Mon ikke det er Mæhle der er tiltænkt den plads i tilfælde af skader. Men det ville godt nok være lækkert hvis det her betyder vi kan få en ny HB ind. Så ser du pludselig rigtig spændende udaaballday skrev:Man kunne frygte AaB mener den rolle skal udfyldes af de unge U19-spillere som eks. Bardhec. Det ville passe ind i filosofi om, at de unge skal have chancen når den Paddy eks er skadet eller karantæne.9800 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... norsk-klub
Det betyder vel at Gaarde kigger på ny højreback?
Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Dagens bedste nyhed, hvis det går igennem! Om vi så får en ny ind eller ej ændrer ikke på at det er positivt.9800 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... norsk-klub
Det betyder vel at Gaarde kigger på ny højreback?
Men kunne der blive plads i budgettet til en ny lynhurtig HB vil vinduet været fuldendt.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jeg drager en sammenligning med Michael Jakobsen, der skal illustrere en pointe, det er vel tydeligt for enhver. Men det vælger du selvfølgelig at misforstå, så du kan tale udenom og slippe for at tage stilling. Intet nyt under solen. Det er helt som det plejer med dig.Freddie skrev:Hvad har Esbjerg og Michael Jakobsen med Patrick Kristensen og AaB at gøre. Hvorfor skal jeg tvinges til at tage stilling til træneren for Jammerbugts niveau, 3. angrebsreserve i Viborg og en spiller, der er faldet igennem i FCK, Nordsjælland og Esbjerg i en diskussion om Patrick Kristensen.Gnu skrev: Ja, Patrick Kristensen var glimrende i 2014, men det kan vi da ikke bruge til noget som helst i 2016. Om han i dag er i sin bedste fodboldalder er jo fuldstændig ligegyldigt, når niveauet halter. Det er ikke en maskine, vi taler om. Michael Jakobsen var også en fremragende fodboldspiller for os i 2008, men han floppede alligevel eklatant i Nordsjælland og Esbjerg selvom han var i sin bedste fodboldalder.
At Patrick Kristensen har været foretrukket på højreback siden Dalsgaard siger jo lige præcis intet om, hvorvidt Patrick er en god højreback. Det siger blot at alternativet er ENDNU ringere.
Du har allerede anerkendt Patricks spillestil i 2014. Det er præcis den samme han bruge i dag, nemlig pasningsspil. At du ikke kan kende forskel på kvalitet eller ikke kvalitet kan jeg ikke argumentere mig frem til, så det opgiver jeg på forhånd. Jeg har prøvet at argumentere med dig en gang for ofte. Du og jeg ser simpelthen fundamentalt forskelligt på ALT omkring AaB, så slut herfra.
Hvorvidt Patrick Kristensen benytter den ene eller den anden spillestil er for så vidt også ligegyldigt, når det er det spillemæssige niveau, der halter, der hvor vi er i dag, i 2016. Så kan have gjort det nok så flot i 2014, men fortidens meritter kan vi ikke bruge til en hatfis i 2016/17-sæsonen.
At kalde påstanden "Han var god i 2014, så han må også være god nu" for argumentation, er nok også at strække den lidt ligeligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Jeg tror på, at Gaarde henter en erstatning, hvis vi sælger vores bedste højre back. Det forstyrrer jo ikke talentbalancen, hvis man henter en ude fra, og jeg er sikker på, at f.eks. Mæhle nok skal få lidt spilletid i ny og næ alligevel. Det er også sundt med noget konkurrence til PK.
Jeg er så mere i tvivl om, om man skal hente en HB på et højt niveau, eller om man skal hente en med potentiale i på langt sigt.
Jeg er så mere i tvivl om, om man skal hente en HB på et højt niveau, eller om man skal hente en med potentiale i på langt sigt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Tja... hvis vi vil have en lynhurtig højre back i truppen, skal vi jo ikke sælge Gilli.... Men siden han - af en eller anden grund - ikke får chancen, trods elendige indsatser uge efter uge fra Patrick Kristensen, kan vi jo lige så godt sælge ham. Jeg er sgu ikke helt glad. Så langt hellere at Gilli fik 10 starter på højre backen. Jeg bliver overrasket, hvis vi for transfersummen skulle kunne købe en højre back, der er bedre end Gilli.
-
Alpa Chino
- Superliga

