Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af MrBangDK » 2. aug 2016, 21:00

www.middelmaadighed.dk - Johnny Thomsen? Det er satme ikke en forstærkning!
Ska' vi hak'?

OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Indlæg af OmkringAarhus » 2. aug 2016, 21:38

Jesper Schmidt skrev:
OmkringAarhus skrev:Vi må kunne leje kadrii i efteråret. Han kommer aldrig på holdet, når han er oppe mod kusk, falk, verbic, toutouh og amankwaa. I efteråret ville vi kunne se ham an som både kant og angriber og se, om han kan holde sig fri af længerevarende skader. På sit topniveau er han jo stadig en super god spiller.

Jeg mener, at vores defensiv skal have efteråret til at bevise sig. Hvis det er lige så svingende til vinter, så må der hentes en ny centerforsvarer ogny højre back på det tidspunkt.
Han er på vej i gear efter en laaaang skadesperiode og har vel masser af tålmodighed i FCK, desuden har han allerede fået spilletid. Og hvorfor skulle FCK ville leje ham ud til en rival? De har nok råd til at betale hans løn, vil jeg tro. Derudover synes jeg bestemt ikke at et halvårligt lejemål ville være nogen god ide, set med AaB briller.
Beklager, men vi er ikke en rival til FCK.
Desuden er han godt 25 år, har to år tilbage og er 6. valg som kant og måske 5. valg som angriber. Jeg kan ikke se, hvorfor han har grund til tålmodighed. Men selvfølgelig får han da en god løn. Og det kan være, han helst vil bo i kbh.

Vi må se, hvad Gaarde hiver op ad hatten.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. aug 2016, 21:40

OmkringAarhus skrev:Vi må kunne leje kadrii i efteråret. Han kommer aldrig på holdet, når han er oppe mod kusk, falk, verbic, toutouh og amankwaa. I efteråret ville vi kunne se ham an som både kant og angriber og se, om han kan holde sig fri af længerevarende skader. På sit topniveau er han jo stadig en super god spiller.

Jeg mener, at vores defensiv skal have efteråret til at bevise sig. Hvis det er lige så svingende til vinter, så må der hentes en ny centerforsvarer ogny højre back på det tidspunkt.
Kadrii kan kun bruges på kanten med de angribere, som vi har pt. Så det skal være klart meldt ud til ham. Pt. er han vel større tvivlskort end Helenius og Ene, ja måske endda Grønning. Men hvis han vil have en lejeaftale på ½ år som kantspiller, så kunne det være en spændende løsning.
- FlæskeFrank

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 2. aug 2016, 22:05

BoT skrev:Alt efter udsigterne for Pohl synes jeg, det vil være spild at fyre pengene af på en angriber. Ja: I den bedste verden hentede vi en klasseangriber - men det meget dyrt at hente én, som fra dag 1 er bedre, end dem vi har.

Grønning viser lovende takter, og jeg har store forhåbninger omkring Pohl, der både har styrke og fart.

Jeg vil næsten mene, at vi skal skille os af med både Ene og Helenius, før end vi bør hente en ny angriber.

Nej: Det er altså defensiven, vi ser svagest ud i - både breddemæssigt og kvalitetsmæssigt!
Meget enig. Særligt det sidste. Særligt med tanke på at Wurtz ikke kan blive ved med at rede vores røv defensivt, vi mangler en afløser der, samt backs. Specielt når Ahlmann er ude med skader og vi spiller med en højre back der absolut intet kan offensivt. Jamen så det klart at det offensive spil ikke spiller, og de angribere vi har ikke får rum og kvalitet nok at arbejde med.

Der udover skal vi have en central back der kan noget med hovedet også, vi er mega sårbare over for høje indlæg. specielt med en målmand der ikke har hans forcer ude i feltet.

Vi skal altså have den bagkæde på plads inden vi skriger på nye angribere og Hele og Ene skal sendes videre. Den uro som en mangelfuld bagkæde give forplandter sig til hele holdet. Det vores største problem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. aug 2016, 22:09

OmkringAarhus skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Han er på vej i gear efter en laaaang skadesperiode og har vel masser af tålmodighed i FCK, desuden har han allerede fået spilletid. Og hvorfor skulle FCK ville leje ham ud til en rival? De har nok råd til at betale hans løn, vil jeg tro. Derudover synes jeg bestemt ikke at et halvårligt lejemål ville være nogen god ide, set med AaB briller.
Beklager, men vi er ikke en rival til FCK.
Desuden er han godt 25 år, har to år tilbage og er 6. valg som kant og måske 5. valg som angriber. Jeg kan ikke se, hvorfor han har grund til tålmodighed. Men selvfølgelig får han da en god løn. Og det kan være, han helst vil bo i kbh.

