Råd til? Det koster ikke noget, at hente en afløser der f.eks. har et halvt år til kontraktudløb, skrive med virkning fra åbning af næste transfervindue og dermed have ham klar til opstart med resten af truppen. Det har Randers gjort flere gange.Eksil skrev:
Ja, det kunne være fedt at kunne gøre sådan, men i Danmark er det kun FCK der har råd til en praksis
Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
-
Gamen
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Skal vi nu ikke lige tage luft ind?
Til træningsstarten havde vi Meilinger og Holgersson på plads - til sæsonstart var også Casper Sloth på plads. Det er tre spillere til start-11, der er på plads meget tidligt i vinduet. Så kan vi ikke være utilfredse med at der i resten af vinduet stadig mangler 1-2 tilgange. Det gør der i næsten alle klubber.
Et frækt bud kunne være Bashkim Kadrii. Han er langt fra spilletid på kanten og jeg tror København lige nu regner ham for 4. angriber - det kan han ikke være tilfreds med. Han så hamrende skarp ud til deres træning i dag, men er selvfølgelig ikke i nærheden af at slå hverken Santander eller Pavlovic af holdet. Måske er han for dyr, men han er også en top-top Superliga-spiller som ville løfte vores hold fra dag 1.
Til træningsstarten havde vi Meilinger og Holgersson på plads - til sæsonstart var også Casper Sloth på plads. Det er tre spillere til start-11, der er på plads meget tidligt i vinduet. Så kan vi ikke være utilfredse med at der i resten af vinduet stadig mangler 1-2 tilgange. Det gør der i næsten alle klubber.
Et frækt bud kunne være Bashkim Kadrii. Han er langt fra spilletid på kanten og jeg tror København lige nu regner ham for 4. angriber - det kan han ikke være tilfreds med. Han så hamrende skarp ud til deres træning i dag, men er selvfølgelig ikke i nærheden af at slå hverken Santander eller Pavlovic af holdet. Måske er han for dyr, men han er også en top-top Superliga-spiller som ville løfte vores hold fra dag 1.
Fair nok, og det gjorde man jo også med KEP/Holgersson og Thomsen/Meilinger, men generelt set er det ikke så nemt at planlægge hvem der kommer bud på. En klub som AaB har eks ikke råd til have en dyr spiller som Kvist rendende som backup mens man venter på et bud, som både klub og spiller er glad for.Gamen skrev:Råd til? Det koster ikke noget, at hente en afløser der f.eks. har et halvt år til kontraktudløb, skrive med virkning fra åbning af næste transfervindue og dermed have ham klar til opstart med resten af truppen. Det har Randers gjort flere gange.Eksil skrev:
Ja, det kunne være fedt at kunne gøre sådan, men i Danmark er det kun FCK der har råd til en praksis
-
Gamen
Meilinger er ikke Thomsen-erstatning, men Jönsson-erstatning.Eksil skrev: Fair nok, og det gjorde man jo også med KEP/Holgersson og Thomsen/Meilinger, men generelt set er det ikke så nemt at planlægge hvem der kommer bud på. En klub som AaB har eks ikke råd til have en dyr spiller som Kvist rendende som backup mens man venter på et bud, som både klub og spiller er glad for.
Nej, men derfor kan man godt være forudseende. Vi har kendt flere af vores afgange i omkring 3-4 måneder. Ikke for at være efter Gaarde, det var netop her den tre-farvede hos Lynge fejlede lidt for ofte. Det er et postulat, at man kun kan lande gode spillere i slutningen af vinduet. Ofte kan det godt betale sig at være tidligt ude og vise ivrighed, som vi gjorde med Holgersson, i stedet for den tydelige desperation som f.eks. lå bag lejemålet af Saganowski i sin tid.
Lad os håbe vi får afhændet Helenius, og får noget kvalitet ind. Så kan jeg godt leve med at det først sker om 2-3 kampe. Det skal bare ikke ske efter 8-9 kampe. Vi er afhængige af at være med hvor det sker, hvis vi skal leve op til vores målsætning.
Yankee skrev:Skal vi nu ikke lige tage luft ind?
Han er da en fin spiller...MEN han er jo ikke nogen decideret angriber. OG så har han glasben...
Gamen skrev:Meilinger er ikke Thomsen-erstatning, men Jönsson-erstatning.Eksil skrev: Fair nok, og det gjorde man jo også med KEP/Holgersson og Thomsen/Meilinger, men generelt set er det ikke så nemt at planlægge hvem der kommer bud på. En klub som AaB har eks ikke råd til have en dyr spiller som Kvist rendende som backup mens man venter på et bud, som både klub og spiller er glad for.
