bassogog. Det er vel tåleligt for efteråret ? Forudsat at Meilinger og den nye ikke er småskadet hele tiden. Thomsen spillede alle kampe sidste år, så hvis han erstattes en til en, så må den nye ikke hedde glasben til mellemnavn, for så skal vi have to ind.
Børsting er væk 2-3 kampe i forbindelse med OL, så der skal de to andre førstestartere være klar.
- FlæskeFrank
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
FlæskeFrank skrev:F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5
Med afgang af Thrane og Bruhn så har man vel også sagt, at man vil noget andet og forhåbentlig en højere hylde.
Nej, det er en logisk konsekvens af vores satsning på talenter at dem der ikke slår igennem må videre. Ellers ville vi få en alt for stor trup i længden.
Jeg vil tro at Gilli også er væk inden sæsonstart. Hvis Børsting ikke bider sig ordenligt fat er han også i risikozonen, men mon ikke har har indtil næste sommer til at vise sit værd.
Det er de unge der skal erstatte spillere som Gilli, Thrane og Bruhn. Der er folk som Thomsen og KEP der skal hentes erstatning til udefra - og i hvert fald den ene er kommet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
9800
- Superliga

- Favoritspiller: Wurtz
Pastorius skrev:FlæskeFrank skrev:F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5
Med afgang af Thrane og Bruhn så har man vel også sagt, at man vil noget andet og forhåbentlig en højere hylde.
Nej, det er en logisk konsekvens af vores satsning på talenter at dem der ikke slår igennem må videre. Ellers ville vi få en alt for stor trup i længden.
Jeg vil tro at Gilli også er væk inden sæsonstart. Hvis Børsting ikke bider sig ordenligt fat er han også i risikozonen, men mon ikke har har indtil næste sommer til at vise sit værd.
Det er de unge der skal erstatte spillere som Gilli, Thrane og Bruhn. Der er folk som Thomsen og KEP der skal hentes erstatning til udefra - og i hvert fald den ene er kommet.
Fuldstændig enig, men tag lige Jønsson og til dels Spalvis med i den ligning.