Vi må se, hvad Gaarde hiver op ad hatten.
I denne sæson? Nej, og derfor var det sådan set et dårligt argument fra mig, når nu din tanke var et kort lejemål. Point taken.

Jeg tror dog på ingen måde at Kadrii har særlig travlt med at komme videre, og jeg har godt nok svært ved at tro han skulle være så langt nede i hierakiet derovre som du mener. Han har haft nogle alvorlige skader, og har vel tålmodighed i forhold til at se om han kan kæmpe sig i startopstillingen når han er i topform, noget som næppe er usandsynligt.

Jeg synes i øvrigt stadig det ville være en dårlig ide, medmindre der var tale om et køb, som jeg anser for mange gange mere urealistisk.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 3. aug 2016, 09:08

Yankee skrev:
BoT skrev:Alt efter udsigterne for Pohl synes jeg, det vil være spild at fyre pengene af på en angriber. Ja: I den bedste verden hentede vi en klasseangriber - men det meget dyrt at hente én, som fra dag 1 er bedre, end dem vi har.

Grønning viser lovende takter, og jeg har store forhåbninger omkring Pohl, der både har styrke og fart.

Jeg vil næsten mene, at vi skal skille os af med både Ene og Helenius, før end vi bør hente en ny angriber.

Nej: Det er altså defensiven, vi ser svagest ud i - både breddemæssigt og kvalitetsmæssigt!
Det er jo trods alt ikke NHL, der her. Vi kan ikke "tanke" med henblik på at være førstevælger ved næste sommers draft. Vi skal stadig være kompetitive og lave resultater. Det er heller ikke ret sundt for de unge knægte at de bare kan spadsere ind på et hold, der så i øvrigt taber weekend efter weekend.

Vi har lige nu fire angribere + Grønning og det er et fint antal. Hvis vi sælger Ene eller Helenius skal vi selvfølgelig have én den anden vej - ellers bliver det jo et rent lilleput-hold, vi stiller med.
Min pointe er, at hvis Pohl er klar snart, vil vi med ham, Grønning, Bassogog og måske Ene være dækket fint ind rent angrebsmæssigt, selv hvis Helenius bliver skibbet af sted.
Det er klart, at i den ideelle verden hentede vi en top-angriber - men jeg ser langt hellere, at vi forstærker vores defensiv, som virkelig ser sårbar ud. Har vi luft nok i budgettet henter vi begge dele + en venstrekant!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. aug 2016, 10:03

BoT skrev: Har vi luft nok i budgettet henter vi begge dele + en venstrekant!
Altså hvis de ikke snart får brugt nogle penge, så er de nød til at opjustere regnskabet igen...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 3. aug 2016, 10:11

BoT skrev:
Yankee skrev:

Det er jo trods alt ikke NHL, der her. Vi kan ikke "tanke" med henblik på at være førstevælger ved næste sommers draft. Vi skal stadig være kompetitive og lave resultater. Det er heller ikke ret sundt for de unge knægte at de bare kan spadsere ind på et hold, der så i øvrigt taber weekend efter weekend.

Vi har lige nu fire angribere + Grønning og det er et fint antal. Hvis vi sælger Ene eller Helenius skal vi selvfølgelig have én den anden vej - ellers bliver det jo et rent lilleput-hold, vi stiller med.
Min pointe er, at hvis Pohl er klar snart, vil vi med ham, Grønning, Bassogog og måske Ene være dækket fint ind rent angrebsmæssigt, selv hvis Helenius bliver skibbet af sted.
Det er klart, at i den ideelle verden hentede vi en top-angriber - men jeg ser langt hellere, at vi forstærker vores defensiv, som virkelig ser sårbar ud. Har vi luft nok i budgettet henter vi begge dele + en venstrekant!
Med den antalsmæssige udmelding af Gaarde tidligere i vinduet, regner jeg stærkt med vi leder efter to spillere, ex. yderligere salg. Som truppen ser ud nu, er jeg enig i, at prioriteterne må være en defensiv forstærkning, helst en højre back i min verden, da vi ikke har en naturlig en af slagsen. Dernæst en fløj mere, da vi egentlig er OK besat men er ret tynde i bredden (Børsting og Meilinger, med Sloth der helst ikke vil spille der, som eneste backup).

