Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 2. aug 2016, 13:43

Det bliver i alt fald voldsomt spændende hvor de sidste par indkøb lander. Det er svært, synes jeg, at argumentere for at de ikke skal falde på nogle forsvarspositioner. Jeg gad godt vide om AaB trækker det længst muligt for at se, om Ahlmann bliver klar, men suk suk, hvor meget mere kan man vente på ham. Ja, længe, for man har jo lige forlænget med ham... Men folk som Børsting og Blåbjerg ville få det svært hvis der blev købt folk ind til deres positioner, jeg synes de har haft det svært disse første kampe.

Jeg synes til gengæld der er masser af alternativer i angrebet, særligt hvis der falder ro på med det der Ene/LS fnidder og han bliver. Helenius tror jeg fortsat på også.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. aug 2016, 13:58

Jeg er sådan set også fortrøstningsfuld omkring angrebet. Typerne er forskellige og det burde kunne blive godt. Spørgsmålet er bare hvor lang tid de skal have for at blive god. Hvordan siger man zweimal på fransk, når Bassogog begynder at lave to mål ?

Jeg har tidligere sagt at en ekstra kant nok ikke var førsteprioritet. Er måske tilbage i, at en ekstra ville være god. Børsting og Meilinger burde kunne tage en plads hver, men Børsting har længe været "ufokuseret på pladsen" og kunne godt trænge til en pause. Meilinger er Nomvethe - en times god spil og slut. Formentlig kommer han op på 90 minutter.

Så det kunne kalde på alternativer. Sloth kan måske bruges, Magnus Christensen kan også, Thellufsen regner vi med over tid. Ene skal vel ikke tilbage og spille pladsen. Ergo er der lidt tyndt besat.

Midterforsvaret ser ikke dirkefrit ud, men her må vi se den kommende periode med Kasper P i stedet for Blåbjerg om det giver de ønskede forandringer.
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. aug 2016, 14:09

Funky skrev: Jeg synes til gengæld der er masser af alternativer i angrebet, særligt hvis der falder ro på med det der Ene/LS fnidder og han bliver. Helenius tror jeg fortsat på også.
Jeg er helt sikker på at vi får en ny angriber snart, og også at det nok betyder farvel til Helenius. Jeg har i hvert fald ikke hørt andet.

Helenius er ikke en angriber man kan bygge op omkring, dertil mangler han simpelthen niveau på alt for mange parametre.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 2. aug 2016, 14:16

Der kan vel ikke være nogen tvivl om at det er i forsvaret vi skal handle ind. Vi spiller pt. med 3 spillere nede i forsvaret som vil have meget store problemer med at komme på hold i hvilken som helst anden superligaklub. Specielt er en ny midterforsvar yderst nødvendig. Vi kan simpelthen ikke gå sæsonen gennem med Blåbjerg og KP som 2 og 3 valg. Første kamp koster KP et mål. Så kommer Blåbjerg ind og gør det ok mod Randers, men koster så mod OB. Vi kan ikke leve med at vores stoppere koster mål i hver anden kamp. Derefter kommer så en ny højre back.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. aug 2016, 14:20

Gamen skrev:
Funky skrev: Jeg synes til gengæld der er masser af alternativer i angrebet, særligt hvis der falder ro på med det der Ene/LS fnidder og han bliver. Helenius tror jeg fortsat på også.
Jeg er helt sikker på at vi får en ny angriber snart, og også at det nok betyder farvel til Helenius. Jeg har i hvert fald ikke hørt andet.

Helenius er ikke en angriber man kan bygge op omkring, dertil mangler han simpelthen niveau på alt for mange parametre.
Ærgerligt hvis det er sandt. Jeg synes som tidligere nævnt slet ikke han har fået chancen eller gjort det så ringe, som nogle får det til at lyde. Jeg ville have satset meget mere på ham og hans afslutningsfærdigheder.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 2. aug 2016, 14:28

gravballe skrev:Vores spil er i den grad hindret af vores backs ikke er offensive som før. Efter igår må det være tydeligt at Patrick på ingen måde kommer til at levere som ved sidste mesterskab, hvor han gjorde det godt.. En angriber og en offensiv højre back må være prioriteterne..
Helt enig. Jeg synes også det var tydeligt i går, at vores spil lider voldsomt over backspillet som det manglende aspekt i spillet. Ikke bare at de ikke er offensive, men også at de tager mange forkerte løb, ikke er farlige i de indlæg de kommer til og at de mangler defensivt (Gilli især). Jeg er for så vidt også enig i kritikken af Blåbjerg, der var ret usikker i opspillet og Børsting der var meget anonym. Men jeg tilskriver det i høj grad også, at de ikke har de to backs som gode spilmuligheder, der er i stand til at tage noget af presset.

