Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
dyhrmaN
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af dyhrmaN » 29. jul 2016, 11:53

Alexis skrev:
Søgaard skrev:
Kokkefar skrev:
Gaarde6 skrev:Nú hedder tråden jo transfer ønsker.
Mit ønske ville være at smide et bud på enten Pierre kanstrup eller Sanneh.
Klubben har vist at der er penge at handle for og jeg synes ikke der mangler mere til midtbanen eller til angrebet.
Kunne der findes en højre back ville det også være kanon. Men ser klart vores midterforsvar som det mest sårbare.
Fuldstændig enig. Tanken om Kanstrup eller Sanneh ved siden af Holgersson tænder mig ret kraftigt! Jeg kan dog tvivle på hvorvidt vi er de første i køen hvis der først bliver budt på de to. Tror efterhånden de har tiltrukket sig en del opmærksomhed.
De koster begge to +5 millioner. Det kommer ikke til at ske, selv hvis vi ikke havde Blåbjerg og Kasper P.
Jeg har ligeledes en stor drøm om at få en god midterforsvar ind, men har set i øjnene at det nok ikke sker. Men så længe Holgersson og Blåbjerg kan spille, så går det nok, men det begynder altså at blive kritisk med KP. Hellere en ny midterforsvar end en ny angriber
Nu kan +5 millioner være mange ting, men hvis beløbet fortsat er tæt på 5 millioner, kan det nemt være en god investering. AaB burde også have rigeligt luft i budgettet til at slippe 5 mill for en spiller af ovennævnte kaliber.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. jul 2016, 12:15

Nu er transfer vel også salg, så det må selvfølgelig være tilladt at diskutere om spillere skal sælges eller hvad de skal?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. jul 2016, 12:24

dyhrmaN skrev:
Alexis skrev:
Søgaard skrev:
Kokkefar skrev:
Mit ønske ville være at smide et bud på enten Pierre kanstrup eller Sanneh.
Klubben har vist at der er penge at handle for og jeg synes ikke der mangler mere til midtbanen eller til angrebet.
Kunne der findes en højre back ville det også være kanon. Men ser klart vores midterforsvar som det mest sårbare.
Fuldstændig enig. Tanken om Kanstrup eller Sanneh ved siden af Holgersson tænder mig ret kraftigt! Jeg kan dog tvivle på hvorvidt vi er de første i køen hvis der først bliver budt på de to. Tror efterhånden de har tiltrukket sig en del opmærksomhed.
De koster begge to +5 millioner. Det kommer ikke til at ske, selv hvis vi ikke havde Blåbjerg og Kasper P.
Jeg har ligeledes en stor drøm om at få en god midterforsvar ind, men har set i øjnene at det nok ikke sker. Men så længe Holgersson og Blåbjerg kan spille, så går det nok, men det begynder altså at blive kritisk med KP. Hellere en ny midterforsvar end en ny angriber
Nu kan +5 millioner være mange ting, men hvis beløbet fortsat er tæt på 5 millioner, kan det nemt være en god investering. AaB burde også have rigeligt luft i budgettet til at slippe 5 mill for en spiller af ovennævnte kaliber.
Enig, men det tvivler jeg desværre på der er vilje eller ambitioner til på Hornevej. Er dog helt enig i, at vi bør hente noget til forsvaret. Holgersson og Blåbjerg så solidt ud i sidste kamp. Problemet er blot at Blåbjerg nok får sine udfald og at han nok også får pligter på venstre backen og så står vi tilbage med Kasper P. Kasper P har mere eller mindre været fast mand siden 14/15 og nu er vi lige gået i gang med 16/17 uden han har flyttet sig nævneværdigt. Selvfølgelig har han spillet fine kampe i ny og næ, men i langt de fleste kampe har han desværre udgjort en sikkerhedsrisiko. Det er en fin fyldspiller dernede i medgang, men historikken viser han har store problemer når vi presses. At holde fast i Kasper P er at gå for vidt i udførerelsen af strategien.

