Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
AaB har i dag fritstillet Victor Ahlmann. Det er nok en rigtig beslutning.
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Ja det er nok det bedste for begge parter. Håber han finder noget fremadrettet.
Vi sejler defensivt.. Som i VIRKELIG sejler!
Der må hentes en defensiv forstærkning som kan gå direkte ind på holdet ved siden af Holger.
Der må hentes en defensiv forstærkning som kan gå direkte ind på holdet ved siden af Holger.
Vi har spillet godt i store perioder i alle fem af de første kampe. Vi er ubesejret i de fem første runder og det er meget mere end jeg havde troet på før denne sæson. Dog må vi også være ærlige og erkende, at mange af kampene har lagt og tippet på en knivsæg. Idag bliver det f.eks. alt for spændende mod Esbjerg fordi vi giver dem et dumt mål og ikke formår at lukke kampen. Jeg synes vores problem er klart størst defensivt og her tænker jeg især på vores evne til at at afvise defensive dødbolde og indlæg. Det nytter ikke, at vi kun har Holgersson der kan tage fra derned - han kan ikke dække alle de andres headere. De kompetencer mangler ganske enkelt på holdet og det kan blive en hæmsko for at forløse holdets offensive potentiale da det kan skabe usikkerhed længere fremme. Vi mangler kvalitet både i centerforsvaret og på højre back og at hente en spiller til en af pladserne er for mig at se et must.
Så er der målscoringen. Jeg savner den boksangriber der (I mangel på bedre ord) er den primære målscorer. Altså ham der kan lave 15+ mål på en sæson. Vi har masser af offensive midtbanespillere og også flere af dem der kan spille en angriberPOSITION, men hvor er ham der spillemæssigt er en angriber. Dog er jeg mere fortrøsningefuld ifht. at vores offensiv kan blive spillet så godt sammen, at det virkelig giftig uden boksangriberen end jeg er ved at vores forsvar bliver bedre. Derfor vil jeg helt klart foretrække, at vi forstærker defensiven yderligere inden vinduet lukker fremfor offensiven.
Så er der målscoringen. Jeg savner den boksangriber der (I mangel på bedre ord) er den primære målscorer. Altså ham der kan lave 15+ mål på en sæson. Vi har masser af offensive midtbanespillere og også flere af dem der kan spille en angriberPOSITION, men hvor er ham der spillemæssigt er en angriber. Dog er jeg mere fortrøsningefuld ifht. at vores offensiv kan blive spillet så godt sammen, at det virkelig giftig uden boksangriberen end jeg er ved at vores forsvar bliver bedre. Derfor vil jeg helt klart foretrække, at vi forstærker defensiven yderligere inden vinduet lukker fremfor offensiven.
RAUS RAUS SSE!
Fuldstændig enig!Tyskeren skrev:Vi sejler defensivt.. Som i VIRKELIG sejler!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Fuldstændig uenig. Vi mangler en målmager, som kan putte nogle af de 100 hjørnespark, som vi får i hver kamp, i kassen. Eller bare score regelmæssigt. Så vil trykket være væk fra forsvaret.Gaarde6 skrev:Fuldstændig enig!Tyskeren skrev:Vi sejler defensivt.. Som i VIRKELIG sejler!
- FlæskeFrank
Vi mangler både noget defensivt og en målmager fremme. Jeg tror dog på, at der er størst chance for, at dem vi har kan blive spillet så godt sammen, at målene kan komme fra flere steder. Jeg synes der var tegninger til meget godt igår, hvor det blot drejede sig om at bolden blevet spillet par sekunder tidligere eller der blev løbet på det helt rigtige tidspunkt. Jeg ser ikke det samme potentiale for, at vores forsvar bliver bedre. Jeg så dog helst, at man hentede en ANGRIBER og ikke bare en spiller der kan spille angriberpositionen og en forstærkning til bagkæden.FlæskeFrank skrev:Fuldstændig uenig. Vi mangler en målmager, som kan putte nogle af de 100 hjørnespark, som vi får i hver kamp, i kassen. Eller bare score regelmæssigt. Så vil trykket være væk fra forsvaret.Gaarde6 skrev:Fuldstændig enig!Tyskeren skrev:Vi sejler defensivt.. Som i VIRKELIG sejler!
