Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 27. jun 2016, 10:13

Eksil skrev:Andreas Bruhn har meget lidt overraskende skrevet for 2 år med Viborg. Held og lykke til ham.
Yes, bare ikke mod AaB (men det skal sgu nok passe at han kommer til at funkle imod os).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. jun 2016, 10:15

Eksil skrev:Nogen der kender 2 div fænomenet Dorst?
Jeg har set ham masser af gange og han er bestemt en spændende kreativ angriber. Han er en rigtig B93-dreng med gode driblefærdigheder og blik for mellemrumsspillet plus rigtig fine afslutninger.

Han er dog slet ikke klar til toppen af Superligaen. Han er en oplagt joker for en 1. divisionsklub eller måske som udviklingsspiller i en mindre Superliga-klub.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 27. jun 2016, 10:27

Så gerne ham her på vores hold:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/remm ... ne-spille/

Han har en del kampe på U-landsholdene:
http://www.dbu.dk/landshold/Landsholdsd ... yerid=6726

Nogen der ved hvor hurtig han er i forhold til han er kantspiller?

kronenburg
Junior
Junior

Indlæg af kronenburg » 27. jun 2016, 10:41

Når man ser vores "lillebror" Viborg præsenterer tre nye spillere (Ando, Keller og Thychosen) bliver man ekstra utålmodig og en smule irriteret. Selvom de tre spillere ikke just vil gå ind i vores start-ellever, kan det undre, at vi er så passive oven på det store mandefald, vi har haft. Begynder at blive nervøs for denne sæson.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 27. jun 2016, 10:45

kronenburg skrev:Når man ser vores "lillebror" Viborg præsenterer tre nye spillere (Ando, Keller og Thychosen) bliver man ekstra utålmodig og en smule irriteret. Selvom de tre spillere ikke just vil gå ind i vores start-ellever, kan det undre, at vi er så passive oven på det store mandefald, vi har haft. Begynder at blive nervøs for denne sæson.
AaB kunne jo sagtens tage alle de tre, men det flytter jo ikke truppen. Der mangler kvalitet i toppen, men de spillere skal lige afvises af nogle kønnere piger først.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. jun 2016, 10:50

Eksil skrev:
kronenburg skrev:Når man ser vores "lillebror" Viborg præsenterer tre nye spillere (Ando, Keller og Thychosen) bliver man ekstra utålmodig og en smule irriteret. Selvom de tre spillere ikke just vil gå ind i vores start-ellever, kan det undre, at vi er så passive oven på det store mandefald, vi har haft. Begynder at blive nervøs for denne sæson.
AaB kunne jo sagtens tage alle de tre, men det flytter jo ikke truppen. Der mangler kvalitet i toppen, men de spillere skal lige afvises af nogle kønnere piger først.
Sagen i en nøddeskal.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. jun 2016, 11:06

Elscorpio skrev:Så gerne ham her på vores hold:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/remm ... ne-spille/

Han har en del kampe på U-landsholdene:
http://www.dbu.dk/landshold/Landsholdsd ... yerid=6726

Nogen der ved hvor hurtig han er i forhold til han er kantspiller?
Hvis du ikke ved hvad han kan, hvordan kan du så vurdere at du gerne vil have ham på vores hold? Jeg spørger bare af nysgerrighed for det virker lidt selvmodsigende :)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jun 2016, 11:26

Funky skrev:
Eksil skrev:AaB kunne jo sagtens tage alle de tre, men det flytter jo ikke truppen. Der mangler kvalitet i toppen, men de spillere skal lige afvises af nogle kønnere piger først.
Sagen i en nøddeskal.
Har hørt Keller inden underskrivelse havde udbedt sig billedemateriale af spillerkonerne. Men om han kun vælger "kønnere piger" skal være usagt.

Men når de andre handler, så gipper det i os, selv hvis det er udskibede AaB'ere. Men forhåbentlig betyder det, at markedet er ved at vågne og der snart sker noget hos os.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 27. jun 2016, 11:41

Tror folk det er realistisk at vi henter 4 spillere som vi på pariret manglet? har AaB gjort det før udover vi har hentet 2 i forvejen, altså 6 profiler i alt?

Udover Holger og Meilinger så mangler vi jo stadig, højre back, kantspiller, midtbanespiller og en angriber.