Nej, men derfor kan man godt være forudseende. Vi har kendt flere af vores afgange i omkring 3-4 måneder. Ikke for at være efter Gaarde, det var netop her den tre-farvede hos Lynge fejlede lidt for ofte. Det er et postulat, at man kun kan lande gode spillere i slutningen af vinduet. Ofte kan det godt betale sig at være tidligt ude og vise ivrighed, som vi gjorde med Holgersson, i stedet for den tydelige desperation som f.eks. lå bag lejemålet af Saganowski i sin tid.
Her er jeg lige nødt til at nævne, at Saganowski faktisk var en klassespiller, da han kom i form...
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det er vel en strid om ord. Du har vel netop selv slået for lyd til, at man godt kunne hente ind før den anden var ude og døren. Og Meilinger er vel tættest på Thomsen, hvis man skal vælge mellem Thomsen og Jönsson.Gamen skrev:Meilinger er ikke Thomsen-erstatning, men Jönsson-erstatning.
At vi så stadig regner med at der kommer en ind, har intet at sige i denne sammenhæng.
Og hvis vi skal have en Jönsson-erstatning, er det vel for fanden en angriber og ikke Meilinger.
Okotie er desværre smuttet til Kina. Så her kan Lars Søndergaard trods alt ikke hekse.
Af den liste som FIDEL lavede over angribere, mener jeg stadig, at den mest oplagte nemlig Mayron George manglede på. En dårlig kamp for Hobro i går, gør ham altså ikke uspiselig. Især ikke hvis han skal kæmpe i selvskab med Pourie, Schwartz og en kontraktløs spiller.
Ingen tvivl om Martin Pusic vil være et scoop a la Duncan. Han laver mål. Men hvis han kan købes for 5 mio kr. så får han altså en ordentlig røvfuld penge på den ene eller anden måde fra FCM. De kan jo have hentet ham på vilkår af, at spillede han i klubben 1.sep 2016 eller 100 kampe, så skulle der falde en absurd bonus. Tænk på han var væsentlig mere værd end 7,5 mio kr. som FCM gav for ham i Esbjerg. De penge skal betales i enten løn, signon eller bonus.
- FlæskeFrank
Nej det gør det ikke, men det ville nu være rart hvis han også spillede en rigtig god kamp en gang imellem. Det gør han desværre ikke ret tit.FlæskeFrank skrev:
Af den liste som FIDEL lavede over angribere, mener jeg stadig, at den mest oplagte nemlig Mayron George manglede på. En dårlig kamp for Hobro i går, gør ham altså ikke uspiselig.
Fuldstændig korrekt.Ham gad jeg godt have set på en længere kontrakt, men sådan gik det ikke.FIDEL skrev: Her er jeg lige nødt til at nævne, at Saganowski faktisk var en klassespiller, da han kom i form...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
At insistere på at George ville være en forstærkning for os, er det samme som at sige at Damborg ville være Würtz erstatning.Yankee skrev:Nej det gør det ikke, men det ville nu være rart hvis han også spillede en rigtig god kamp en gang imellem. Det gør han desværre ikke ret tit.FlæskeFrank skrev:
Af den liste som FIDEL lavede over angribere, mener jeg stadig, at den mest oplagte nemlig Mayron George manglede på. En dårlig kamp for Hobro i går, gør ham altså ikke uspiselig.
ALDRIG!!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
Gamen
Nej, han er trådt ind på den position Jönsson spillede fra vinterpausen og året ud. Meilinger er ikke på nogen måde samme spillertype som Thomsen, og er heller ikke blevet lanceret som det. Der er fra dag 1 sagt højre midt, med licens til at tage løb ind i banen. Vi mangler stadig kreatøren på holdet, der har det gode drev med bolden og sætter sine medspillere op. Casper Sloth er udset til at være en udfordrer på den centrale midt, og kan til nøds placeres som kant. Men det er ikke dér han er bedst. Han skal ind og spille Risgårds plads.FlæskeFrank skrev:
Det er vel en strid om ord. Du har vel netop selv slået for lyd til, at man godt kunne hente ind før den anden var ude og døren. Og Meilinger er vel tættest på Thomsen, hvis man skal vælge mellem Thomsen og Jönsson.
At vi så stadig regner med at der kommer en ind, har intet at sige i denne sammenhæng.
Og hvis vi skal have en Jönsson-erstatning, er det vel for fanden en angriber og ikke Meilinger.
