Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 21. jul 2016, 23:49

Marvin Pourie er en dygtig angriber, men også en udpræget kontraspiller der passer dårligt ind i spillestilen (langt mere end Myron George) og vidst nok med en lidt krads personlighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 21. jul 2016, 23:50

Funky skrev:
nj27 skrev:et godt bud er vel så at man går efter Marvin Pourie , vores træner har et godt kendskab , så den ligger vel lige til højrebenet hvis det er det man vil?
Håber man sigter højere.
Spørgsmålet er om vi kan få bedre, med vores budget in mente. Pourie har trods alt tidligere bevist sit værd i superligaen. Jeg vil langt hellere have ham end Geroge, der lader til at være lidt af en favorit herinde, trods han ikke har vist ret meget for Hobro.

Personligt har jeg svært ved at tro, at vi skulle have forsøgt Lucas A, men Dennis A plejer at vide hvad der foregår (han var f.eks. først med Masango).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jul 2016, 23:54

Det er da interessant, hvis vi ligefrem har været så tæt på at hente Lucas hjem at det "glippede".

Derudover så er jeg i koret som ikke mener vi kan leve med at tro på Helenius kan komme tilbage og kan passe ind i spillet. Det er bedst for alle parter hvis han finder en anden klub, og vi finder en topangriber. Det var noget andet hvis det var en anden angribertype, men Helenius skal starte i mange kampe og have fuld tillid før vi eventuelt ser ham tilbage. Det har vi ikke råd til lige nu, og får det måske i det hele taget ikke. En ny udlejning ville måske være en god ide, men det er ikke sikkert Nicklas selv synes det.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 22. jul 2016, 07:49

Hanga skrev:
Funky skrev:
nj27 skrev:et godt bud er vel så at man går efter Marvin Pourie , vores træner har et godt kendskab , så den ligger vel lige til højrebenet hvis det er det man vil?
Håber man sigter højere.
Spørgsmålet er om vi kan få bedre, med vores budget in mente. Pourie har trods alt tidligere bevist sit værd i superligaen. Jeg vil langt hellere have ham end Geroge, der lader til at være lidt af en favorit herinde, trods han ikke har vist ret meget for Hobro.

Personligt har jeg svært ved at tro, at vi skulle have forsøgt Lucas A, men Dennis A plejer at vide hvad der foregår (han var f.eks. først med Masango).
Kedede mig i går, så kiggede Roskilde - Hobro.
George kan IKKE bidrage med noget som helst på vores hold. Lavede intet i den kamp, langsom, laver masser af frispark, dominerer ikke engang luftrummet i 1. division. Stort nej tak herfra. Faktisk var den eneste på banen igår, der var en smule interessant Roskildes højre back Simon Richter. Kommer med noget offensivt, men vil være ringere end PK defensivt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 22. jul 2016, 12:07

Skal vi lave en liste over mulige realistiske angrebsforstærkninger... Der er egentlig rigeligt med spillere uden klub.

1. Marvin Pourié - LS kender ham og Pourié gjorde det fint i SE. Har målnæse og afslutter godt, men fylder selvfølgelig ikke alverden i boksen.

2. M. El Kabir - Tidligere rygtet til BIF, og står nu uden klub. Kender ham ellers ikke. Er vidst en hurtig lille prop..;)

3. P. Ofere - Stort skur, som fylder i boksen og kan give vores spil, specielt på hjemmebane, en dimension mere. - gjorde det godt i Skotland for nylig. Men teknisk er han nok under middel. Står uden klub nu.

4. R. Schwartz - Vi kender ham jo. En fremragende afslutter og hurtig på de første meter, men ellers ser jeg ikke det store i ham. Han fylder ikke nok i boksen og er vidst lidt svær at spille sammen med.

5. Martin Pusic - Leje eller køb - Nok urealistisk, og Fcm vil jo nok ikke sælge eller udleje til os. 5 mill. er dælme billigt for en klasseangriber.

Gamen

Indlæg af Gamen » 22. jul 2016, 12:30

FIDEL skrev:Skal vi lave en liste over mulige realistiske angrebsforstærkninger... Der er egentlig rigeligt med spillere uden klub.

1. Marvin Pourié - LS kender ham og Pourié gjorde det fint i SE. Har målnæse og afslutter godt, men fylder selvfølgelig ikke alverden i boksen.

2. M. El Kabir - Tidligere rygtet til BIF, og står nu uden klub. Kender ham ellers ikke. Er vidst en hurtig lille prop..;)

3. P. Ofere - Stort skur, som fylder i boksen og kan give vores spil, specielt på hjemmebane, en dimension mere. - gjorde det godt i Skotland for nylig. Men teknisk er han nok under middel. Står uden klub nu.

4. R. Schwartz - Vi kender ham jo. En fremragende afslutter og hurtig på de første meter, men ellers ser jeg ikke det store i ham. Han fylder ikke nok i boksen og er vidst lidt svær at spille sammen med.

