Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 29. jun 2016, 15:32

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Men det er sagligt at sidestille ham med Lukas Spalvis, eller hvad?
Det har jeg vist ikke gjort. Men føler de fleste aversioner mod George er, at han spiller i Hobro og dermed for dårlig.

Nu reagerede jeg på, at du (syntes at mene/)mente hele systemet skulle laves om, hvis han kom til klubben.

Det som også gjorde Spalvis god, var jo også hans perfekte samarbejde med Enevoldsen, og dermed blev to spillere til mere end blot to angribere.
Spalvis havde 84 bolderobringer i foregående sæson. George havde 24.
Spalvis lavede 448 afleveringer. George lavede 154.
Spalvis lavede 13 indlæg. George lavede 3.

Du kan ikke bare putte George ind som en ny Spalvis og forvente at det hele kører igen. George skal sættes op via indlæg eller omstillinger hvor han har 30-40 meters bagrum at løbe på. Ingen af delene er i tråd med AaBs spilkoncept eller de modstandere vi møder kamp efter kamp.

Se også den video, der blev postet før. Hvor ofte ser du AaB-spillere være i fri position midt for mål som de to mål han laver mod Esbjerg? Hvor ofte hælder vi høje bolde frem fra forsvaret, så George kan tage et par stoppere på nakken og klappe den ind? AaB har slet ikke den samme plads at angribe i, som Hobro har haft det, og derfor skal vi bruge spillere der kan operere i små rum.

Og så mangler jeg også part 2 af videoen, hvor vi ser alle hans kongemål fra foråret?

Gamen

Indlæg af Gamen » 29. jun 2016, 16:31

Gnu skrev:Guillermo Molins har kun markeret sig i Allsvenskan, og det er efterhånden meget længe siden at han har været stabil, for i mellemtiden har han floppet i Anderlecht og Betis, og siden hjemkomsten til Malmö har han ikke spillet ret mange kampe, fordi han har været ødelagt af skader. I 2015 spillede han syv - 7! - kampe. Som indskifter!

Hvorfor er det, at debatsiden fællesgokker så vildt over en mand med sådan et CV? Er det fordi han er svensker og oven i købet med et lidt eksotisk islæt?
Han blev knæskadet i Anderlecht, og skadet igen efter hans kanoncomeback hvor han spillede to helt eminente halvsæsoner i Malmö.
Han er skadesfri nu, og har selvfølgelig ikke spillet i stedet for mangemillionersindkøbet Kjartansson og en af de bedste angribere på tværs af Skandinavien, Rosenberg.
Men han er en superspiller og tæt på det ypperste vi kan få på vores niveau.
Jeg beder jer igen lige huske på, at Würtz får det samme som den bedst lønnede i Allsvenskan. Vi kan sagtens være med på lønnen når det kommer til Molins.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jun 2016, 16:34

thomasjn skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg vil foretrække danske forstærkninger ellers skandinaviske, europæiske, nordamerikanske, asiatiske, sydamerikanske og derefter afrikanske forstærkninger i den rækkefølge.

Hobro blev smadret af lejesvende fra hele verden. Det skal vi undgå.
Nu handler det jo også lidt om antal og kvalitet. Hobro tog et stort antal lottokuponer ind - der er kæmpe forskel på det og de spillere AaB skal hente. Derudover havde truppen i forvejen en overbalance af egen avl og derfor tror jeg ikke forstærkninger vil smadre kulturen.
Man kan ikke have for mange af egne spillere hvis de er gode nok.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div

Indlæg af Kristian60 » 29. jun 2016, 17:09

Yankee skrev: Spalvis havde 84 bolderobringer i foregående sæson. George havde 24.
Sådanne statistikker har ikke meget værdi når de kommer fra spillere der har spillet på hold der er forskellige som nat og dag.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jun 2016, 17:12

Yankee skrev:Spalvis havde 84 bolderobringer i foregående sæson. George havde 24.

Du kan ikke bare putte George ind som en ny Spalvis og forvente at det hele kører igen. George skal sættes op via indlæg eller omstillinger hvor han har 30-40 meters bagrum at løbe på. Ingen af delene er i tråd med AaBs spilkoncept eller de modstandere vi møder kamp efter kamp.

Se også den video, der blev postet før. Hvor ofte ser du AaB-spillere være i fri position midt for mål som de to mål han laver mod Esbjerg? Hvor ofte hælder vi høje bolde frem fra forsvaret, så George kan tage et par stoppere på nakken og klappe den ind? AaB har slet ikke den samme plads at angribe i, som Hobro har haft det, og derfor skal vi bruge spillere der kan operere i små rum.