RAUS RAUS SSE!
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Holdet er en skandale. Både offensiven og defensiven sejler og målmanden koster masser af point.
Vi mangler en boksangriber fra hylde A, en 2 meter høj midterforsvarer, en lynhurtig højre back og en ny målmand.
Der er kun lidt over 2 uger tilbage af sommervinduet
SÆT SÅ I GANG GAARDE !!!
Vi mangler en boksangriber fra hylde A, en 2 meter høj midterforsvarer, en lynhurtig højre back og en ny målmand.
SÆT SÅ I GANG GAARDE !!!
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
- Køllen I Møllen
- Allstar

2/3 af dem skal gerne have en "anden pigmentering end grise-dansk". Så tror jeg det ser fornuftigt ud til næste sæson. Og Prica, selvfølgelig, ham skal vi også have tilbage.Gamling skrev:Holdet er en skandale. Både offensiven og defensiven sejler og målmanden koster masser af point.
SÆT SÅ I GANG GAARDE !!!
Janteloven eksisterer IKKE!
Det var dog den værste gang ævl jeg længe har hørt.Gamling skrev:Holdet er en skandale. Både offensiven og defensiven sejler og målmanden koster masser af point.
SÆT SÅ I GANG GAARDE !!!
Larsen har alene mand, reddet allerede en del point i starten af sæsonen. Larsen hiver en stor redning op mod Randers, helt nede ved stolpen, han napper en friløber mod FCN og igår har han også en del flotte redninger. Vi har lukket 5 mål ind, som er 3. bedst kun Randers og FCK har lukket mindre mål ind.
Jeg er enig i at offensivt, ikke har set alt for flot ud i opstarten, men igår viste holdet at der er massere af offensiv kvalitet i holdet. Vi har lige hentet Flores, som nok skal blive guld værd offensivt.
Vi har ikke scoret på så mange dødbolde som vi går i år siden mesterskabssæsonen i 2007/08. Jeg forstår ikke den konstante pessimisme omkring holdet.
Endvidere er det naivt, hvis man tror Gaarde henter en back, midterforsvar, angriber og målmand.
Larsen har været god her i efteråret så enig i han ikke bør udskiftes. Jeg hælder egentlig også til, at den offensiv vi har bør have chancen for at blive spillet sammen selvom en MÅLSCORER ville pynte. Når det er sagt så mangler vi utvivlsomt en eller to nye spillere til forsvaret. Patrick Kristensen og Kasper Pedersen er hhv. i den tunge af Superligaen og langt fra Superliga-niveau.Sanchez94 skrev:Det var dog den værste gang ævl jeg længe har hørt.Gamling skrev:Holdet er en skandale. Både offensiven og defensiven sejler og målmanden koster masser af point.
SÆT SÅ I GANG GAARDE !!!
Larsen har alene mand, reddet allerede en del point i starten af sæsonen. Larsen hiver en stor redning op mod Randers, helt nede ved stolpen, han napper en friløber mod FCN og igår har han også en del flotte redninger. Vi har lukket 5 mål ind, som er 3. bedst kun Randers og FCK har lukket mindre mål ind.
Jeg er enig i at offensivt, ikke har set alt for flot ud i opstarten, men igår viste holdet at der er massere af offensiv kvalitet i holdet. Vi har lige hentet Flores, som nok skal blive guld værd offensivt.
Vi har ikke scoret på så mange dødbolde som vi går i år siden mesterskabssæsonen i 2007/08. Jeg forstår ikke den konstante pessimisme omkring holdet.
Endvidere er det naivt, hvis man tror Gaarde henter en back, midterforsvar, angriber og målmand.
RAUS RAUS SSE!
Jeg er super enig i at en ny midterforsvar ville klædeholdet, men alligevel er jeg lidt uforstående, vi har Blåbjerg, som jeg stadig ser en stor fremtid i. Ja han er passiv til tider, og mangler lidt "fuck dig attitude", men det er ting, som man kan lære ved at spille.Jakobsen skrev: Larsen har været god her i efteråret så enig i han ikke bør udskiftes. Jeg hælder egentlig også til, at den offensiv vi har bør have chancen for at blive spillet sammen selvom en MÅLSCORER ville pynte. Når det er sagt så mangler vi utvivlsomt en eller to nye spillere til forsvaret. Patrick Kristensen og Kasper Pedersen er hhv. i den tunge af Superligaen og langt fra Superliga-niveau.
