Det er som sådan fint nok, at "talenterne" ikke hænger i truppen i 3-4 år, men hvem vi vil så have som alternativ hvis du sender Børsting ud af døren? Ingen er et dårligt alternativ.Provst i Brovst skrev:Eksil skrev:Hvorfor skal AaB ikke have tre spillere - Børsting, Flores, Mellinger - til to pladser? Synes ikke ligefrem det er en uoverstigelig forhindring for nogen af dem, især når man tager skader, kort og form ind i ligningen.Provst i Brovst skrev:Hvis Flores skal spille (...) spille midtbane, bør Børsting sælges. Ingen af disse spillere bør nøjes med en bænkeplads og de bør heller ikke bremse et talents vej til spilletid.
Der skal være plads til talenter ved skader og karantæner. Børsting bør ikke holde et talent fra spilletid, jeg tror ikke Børting kan udvikle sig til en profil, derfor burde AaBs satse på talenter der kan udvikle sig til profiler.
Jeg foreslår at AaB har en kortere lunte end hidtil ved talenter der ikke viser noget ekstraordinært eks. Børsting, Bruhn og Wichmann.
Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg har ikke overblik over de seks spillere de tog op i år, og dem de tog op sidste år. Men flere af dem er midtbanespillere eks. Magnus Christensen og Abildgaard. Så kan der laves rokeringer på midtbanen så de unge talenter kommer ind og spiller deres position mens spillere som Risgaard og Sloth kan tage en tørn som højre/venstre midtbane.Eksil skrev:Det er som sådan fint nok, at "talenterne" ikke hænger i truppen i 3-4 år, men hvem vi vil så have som alternativ hvis du sender Børsting ud af døren? Ingen er et dårligt alternativ.Provst i Brovst skrev:Eksil skrev:Hvorfor skal AaB ikke have tre spillere - Børsting, Flores, Mellinger - til to pladser? Synes ikke ligefrem det er en uoverstigelig forhindring for nogen af dem, især når man tager skader, kort og form ind i ligningen.Provst i Brovst skrev:Hvis Flores skal spille (...) spille midtbane, bør Børsting sælges. Ingen af disse spillere bør nøjes med en bænkeplads og de bør heller ikke bremse et talents vej til spilletid.
Der skal være plads til talenter ved skader og karantæner. Børsting bør ikke holde et talent fra spilletid, jeg tror ikke Børting kan udvikle sig til en profil, derfor burde AaBs satse på talenter der kan udvikle sig til profiler.
Jeg foreslår at AaB har en kortere lunte end hidtil ved talenter der ikke viser noget ekstraordinært eks. Børsting, Bruhn og Wichmann.
Viser de sig som ikke gode nok, så skal de jo videre, men de skal have spilletid for at vise deres potentiale.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Der skal ikke rokeres noget som helst. De unge skal have muligheden for at træne med, og de skal have chancen når der viser sig en åbning på deres plads. Kun hvis de først gør det godt til træning og dernæst viser sig gode nok skal de spille.Provst i Brovst skrev: Jeg har ikke overblik over de seks spillere de tog op i år, og dem de tog op sidste år. Men flere af dem er midtbanespillere eks. Magnus Christensen og Abildgaard. Så kan der laves rokeringer på midtbanen så de unge talenter kommer ind og spiller deres position mens spillere som Risgaard og Sloth kan tage en tørn som højre/venstre midtbane.