Og så mangler jeg også part 2 af videoen, hvor vi ser alle hans kongemål fra foråret?
Og ? Chancen for at erstatningen for Spalvis kan fremvise samme stats er tvivlsom.

Men hvis du og Smartodds vil vælge spillere ud fra statistik, så er det jeres valg.

Jeg har det sådan med Mayron George, at han scorer fint for en bundklub, virker til at være en spiller, som har teknik, fysik og hurtighed.
Samtidig og det er vigtig i denne ligning synes jeg ikke, at han ligner en spiller, som kun kan spille på en måde. Det må tiden vise.
- FlæskeFrank

Bambo
Junior
Junior

Indlæg af Bambo » 29. jun 2016, 17:45

I modsætning til mange andre synes jeg kun at Nikolaj Larsen er en middelmådig målmand med pil nedad.
Han har mindst kostet AaB 7-8 point her i foråret. Han er stærk på stregen, men ualmindelig dårlig ude i feltet, han har dårlige igangsættelser af spillet, som sætter vores forsvar under pres eller han høvler bolden ud over sideliljen flere gange i hver eneste kamp. Jeg vil til enhver tid gerne bytte ham ud med Frederik Rønnow og Stephan Andersen. Jeg ved godt at det ikke bliver aktuelt, men vi må ikke overvurdere ham som flere gør.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 29. jun 2016, 18:04

Bambo skrev:I modsætning til mange andre synes jeg kun at Nikolaj Larsen er en middelmådig målmand med pil nedad.
Han har mindst kostet AaB 7-8 point her i foråret. Han er stærk på stregen, men ualmindelig dårlig ude i feltet, han har dårlige igangsættelser af spillet, som sætter vores forsvar under pres eller han høvler bolden ud over sideliljen flere gange i hver eneste kamp. Jeg vil til enhver tid gerne bytte ham ud med Frederik Rønnow og Stephan Andersen. Jeg ved godt at det ikke bliver aktuelt, men vi må ikke overvurdere ham som flere gør.
- dvs. at DIT transferønske for sommervinduet er:

1 ny målmand til AaB

- kan nok finde pladser der er vigtigere, men det er jo din holdning....

Bambo
Junior
Junior

Indlæg af Bambo » 29. jun 2016, 18:25

Er helt enig med dig, men der har bare været nogle som har betegnet ham som en af ligaens bedste målmænd, hvilket jeg ikke mener er tilfældet

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 29. jun 2016, 19:24

Bambo skrev:Er helt enig med dig, men der har bare været nogle som har betegnet ham som en af ligaens bedste målmænd, hvilket jeg ikke mener er tilfældet
Det var han også i double sæsonen, flere kampe hvor han var kamp afgørende. Men han er faldet i niveau efter den og hans mangler ude i feltet er tit blevet udstillet. Vel ikke så unaturligt når man har i mente den udskiftning der er sket foran ham. Gode spillere der har forladt os, og ikke blevet erstattet med tilsvarende kvalitet.

Vi skal have noget rutine og kvalitet ind der nede samt noget der kan presse vores centrale midtbane og som back up når Wurtz og Risgård er skadet eller har karantæne. Det gør et usikker forsvar helt håbløst når de ikke er med, specielt Wurtz.

Gaarde har udtalt at der skal handles ind der med et par spillere, så ro på med hensyn til Nico, han er ikke blevet dårligere. Han er faldet i niveau sammen med resten af holdet pga. den åreladning af kvalitets spillere der er sket siden doublen. Vi er i gang med at bygge et nyt hold op, og det tager tid hvis der skal tages hensyn til økonomien. Og det skal der. :thumbsup:

Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Indlæg af Mr-schou » 29. jun 2016, 20:45

Flere har nævnt ham som en mulighed - han har muligvis et tilbud fra Danmark: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ra-danmark

Kender ham kun fra FM, men kan læse han har været meget skadet!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. jun 2016, 21:22

Har forsoegt at google, transfermarkt'e, og FM'e mig frem til en spiller. Fandt kun en:

Jorge Hernández Diéguez. Lille teknisk staerk type, hurtig og god til at dribble. Var talent i Valladolid, men slog aldrig igennem. Skrev sidste for to aar siden en etaarig kontrakt med et Segunda B hold (tredje bedste raekke), og har haft to fine saesoner med en del assists og maal. Kan spille alle de offensive pladser og paa begge wings. Fine stats i FM.

Maradona type!!!

Har kontraktudloeb i morgen. Ring til ham Gaarde, og se om han vil rende rundt i den danske sommer til en uges proevetraening.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. jun 2016, 21:22

Kristian60 skrev:
Yankee skrev: Spalvis havde 84 bolderobringer i foregående sæson. George havde 24.
Sådanne statistikker har ikke meget værdi når de kommer fra spillere der har spillet på hold der er forskellige som nat og dag.
Har du læst tråden?

Min pointe er netop at Georges præstationer fra Hobro ikke bare kan overføres til AaB netop fordi vi spiller på en helt anden måde end de gør.

Desværre må man ikke bruge fakta eller statistik på dette forum. Det ville ellers bidrage med gode vinkler til en masse debatter, men så er man jo bare en smartodds-type, så fred være med det.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 29. jun 2016, 21:25

Mr-schou skrev:Flere har nævnt ham som en mulighed - han har muligvis et tilbud fra Danmark: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ra-danmark

Kender ham kun fra FM, men kan læse han har været meget skadet!
Han ville være en ny-klassisk FCM signing. Stort navn og rimeligt eksotisk. Mon ikke han er Hassan afløseren?

Gamen

Indlæg af Gamen » 30. jun 2016, 08:42

Jung Bin-Park til Viborg.

Det må også betyde at vi, heldigvis, ikke har været inde i billedet.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 30. jun 2016, 08:52

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dansk-klub
Kender ham ikke, nogle der kan sætte et par ord på ham?

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 30. jun 2016, 08:56

Yankee skrev:
Kristian60 skrev:
Har du læst tråden?

Min pointe er netop at Georges præstationer fra Hobro ikke bare kan overføres til AaB netop fordi vi spiller på en helt anden måde end de gør.

Desværre må man ikke bruge fakta eller statistik på dette forum. Det ville ellers bidrage med gode vinkler til en masse debatter, men så er man jo bare en smartodds-type, så fred være med det.
Vil godt give Kristian lidt ret... for Spalvis spillede på et hold der havde bolden væsentlig mere end George. I hvert fald for punkt 2 og 3 som indikere meget om hvis hold der havde bolden mest. Det kunne være interessant at se hvad der kom ud af de afleveringer og indlæg. Hvad skabte det at chancer og mål.
Det er mere bolderobringerne der er bekymrende... George's 24 stk. på et hold der ikke har bolden ret meget er dæleme lidt. Det indikere at enten så laver han ikke meget i presspillet eller også spiller Hobro uden presspil fra angriberne. Og det er nødvendigt i AaB. De skal lave det første pres indenfor 5 sek. bolden er tabt.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div

Indlæg af Kristian60 » 30. jun 2016, 09:01

Yankee skrev:
Kristian60 skrev:
Har du læst tråden?

Okay, beklager - den havde jeg ikke fanget.
Men hvorfor fremsætter du så tallene?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 30. jun 2016, 09:05

Kristian60 skrev:
Yankee skrev:
Kristian60 skrev:
Har du læst tråden?

Fordi det blev fremsat at George kunne udfylde samme rolle som Spalvis og derfor ville passe godt ind i AaBs spilkoncept. Det mener jeg er forkert, hvilket jeg prøver at vise med statistik - selvom jeg godt ved at fakta er bandlyst herinde.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 30. jun 2016, 09:06

Park forventes præsenteret i Viborg snarest - så der er vi "heldigvis" ikke med :thumbsup: giver håb om en bedre hylde :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div

Indlæg af Kristian60 » 30. jun 2016, 09:10

Yankee skrev:
Kristian60 skrev:
Yankee skrev:
Kristian60 skrev:
Har du læst tråden?

Fordi det blev fremsat at George kunne udfylde samme rolle som Spalvis og derfor ville passe godt ind i AaBs spilkoncept. Det mener jeg er forkert, hvilket jeg prøver at vise med statistik - selvom jeg godt ved at fakta er bandlyst herinde.
Det var da en vældig fakta-offerrolle du har fundet dig der. Fakta er ikke bandlyst, og det er fakta at George havde færre erobringer, afleveringer og indlæg end spalvis - men det siger bare ikke særlig meget om hvordan George ville passe ind i det nuværende AaB hold.

Jeg havde også haft ret mange afleveringer i barcelona hvis jeg havde fået 30 starter på en sæson.

Låst