Som andre også siger, vi er i en opbygningsfase, det er klart, så der skal være plads til udfald. Gilli ER reserve for Ahlmann på venstre back, så det er ikke noget vi skal addressere, men han og PK er ikke gode nok til at være 1. valg. Vi skal simpelthen have en ny højre back. Kompetente backs tror jeg vil gøre meget for de andre svage led på holdet.
Aalborg BK 1885!

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. aug 2016, 14:39

Funky skrev: Ærgerligt hvis det er sandt. Jeg synes som tidligere nævnt slet ikke han har fået chancen eller gjort det så ringe, som nogle får det til at lyde. Jeg ville have satset meget mere på ham og hans afslutningsfærdigheder.
Sådan en kamp som i går, der kan man tydeligt se at han aldrig har genvundet sin selvtillid. Han har to udfordringer hvor han er mand-mod-mand mod forsvarsspillere og begge taber han. Så har han omkring 4-5 bolde hvor han får den i fødderne, beskytter den fint, for så at drible ud i en blindgyde.
Og så chancen... Det er fint taget ned, men afslutningen kunne jeg også have lavet. Den har ikke en kinamands chance for at gå ind.

Han har brug for at komme ned på lavere niveau og genfinde sig selv. Så kan han sikkert sagtens blive en habil striker igen.
Vi har bare ikke et halvt år mere til at forsøge at spille ham ind, slet ikke med Grønning og Pohl på spring. AaB har forsøgt og gjorde ham en tjeneste ved at hente ham hjem, da han mest af alt havde brug for at komme hjem til Aalborg, og få ro på igen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. aug 2016, 14:53

Gamen skrev:
Funky skrev: Ærgerligt hvis det er sandt. Jeg synes som tidligere nævnt slet ikke han har fået chancen eller gjort det så ringe, som nogle får det til at lyde. Jeg ville have satset meget mere på ham og hans afslutningsfærdigheder.
Sådan en kamp som i går, der kan man tydeligt se at han aldrig har genvundet sin selvtillid. Han har to udfordringer hvor han er mand-mod-mand mod forsvarsspillere og begge taber han. Så har han omkring 4-5 bolde hvor han får den i fødderne, beskytter den fint, for så at drible ud i en blindgyde.
Og så chancen... Det er fint taget ned, men afslutningen kunne jeg også have lavet. Den har ikke en kinamands chance for at gå ind.

Han har brug for at komme ned på lavere niveau og genfinde sig selv. Så kan han sikkert sagtens blive en habil striker igen.
Vi har bare ikke et halvt år mere til at forsøge at spille ham ind, slet ikke med Grønning og Pohl på spring. AaB har forsøgt og gjorde ham en tjeneste ved at hente ham hjem, da han mest af alt havde brug for at komme hjem til Aalborg, og få ro på igen.
Arh, lige hårdt nok bedømt. Han er voldsomt presset i afslutningsøjeblikket - jeg synes sådant set det er imponerende at han overhovedet kommer til den chance, for han skal godtnok strække sig for at fiske bolden ned. Og at han dribler sig ind i blindgyder, det var nok heller ikke fordi hans hold gav ham mange andre muligheder. Han udfordrer et par gange og kommer til kort - det ser jeg ikke som et tegn på manglende selvtillid, mere at han ikke har samme fart som Basse til at gå forbi en mand.

Basse brændte da en større chance end Helenius uden han skal på salgslisten.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. aug 2016, 15:04

FlæskeFrank skrev:Jeg er sådan set også fortrøstningsfuld omkring angrebet. Typerne er forskellige og det burde kunne blive godt. Spørgsmålet er bare hvor lang tid de skal have for at blive god. Hvordan siger man zweimal på fransk, når Bassogog begynder at lave to mål ?
Deux fois
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. aug 2016, 15:08

Alt efter udsigterne for Pohl synes jeg, det vil være spild at fyre pengene af på en angriber. Ja: I den bedste verden hentede vi en klasseangriber - men det meget dyrt at hente én, som fra dag 1 er bedre, end dem vi har.

Grønning viser lovende takter, og jeg har store forhåbninger omkring Pohl, der både har styrke og fart.

Jeg vil næsten mene, at vi skal skille os af med både Ene og Helenius, før end vi bør hente en ny angriber.

Nej: Det er altså defensiven, vi ser svagest ud i - både breddemæssigt og kvalitetsmæssigt!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. aug 2016, 15:25

BoT skrev:Alt efter udsigterne for Pohl synes jeg, det vil være spild at fyre pengene af på en angriber. Ja: I den bedste verden hentede vi en klasseangriber - men det meget dyrt at hente én, som fra dag 1 er bedre, end dem vi har.

Grønning viser lovende takter, og jeg har store forhåbninger omkring Pohl, der både har styrke og fart.

Jeg vil næsten mene, at vi skal skille os af med både Ene og Helenius, før end vi bør hente en ny angriber.

Nej: Det er altså defensiven, vi ser svagest ud i - både breddemæssigt og kvalitetsmæssigt!
Det er jo trods alt ikke NHL, der her. Vi kan ikke "tanke" med henblik på at være førstevælger ved næste sommers draft. Vi skal stadig være kompetitive og lave resultater. Det er heller ikke ret sundt for de unge knægte at de bare kan spadsere ind på et hold, der så i øvrigt taber weekend efter weekend.

Vi har lige nu fire angribere + Grønning og det er et fint antal. Hvis vi sælger Ene eller Helenius skal vi selvfølgelig have én den anden vej - ellers bliver det jo et rent lilleput-hold, vi stiller med.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. aug 2016, 15:33

Helenius ligner en der aldrig kommer tilbage på det niveau han havde inden han rejste til Englang... ugidelig, dårlige præstationer i et år nu, scorer ikke på åbne chancer.
Sælg ham, ophæv kontrakten. Han er færdig. AaB tog en chance (og det er ok engang i mellem), men håbet om han kunne komme tilbage udeblev.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 2. aug 2016, 16:01

[quote="BoT"]Alt efter udsigterne for Pohl synes jeg, det vil være spild at fyre pengene af på en angriber. Ja: I den bedste verden hentede vi en klasseangriber - men det meget dyrt at hente én, som fra dag 1 er bedre, end dem vi har.

Nej: Det er altså defensiven, vi ser svagest ud i - både breddemæssigt og kvalitetsmæssigt![/

Plus vi efter dem står med anden år u19 Marco ramkilde og førsteårs u19 wessam som begge scorer mål efter behag og er landsholdsspillere.
Det er den vildeste konkurrence vi kommer til at se på angrebspladser blandt de unge om hvem der kommer igennem nåleøjet.
Vi skal selvfølgelig ikke vente på de slår igennem men stadig have en eller to erfarne top angribere og så må de unge kæmpe om reserve pladserne.

Er der nogen herinde der ved hvordan de fire står ift hinanden og hvem der er det største talent både fodboldmæssigt og mentalt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 2. aug 2016, 18:09

Midterforsvar kunne være: Kanstrup (måske for dyr men kender sønsergaard og omvendt) Sanneh (Bo Henriksen siger han er dyr, men det skal han jo sige) Mads fenger (har udløb til vinter) Patrick Banggaard (skal vel snart jagte spilletid)

Højre back kunne være: Johnny Thomsen eller Marc Pedersen?

I øvrigt udløber både Joshua John og Mtilligas kontrakter til vinter. Ville hellere have Joshua John end at give kassen for Massango!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 2. aug 2016, 19:29

Gaarde6 skrev:Midterforsvar kunne være: Kanstrup (måske for dyr men kender sønsergaard og omvendt) Sanneh (Bo Henriksen siger han er dyr, men det skal han jo sige) Mads fenger (har udløb til vinter) Patrick Banggaard (skal vel snart jagte spilletid)

I øvrigt udløber både Joshua John og Mtilligas kontrakter til vinter. Ville hellere have Joshua John end at give kassen for Massango!
Johnny Thomsen på 34? Det tror jeg ikke lige. Tror mere han er ved at overveje hvad han skal lave efter fodbolden.

Mtiliga er sågar 35, næsten 36 når hans kontrakt udløber. Udover alderen så tror jeg ikke Jylland er noget for ham.

Joshua John - er det ikke som om han er faldet i niveau? Mener at have set at han gerne vil videre til en anden liga, hvilket egentlig er fuldt forståeligt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. aug 2016, 19:57

Joshua John passer vel heller ikke i vores system ? Men det er også længe siden, at man så hans høje niveau.
- FlæskeFrank

OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Indlæg af OmkringAarhus » 2. aug 2016, 20:19

Vi må kunne leje kadrii i efteråret. Han kommer aldrig på holdet, når han er oppe mod kusk, falk, verbic, toutouh og amankwaa. I efteråret ville vi kunne se ham an som både kant og angriber og se, om han kan holde sig fri af længerevarende skader. På sit topniveau er han jo stadig en super god spiller.

Jeg mener, at vores defensiv skal have efteråret til at bevise sig. Hvis det er lige så svingende til vinter, så må der hentes en ny centerforsvarer ogny højre back på det tidspunkt.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. aug 2016, 20:22

OmkringAarhus skrev:Vi må kunne leje kadrii i efteråret. Han kommer aldrig på holdet, når han er oppe mod kusk, falk, verbic, toutouh og amankwaa. I efteråret ville vi kunne se ham an som både kant og angriber og se, om han kan holde sig fri af længerevarende skader. På sit topniveau er han jo stadig en super god spiller.

Jeg mener, at vores defensiv skal have efteråret til at bevise sig. Hvis det er lige så svingende til vinter, så må der hentes en ny centerforsvarer ogny højre back på det tidspunkt.
Kadrii er en fed ide. Han kan både bruges som kant og angriber, men så ham da gerne købt fri på en 2-3 års aftale.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. aug 2016, 20:27

OmkringAarhus skrev:Vi må kunne leje kadrii i efteråret. Han kommer aldrig på holdet, når han er oppe mod kusk, falk, verbic, toutouh og amankwaa. I efteråret ville vi kunne se ham an som både kant og angriber og se, om han kan holde sig fri af længerevarende skader. På sit topniveau er han jo stadig en super god spiller.

Han er på vej i gear efter en laaaang skadesperiode og har vel masser af tålmodighed i FCK, desuden har han allerede fået spilletid. Og hvorfor skulle FCK ville leje ham ud til en rival? De har nok råd til at betale hans løn, vil jeg tro. Derudover synes jeg bestemt ikke at et halvårligt lejemål ville være nogen god ide, set med AaB briller.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 2. aug 2016, 20:57

Patmand skrev:
Gaarde6 skrev:Midterforsvar kunne være: Kanstrup (måske for dyr men kender sønsergaard og omvendt) Sanneh (Bo Henriksen siger han er dyr, men det skal han jo sige) Mads fenger (har udløb til vinter) Patrick Banggaard (skal vel snart jagte spilletid)

Johnny Thomsen på 34? Det tror jeg ikke lige. Tror mere han er ved at overveje hvad han skal lave efter fodbolden.

Mtiliga er sågar 35, næsten 36 når hans kontrakt udløber. Udover alderen så tror jeg ikke Jylland er noget for ham.

Joshua John - er det ikke som om han er faldet i niveau? Mener at have set at han gerne vil videre til en anden liga, hvilket egentlig er fuldt forståeligt.
Johnny Thomsen på 34-35 er stadig minimum 1 niveau over hvad vi selv har af mandskab til pladsen.
Enig i at Joshua John er faldet i niveau. Det er også derfor jeg nævnte ham. Var han på.sit gamle niveau tror jeg ikke på vi kunne være med i kampen om ham. Men han har sgu noget drev over sig. Noget vi mangler på kanterne.

Når det er sagt håber jeg stadig mere på 2 defensive forstærkninger end forstærkninger til midtbanen og angrebet.

Låst