Kommer det til at ske?
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 27. jun 2016, 11:43

Glenn Francisco skrev:Tror folk det er realistisk at vi henter 4 spillere som vi på pariret manglet? har AaB gjort det før udover vi har hentet 2 i forvejen, altså 6 profiler i alt?

Udover Holger og Meilinger så mangler vi jo stadig, højre back, kantspiller, midtbanespiller og en angriber.

Kommer det til at ske?
Nej. Du får nok ikke en angriber og måske ikke en back.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jun 2016, 12:35

Glenn Francisco skrev:Tror folk det er realistisk at vi henter 4 spillere som vi på pariret manglet? har AaB gjort det før udover vi har hentet 2 i forvejen, altså 6 profiler i alt?

Kommer det til at ske?
Om vi henter 4 profiler ? NEJ.

Jeg er ikke i tvivl om, at vi henter en kantspiller og en central midtbanespiller. Den centrale er ikke en startende spiller.

Derudover tror jeg der kommer en til ind(vil kunne være startende spiller). Hvor er jeg usikker.
- Det kunne godt være en angriber(Type: Rade :danmarkfan: eller Mayron George) - enten til at dække på den korte bane eller en som vil kunne begå sig, men måske ikke ødelægge hele hierarkiet).
- Eller f.eks. Remmer. Et område, hvor man gerne vil opgradere/forsøge noget nyt.

Men jeg tror opstarten her afgør om man tror på Helenius/Ene/Pohl eller der skal nyt til. Tilsvarende er forsvaret nok under lup. Der skal kigges på begge backs - er kvaliteten i orden. Tror dog højrebacken er under for urimelig hetz fra fansiden ift. virkeligheden - og AaBs opfattelse.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. jun 2016, 14:01

Hvad skal vi med en Mayron George-type? Vi spiller aldrig med lange førstebolde, vi har ikke ret mange spillere der slår gode indlæg og han vil være en kæmpe stopklods for vores etablerede angrebsspil, der er baseret på bevægelse og korte afleveringer.

Hvis vi skulle have et køleskab til angrebet skulle det alene være som joker - og selv da har jeg meget svært ved at se fidusen. Vi har slet ikke de spillertyper, der skal sætte en angriber som George i scene.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlæg af kkoldsoe » 27. jun 2016, 14:06

FlæskeFrank skrev:

Kommer det til at ske?
Om vi henter 4 profiler ? NEJ.

Jeg er ikke i tvivl om, at vi henter en kantspiller og en central midtbanespiller. Den centrale er ikke en startende spiller.

Derudover tror jeg der kommer en til ind(vil kunne være startende spiller). Hvor er jeg usikker.
- Det kunne godt være en angriber(Type: Rade :danmarkfan: eller Mayron George) - enten til at dække på den korte bane eller en som vil kunne begå sig, men måske ikke ødelægge hele hierarkiet).
- Eller f.eks. Remmer. Et område, hvor man gerne vil opgradere/forsøge noget nyt.

Men jeg tror opstarten her afgør om man tror på Helenius/Ene/Pohl eller der skal nyt til. Tilsvarende er forsvaret nok under lup. Der skal kigges på begge backs - er kvaliteten i orden. Tror dog højrebacken er under for urimelig hetz fra fansiden ift. virkeligheden - og AaBs opfattelse.
Tror godt nok ikke AaB har en angriber som førsteprioritet, da man mere eller mindre er i status quo på den plads med Helenius tilbage. Men hvis de alligevel mangler lidt tyngde på de forreste pladser, kunne jeg sagtens se en Serge Deble fra Viborg. Han kan bruges som venstre wing, hvor vi desperat mangler folk. Derudover kan han bruges i front, i Enevoldsens rolle. Viborg har lige fået 2 nye offensive spillere ind, så kan det være tegn på, at Deble snart skifter ?? Han har ikke haft en sindsyg sæson i VFF, men i topform, er han altså en talentfuld spiller.