Viser de sig som ikke gode nok, så skal de jo videre, men de skal have spilletid for at vise deres potentiale.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Men der bliver roteret ved skader, heldigvis for det.Pastorius skrev:Der skal ikke rokeres noget som helst. De unge skal have muligheden for at træne med, og de skal have chancen når der viser sig en åbning på deres plads. Kun hvis de først gør det godt til træning og dernæst viser sig gode nok skal de spille.Provst i Brovst skrev: Jeg har ikke overblik over de seks spillere de tog op i år, og dem de tog op sidste år. Men flere af dem er midtbanespillere eks. Magnus Christensen og Abildgaard. Så kan der laves rokeringer på midtbanen så de unge talenter kommer ind og spiller deres position mens spillere som Risgaard og Sloth kan tage en tørn som højre/venstre midtbane.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Man skal stille med det bedste hold man kan, men man skal ikke være bange for at bruge de unge, bare fordi de ikke har nogen rutine.Provst i Brovst skrev:Men der bliver roteret ved skader, heldigvis for det.Pastorius skrev:Der skal ikke rokeres noget som helst. De unge skal have muligheden for at træne med, og de skal have chancen når der viser sig en åbning på deres plads. Kun hvis de først gør det godt til træning og dernæst viser sig gode nok skal de spille.Provst i Brovst skrev: Jeg har ikke overblik over de seks spillere de tog op i år, og dem de tog op sidste år. Men flere af dem er midtbanespillere eks. Magnus Christensen og Abildgaard. Så kan der laves rokeringer på midtbanen så de unge talenter kommer ind og spiller deres position mens spillere som Risgaard og Sloth kan tage en tørn som højre/venstre midtbane.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis det her vindue er et udtryk for, hvad man kan med en sund økonomi, så er jeg tilhænger af sund økonomi.
- FlæskeFrank
Ifølge tribunen.com gav Molde EUR 500.000 for Remmer... Det er alligevel nok i overkanten af hvad vi ville investere i en højre back.
Ronnie er blevet fritstillet.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6236132
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Den går godt sammen med vin ad libitum!Funky skrev:Ronnie er blevet fritstillet.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
I mine øjne ville det være et sats, men på den anden side er en gratis Ronnie, som vil give alt for at vise sig fra sin bedste side i AaB, måske ikke være helt dumt. Han er formentlig heller ikke verdens dyreste, rent lønmæssigt.Funky skrev:Ronnie er blevet fritstillet.
Man kan undre sig lidt over at Randers ikke ventede på hvordan Ronnie's situation spillede sig ud, før de skrev med Pourie.
Jeg er med AaB-Jones når det kommer til Ronnie... Jeg tror ikke han er det vi mangler. Så vil jeg hellere se mere spilletid til Pohl og Grønning. I det hele taget synes jeg ikke vi skal forstærke angrebet, så længe vi stadig har Ene. Lad os nu få den højreback i stedet for, hvor vi trænger meget meget mere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Nej tak til Swartz, også selv om lynge elsker transferfrie spillere. Og vin ad libitum. Vi er godt besat oppe foran, specielt med 2 meget lovende talenter som Pohl og Grønning der også skal have chancen. Og husk nu på vi er ved at bygge et hold op igen.
Det er bagkæden det kniber med højre back og en central stopper der er vi for tynde.
Og som jeg ser det ingen talenter der byder sig til. Vi skal altså have noget fysik og kvalitet ind der.
Gaarde kan sgu da heller ikke være blind for det. Eller måske er hans plan at slutte som 7er Og handle ind til vinter for at slå 4 pladsen, og nappe den EL plads.
Det er bagkæden det kniber med højre back og en central stopper der er vi for tynde.
Gaarde kan sgu da heller ikke være blind for det. Eller måske er hans plan at slutte som 7er Og handle ind til vinter for at slå 4 pladsen, og nappe den EL plads.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Arh, jeg er vel sådan set også enig, og han passer vel i virkeligheden slet ikke ind i den måde vi spiller på.Hanga skrev:Jeg er med AaB-Jones når det kommer til Ronnie... Jeg tror ikke han er det vi mangler. Så vil jeg hellere se mere spilletid til Pohl og Grønning. I det hele taget synes jeg ikke vi skal forstærke angrebet, så længe vi stadig har Ene. Lad os nu få den højreback i stedet for, hvor vi trænger meget meget mere.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Spørgsmålet er vel om det er Randers, som kan trække Ronnie til truget eller det er Todd. Synes mere oplagt det ligner Esbjerg eller måske SønderjyskE.Jesper Schmidt skrev:I mine øjne ville det være et sats, men på den anden side er en gratis Ronnie, som vil give alt for at vise sig fra sin bedste side i AaB, måske ikke være helt dumt. Han er formentlig heller ikke verdens dyreste, rent lønmæssigt.Funky skrev:Ronnie er blevet fritstillet.
Man kan undre sig lidt over at Randers ikke ventede på hvordan Ronnie's situation spillede sig ud, før de skrev med Pourie.
- FlæskeFrank
-
Gamen
En skade oppe foran, og så er vi tyndt besat. Jeg er helt enig i, at både Pohl og Grønning virker spændende, men nu skal vi heller ikke lave en Abildgaard igen med at skrige spillere op til kommende førsteholdspillere, og så går der 1 år og 5 middelmådige indsatser og de er på vej ud igen. Unge spillere skal køres ind lige så stille og roligt, og der bliver alligevel en plads ledig når Ene smutter, allersenest ved kontraktudløb om et år. Jeg mener vi er godt stillet med to unge talenter på spring, men nok mere i et fremtidsperspektiv - nøjagtig som da Helenius blev sluset ligeså stille ind i sin tid. Basso er stadig en meget usleben type. I det perspektiv ser jeg gerne Ronnie tilknyttet igen, for vi får lidt af det samme som det vi fik med Helenius da han var bedst (og som folk herinde gerne så): En skudtrussel udefra også, og en spiller der er dygtig til at få spillet bolden af og tage det rigtige løb ind i feltet. Det er der ingen af vores eksisterende angribere der lige umiddelbart evner.Hanga skrev:Jeg er med AaB-Jones når det kommer til Ronnie... Jeg tror ikke han er det vi mangler. Så vil jeg hellere se mere spilletid til Pohl og Grønning. I det hele taget synes jeg ikke vi skal forstærke angrebet, så længe vi stadig har Ene. Lad os nu få den højreback i stedet for, hvor vi trænger meget meget mere.
Jeg tæller ikke Flores med som angriber, for jeg bryder mig ikke om at spille spillere ude af position. Når han på landsholdet er venstre kant, og på klubholdet enten venstre kant eller 10'er og kun til nøds har været angriber, så skal han ikke rende og spille angriber i AaB.
Og ja, i de bagerste rækker trænger vi også. Men lad os nu se hvad der sker... Når klubber som Sparta Prag er ude efter Ronnie så får vi nok svært ved at være med, HVIS det er det Gaarde vil.
Ham her: https://en.wikipedia.org/wiki/John_Chibuike kunne have været et alternativ, og AaB har tidligere været meget interesseret men nu gik han til AIK på en kontrakt året ud. Kommer han tilbage på Häcken/Rosenborg niveau, så kunne han være spændende hvis Ene smutter.
-
Gamen
Randers virker til at være panikket lidt. Det virker mærkeligt at man afviser bud på Ishak, når man har hentet hans erstatning, og dermed med ham har 5 angribere til 2 pladser + en Masango som også af og til spiller der.Jesper Schmidt skrev:
I mine øjne ville det være et sats, men på den anden side er en gratis Ronnie, som vil give alt for at vise sig fra sin bedste side i AaB, måske ikke være helt dumt. Han er formentlig heller ikke verdens dyreste, rent lønmæssigt.
Det eneste hold der i mine øjne har været mere sløve på transfermarkedet end Randers (og f.eks. Silkeborg + Esbjerg) af holdene vi skal måle os med, er AGF. Paradoksalt nok har de to klubber alligevel hentet en del point.
Vores angrebshieraki lige nu må være
Ene
Flores*
Basso
Pohl
Grønning
*Måske/Måske ikke er Flores en del af ligningen. Købt ind som profil vil han dog nok stå højt på listen, hvis han skal spille en af de to forreste pladser.
Jeg så dog også gerne en til angriber med et bevist niveau. Basso er en fin joker, men der er lidt Erik Bos fætter over det. Du ved aldrig helt om det er held eller forstand. Grønning skal vi ikke skrige op til mere end hvad det er. Der er ingen der siger de unge mennesker partout skal være fast mand første eller andet år på 1. holdet. Det kommer fuldstændig an på, hvordan de udvikler sig og hvornår de er gode nok. De skal ikke bare have chancen fordi der ikke er andre som vi så med Abildgaard. Pohl er spændende og med både Flores og Basso der kan komme i spil til midtbanepladser bør han kunne få mere spilletid i år, Ronnie eller ej. Vi skal ikke signe Ronnie for enhver pris, men jeg synes absolut vi skal se om vi kan få ham på en fornuftig aftale.
Derudover har vi sagt farvel til to angribere og kun fået en ungdomsspiller op.
Jeg ser kabalen sådan her indtil videre mellem tilgange og afgangen:
Meillinger er Jönssons erstatning på højre midt
Holgersson er KEPs afløser på den centrale midtbane
Flores er Thomsens afløser som det offensive omdrejsningepunkt
Sloth er en forstærkning til den centrale midt, han skal givet væres højt i hierakiet så det er ikke helt skævt at sige det er Augus erstatning selvom de to er meget forskellige.
I den kabale er det fair at sige, at Grønning tager den ene frigivne angrebsplads og at man henter en angriber til udefra.
Ene
Flores*
Basso
Pohl
Grønning
*Måske/Måske ikke er Flores en del af ligningen. Købt ind som profil vil han dog nok stå højt på listen, hvis han skal spille en af de to forreste pladser.
Jeg så dog også gerne en til angriber med et bevist niveau. Basso er en fin joker, men der er lidt Erik Bos fætter over det. Du ved aldrig helt om det er held eller forstand. Grønning skal vi ikke skrige op til mere end hvad det er. Der er ingen der siger de unge mennesker partout skal være fast mand første eller andet år på 1. holdet. Det kommer fuldstændig an på, hvordan de udvikler sig og hvornår de er gode nok. De skal ikke bare have chancen fordi der ikke er andre som vi så med Abildgaard. Pohl er spændende og med både Flores og Basso der kan komme i spil til midtbanepladser bør han kunne få mere spilletid i år, Ronnie eller ej. Vi skal ikke signe Ronnie for enhver pris, men jeg synes absolut vi skal se om vi kan få ham på en fornuftig aftale.
Derudover har vi sagt farvel til to angribere og kun fået en ungdomsspiller op.
Jeg ser kabalen sådan her indtil videre mellem tilgange og afgangen:
Meillinger er Jönssons erstatning på højre midt
Holgersson er KEPs afløser på den centrale midtbane
Flores er Thomsens afløser som det offensive omdrejsningepunkt
Sloth er en forstærkning til den centrale midt, han skal givet væres højt i hierakiet så det er ikke helt skævt at sige det er Augus erstatning selvom de to er meget forskellige.
I den kabale er det fair at sige, at Grønning tager den ene frigivne angrebsplads og at man henter en angriber til udefra.
RAUS RAUS SSE!
Fra tribunen.com (før han blev fyret);
Ronnie Schwarz er ude i kulden i Guingamp, og skal være et emne i Sparta Prag, men det ligner en gyser til det sidste i vinduet for angriberen. Fritstilles han i det franske, vil han alt andet lige stå noget bedre rustet til at finde en permanent klub.
Ronnie Schwarz er ude i kulden i Guingamp, og skal være et emne i Sparta Prag, men det ligner en gyser til det sidste i vinduet for angriberen. Fritstilles han i det franske, vil han alt andet lige stå noget bedre rustet til at finde en permanent klub.
Jeg ved sgu ikke rigtigt med Ronnie. Kunne egentlig godt lide ham, da han var heroppe men under Pehrson fungerede intet og Kent brugte ham mest som kant. Kan i hvertfald huske flere kampe hvor han startede derude. Jeg har stor tiltro til Pohl og Grønning. Derudover har vi et kæmpe talent i Ramkilde. Kommer lidt an på hvad status på Ene er...Er det nødvendigt med Ronnie også? Vil meget hellere have den højre back. PK er ikke god nok. Gilli er svingende, men har altså noget potentiale. Mæhle skal lære endnu og Bardhec er mest venstre back og pt småskadet.
Jeg savner Winsnes
Hvis AaB ville have haft Ronnie tror jeg de havde forhandlet ham fri på nuværende tidspunkt. Måske i stedet han ender som makker til Helenius i Silke?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14: