Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 9. aug 2016, 07:18
AK48hamas skrev:Ja jeg har aldrig set saa stor konkurrence om minutter blandt vores talenter.
Indtil videre er jannik pohl, thellufsen, abildgaard, Morten Rokkedahl og kakeeto de store tabere.
FCN:
Magnus Christensen 66min
Sebastian groenning 24min
Joakim maehle 1min
OB:
Magnus Christensen 17min
Randers:
Magnus Christensen 20min
Sebastian Groenning 5min
Horsens:
Sebastian Groenning 24min
Pohl er skadet hvorfor han naturligvis ikke har fået spilletid.
Det er svært at drage konklusioner efter så kort tid i førsteholdstruppen for flertallet af spillerne, men umiddelbart ser det svært ud for Kakeeto og Abildgaard. Konkurrencen på den centrale midtbane er heldigvis voldsomt forøget hvilket gør at de får svært ved at opnå spilletid. En spiller som Risgård er ikke længere selvskreven hvis han ikke præsterer.
Af de seks ungdomsspillere som blev rykket op i førsteholdstruppen her til sommer har tre af dem allerede fået spilletid (Christensen, Grønning og Mæhle). Thellufsen har siddet på udskiftningsbænken et par gange.
Det er kun Rokkedal og Bardhec som endnu ikke er blevet udtaget til en kamptrup, men igen så er det for tidligt at drage nogle konklusioner.
-
Sauer
- Allstar

frederikshavneren skrev:AK48hamas skrev:Ja jeg har aldrig set saa stor konkurrence om minutter blandt vores talenter.
Indtil videre er jannik pohl, thellufsen, abildgaard, Morten Rokkedahl og kakeeto de store tabere.
FCN:
Magnus Christensen 66min
Sebastian groenning 24min
Joakim maehle 1min
OB:
Magnus Christensen 17min
Randers:
Magnus Christensen 20min
Sebastian Groenning 5min
Horsens:
Sebastian Groenning 24min
Pohl er skadet hvorfor han naturligvis ikke har fået spilletid.
Det er svært at drage konklusioner efter så kort tid i førsteholdstruppen for flertallet af spillerne, men umiddelbart ser det svært ud for Kakeeto og Abildgaard. Konkurrencen på den centrale midtbane er heldigvis voldsomt forøget hvilket gør at de får svært ved at opnå spilletid. En spiller som Risgård er ikke længere selvskreven hvis han ikke præsterer.
Af de seks ungdomsspillere som blev rykket op i førsteholdstruppen her til sommer har tre af dem allerede fået spilletid (Christensen, Grønning og Mæhle). Thellufsen har siddet på udskiftningsbænken et par gange.
Det er kun Rokkedal og Bardhec som endnu ikke er blevet udtaget til en kamptrup, men igen så er det for tidligt at drage nogle konklusioner.
Rokkedal var med i truppen mod FCN.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Bardhec har været skadet 1-2 kampe, så derfor har han heller ikke været i spil til alle kampene.
Med tanke på Pohls afslutning i foråret, så er det rigtig bittert, at han ikke kunne spille her i starten af sæsonen.
- FlæskeFrank
-
Søgaard
- Allstar

Martino skrev:Søgaard skrev:Jesper Schmidt skrev:Yankee skrev:Vi må også huske det lidt længere sigte. Købene af Sloth og Flores er åbenlyst ikke med henblik på at lukke huller for at kunne vinde en kamp i næste uge. Det er langsigtede investeringer og jeg synes det er to spillere fra en rigtig god hylde med et enormt potentiale, vi har fået fat på.
Vi bærer jo lidt rundt på et efterslæb efter 2-3 vinduer, hvor der overhovedet ikke er investeret i truppen. Derfor har det været nødvendigt med en del indkøb i dette vindue og vi har vel nok brug for 1-2 flere, hvis det skal blive rigtig godt. Samtidig er det dog vigtigt at bevare en vis balance, og der er vi nok ved at nå smertegrænsen for hvor stor udskiftning vi kan bære på én gang.
På kort sigt står vi altså også ret godt hvis vi lige trækker lidt luft ind. Vores trup er ikke dårligere end AGF, OB eller Randers og samtidig er den altså billigere og indeholder langt, langt større potentiale. Jeg har kun set tre hold være bedre end os indtil videre, og selv hvis vi skulle misse top-6 er det altså ikke nogen katastrofe. Vi er i rebuild-mode og det skal vi huske på.
Jeg synes det er en rigtig klog strategi at vi nu har tilført fire virkelig stærke spillere og så kan lægge på over de næste 1-2 vinduer. Vores trup er samtidig lidt for stor så det er oplagt at vi løbende vil vurdere de spillere, der er på vippen til start-11 og vil sie et par stykker fra (Blåbjerg, KP, Gilli, Børsting, Abildgaard, Helenius m.fl.) og samtidig se på hvilke af årgang 97-drengene, der skal satses på. Det er en rigtig sund udvikling og jeg synes vi står rigtig stærkt på den lidt længere bane, hvis vi kan have lidt tålmodighed med det her hold. Vi følger en klar sportslig strategi og selv hvis vi skulle misse slutspillet må vi altså ikke tabe hovedet og kræve en masse ændringer eller fyringer.
Enig i hele lortet. Skal vi være enige om at hive det her indlæg frem når debatsiden senere på sæsonen koger over i selvmordstanker?

Der skal ikke mere til, end et nederlag til Esbjerg..
Jeg er også stort set enig. Hvis Flores både kan dække angreb og fløj, så er der ved at være en del muligheder på alle pladser på banen. Efter Gaardes udmelding får vi nok desværre ikke en højre back, men må sætte vores tiltro til at Gilli stepper op. Håber det bliver addresseret til vinter, hvis ikke der bliver lagt et niveau på her i løbet af efteråret.
Spændende hvad der sker den kommende tid, med de som sidder på de yderste truppladser. Mon ikke man forsøger at finde noget spilletid i 1. div. til Abildgaard og Kakeeto? Nogen der ved om Hobro, Vendsyssel eller Skive mangler til de centrale pladser? Og så må man lige få tage en lidt mere værdig dialog med Viktor Ahlmann, det kan ikke passe han bare skal rende uafklaret rundt i Jammerbugt.
Har hørt at man gør til Kakeeto, og helt personligt tror jeg ikke det bliver til alverden med ham desværre. Han er en fin boldspiller, men mangler stadig en hel åbenlys styrke som jeg ser det.
Nej, det ser svært ud for Kakeeto. Men han har kontrakt til 2018, så mon ikke man forsøger at finde noget spilletid til ham hurtigst muligt, for at se om det kan bringe noget mere ind i hans spil.
Er der i øvrigt nogen der ved, hvor lange kontrakter alle de nyoprykkede spillere har? Synes ikke der har været skrevet noget om det, og der er da flere af dem, der ser ud til at være rare at have på 3-4 årige kontrakter.
Aalborg BK 1885!
-
AaB-Jones
- Allstar

Tumben skrev:Martino skrev:Tumben skrev:AaB-Jones skrev:Tumben skrev:Der sgu vidst være endnu en spiller,på vej til AaB her sgu det dreje sig om en forsvarsspiller,der forventes at kunne præsenteres en af de nærmeste dage.
Velkommen på forum - dejligt med en gut, der rent faktisk har kilder med viden

Ved du noget om nationalitet på den pågældende?
Ved ikke mere ind at det sgu dreje sig om en spiller fra Skandinavien.
Ved du om det er en back eller centerforsvarer?
Vi har tidligere jagtet en svensk spiller, ved ikke om det er den samme som stadig spøger. Antog egentlig at det var en af Malmøs kantspillere, men Molins forsvandt til Kina.
Det sgu være en back,der er eller har været inde omkring et landshold,hvilken eller hvad for et landshold ved jeg ikke.
Hej Tumben
Dit rygte omkring den udenlandske offensivspiller var jo spot on - men det virker ikke, som om Gaarde er klar til at melde noget ud omkring den pågældende back (tvært imod afviser han flere indkøb). Hvad siger din kilde til det?
-
swfc
- Landshold

- Geografisk sted: Midthimmerland
AaB-Jones skrev:Tumben skrev:Martino skrev:Tumben skrev:AaB-Jones skrev:Tumben skrev:Der sgu vidst være endnu en spiller,på vej til AaB her sgu det dreje sig om en forsvarsspiller,der forventes at kunne præsenteres en af de nærmeste dage.

Vi har tidligere jagtet en svensk spiller, ved ikke om det er den samme som stadig spøger. Antog egentlig at det var en af Malmøs kantspillere, men Molins forsvandt til Kina.
Det sgu være en back,der er eller har været inde omkring et landshold,hvilken eller hvad for et landshold ved jeg ikke.
Hej Tumben
Dit rygte omkring den udenlandske offensivspiller var jo spot on - men det virker ikke, som om Gaarde er klar til at melde noget ud omkring den pågældende back (tvært imod afviser han flere indkøb). Hvad siger din kilde til det?
Er du ironisk, AaB Jones? Eller er der noget jeg er gået glip af?
AaB i hjertet
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
swfc skrev:AaB-Jones skrev:Tumben skrev:Martino skrev:Tumben skrev:AaB-Jones skrev:

Hej Tumben
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... 39#p479139
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
swfc
- Landshold

- Geografisk sted: Midthimmerland
Hanga skrev:swfc skrev:AaB-Jones skrev:Tumben skrev:Martino skrev:Tumben skrev:
Hej Tumben
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... 39#p479139
Ja ja, forstod bare ikke det med spot on offensivspiller/back/defensiv spiller whatever
AaB i hjertet
-
mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
-
Kontakt:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)
-
KJ
- Superliga

- Geografisk sted: 2100 København Ø
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mold ... mer-i-fck/
Satans også, Christoffer Remmer får 3 år i Molde.... Kunne vi ikke have sat et bedre tilbud sammen end Molde? Remmer ville løfte vores forsvar og hold betragteligt, men han har muligvis ikke været interesseret i et skifte til en anden dansk klub. En skræmmende tanke er imidlertid, at Gaarde ikke mener, vi har brug for en bedre højre back end Patrick Kristensen....
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
KJ skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mold ... mer-i-fck/
Satans også, Christoffer Remmer får 3 år i Molde.... Kunne vi ikke have sat et bedre tilbud sammen end Molde? Remmer ville løfte vores forsvar og hold betragteligt, men han har muligvis ikke været interesseret i et skifte til en anden dansk klub. En skræmmende tanke er imidlertid, at Gaarde ikke mener, vi har brug for en bedre højre back end Patrick Kristensen....
Frygter også Gaarde ikke vil gøre noget. Tror dog ikke Remmer var realistisk andre steder end i FIFA. Nej vi er ikke nogen logisk konkurrent til FCK, men de ved godt, at hvis vi får samlet et komplet hold kan vi være en trussel i en af de kommende sæsoner. Så er det trods alt mere betryggende at udleje til klubber som SønderjyskE og Esbjerg. Det er ideelt for FCK at sende et talent videre til en anden klub, som ikke konkurrere med dem.
RAUS RAUS SSE!
-
Siiger
- Drenge

-
Kontakt:
Jakobsen skrev:KJ skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mold ... mer-i-fck/
Frygter også Gaarde ikke vil gøre noget. Tror dog ikke Remmer var realistisk andre steder end i FIFA. Nej vi er ikke nogen logisk konkurrent til FCK, men de ved godt, at hvis vi får samlet et komplet hold kan vi være en trussel i en af de kommende sæsoner. Så er det trods alt mere betryggende at udleje til klubber som SønderjyskE og Esbjerg. Det er ideelt for FCK at sende et talent videre til en anden klub, som ikke konkurrere med dem.
Helt enig, Jakobsen. Jeg havde også meget gerne set Remmer i AaB, men den var FCK nok aldrig hoppet med på. Desværre.
-
Gamen
Det er den eneste bét so far i dette vindue - at vi ikke har fundet en erstatning til en af de største svagheder på holdet. Intet tyder på at pilen for Patrick peger andet end nedad i fremtiden. Han har jo ikke udviklet sig de sidste mange år.
Vi har brug for en der kan levere noget helt andet, og det er så absolut det sted på holdet hvor vi har lidt det største kvalitetstab ovenpå spillerafgangene det seneste 1,5 år.
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Gamen skrev:KJ skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mold ... mer-i-fck/
Det er den eneste bét so far i dette vindue - at vi ikke har fundet en erstatning til en af de største svagheder på holdet. Intet tyder på at pilen for Patrick peger andet end nedad i fremtiden. Han har jo ikke udviklet sig de sidste mange år.
Vi har brug for en der kan levere noget helt andet, og det er så absolut det sted på holdet hvor vi har lidt det største kvalitetstab ovenpå spillerafgangene det seneste 1,5 år.
Her er du fuldstændig spot on. Jeg er nemlig helt enig

Jeg savner Winsnes
-
hje1980
- Allstar

- Geografisk sted: 9230
Martino skrev:Gamen skrev:KJ skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mold ... mer-i-fck/
Her er du fuldstændig spot on. Jeg er nemlig helt enig

Vi aner jo ikke om budgettet er brugt/reserveret til Flores... og der så først kan hentes til højreback når der frigives penge når der sendes spillere ud af truppen.
-
Soren
- 1. div

Jeg er 100% sikker på, at Ståle ikke har villet sælge Remmer til en konkurrent i ligaen. Det er han for god til - Remmer ville forstærke stort set alle klubber på højre back positionen (skræmmende, når han er 3. valg i FCK). Derfor ryger han til Norge.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Soren skrev:
Jeg er 100% sikker på, at Ståle ikke har villet sælge Remmer til en konkurrent i ligaen. Det er han for god til - Remmer ville forstærke stort set alle klubber på højre back positionen (skræmmende, når han er 3. valg i FCK). Derfor ryger han til Norge.
Jeg er til gengæld 100% overbevist om at FCK sælger sine spillere der hvor man kan få mest for dem, og at de ikke kigger nævneværdigt på deres konkurrenter i ligaen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Pastorius skrev:Soren skrev:
Jeg er til gengæld 100% overbevist om at FCK sælger sine spillere der hvor man kan få mest for dem, og at de ikke kigger nævneværdigt på deres konkurrenter i ligaen.
Enig, og vi ved heller ikke noget overhovedet om Remmer har været på blokken hos Gaarde. Vi kan ønske her(jeg ville gerne have Remmer), men tror sgu ikke Gaarde læser med:-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
Eksil
- Allstar

Pastorius skrev:Soren skrev:
Den køber jeg ikke. Om Molde giver 100.000 kr. mere betyder ikke det store med de tal de arbejder med i Parken. Fodbolden taber penge derovre, så længe de ikke rammer EL eller CL gruppespil ret reglmæssigt, og derfor var konkurenterne ideelt set u11 drenghold med downs. Af samme grund køber de jo også gerne de andres bedste spillere.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Eksil skrev:Pastorius skrev:Soren skrev:
Den køber jeg ikke. Om Molde giver 100.000 kr. mere betyder ikke det store med de tal de arbejder med i Parken. Fodbolden taber penge derovre, så længe de ikke rammer EL eller CL gruppespil ret reglmæssigt, og derfor var konkurenterne ideelt set u11 drenghold med downs. Af samme grund køber de jo også gerne de andres bedste spillere.
Næ, men om en af deres konkurrenter køber en af deres gamle spillere, tror jeg heller ikke en dyt på de bruger mange minutter på at spekulere over.
Det er en dybt forældet, og smålig tankegang at der skulle være noget som helst problem i at lade de spillere man ikke selv kan bruge, gå videre til andre hold i ligaen - særligt når man har så meget større budgetter at gøre godt med end alle andre. JEg tror heller ikke et øjeblik de spekulerer i at svække modstandere. De køber - selvfølgelig - kun de spillere som de synes er gode nok, og passer ind på deres hold og har den rette pris.
Med venlig Hilsen
--
Robert