Grunden til at Gilli ikke bliver brugt kunne vel skyldes at han ikke kan andet end at løbe. Han har ikke nogen teknik, og kun kan bruge sit venstre ben til at støtte på. Derudover virker han ikke fremragende defensivt.
Kan du huske sidste gang Gilli spillede højreback på hjemmebane, hvor horribelt ringe det var ? han tabte løbe dueller til Bjørn Paulsen, han bidrag med ca. rumpehul til offensiven, og var mere hullet defensivt end Esbjergs nuværende forsvar.KJ skrev:Tja... hvis vi vil have en lynhurtig højre back i truppen, skal vi jo ikke sælge Gilli.... Men siden han - af en eller anden grund - ikke får chancen, trods elendige indsatser uge efter uge fra Patrick Kristensen, kan vi jo lige så godt sælge ham. Jeg er sgu ikke helt glad. Så langt hellere at Gilli fik 10 starter på højre backen. Jeg bliver overrasket, hvis vi for transfersummen skulle kunne købe en højre back, der er bedre end Gilli.
Ja, han er gjort det hæderligt på venstreback som vikar for Ahlmann, så har det altså ikke været bedre, det er jo ikke fordi han har imponeret voldsomt de gange han er kommet ind.
- doukas
- Allstar

Hvis Gilli fik 5 hele kampe i streg, er jeg slet ikke i tvivl om, at han vil udvikle sig til en god højre back for os.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Men en 24-årig spiller er jo ikke nogen udviklingsspiller. Desuden fik han jo 3 starter i juli og var meget langt fra Superliga-niveau.doukas skrev:Hvis Gilli fik 5 hele kampe i streg, er jeg slet ikke i tvivl om, at han vil udvikle sig til en god højre back for os.
Jeg kan uden problemer pege på 10 backs, der kan hentes for under en million og som har bedre niveau og/eller potentiale end Gilli. Det er en transfer der giver så god mening at den overtrumfer vores behov for ikke at skifte mere ud.
Molde gav 500.000 euro for Remmer. Nu skal Gaarde bare sig samme pris og holde masken samtidig.
- doukas
- Allstar

Pkt. 1. Det var på venstre back, som aldrig kan blive Gillis favoritposition.Yankee skrev:Men en 24-årig spiller er jo ikke nogen udviklingsspiller. Desuden fik han jo 3 starter i juli og var meget langt fra Superliga-niveau.doukas skrev:Hvis Gilli fik 5 hele kampe i streg, er jeg slet ikke i tvivl om, at han vil udvikle sig til en god højre back for os.
Jeg kan uden problemer pege på 10 backs, der kan hentes for under en million og som har bedre niveau og/eller potentiale end Gilli. Det er en transfer der giver så god mening at den overtrumfer vores behov for ikke at skifte mere ud.
Pkt. 2. Vi fik 4 point i de 3 kampe og Gilli var ikke implicerede i nogen af de mål der gik ind.
Pkt. 3. Gider du liste dem op?
Vi snakker jo selvfølgelig ikke spillere til start-11, men følgende ser jeg langt større lys i end Gilli:doukas skrev:Udemærket. Gider du liste dem op?Yankee skrev:Men en 24-årig spiller er jo ikke nogen udviklingsspiller. Desuden fik han jo 3 starter i juli og var meget langt fra Superliga-niveau.doukas skrev:Hvis Gilli fik 5 hele kampe i streg, er jeg slet ikke i tvivl om, at han vil udvikle sig til en god højre back for os.
Jonas Henriksen, Mathias Mejer, Mads Aaquist, Marcus Mathisen, Malte Færge, Nicholas Marfelt, Mark Gundelach, Mathias Johannsen, Mikkel Knudsen og så Oliver Fredsted, der godtnok lige er blevet solgt.
Jeg synes sådant set også, at Gilli har gjort det helt ok i de kampe, han har fået på det seneste, så jeg kunne såmænd sagtens se ham fortsætte i AaB - men med Ahlmann tilbage gætter er der altså go fornuft i at finde nye græsgange. Han har ikke længere alderen til at sidde på bænken og være udviklingsspiller, og hvis han VIL spille fast, så skal han jo helt tydeligt finde en ny klub.doukas skrev:
Pkt. 2. Vi fik 4 point i de 3 kampe og Gilli var ikke implicerede i nogen af de mål der gik ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- doukas
- Allstar

Så du ser simpelthen et større lys i samtlige venstrebacker i 1.division (som aldrig har været afprøvet på superliganiveau), selvom jeg argumenterer for højrebacker?Yankee skrev:Vi snakker jo selvfølgelig ikke spillere til start-11, men følgende ser jeg langt større lys i end Gilli:doukas skrev:Udemærket. Gider du liste dem op?Yankee skrev:Men en 24-årig spiller er jo ikke nogen udviklingsspiller. Desuden fik han jo 3 starter i juli og var meget langt fra Superliga-niveau.doukas skrev:Hvis Gilli fik 5 hele kampe i streg, er jeg slet ikke i tvivl om, at han vil udvikle sig til en god højre back for os.
Jonas Henriksen, Mathias Mejer, Mads Aaquist, Marcus Mathisen, Malte Færge, Nicholas Marfelt, Mark Gundelach, Mathias Johannsen, Mikkel Knudsen og så Oliver Fredsted, der godtnok lige er blevet solgt.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Lavede lige en enkelt stikprøve på ovenstående liste. Ham Oliver Fredsted spiller VBYankee skrev:Vi snakker jo selvfølgelig ikke spillere til start-11, men følgende ser jeg langt større lys i end Gilli:doukas skrev:Udemærket. Gider du liste dem op?Yankee skrev:Men en 24-årig spiller er jo ikke nogen udviklingsspiller. Desuden fik han jo 3 starter i juli og var meget langt fra Superliga-niveau.doukas skrev:Hvis Gilli fik 5 hele kampe i streg, er jeg slet ikke i tvivl om, at han vil udvikle sig til en god højre back for os.
- doukas
- Allstar

Enig, kan sagtens forstå, at Gilli gerne vil videre. Jeg fastholder mig overbevisning om, at hvis Gilli blev vist tillid med 5 kampe i streg på højrebacken, så er min vurdering, at han ville vise, at han er en god højre back og et større aktiv end PK.Funky skrev:Jeg synes sådant set også, at Gilli har gjort det helt ok i de kampe, han har fået på det seneste, så jeg kunne såmænd sagtens se ham fortsætte i AaB - men med Ahlmann tilbage gætter er der altså go fornuft i at finde nye græsgange. Han har ikke længere alderen til at sidde på bænken og være udviklingsspiller, og hvis han VIL spille fast, så skal han jo helt tydeligt finde en ny klub.doukas skrev:
Now we'll never know, it seems.... Men held og lykke til ham. Nok en færing som ikke klarede cuttet i AaB.doukas skrev:Enig, kan sagtens forstå, at Gilli gerne vil videre. Jeg fastholder mig overbevisning om, at hvis Gilli blev vist tillid med 5 kampe i streg på højrebacken, så er min vurdering, at han ville vise, at han er en god højre back og et større aktiv end PK.Funky skrev:Jeg synes sådant set også, at Gilli har gjort det helt ok i de kampe, han har fået på det seneste, så jeg kunne såmænd sagtens se ham fortsætte i AaB - men med Ahlmann tilbage gætter er der altså go fornuft i at finde nye græsgange. Han har ikke længere alderen til at sidde på bænken og være udviklingsspiller, og hvis han VIL spille fast, så skal han jo helt tydeligt finde en ny klub.doukas skrev:
Kan vi så ikke slippe for flere Færinge tak... De har jo åbenbart ikke det der skal til for at bide sig fast på holdet. Så hellere prøve Islændinge fremover.
Nu har AaB's fans også lært det islandske HU-råb, så de må være nemmere at integrereFIDEL skrev:Kan vi så ikke slippe for flere Færinge tak... De har jo åbenbart ikke det der skal til for at bide sig fast på holdet. Så hellere prøve Islændinge fremover.
Men når det så er sagt, så er det jo ikke fordi det har været en dårlig ting for færingerne at komme til AaB - de er jo alle blevet skolet godt og er kommet videre til klubber hvor de har fået fine karrierer.
Ja, ligesom Gilli?Spanky skrev:Lavede lige en enkelt stikprøve på ovenstående liste. Ham Oliver Fredsted spiller VBYankee skrev:Vi snakker jo selvfølgelig ikke spillere til start-11, men følgende ser jeg langt større lys i end Gilli:doukas skrev:Udemærket. Gider du liste dem op?Yankee skrev:Men en 24-årig spiller er jo ikke nogen udviklingsspiller. Desuden fik han jo 3 starter i juli og var meget langt fra Superliga-niveau.doukas skrev:Hvis Gilli fik 5 hele kampe i streg, er jeg slet ikke i tvivl om, at han vil udvikle sig til en god højre back for os.
Fredsted, Færge, Mejer, Marfelt, Johannsen og Knudsen er venstrebacks - resten højre. Der er frit valg.