Den absolut vigtigste plads, hvor vi mangler folk er højrebacken, da vi absolut ingen kvalitet har på den plads og det er vores svageste led. ? Remmer vil være en ønskesigning, men også et svensk talent som jeg tidligere har nævnt (Jesper Manns) Eller evt. en Jens Martin Gammelby Som har været profil på Silkeborgs hold i år og har stort potentiale. Han er derudover lidt af en polyvant spiller, da han besidder kvaliteter til både back, central forsvar og midtbane.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 27. jun 2016, 14:11

Mulighederne for Vingaard begynder at blive indsnævret med Viborg og Esbjerg som aktive spillere på markeret pt. Så de har vel næppe plads/økonomi til at tilknytte ham. Spændende hvor han ender.
AaB skulle snakke med en svensk midtbanespiller, men om han er kant eller central midt ved jeg ikke.

Hvis AaB ikke ser sig nødsaget til at hente en højre back må det være fordi de tror Gilli og Mæhle kan presse PK i løbet af sæsonen. Ikke at det er umuligt da begge har potentiale, men foråret viste at Gilli ikke var klar.

Serge Deble, Remmer og Gammelby vil jeg alle byde velkomne. Kender ikke svenskeren du nævner.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jun 2016, 14:44

kkoldsoe skrev:
FlæskeFrank skrev: Derudover tror jeg der kommer en til ind(vil kunne være startende spiller). Hvor er jeg usikker.
Tror godt nok ikke AaB har en angriber som førsteprioritet, da man mere eller mindre er i status quo på den plads med Helenius tilbage. Men hvis de alligevel mangler lidt tyngde på de forreste pladser, kunne jeg sagtens se en Serge Deble fra Viborg. Han kan bruges som venstre wing, hvor vi desperat mangler folk. Derudover kan han bruges i front, i Enevoldsens rolle. Viborg har lige fået 2 nye offensive spillere ind, så kan det være tegn på, at Deble snart skifter ?? Han har ikke haft en sindsyg sæson i VFF, men i topform, er han altså en talentfuld spiller.
Nu var det mere for at give et eksempel på, HVIS det blev en angriber, så kunne en størrelse som George være en mulighed. Sidste år var Deble hot og ville have været mit bud sidste år.

Men der er vel ingen, som mener, at en angriber er førsteprioritet.

1. prioritet: Erstatning for Thomsen
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. jun 2016, 16:07

Molins har forladt Malmö og kan altså erhverves på fri transfer fra på torsdag:
http://www.fotbollskanalen.se/allsvensk ... t-avsked-/

Som Beepop engang jamrede: "Vejen er åben, min ven..."

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 27. jun 2016, 16:13

Gamen skrev:Molins har forladt Malmö og kan altså erhverves på fri transfer fra på torsdag:

Kender intet til ham - men udfra artiklen lyder han som en der er meget uheldig med skader, og lidt Jönsson-agtigt prøvet at komme tilbage til fordums styrke uden helt at brillere. ? :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. jun 2016, 16:14

Jeg forstår ikke den hype af Remmer. Han har spillet 13 hele kampe på 2 sæsoner, og det er vel de færreste herinde der har bidt mærke i hans præstationer. I min optik var han ikke specielt god i de kampe han fik her sidst på sæsonen, blev bl.a. tørret en 37-38 gange mod Hobro, og jeg kan ærligt talt ikke huske mange reservespillere i FCK (udover Würtz), som har brudt igennem i andre klubber.

Synes der er en tendens til at overhype spillere, som man overhovedet ikke kender niveauet på.

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. jun 2016, 16:16

Glenn Francisco skrev: Kender intet til ham - men udfra artiklen lyder han som en der er meget uheldig med skader, og lidt Jönsson-agtigt prøvet at komme tilbage til fordums styrke uden helt at brillere. ? :)
Hans problem er, at han konkurrerer med Allsvenskans sikreste kort Markus Rosenberg, og prestigeindkøbet Kjartansson. Han er vitterligt en utroligt dygtig spiller, der var uheldig med et par alvorlige skader på et tidspunkt hvor han var en af Skandinaviens bedste kantspillere.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlæg af kkoldsoe » 27. jun 2016, 16:17

Gamen skrev:Molins har forladt Malmö og kan altså erhverves på fri transfer fra på torsdag:

Haps!! Ville være en klasse signing.. Mon Coach Kuhn har fortalt nogle gode røverhistorier fra sin AaB tid, og det måske kunne lokke lidt. Dog tror jeg, at han muligvis har højere ambitioner end AaB.

Låst