-
Gamen
Stort set alle de spillere du har foreslået er endt i Silkeborg, Hobro eller Viborg eller andre røvsyge klubber - tag det som et vink med en vognstang.FlæskeFrank skrev:
Af den liste som FIDEL lavede over angribere, mener jeg stadig, at den mest oplagte nemlig Mayron George manglede på. En dårlig kamp for Hobro i går, gør ham altså ikke uspiselig. Især ikke hvis han skal kæmpe i selvskab med Pourie, Schwartz og en kontraktløs spiller.
Lars Søndergaard taler om forstærkninger til start-11'eren, dvs. en dygtig angriber. Du foreslår, igen, den mørklødede Lykketoft.
Et eller andet sted, så har du en misforstået opfattelse af hvad kvalitet er.
-
Gamen
Det tog så også bare lang tid, og han brændte et hav af chancer inden da.Funky skrev:
Fuldstændig korrekt.Ham gad jeg godt have set på en længere kontrakt, men sådan gik det ikke.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Hvem på den liste var "klar forstærkning" - altså bortset fra Pusic. De andre er mindst ligeså store lotterisedler som I vil gøre George til.9520AaB skrev:At insistere på at George ville være en forstærkning for os, er det samme som at sige at Damborg ville være Würtz erstatning.FlæskeFrank skrev:
ALDRIG!!!!
- FlæskeFrank
-
FlæskeFrank
- Allstar

Det er så et ringe argument. Du får aldrig en som er identisk med Thomsen. Og fordi en spiller på højrekanten kan han jo godt være afløseren for kreativiteten på venstrekanten ?!Gamen skrev:Nej, han er trådt ind på den position Jönsson spillede fra vinterpausen og året ud. Meilinger er ikke på nogen måde samme spillertype som Thomsen, og er heller ikke blevet lanceret som det. Der er fra dag 1 sagt højre midt, med licens til at tage løb ind i banen. Vi mangler stadig kreatøren på holdet, der har det gode drev med bolden og sætter sine medspillere op. Casper Sloth er udset til at være en udfordrer på den centrale midt, og kan til nøds placeres som kant. Men det er ikke dér han er bedst. Han skal ind og spille Risgårds plads.FlæskeFrank skrev:Og hvis vi skal have en Jönsson-erstatning, er det vel for fanden en angriber og ikke Meilinger.
At jeg så kan finde flere ligheder mellem Meilinger og Thomsen end mellem Jönsson og Meilinger vil jeg til enhver tid stå fast på.
Og i øvrigt hvor god skal den kantspiller være, som skal erstatte Jönsson forår 2016. Han kan ikke være dyr i mine øjne!
- FlæskeFrank
Det gør ikke Mayron George til et godt bud. Alle rygter går på rigtigt stærke folk som Okotie, Lucas Andersen, Masango osv. Der er intet der tyder på at vi kigger på Mayron George-hylden.FlæskeFrank skrev: Hvem på den liste var "klar forstærkning" - altså bortset fra Pusic. De andre er mindst ligeså store lotterisedler som I vil gøre George til.
Ved ikke om han ligefrem brændte 'et hav' af chancer, men ja, han blev bedre i løbet af sin tid i AaB.Gamen skrev:Det tog så også bare lang tid, og han brændte et hav af chancer inden da.Funky skrev:
Fuldstændig korrekt.Ham gad jeg godt have set på en længere kontrakt, men sådan gik det ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Jeg har ikke kendskab til så mange angribere rundt omkring..Så d vil være fedt hvis folk kan komme med emner...
-
Gamen
Satans! Kunne Kuhn ikke have sendt ham til Aalborg i stedet?! http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... r-turkiet/
Kan spille på begge kanter, er enormt hurtig, dygtig en-mod-en og har et kæmpe potentiale.
Atletico var ude efter ham, dengang han kom til Malmö. Han spillede nogle gode kampe i Europa for Malmö, og både fodboldeksperter samt fans virker meget uforstående overfor at Malmö har valgt at lade ham skifte.
Kan spille på begge kanter, er enormt hurtig, dygtig en-mod-en og har et kæmpe potentiale.
Atletico var ude efter ham, dengang han kom til Malmö. Han spillede nogle gode kampe i Europa for Malmö, og både fodboldeksperter samt fans virker meget uforstående overfor at Malmö har valgt at lade ham skifte.
-
Gamen
Mayron GeorgeFIDEL skrev:Jeg har ikke kendskab til så mange angribere rundt omkring..Så d vil være fedt hvis folk kan komme med emner...