Når det er sagt mangler vi også en angriber. Projekt Helenius virker forlist siden man ikke investerer spilletid i at gøre ham fit og spillet ind på holdet. Et salg af Helenius vil derfor være oplagt. Gaarde kan evt. spørge Randers som søger en angriber om han kunne indgå i en Masango handel sammen med en spiselig kompensation for begge parter. Ene er en figther men bedst som andenviolin, men kan ikke alverden på egen hånd eller er specielt kreativ. Derudover har det knevet gevaldigt med at finde stabil form efter han kom tilbage. Hvis er ivrig for at skifte bør vi prøve at sælge ham i det her vindue, men så vil kravet være to offensivspillere ind. Basso, Pohl og til dels Grønning (jeg får ikke hænderne i vejret over to indhop) er spændende, men ingen af dem er komplette nok eller langt nok i deres udvikling til at starte inde med enten en Ene eller en svag Helenius som makker. Fik vi en type der egner sig bedre som 1. Violin i angrebet og en kreativ kant ala Masango tror jeg mere på en af de tre unge kan bære som 2. Valg ved siden af en ny angriber. Enes primære kompetence udover afslutninger er fight og jeg kan godt lide figthere, men han er for dyr til bare at være en figther. Der mangler aftryk på spillet og jeg kan ikke se en spiller med hans lidt hidsige attitude er en de unge kan læne sig opad.
RAUS RAUS SSE!

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 29. jul 2016, 13:22

Masango er - med længder - Randers' bedste spiller. De sælger ham ikke. Men enig i, at Helenius må ud. Han har haft halvandet år til at bevise sit værd, men har slet, slet ikke grebet chancen.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 29. jul 2016, 13:33

Ud med helenius og ene. De er dyre "has beens". Risgård bør også afsættes til lavere rangerende klub. Han performer heller ikke længere. Og KP i forsvaret er en skandale, ligesom Nikolaj Larsen er i rystende dårlig form. Det er også tvivlsomt om ahlmann nogensinde bliver klar igen.

Alt i akt mangler vi så bare at købe 2 nye angribere, 2 nye backs, 1 ny midterforsvarer, 1 ny målmand og en ny kant. Så bliver alt godt - halleluhjah !

Men øh.... Passer det helt med en klub der vil satse på stor del af egne talenter og har meldt ud at de lige er startet med at bygge nyt hold op ?

Nå pjat, det der med egne talenter siger de jo al tid, så op med læderet Gaarde og sæt igang. Folket krævet det !!!
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 29. jul 2016, 17:06

Gamling skrev:Ud med helenius og ene. De er dyre "has beens". Risgård bør også afsættes til lavere rangerende klub. Han performer heller ikke længere. Og KP i forsvaret er en skandale, ligesom Nikolaj Larsen er i rystende dårlig form. Det er også tvivlsomt om ahlmann nogensinde bliver klar igen.

Alt i akt mangler vi så bare at købe 2 nye angribere, 2 nye backs, 1 ny midterforsvarer, 1 ny målmand og en ny kant. Så bliver alt godt - halleluhjah !

Men øh.... Passer det helt med en klub der vil satse på stor del af egne talenter og har meldt ud at de lige er startet med at bygge nyt hold op ?

Nå pjat, det der med egne talenter siger de jo al tid, så op med læderet Gaarde og sæt igang. Folket krævet det !!!
Du har da tabt sutten?!?!?!
AaB - the Nordic gateway to Europe

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 29. jul 2016, 18:36

Brent skrev:
Gamling skrev:Ud med helenius og ene. De er dyre "has beens". Risgård bør også afsættes til lavere rangerende klub. Han performer heller ikke længere. Og KP i forsvaret er en skandale, ligesom Nikolaj Larsen er i rystende dårlig form. Det er også tvivlsomt om ahlmann nogensinde bliver klar igen.

Du har da tabt sutten?!?!?!
Sarkasmen, skinner nu tydeligt igennem synes jeg.

Er enig i det med KP han skal erstattes med noget kvalitet. Så kan han forsætte som back up, men det sker desværre ikke.

Vores største problem er højre backen. vores spil er langt an på backs der kan noget frem ad også, det manngler i svære grad derude. Der skal der alså hentes en passende spiller med de rigtige kvaliteter.

Når vi mangler både Ahlmann og en god højre back lider hele holdet under det. Offensiven bliver alt for snæver og angriberne får intet at arbejde med. Så har de sgu svære betingelser, også bliver det nemt at råbe på nye angribere og offensive folk. Og dømme dem vi har alt for dårlig, Helenius kommer aldrig tilbage osv.

Når bagkæden er på plads kan vi begyde på det fremad rettede. dem der råber på nye angribere glem det det kommer ikke til at ske. Vi må klare os med dem vi har, og der er talent på vej frem der skal have spilletid.

Jeg håber at de 2 spillere som Gaarde har meldt ud kommer bliver til de bagerste, men det sker nok heller ikke. Måske en back og en kant.

Miss9000
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Bassogog

Indlæg af Miss9000 » 30. jul 2016, 06:23

En skarp angriber er et must for top 6. Det vil sige +10 mål og meget gerne 15. Om det er Ene, Helle der får tur i den eller en ny targetman er ikke så vigtig. Basso bliver mere en assistkonge med mindre der kun trænes skud fra nu af

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 30. jul 2016, 09:00

Sisto til celta for 40 mio satme mange penge
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 30. jul 2016, 09:05

Brent skrev:Sisto til celta for 40 mio satme mange penge
Yep. Det er et flot salg af en dygtig spiller,som næsten kan dække 2/3 af deres årlige underskud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. jul 2016, 09:13

Set i forhold til Sistos evner, er det et pænt salg... Set i forhold til den hype der har været, synes jeg faktisk ikke det er specielt godt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. jul 2016, 09:18

Hanga skrev:Set i forhold til Sistos evner, er det et pænt salg... Set i forhold til den hype der har været, synes jeg faktisk ikke det er specielt godt.
Nu kan det jo tænkes, at det er den hype der er skyld i at de får 40 millioner i stedet for f.eks. 25 eller 15.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 30. jul 2016, 09:21

NIN skrev:
Hanga skrev:Set i forhold til Sistos evner, er det et pænt salg... Set i forhold til den hype der har været, synes jeg faktisk ikke det er specielt godt.
Nu kan det jo tænkes, at det er den hype der er skyld i at de får 40 millioner i stedet for f.eks. 25 eller 15.
Jojo jeg synes bare at hypen har været ekstrem, og så synes jeg ikke 40 er voldsomt... Bare se hvad FCN fik for Mor!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. jul 2016, 09:38

Hanga skrev:
NIN skrev:
Jojo jeg synes bare at hypen har været ekstrem, og så synes jeg ikke 40 er voldsomt... Bare se hvad FCN fik for Mor!
Eller hvad vi fik for superligaens topscore. Sammenligninger er der nok af.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 30. jul 2016, 09:55

NIN skrev: Eller hvad vi fik for superligaens topscore. Sammenligninger er der nok af.
Korrekt, men nu er vi jo heller ikke ligefrem kendt for at lave ligaens bedste salg vel... nok nærmere tværtimod.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 30. jul 2016, 10:13

Hanga skrev:
NIN skrev:
Emre Mors formkurve var nærmest lodret opadgående. Sistos formkurve lægger an til en blød landing.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 30. jul 2016, 10:25

De gik så også glip af 60 mio, fordi Sisto, klogt nok, ikke ville til West Ham.

Men det er nu en AaB transfertråd, så er der ingen der kender en norsk back der vil til byen?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2016, 11:13

Nu vil Randers have 3 gange så meget for deres spillere, som de er værd. Men Mikael Ishak ville da pynte i vores angreb. Han har udløb næste sommer. Desværre vil Randers nok have 15-20 mio kr. for ham.

23 år, har de to seneste sæsoner scoret henholdsvis 11 og 12 mål i superligaen. Skal til OL med Sverige.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 30. jul 2016, 11:21

FlæskeFrank skrev:Nu vil Randers have 3 gange så meget for deres spillere, som de er værd. Men Mikael Ishak ville da pynte i vores angreb. Han har udløb næste sommer. Desværre vil Randers nok have 15-20 mio kr. for ham.

23 år, har de to seneste sæsoner scoret henholdsvis 11 og 12 mål i superligaen. Skal til OL med Sverige.
Ja..og på vej til Panathinaikos.

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Indlæg af bongo1234 » 30. jul 2016, 12:18

Eksil skrev:De gik så også glip af 60 mio, fordi Sisto, klogt nok, ikke ville til West Ham.

Men det er nu en AaB transfertråd, så er der ingen der kender en norsk back der vil til byen?
Nej, men jeg kender en dansk der gerne vil.....

Låst