Så er der nogen der gerne vil have en ny midterforsvarer - men det tror jeg kun på sker, og mener kun det er relevant, hvis vi sender en ud af truppen. Jeg tror også på at bedre backs vil være med til at mindske problemerne inde centralt, så jeg ser personligt ikke det helt store problem her. Dernæst er der angrebet, hvor vi egentlig er pænt besat nu - men Helenius og Ene har kun et år tilbage, hvorfor det kunne give god mening at skifte den ene af dem, med en mere permanent løsning. Jeg har personligt tiltro til Helenius, så jeg håber at LS giver Ene noget spilletid, så han kan gøre sig lidt til, for eventuelle interesserede - han vil rigtig gerne ud igen med det samme og kunne måske endda give et par håndører i transfer til en erstatning. Det mener jeg er en optimal løsning.
Aalborg BK 1885!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 3. aug 2016, 11:20

FlæskeFrank skrev:
Altså hvis de ikke snart får brugt nogle penge, så er de nød til at opjustere regnskabet igen...
Det ikk' så ring' endda.

Ud med nogle profiler, ind med nogle flere obligationer og pantebreve. Den konkurrence vinder vi helt sikkert.

Jeg syntes efterhånden det kunne være betryggende at se, at man i AaB også er parat til at bruge penge på at købe en spiller.
Det virker så uambitiøst når man sælger spillere for kr. 20 millioner, så bruger man 400.000 på at købe en spiller fri og resten er frie transfers.
Det kan sgu også bliver FOR nordjysk.

Jeg ved godt der er folk herinde der slår korsets tegn foran sig, når der diskuteres spillere der koster f.eks. 5 mio.
Men hvis vi kan sælge en spiller til 12, så kan vi for pokker også bruge en 5-6 millioner på at hente en ny mand. Ikke at det skal være en decideret mål i sig selv. Men som i stort set alle andre tilfælde, så er der en sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 3. aug 2016, 12:30

Patmand skrev:
FlæskeFrank skrev:
Det ikk' så ring' endda.

Ud med nogle profiler, ind med nogle flere obligationer og pantebreve. Den konkurrence vinder vi helt sikkert.

Jeg syntes efterhånden det kunne være betryggende at se, at man i AaB også er parat til at bruge penge på at købe en spiller.
Det virker så uambitiøst når man sælger spillere for kr. 20 millioner, så bruger man 400.000 på at købe en spiller fri og resten er frie transfers.
Det kan sgu også bliver FOR nordjysk.

Jeg ved godt der er folk herinde der slår korsets tegn foran sig, når der diskuteres spillere der koster f.eks. 5 mio.
Men hvis vi kan sælge en spiller til 12, så kan vi for pokker også bruge en 5-6 millioner på at hente en ny mand. Ikke at det skal være en decideret mål i sig selv. Men som i stort set alle andre tilfælde, så er der en sammenhæng mellem pris og kvalitet.
1. Transfervinduet er ikke slut, så man kan nå at bruge penge endnu, og jeg er helt rolig omkring at Gaarde er på markedet. Jeg er enig i, at man skal bruge nogle penge. Og med bud på Masango tyder det jo også på, at man er parat til at investere og i en klasse der kan forstærke holdet. Så mon ikke der bliver brugt penge, hvis der er klubber derude, som er villige til at sælge noget af det, vi er interesseret i.

2. Jeg tror ikke (og læser ej heller) folk slår korsets tegn over at bruge 5 millioner på en spillere. Det tror jeg de fleste gerne vil se os gøre. Men det skal også være en spiller der er 5 millioner værd - gerne mere, hvis vi skal tilføje det nordjyske element :) Og en sådan mulighed skal opstå, for at vi ser Gaarde handle.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2016, 14:31

Det handler jo om at få kabalen til at gå op for et begrænset budget. Jeg synes man bør tage konsekvensen af, at Søndergaard tydeligvis ikke vil bruge Helenius og få sendt Helenius videre. Vi håber nok alle Helenius bliver god igen, men jeg tvivler desværre på det sker i AaB. Hvis Ene virkelig er så umulig som det rygtes herinde og så forhippet på at komme videre synes jeg også han bør sendes videre. Det er fint spillerne har ambitioner, men synes man at man er for god til at være her eller græsset er for grønt på den anden side bør man videre.
Det er i hvert fald tankevækkende Søndergaard ikke vil bruge ham når vi tænker på hvor tyndt vi er besat i angrebet. Pohl og Basso er spændende, men de er langt fra at være kvalitets angribere, Helenius er kollapset og Ene har ikke vist meget andet end fight og at han kan score når han er anden violin bag en god angriber. Jeg ville derfor gå efter at sælge de to og så ville jeg hente en kvalitetsangriber, som de tre unge kan læne sig opad. Jeg tror på en af dem slår igennem i år og jeg tror de får de bedste betingelser, hvis de har en stærk første angriber som makker og Ene ligner ikke en spiller der har den rolle i sig. Dog skal de begge erstattes og jeg ville hente en venstre kant der kan gøre en mand farlig og sætte en modstander. Så bør vi have sikret, at vores angreb får tilstrækkeligt at arbejde med og, at det ikke bliver for let at lukke os ned.