5. Martin Pusic - Leje eller køb - Nok urealistisk, og Fcm vil jo nok ikke sælge eller udleje til os. 5 mill. er dælme billigt for en klasseangriber.
Pourié og Pusic er egoister, som begge skilte vandene i deres respektive forrige klubber og skabte massiv uro i spillertruppen. Den slags spillere har vi ikke brug for i en klub som AaB.

El Kabir er skiftet til Japan.

Ofere er for dårlig, blot for lige at gentage mig selv. Han vil aldrig kunne komme på hold i AaB.

Schwartz er den eneste jeg lige umiddelbart tænker godt kunne være et fint bud, hvis vi kan få ham godt og vel gratis og blot har en anstændig lønudgift på ham. Han vil trives her, og PEA vil være overlykkelig for at se ham tilbage i AaB.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. jul 2016, 12:35

Det er tæt på en skandale, at der nu er gået endnu en uge, uden at truppen er på plads. Man skulle næsten tro, at ledelsen har opgivet denne sæson også.
Fodbold skal ses med hjertet!

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 22. jul 2016, 12:37

Gamen skrev:
FIDEL skrev:Skal vi lave en liste over mulige realistiske angrebsforstærkninger... Der er egentlig rigeligt med spillere uden klub.

Pourié og Pusic er egoister, som begge skilte vandene i deres respektive forrige klubber og skabte massiv uro i spillertruppen. Den slags spillere har vi ikke brug for i en klub som AaB.

El Kabir er skiftet til Japan.

Ofere er for dårlig, blot for lige at gentage mig selv. Han vil aldrig kunne komme på hold i AaB.

Schwartz er den eneste jeg lige umiddelbart tænker godt kunne være et fint bud, hvis vi kan få ham godt og vel gratis og blot har en anstændig lønudgift på ham. Han vil trives her, og PEA vil være overlykkelig for at se ham tilbage i AaB.

Synes du er lovlig hård ved Pourié og Pusic. Var du selv i disse trupper du omtaler, siden du VED at de er egoister?? Begge spillere er skam gode nok og kunne score masser af mål for os...

Schwartz er nok den mest realistiske ja...men jeg mener også, at han er den dårligste af de angribere jeg listede op. En humørspiller som ikke slog til i Brøndby eller i Frankrig.. Men han har nogle rigtig gode afslutninger. Dog er han ikke en klog spiller.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 22. jul 2016, 12:38

AaB 85 95 99 08 skrev:Det er tæt på en skandale, at der nu er gået endnu en uge, uden at truppen er på plads. Man skulle næsten tro, at ledelsen har opgivet denne sæson også.

Jeg tror mere du skal se det som grundighed.. Gode angribere hænger ikke på træerne...særligt ikke i Danmark.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. jul 2016, 12:41

AaB 85 95 99 08 skrev:Det er tæt på en skandale, at der nu er gået endnu en uge, uden at truppen er på plads. Man skulle næsten tro, at ledelsen har opgivet denne sæson også.
Har du hukommelse som en guldfisk siden du ikke husker udmeldingen om at den eller de næste forstærkninger nok kommer sent. Det er desværre ikke altid klubben eller Gaarde der bestemmer i hvilken rækkefølge brikkerne falder, især når klubben gerne vil handle på en relativt høj hylde.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. jul 2016, 12:46

Eksil skrev:
Har du hukommelse som en guldfisk siden du ikke husker udmeldingen om at den eller de næste forstærkninger nok kommer sent. Det er desværre ikke altid klubben eller Gaarde der bestemmer i hvilken rækkefølge brikkerne falder, især når klubben gerne vil handle på en relativt høj hylde.
Tilsyneladende er det pt. lykkedes Gaarde at sætte en af ligaens aller smalleste trupper sammen. Det er hvad, vi må forholde os til.

Der er fejlet på flere parametre. Og det kan man ikke rette op ved at få styr på truppen en fjerdedel eller mere inde i sæsonen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 22. jul 2016, 12:48

FIDEL skrev:
Synes du er lovlig hård ved Pourié og Pusic. Var du selv i disse trupper du omtaler, siden du VED at de er egoister?? Begge spillere er skam gode nok og kunne score masser af mål for os...

Schwartz er nok den mest realistiske ja...men jeg mener også, at han er den dårligste af de angribere jeg listede op. En humørspiller som ikke slog til i Brøndby eller i Frankrig.. Men han har nogle rigtig gode afslutninger. Dog er han ikke en klog spiller.
Du er da velkommen til at gå tilbage og læse udtalelserne fra deres medspillere, da de forlod hhv. Silkeborg og Esbjerg?
Der fremgår det meget tydeligt, at de havde en betydelig negativ effekt på miljøet i truppen.

Han er ikke nødvendigvis den dårligste, blot fordi han ikke slog til i to klubber med betydelige problemer.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 22. jul 2016, 12:51

Gamen skrev:
FIDEL skrev:

Du er da velkommen til at gå tilbage og læse udtalelserne fra deres medspillere, da de forlod hhv. Silkeborg og Esbjerg?
Der fremgår det meget tydeligt, at de havde en betydelig negativ effekt på miljøet i truppen.