En ny højreback, har stået på min ønskeliste siden sidste sæson, men jeg syntes alligevel ikke PK spiller så elendigt, som debatsiden gør det til.
PK er ikke nogen Dalsgaard, og bliver der aldrig. men han forsvarer ganske fint, og hans indæg (når han endelig kommer frem til dem) er sådan set også udmærket. Men vi mangler en højreback, som kan tonse kridtlinjen tynd. Men vi skal på ingen måde skille os af med PK, han er superligaens ubestridte bedste allrounder, og falder aldrig fuldstændig igennem.
Enot stor stærk midterforsvar kan putte nogle af de 100 hjørnespark i kassen.FlæskeFrank skrev:Fuldstændig uenig. Vi mangler en målmager, som kan putte nogle af de 100 hjørnespark, som vi får i hver kamp, i kassen. Eller bare score regelmæssigt. Så vil trykket være væk fra forsvaret.Gaarde6 skrev:Fuldstændig enig!Tyskeren skrev:Vi sejler defensivt.. Som i VIRKELIG sejler!
Hvem vil du sætte af for at få plads til en ny angriber?
-
Gamen
Det kommer vel an på, hvor længe vi skal spille ham ude af position før han er klar til at også at håndtere sine defensive pligter. Han kommer i menneskehænder mod store forsvarsspillere, og var alt for usynlig i går. Han skal spille på kanten, hvor han også har bolden mere.Sanchez94 skrev: Vi har lige hentet Flores, som nok skal blive guld værd offensivt.
Værsgo.Gaarde6 skrev:Enot stor stærk midterforsvar kan putte nogle af de 100 hjørnespark i kassen.FlæskeFrank skrev:Fuldstændig uenig. Vi mangler en målmager, som kan putte nogle af de 100 hjørnespark, som vi får i hver kamp, i kassen. Eller bare score regelmæssigt. Så vil trykket være væk fra forsvaret.Gaarde6 skrev:Fuldstændig enig!Tyskeren skrev:Vi sejler defensivt.. Som i VIRKELIG sejler!
Har nævnt Robert Pillár fra slovakiske Senica før. Han er altså spændende. Er stopper, men kan også spille back. Er 25 år og har spillet 123 kampe i Fortuna Liga med 21 mål på samvittigheden, så ja han er rigtig god på låget.
Regnestykket er simpelt: Meilinger + Pillár = mål.
http://www.transfermarkt.de/robert-pill ... ler/149431
In verbis simus faciles
Jeg tror ikke det handler om at gøre Flores klar. Han er klar til at tage en kant - ellers ville han ikke være landsholdsspiller.Gamen skrev:Det kommer vel an på, hvor længe vi skal spille ham ude af position før han er klar til at også at håndtere sine defensive pligter. Han kommer i menneskehænder mod store forsvarsspillere, og var alt for usynlig i går. Han skal spille på kanten, hvor han også har bolden mere.Sanchez94 skrev: Vi har lige hentet Flores, som nok skal blive guld værd offensivt.
I går var bare sådan en kamp hvor man normalt ville tage Flores ud efter en time, ikke sætte ham ind. Derfor har Lars nok tænkt at det var mere sikkert at sætte ham ind i angrebet, men det var en fejl efter min mening. Flores var ikke afstemt i vores presspil og var desværre stærkt medskyldig i at Esbjerg fik bedre fat de sidste 10-15 minutter fordi deres bagspillere fik ro til at slå nogle gode diagonaler og bolde i bagrummet Vi skulle have haft Grønning ind i stedet for og så vente med Flores til de situationer, hvor vi skal bruge hans kvaliteter. Det skulle vi bare ikke i slutfasen af kampen i går, men det betyder ikke at han ikke er klar til at starte inde efter min mening.
Man kan ikke vurdere ret meget på baggrund af hans præstation igår. Hele holdet gik fuldstændig i stå, vi var vel knap over midten efter det 65. minut.Gamen skrev:Det kommer vel an på, hvor længe vi skal spille ham ude af position før han er klar til at også at håndtere sine defensive pligter. Han kommer i menneskehænder mod store forsvarsspillere, og var alt for usynlig i går. Han skal spille på kanten, hvor han også har bolden mere.Sanchez94 skrev: Vi har lige hentet Flores, som nok skal blive guld værd offensivt.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jamen det er jo generelt problemet på hele holdet. Vi har et fint hold med meget potentiale, men mangler lidt til at gøre det endnu bedre. Og for angrebet er en ny mand forkert for Pohl og Grønning har afgjort potentialet. Ligesom Bassogog helst skal spille.Gaarde6 skrev:En stor stærk midterforsvar kan putte nogle af de 100 hjørnespark i kassen.
Men vi slider med målene og vi har nu et par gange været på hælene sidst i kampene, hvor en anden type angriber ville være ønskeligt.
Jeg synes ikke angrebsduoen er dårlig, men nr. 3 er stadig for langt fra start11 og hvor længe skal vi vente på en frisk Pohl ?
Det kan godt være, at det rigtige på den lange bane er at vente på dem, som vi har. Men det virker lidt hakkende pt. Her bliver vi trods alt forstærket med en midterforsvarer til FCK-kampen, om det så er nr. 2 eller 3 i hierarkiet er underordnet, men vi får en ekstra streng at spille på.
- FlæskeFrank
Han skal være et sted på banen, hvor han har noget at arbejde med i langt højere grad, end når han er angriber.Sanchez94 skrev:Man kan ikke vurdere ret meget på baggrund af hans præstation igår. Hele holdet gik fuldstændig i stå, vi var vel knap over midten efter det 65. minut.Gamen skrev:Det kommer vel an på, hvor længe vi skal spille ham ude af position før han er klar til at også at håndtere sine defensive pligter. Han kommer i menneskehænder mod store forsvarsspillere, og var alt for usynlig i går. Han skal spille på kanten, hvor han også har bolden mere.Sanchez94 skrev: Vi har lige hentet Flores, som nok skal blive guld værd offensivt.
Det lidt vi så til ham, bekræfter mig i indtryk fra youtbue-videoerne. Selvom han er klein og teknikere, så lægger han sig ikke ned, selvom der bliver gået til ham. Han har en god balance, og er ikke bange for taklinger. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad det koster defensivt, han skal spille enten som 10'er (det vil så kræve at vores anden angriber holder sig mere fremme end tilfældet er nu) eller som midtbanespiller - ellers er det en fejl vi har købt ham. Jeg hælder til at sætte ham på venstre midt, som første mand på holdkortet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hvis vi skal hente mere ind, skal det ikke være til offensiven, der har vi rigeligt at skyde med. Vi har nok ikke en angriber, der hælder 15 mål ind i denne sæson, men vores mål skal fordeles ud på mange forskellige spillere. Det er slet ikke så skidt endda.
Forsvaret er derimod en helt anden historie. Patrick Kristensen præsterer simpelthen pinligt på den højre back for tiden, og det er bare alt, alt for lidt han byder ind med. Ny højreback, tak.
Vi mangler også en ny midterforsvarer, for der er ingen af de tre, der hidtil har spillet i denne sæson, som bør være selvskrevet til holdkortet. Kasper Pedersen og Jakob Blåbjerg har deres problemer og laver fejl, men Holgersen har langt fra bevist sig som den sikre sidste skanse han skulle være. Han er decideret langsom og meget svag i omgangen med bolden. Og så har vi Ahlmann, der er god, men bliver han nogensinde skadesfri i en længere periode.
Forsvaret er derimod en helt anden historie. Patrick Kristensen præsterer simpelthen pinligt på den højre back for tiden, og det er bare alt, alt for lidt han byder ind med. Ny højreback, tak.
Vi mangler også en ny midterforsvarer, for der er ingen af de tre, der hidtil har spillet i denne sæson, som bør være selvskrevet til holdkortet. Kasper Pedersen og Jakob Blåbjerg har deres problemer og laver fejl, men Holgersen har langt fra bevist sig som den sikre sidste skanse han skulle være. Han er decideret langsom og meget svag i omgangen med bolden. Og så har vi Ahlmann, der er god, men bliver han nogensinde skadesfri i en længere periode.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022