På backs bør der helt klart også gøres noget. Patrick er en trupspiller, men desværre ikke god nok til at være andet end den evige backup. Patrick er en loyal klubspiller man skal sætte pris på for, hvad han er men man skal ikke prioritere bare at give ham spilletid derfor. GIlli er hurtig og det er det. Defensivt er han ringere end Dalsgaard var da han blev sat på backen. Bare fordi vi har gjort en hurtig angriber til landsholdsback betyder det ikke vi kan gøre sådan hver gang. Mæhle og Bardhec må være langt fra spilletid siden de slet ikke er i betragtning og Blåbjerg ligner en stopper i den her sæson. Så har vi Ahlmann som er en joker i den her kabale, men tør vi tro på Ahlmann endelig er tilbage efter det for 37 gang er sagt han er klar om lidt? Vi gik også og ventede på det hele sidste sæson. Jeg ville derfor foretrække man hentede en permanent ny højre back til at være legekammerat med Meillinger og lejede en venstre back frem til jul. Det ville mindske presset på Ahlmann for at blive klar og vi kan stille og roligt køre ham ind på holdet uden det koster så meget som hvis vi fortsætter med Gilli eller svækker midterforsvaret ved at rykke Blåbjerg derud. Slutteligt bør vi have en ekstra stopper. Jeg tror på, at Holgersson og Blåbjerg kan blive en god duo, men bredden er bekymrende. Der er desværre langt mellem snapsene med Kasper Pedersen, som desværre alt for ofte ligner en sikkerhedsrisiko. Forestil jer fem kampe i træk med Kasper P og Blåbjerg fra start? Vi skal have en ekstra stopper som kan konkurrere med Blåbjerg og evt. har nogle andre kompetencer.

Summa sumarum:

Ud:
Helenius
Ene

Ind:
Ny første angriber de unge kan læne sig opad.
En venstre kant der gør vores midtbane komplet og gør vi har en trussel i begge sider.
En ny højre back
En venstre på leje frem til jul
En stopper der kan supplere Holgersson og Blåbjerg

Ved godt det er fem og det er flere end de to klubben snakker om. Omvendt indebærer min ligning to mand ud i offensiven.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 3. aug 2016, 14:52

Selvfølgelig henter vi ikke 5 nye spillere - come on.

Gaarde har meget tydeligt givet udtryk for at vi kigger efter én spiller mere - måske to. Den anden hænger sandsynligvis sammen med evt. salg af Helenius eller Enevoldsen.

Derudover har vi meget tydeligt tilkendegivet at dette er en genopbygningssæson, hvorfor vi selvfølgelig ikke henter lejespillere og i øvrigt kigger mere på kvalitet og potentiale end på position og kortsigtede behov.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. aug 2016, 15:02

Lidt fra Søren Sorgenfri (ham med alle detaljerne på Spalvis) og hans agent venner. Her er kun AaB detaljerne:

- Esbjerg afviste også en føler fra AaB på talentfulde Casper Nielsen, som i stedet for endte med at hente Casper Sloth.
- AaB, Brøndby, FCK og FCM er lidt i samme båd. Man slår til, hvis den rigtige mulighed dukker op.
- Apropos Belgien så tror jeg heller ikke, man skal afvise et skifte for hurtige Lasse Nielsen. Både tyske og engelske klubber følger ham.

Det er kedeligt, men nok også sandt, at skal der falde virkelig kvalitet af så skal man nok vente pænt. Her kunne man godt ønske sig, at klubben var lidt mere opsøgende, men det er nok en af ulemperne ved ikke at have noget der minder om scouts (det sidste er for egen regning).

http://tribunen.com/2016/08/03/transfer ... rue-story/

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 3. aug 2016, 15:58

Eksil skrev:Lidt fra Søren Sorgenfri (ham med alle detaljerne på Spalvis) og hans agent venner. Her er kun AaB detaljerne:

- Esbjerg afviste også en føler fra AaB på talentfulde Casper Nielsen, som i stedet for endte med at hente Casper Sloth.
- AaB, Brøndby, FCK og FCM er lidt i samme båd. Man slår til, hvis den rigtige mulighed dukker op.
- Apropos Belgien så tror jeg heller ikke, man skal afvise et skifte for hurtige Lasse Nielsen. Både tyske og engelske klubber følger ham.