Han er ikke nødvendigvis den dårligste, blot fordi han ikke slog til i to klubber med betydelige problemer.

Preben Elkjær var også egoist... Det samme er Helenius så...

Det skulle ikke undre mig at Gaarde henter Schwartz. De kender ham ude på Hornevej.. Er PEA glad for Schwartz...?

Gamen

Indlæg af Gamen » 22. jul 2016, 12:59

FIDEL skrev: Preben Elkjær var også egoist... Det samme er Helenius så...

Det skulle ikke undre mig at Gaarde henter Schwartz. De kender ham ude på Hornevej.. Er PEA glad for Schwartz...?
Fra artiklen "Talenternes mand" om PEA, og afsnittet hvor de diskuterer hvem der er det største talent klubben har opfostret siden 2000.

"Så er der en spiller som Ronnie Schwartz, som vi ikke flyttede så langt, men så fik han en fantastisk opblomstring nede i Randers, som vi alle sammen undte ham."

"Ronnie kom jo ikke på her, selv om han var tæt på hele tiden under tre-fire forskellige trænere. Først da han blev en hængende angrebstype nede i Randers, faldt han på plads. Vi skulle måske have set noget tidligere, at det var den plads, der var bedst for ham," lyder Poul Erik Andreasens associationsrække over spørgsmålet om det største talent.

Både Lynge og PEA ville meget gerne have holdt ham i klubben dengang. Kent gav dog besked om at de hellere måtte finde en ny klub til ham, fordi han foretrak Curth.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. jul 2016, 13:00

Pourie og Ronnie er nok de bedste bud på den liste, dog kender jeg ligesom dig ikke El Kabir ret godt. Ofere har ikke niveauet tror jeg, og Pusic kan du godt glemme alt om. Han vil prøve sig af på et højere niveau, og så skifter man ikke fra FCM til AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. jul 2016, 13:04

AaB 85 95 99 08 skrev:
Eksil skrev:
Tilsyneladende er det pt. lykkedes Gaarde at sætte en af ligaens aller smalleste trupper sammen. Det er hvad, vi må forholde os til.

Der er fejlet på flere parametre. Og det kan man ikke rette op ved at få styr på truppen en fjerdedel eller mere inde i sæsonen.
Så du vil ikke forholde dig til, at så længe at AaB går efter at hente fra den højest mulige hylde, så må klubben vente til at andre har valgt de spillere fra? Naturligvis kunne vi have gået efter de spillere som endte i Viborg, så var de på plads nu, men så bliver de også mindst et niveau under.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. jul 2016, 13:08

Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Eksil skrev:

Så du vil ikke forholde dig til, at så længe at AaB går efter at hente fra den højest mulige hylde, så må klubben vente til at andre har valgt de spillere fra? Naturligvis kunne vi have gået efter de spillere som endte i Viborg, så var de på plads nu, men så bliver de også mindst et niveau under.
En af de største tilbagevendende fejl er, at man altid er på bagkant - også i forhold til konkurrenterne. Ham fra øverste hylde, som skal være klar nu, burde have været hentet i vinters. Dette vindue skal bruges på at forberede os på, hvad der sker til vinter. Sådan er det bare ikke i AaB, hvor der hver vindue bliver regnet en til en med den konsekvens, at sæsonen ofte siver fra os, før den for alvor er i gang.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 22. jul 2016, 13:11

Jeg håber vi overraskes med en god angriber fra én af de større klubber i Østrig, hvor LS har et netværk..
Nogen der kender lidt til østrigsk fodbold???

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. jul 2016, 13:14

AaB 85 95 99 08 skrev: En af de største tilbagevendende fejl er, at man altid er på bagkant - også i forhold til konkurrenterne. Ham fra øverste hylde, som skal være klar nu, burde have været hentet i vinters. Dette vindue skal bruges på at forberede os på, hvad der sker til vinter. Sådan er det bare ikke i AaB, hvor der hver vindue bliver regnet en til en med den konsekvens, at sæsonen ofte siver fra os, før den for alvor er i gang.
Ja, det kunne være fedt at kunne gøre sådan, men i Danmark er det kun FCK der har råd til en praksis. Det koster jo når eks. Kvist render rundt i et år som reserve for Delaney. Selv FCM, der bruger omkring dobbelt så meget i lønninger og mange gange flere i transfers, arbejder også fra vindue til vindue. Eks. har Randers lige mistet der keeper og har nu en 1.div man på kassen mens de leder efter en permanent løsning.

Det er okay at være kritik, men kunnne du ikke være lidt realistisk i din kritik?

Gamen

Indlæg af Gamen » 22. jul 2016, 13:16

Eksil skrev: Eks. har Randers lige mistet der keeper og har nu en 1.div man på kassen mens de leder efter en permanent løsning.
Dårligt eksempel, når de nu netop har hentet en permanent løsning :-)

Låst