Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
DonSilicone
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af DonSilicone » 3. jul 2016, 13:40

Buzz Killington skrev:Jamen saa tager vi ja-hatten paa, og droemmer om at han kan naa tilbage til det niveau han havde da han var inde omkring landsholdet. Der var han satme god. Hans instilling er nok heller ikke mindre ydmyg af at sidde paa baenken og rende rundt for sig i Wetherby.
Buzz, du skriver, at du bor i Leeds. Hvis du følger Leeds United også, har du så nogen viden om, hvorfor Leeds ikke kunne eller ikke ville bruge Sloth?

Jeg har hørt, at Leeds var umanerligt ringe sidste sæson, så det er svært at forstå, at Sloth nærmest ikke engang kunne få plads på deres bænk.

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jul 2016, 13:42

FlæskeFrank skrev:Hvis vi henter Sloth, så har vi vel også signaleret til potentielle spillere, at vi vil mere. Hvor man tidligere som spiller måske kunne være bange for at man var eneste spiller til AaB, så ved man nu, at "fordi de skriver med mig, så er det ikke slut med nye spillere".

Hvis Remmer fik foreslået AaB for 14 dage siden ville han måske takke nej, men nu virker projektet noget mere spændende.
Det lyder lige lovlig selvkomponeret, det der.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. jul 2016, 13:46

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis vi henter Sloth, så har vi vel også signaleret til potentielle spillere, at vi vil mere. Hvor man tidligere som spiller måske kunne være bange for at man var eneste spiller til AaB, så ved man nu, at "fordi de skriver med mig, så er det ikke slut med nye spillere".

Hvis Remmer fik foreslået AaB for 14 dage siden ville han måske takke nej, men nu virker projektet noget mere spændende.
Det lyder lige lovlig selvkomponeret, det der.
Uanset er det vel et fint signal at sende, hvis vi kan hente en spiller med landskampe i bagagen. Især ovenpå den store Fyn-flugt og de interviews, der portrætterer OB som markant mere $pændende end AaB.

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jul 2016, 13:47

Reyad skrev:Jeg er meget tilfreds med Sloth, hvis han bliver signet. Det har jeg også skrevet flere gange. Spillemæssigt passer han rigtig fint ind. God teknik, kreativ og løbestærk. Det kan potentielt blive rigtig godt.

Bedre køb end jeg havde regnet med vi kunne hive hjem. Fedt. Endnu mere fedt, at det sker tidligt i transfervinduet.
Vi taler altså en spiller som var AGF's mest udskældte da de rykkede ned i 2014, og stort set ikke har spillet i 2 år. Lad os nu lige enes om at POTENTIALET er der, men vi har absolut ingen idé om hans reelle værdi for AaB det næste halve år. Det er en spiller der skal spilles i form, og sidst viste den form for 3 år siden - lidt á la Meilinger.

Jeg tror også på at han kan blive god for AaB, men med vægt på kan, for det er yderst sjældent at spillere, der kommer fuldstændig uden succes-oplevelser og kampe i bagagen bare går ind og tager taktstokken fra dag 1. Lad os håbe på det bedste :-)

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jul 2016, 13:51

Sauer skrev: Uanset er det vel et fint signal at sende, hvis vi kan hente en spiller med landskampe i bagagen. Især ovenpå den store Fyn-flugt og de interviews, der portrætterer OB som markant mere $pændende end AaB.
Ja, men der er da absolut intet der har ændret sig ifht. de meldinger der kom tidligere i vinduet, hvor det blev nævnt at vi skulle hente et par profiler til at løfte arven efter vores afgange. Det manglede da også bare, når man ser på hvad der er kommet af indtægter.

Så at AaB skulle være mere attraktive i morgen end de var i forgårs køber jeg ikke.
At vi sikrer Sloth uden nævneværdig konkurrence er vel også historien om, at ikke så mange andre klubber vil tage risikoen med en spiller der stort ingen kampe har under bæltet hvis man ser på de sidste to år, og var usandsynligt ringe den sæson hvor AGF rykkede ned. Det er altså 4 år siden han var en profil i ligaen. Lad os da krydse fingre for at han kan nå det niveau igen!
Igen: Jeg er lidt imod at man hyper spillere, hvor man absolut ingen idé har om deres nuværende niveau (eller i ungdomsspillernes tilfælde: potentiale). Lad os nu se, og have lidt tålmodighed når han kommer til klubben.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. jul 2016, 13:55

DonSilicone skrev:
Buzz Killington skrev:Jamen saa tager vi ja-hatten paa, og droemmer om at han kan naa tilbage til det niveau han havde da han var inde omkring landsholdet. Der var han satme god. Hans instilling er nok heller ikke mindre ydmyg af at sidde paa baenken og rende rundt for sig i Wetherby.
Buzz, du skriver, at du bor i Leeds. Hvis du følger Leeds United også, har du så nogen viden om, hvorfor Leeds ikke kunne eller ikke ville bruge Sloth?

Jeg har hørt, at Leeds var umanerligt ringe sidste sæson, så det er svært at forstå, at Sloth nærmest ikke engang kunne få plads på deres bænk.
Det har vaeret kaos i klubben i mange aar, og det blev kun vaerre da Cellino koebte den. Sloth fik chancen fra starten derovre, men virkede i mine oejne ikke til at have tempoet eller fysikken, selvom der var haab blandt fans om at han bare skulle vende sig til det. Han var vist heller ikke i nogen god forfatning mentalt da han forlod AGF, saa maaske det har noget med sagen at goere. Det hjalp ham heller ikke at to traenere blev udskiftet indenfor det foerste halve aar han var her, og med Cellino's happy trigger finger, er det kun naturligt at nye managers ikke havde taalmodighed til at foere ham ordenligt ind paa holdet. Han har jo ikke spillet i lang tid, saa hvorfor tage chancen? En ond spiral.

I dag er det de faerreste Leeds fans der overhovedet aner han eksisterer.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 3. jul 2016, 13:55

Gamen skrev:
Reyad skrev:Jeg er meget tilfreds med Sloth, hvis han bliver signet. Det har jeg også skrevet flere gange. Spillemæssigt passer han rigtig fint ind. God teknik, kreativ og løbestærk. Det kan potentielt blive rigtig godt.

Bedre køb end jeg havde regnet med vi kunne hive hjem. Fedt. Endnu mere fedt, at det sker tidligt i transfervinduet.
Vi taler altså en spiller som var AGF's mest udskældte da de rykkede ned i 2014, og stort set ikke har spillet i 2 år. Lad os nu lige enes om at POTENTIALET er der, men vi har absolut ingen idé om hans reelle værdi for AaB det næste halve år. Det er en spiller der skal spilles i form, og sidst viste den form for 3 år siden - lidt á la Meilinger.

Jeg tror også på at han kan blive god for AaB, men med vægt på kan, for det er yderst sjældent at spillere, der kommer fuldstændig uden succes-oplevelser og kampe i bagagen bare går ind og tager taktstokken fra dag 1. Lad os håbe på det bedste :-)
Den primære grund til, at han var udskældt var ikke som sådan niveauet. Mere uforløste forventninger og en påstået lad attitude. Og lidt mediekritik af træneren.

Og hvis du nu læser mit indlæg så optræder ordet potentielt faktisk også...

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. jul 2016, 13:56

Gamen skrev:
Sauer skrev: Uanset er det vel et fint signal at sende, hvis vi kan hente en spiller med landskampe i bagagen. Især ovenpå den store Fyn-flugt og de interviews, der portrætterer OB som markant mere $pændende end AaB.
Ja, men der er da absolut intet der har ændret sig ifht. de meldinger der kom tidligere i vinduet, hvor det blev nævnt at vi skulle hente et par profiler til at løfte arven efter vores afgange. Det manglede da også bare, når man ser på hvad der er kommet af indtægter.

Så at AaB skulle være mere attraktive i morgen end de var i forgårs køber jeg ikke.
At vi sikrer Sloth uden nævneværdig konkurrence er vel også historien om, at ikke så mange andre klubber vil tage risikoen med en spiller der stort ingen kampe har under bæltet hvis man ser på de sidste to år, og var usandsynligt ringe den sæson hvor AGF rykkede ned. Det er altså 4 år siden han var en profil i ligaen. Lad os da krydse fingre for at han kan nå det niveau igen!
Én ting er at have intentionen om at købe gode og dygtige spillere - noget andet er at lykkes med det. Så må vi jo se, om Sloth kan blive en sådan god og dygtig spiller for os. Men ud fra hans CV overstiger han egentlig mine forventninger til, hvad vi ville kunne hente til klubben. Også selvom jeg ikke har noget begreb om ham som spiller. Så den vej rundt kan jeg godt forstå Flæskefrank.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 3. jul 2016, 13:58

Casper Sloth var udskældt i AGF til sidst - i øvrigt sammen med 13-18 øvrige spillere, da AGF rykkede ned. Leeds gav 6 mio. for en i realiteten 1. divisionsspiller, som kun havde et år tilbage af kontrakten. Sloths talent er ganske stort, men han skal finde motivationen og kæmpe, men mon ikke mange måneder på bænken i England har været glimrende motivation...

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jul 2016, 14:01

Reyad skrev:
Den primære grund til, at han var udskældt var ikke som sådan niveauet. Mere uforløste forventninger og en påstået lad attitude. Og lidt mediekritik af træneren.

Og hvis du nu læser mit indlæg så optræder ordet potentielt faktisk også...
Kritikken gik nu mest af alt på, at han ikke kunne løfte holdet i en periode hvor der var brug for det, trods 1,5 rigtig god sæson inden da. Det svarer til at Würtz meldte sig helt ud i en periode hvor vi lå til nedrykning.
Så kan man spørge sig selv, om man kan forvente det af en knægt på 22, og det kan der så være delte meninger om. Problemet var, at han spillede som om han var for god til AGF og sejlede totalt i store dele af foråret. Den attityde er forhåbentlig gået lidt af ham.

Nu var det heller ikke møntet på dig udelukkende, men mere på alle dem der kontinuerligt sidestiller spilleres nuværende niveau med et niveau de viste 3-4 år før. Det kan man ikke.

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jul 2016, 14:05

Sauer skrev: Én ting er at have intentionen om at købe gode og dygtige spillere - noget andet er at lykkes med det. Så må vi jo se, om Sloth kan blive en sådan god og dygtig spiller for os. Men ud fra hans CV overstiger han egentlig mine forventninger til, hvad vi ville kunne hente til klubben. Også selvom jeg ikke har noget begreb om ham som spiller. Så den vej rundt kan jeg godt forstå Flæskefrank.
Når der forsvinder op imod 4-5 mio. fra lønningspuljen, og vi henter to måske-spillere ind med et ok-men-ikke-meget-mere CV, så havde jeg nu også forventet en signing i Sloth-klassen eller mere. Lad os nu lige huske på, at Würtz ville ligge i top 3 over bedst betalte spillere i Allsvenskan. Vi kan give rigtig pæne lønninger efter skandinaviske standarder, og har lige fået en del penge ind derudover. For skandinaver der vil vende hjem er vi en attraktiv destination.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 3. jul 2016, 14:18

Gamen skrev:
Når der forsvinder op imod 4-5 mio. fra lønningspuljen, og vi henter to måske-spillere ind med et ok-men-ikke-meget-mere CV, så havde jeg nu også forventet en signing i Sloth-klassen eller mere. Lad os nu lige huske på, at Würtz ville ligge i top 3 over bedst betalte spillere i Allsvenskan. Vi kan give rigtig pæne lønninger efter skandinaviske standarder, og har lige fået en del penge ind derudover. For skandinaver der vil vende hjem er vi en attraktiv destination.
Det er vel så også derfor vi har hentet Holgersson?

Det er svært at være utilfreds med en 24-årig dansker, der allerede har 8 landskampe på CV'et. Jeg kan ikke se at AaB kan sigte efter en meget højere hylde.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 3. jul 2016, 14:28

Hanga skrev:AaB præsenterer Sloth indenfor få dage ifølge bold.dk.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... h-i-leeds/
Hvornår har vi sidst betalt en transfer for en spiller? Würtz i 09?

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jul 2016, 14:33

Yankee skrev: Det er vel så også derfor vi har hentet Holgersson?

Det er svært at være utilfreds med en 24-årig dansker, der allerede har 8 landskampe på CV'et. Jeg kan ikke se at AaB kan sigte efter en meget højere hylde.
Ja, og det kan også vise sig at være et fint køb, selvom han også har et ganske ordinært CV. Men som type tror jeg til gengæld han er rigtig, rigtig god.

Jeg tror også Casper Sloth kan blive et fint køb for AaB, men ingen herinde har en anelse om hvad han kan levere i hans nuværende spillemæssige forfatning. Landskampene ligger desuden 4 år tilbage.
Det er blot det jeg henholder mig til, at han potentielt kan blive et rigtig godt køb. Men også et køb hvor der selvfølgelig er væsentlig usikkerhed om hvad han kan bidrage med nu og her.

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. jul 2016, 14:33

Kokkefar skrev:

Andreas Blomqvist - omkring 1,2 mio. sv. kr. tror jeg det var.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. jul 2016, 14:35

Gamen skrev:
Kokkefar skrev:

Fredericia fik også et mindre beløb for AK

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 3. jul 2016, 14:43

Gamen skrev:
Yankee skrev: Det er vel så også derfor vi har hentet Holgersson?

Ja, og det kan også vise sig at være et fint køb, selvom han også har et ganske ordinært CV. Men som type tror jeg til gengæld han er rigtig, rigtig god.

Jeg tror også Casper Sloth kan blive et fint køb for AaB, men ingen herinde har en anelse om hvad han kan levere i hans nuværende spillemæssige forfatning. Landskampene ligger desuden 4 år tilbage.
Det er blot det jeg henholder mig til, at han potentielt kan blive et rigtig godt køb. Men også et køb hvor der selvfølgelig er væsentlig usikkerhed om hvad han kan bidrage med nu og her.
Kan sagtens følge din analyse. Men den usikkerhed vil der jo altid være når vi får held til at hente gode spillere - de vil altid ankomme med pil nedad. Selvom vi er lønførende ift. mange svenske klubber kan vi jo ikke gå ud og stange 5-10 mio. på disken for de bedste allsvenske spillere eller Superliga-spillere for den sags skyld.

Resten af vinduet håber jeg dog vi kigger efter nogle 'upcoming' spillere, der kommer med selvtillid og tro på sagerne. Gerne til central midt og/eller højre back.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 3. jul 2016, 15:04

Spændende med Sloth. Forhåbentlig er prisen meget lav, så der stadig er penge til yderligere tilgange+løn. Håber Molins fra Malmö er næste mand. Min "insider" siger vi stadig har kontakt til en svensker, så drømmer om at det er ham. En Tobias Sana vil være en større lottokupon, men omvendt er han gået helt i stå, så hvem ved om han og vi har mod på at genoplive hans karriere.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 3. jul 2016, 15:10

Martino skrev:Spændende med Sloth. Forhåbentlig er prisen meget lav, så der stadig er penge til yderligere tilgange+løn. Håber Molins fra Malmö er næste mand. Min "insider" siger vi stadig har kontakt til en svensker, så drømmer om at det er ham. En Tobias Sana vil være en større lottokupon, men omvendt er han gået helt i stå, så hvem ved om han og vi har mod på at genoplive hans karriere.
Holgersson, Meilinger, Sloth og Molins lyder umiddelbart som et drømmevindue - dog vil jeg virkelig gerne have den højre back :aabfan:
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 3. jul 2016, 15:22

Sauer skrev:
Gamen skrev:
Kokkefar skrev:

Fredericia fik også et mindre beløb for AK
Det var dog trods alt nogle år inden Blomqvist-købet.

Låst