Det er kedeligt, men nok også sandt, at skal der falde virkelig kvalitet af så skal man nok vente pænt. Her kunne man godt ønske sig, at klubben var lidt mere opsøgende, men det er nok en af ulemperne ved ikke at have noget der minder om scouts (det sidste er for egen regning).

http://tribunen.com/2016/08/03/transfer ... rue-story/
Kan vi ikke bare få en piratkopi af FCMs EDB program?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. aug 2016, 16:12

Brent skrev: Kan vi ikke bare få en piratkopi af FCMs EDB program?
Nytter ikke. De har 2007 versionen der siger VdV er en klassespiller.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2016, 16:15

Eksil skrev:
Brent skrev: Kan vi ikke bare få en piratkopi af FCMs EDB program?
Nytter ikke. De har 2007 versionen der siger VdV er en klassespiller.
AaB fandt Holgersson og Meillinger
FCMs computer fandt Budorov og Royer.

Tror også de bruger en gammel version eller har virus.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div

Indlæg af Kristian60 » 3. aug 2016, 16:29

Ej, ja - prøv at komme med én mere FCM-computer joke

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. aug 2016, 17:49

Kristian60 skrev:Ej, ja - prøv at komme med én mere FCM-computer joke
Billede

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 4. aug 2016, 01:05

Vi kan blive ved og ved med at diskutere om Helenius kommer i gang igen, det interessante er om LS mener det. Det ser ikke sådan ud: Med historisk billige angrebspladser til salg, får Hel. ikke chancen. Og det er jo ikke, fordi LS ikke giver en angriber chancen, for selv om LS for et par uger siden offentligt kommenterede Bassos mangler, har han fået lang snor i de tre første kampe, og Risgård som åbenlyst har nærmest nul angrebskapital får også chancen. Så summa summarum: LS tror ikke på Hel kan tage kampen op og være et alternativ - selv med Spalvis væk, Pohl ude og Ene mere eller mindre ude i kulden.
Ud fra de dispositioner vil jeg mene, at det vil være tåbeligt at beholde Helenius i klubben.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2016, 02:00

Jeg får også sværere og sværere ved at se Helenius få en fornuftig rolle på holdet, både med henblik på at han kun har et år tilbage af kontrakten, og også hans nuværende forfatning vs. den spiller han var før han tog afsted.

En spillers rolle på holdet skal afvejes i forhold til de kortsigtede sportslige og økonomiske udbytte vs. det fremtidige sportslige og økonomiske udbytte. Helenius er tvivlsom både på kort og lang sigt. På lang sigt udløber hans kontrakt om et år, og andre klubber kan frit forhandle med ham om seks måneder, så vi kommer ikke til at hente penge på et evt. salg. Derfor er der ingen langsigtet fornuft i at give ham flere chancer, da de spilminutter er langt bedre investeret i spillere vi kan tage med os ud af genopbygningsfasen, med mindre han der også er kortsigtet fornuft i at beholde ham, bl.a. med henblik på at give ham og klubben en grund til at forlænge kontrakten.

På kort sigt er der dog endu ikke noget der for alvor tyder på at han er den Spalvis-erstatning vi blev lovet. Når jeg kigger gamle youtube videoer igennem, og husker tilbage på tiden omkring hans debut, så ligner det simpelthen en anden type spiller. Jeg ved godt andre fans vil fastholde at han altså så ligeså ubevægelig og langtsom ud tidligere, men det kan jeg ikke genkende. Jovist, han luntede også meget rundt dengang, men hans acceleration og bevægelser var mærkbart hurtigere, og sidst mod OB var det tydeligt at se hans store mangler i forhold til tidligere tiders gennembrudsstyrke. Det er som om han slæber rundt på nogle andre muskler i forhold til tidligere der hæmmer ham, og han virker ikke til at kunne lukrere på dem ved at udvikle sig til boksspiller.

Jeg håber enormt meget at vi kan få den gamle Helenius tilbage, eller måske se ham få success i en ny rolle, men efter omkring to års ventetid har jeg svært ved at se det ske, uagtet hans fire mål for Padderborn. Det virker på mig ikke bare til at være selvtilliden den er galt med, men evnerne. Jeg tror derfor ikke han kommer i gang på kort sigt, og dermed er der ikke megen mening i at have ham med i en langsigtet betragtning. Konklusionen må være at han blot er reserve for bedre (Enevoldsen), eller fremtiden (Basso, Grønning og Pohl).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst