AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af NIN » 23. aug 2016, 10:49

FlæskeFrank skrev:
NIN skrev:Så var høtyvene fundet frem fra laden og der var ild i faklerne.
Du får det til at lyde som en dårlig ting. Høtyve og ild er jo kun fordi, at de fortjener det.

Men de har tre tråde: Optakts EfB - OB - 7 sider, Kamptråd EfB - OB 35 sider og karakter EfB - OB 2 sider. Altså 42 sider.

Det er godt mange sider, vi har vel normalt 10-12 sider i en kamptråd(og det er ikke et større fora OB har) og så måske Træner Raus-tråd på 2-3 sider(har ikke set om de har det).
Det er fordi nordjydere er besindige mennesker, som udtrykker sig kort og præcist. Modsat fynboer som synger. Det kræver mere albuerum. Der ud over skal du huske, at hver gang vi taber, så er der en "ny" bruger der opretter en tråd med hvorfor Gaarde skal fyres. Plus vi har (fortsat) en målmand ansat, som har sæbehandskerne dybt begravet i matchfixning kagedåsen uden klubben løfter en finger. Jeg synes faktisk vi gør det ret godt. Nu skal du ikke undervurdere os, som kjøpenhavner pressen altid gør.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 23. aug 2016, 11:16

astonvilla skrev:Vildt at Thrane har spillet sig i startopstillingen på ob's dyrt købte mandskab.
Godt for ham.
100% enig i at det er vildt at Thrahne starter inde på den centrale midtbane. Jeg syntes ikke han viste Superliga niveau mens han spillede i AaB.

Til gengæld er jeg uenig i at OB har brugt mange penge på deres spillertrup. Jeg vil nærmest mene det forholder sig omvendt.
Hvilke af deres spillere har de købt dyrt?

Jönsson har spillet virkelig svagt i de første 6 kampe. Jeg har set OB'ere der skriver at han har været den ringeste i samtlige 6 kampe. Selv om det måtte være en kende overdrevet så er der ingen tvivl om, at det efterhånden er ved at gå op for dem hvilke slags "profiler" de har hentet i AaB. Han er for langsom, det kan enhver se.

Både Gaarde og mange herinde ønskede at Jönsson havde forlænget med AaB. Det er jo det herlige ved fodbold - vi ser nogle gange spillerne meget forskelligt hvilket åbner op for uendelige diskussioner.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 23. aug 2016, 11:43

Funky skrev:
Patmand skrev:Det tog vel ret beset ikke lang tid for Andreas Bruhn at spille sig ud af truppen. Jeg mener han tilmed startede inde i den første kamp for Viborg.
Til dagens kamp sad der tre tidligere AaB'ere på Viborgs bænk, men altså ikke Andreas Bruhn.
WichMac fik de sidste 13 minutter ved stillingen 0-4.

Helenius er derimod startet inde i Silkeborgs angreb i to kampe i træk. Han bomber snart.
Det er ganske rigtigt ret markant mht. Bruhn. Og sådan som Viborg kører, så ser det da ikke ud til at der bliver nogle åbninger på holdet lige med det første.
Der var folk herinde der mente AaB skulle have forlangt en videresalgsklausul på Bruhn istedet for blot at ophæve hans kontrakt.
Jeg skal nok lade være med at bringe dem i forlegenhed ved at nævne navne.

Det er som om Randers salg af Plaffeministeren har sat en angst i visse fans. En angst for at en spiller som AaB lader gå skulle opnå succes sidenhen. Det er en del af gamet! Nogen forløser deres potentiale i AaB, andre gør ikke.

Gamen

Indlæg af Gamen » 23. aug 2016, 12:29

Patmand skrev: Både Gaarde og mange herinde ønskede at Jönsson havde forlænget med AaB. Det er jo det herlige ved fodbold - vi ser nogle gange spillerne meget forskelligt hvilket åbner op for uendelige diskussioner.
Ja, det er stadigvæk et mysterium af de større, at en stor gruppe debattører herinde var så forhippede på det. Og gudskelov og tak for at vi ikke gjorde det - han har lignet sig selv i hans første 6 kampe for OB. Stakkels OB der har købt katten i sækken.

seamann

Indlæg af seamann » 23. aug 2016, 12:46

Gamen skrev:
Patmand skrev: Både Gaarde og mange herinde ønskede at Jönsson havde forlænget med AaB. Det er jo det herlige ved fodbold - vi ser nogle gange spillerne meget forskelligt hvilket åbner op for uendelige diskussioner.
Ja, det er stadigvæk et mysterium af de større, at en stor gruppe debattører herinde var så forhippede på det. Og gudskelov og tak for at vi ikke gjorde det - han har lignet sig selv i hans første 6 kampe for OB. Stakkels OB der har købt katten i sækken.
Jeg var så en af dem, der mente han skulle forlænges (og dermed åbenbart del af et stort mysterium). 6 kampe er nok for hurtigt at dømme ham ude på i OB, men jeg medgiver gerne, at det har set noget slattent ud. Kommer han lidt op i fart, vil han være rigtig god. At AaB ville forlænge tyder jo også på at de troede på han kunne få lagt på igen + han nok har været en god trupmand.
Så forhåbentlig er det store mysterium nu løst.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 23. aug 2016, 12:54

Nu skal man passe på med at konkludere noget ud fra øjebliksbilleder, men nu blev jeg lige inspireret af diverse indlæg på OB's forum til dette indlæg.

Ude i den store verden (dvs. udenfor Nordjylland) er der en generel opfattelse af, at Kent udviklede sig til et stort geni under sin tid i Nordjylland, hvor han fik udviklet et middelmådig AaB hold på kanten af nedrykning til et sprudlende tophold, som imponerede hele fodbolddanmark med offensivt spil der ikke var set længe i superligaen.

Spørgsmålet er om ovenstående er virkligheden? Er/var Kent et geni? Eller kom han "tilfældigvis" til et klub, som i lang tid har brugt en del ressourcer på at definér og finde frem til, hvor den vil spille - ikke bare med førsteholdet, men også hele vejen ned i gennem ungdomsrækkerne?

Selvfølgelig er der ikke tale om en sort/hvid situation, hvor Kent enten er/var geni eller amatør, men hvordan ser i andre debatører på ovenstående? Var Kent den helt store drivkraft i, at det er lykkes at skabe det AaB vi ser i dag, eller var han bare en form for kransekagefigur, som udadtil var chefen for det hele?

Hvad siger I? :)

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 23. aug 2016, 13:00

Spanky skrev:Nu skal man passe på med at konkludere noget ud fra øjebliksbilleder, men nu blev jeg lige inspireret af diverse indlæg på OB's forum til dette indlæg.

Ude i den store verden (dvs. udenfor Nordjylland) er der en generel opfattelse af, at Kent udviklede sig til et stort geni under sin tid i Nordjylland, hvor han fik udviklet et middelmådig AaB hold på kanten af nedrykning til et sprudlende tophold, som imponerede hele fodbolddanmark med offensivt spil der ikke var set længe i superligaen.

Spørgsmålet er om ovenstående er virkligheden? Er/var Kent et geni? Eller kom han "tilfældigvis" til et klub, som i lang tid har brugt en del ressourcer på at definér og finde frem til, hvor den vil spille - ikke bare med førsteholdet, men også hele vejen ned i gennem ungdomsrækkerne?

Selvfølgelig er der ikke tale om en sort/hvid situation, hvor Kent enten er/var geni eller amatør, men hvordan ser i andre debatører på ovenstående? Var Kent den helt store drivkraft i, at det er lykkes at skabe det AaB vi ser i dag, eller var han bare en form for kransekagefigur, som udadtil var chefen for det hele?

Hvad siger I? :)
Jeg mener at han overtog en spillertrup, som faktisk ikke var SÅ ringe endda...nuvel der skulle ryddes op efter Pehrsons og Lynges fejlskud, og Pehrsons taktiske inkompentance, men der var altså dygtige spillere imellem så vidt jeg husker. Kent fandt unge spillere frem og gav dem chancen og de kvitterede for tilliden. Så det er vel en 50/50. AaB havde gang i en god udvikling og Kent formåede at skabe en taktik, som gav tro på egne evner med bolden. Det var den korte version ;)
OBs spillertrup lider igen igen over langsomme forsvarsspillere og manglende evner centralt på midten. Sådan har det været i årevis...
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. aug 2016, 13:50

Jeg mener, at Kent var den rigtige træner på det rigtige tidspunkt i den rigtige klub.

Der er meget tilfældigheder i sådan noget.

Men det man ikke kan tage fra Kent er, at han får skabt et sammenhold og god til at tage presset fra spillerne, som giver point på den lange bane. Samt give unge chancen.
Hvis Kent var en dårlig træner, så fulgte så mange spillere nok ikke i hans spor.

Så jo Kent er en god træner, men måske ikke Pep Guardiola eller Mourinho god.

Er Ståle en god træner ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 23. aug 2016, 13:55

FlæskeFrank skrev:Jeg mener, at Kent var den rigtige træner på det rigtige tidspunkt i den rigtige klub.

Der er meget tilfældigheder i sådan noget.

Men det man ikke kan tage fra Kent er, at han får skabt et sammenhold og god til at tage presset fra spillerne, som giver point på den lange bane. Samt give unge chancen.
Hvis Kent var en dårlig træner, så fulgte så mange spillere nok ikke i hans spor.

Så jo Kent er en god træner, men måske ikke Pep Guardiola eller Mourinho god.

Er Ståle en god træner ?
Kent var rigtigt god til at skabe fundamentet og gjort holdet solidt. Det virker som om han nærmest vil gøre det hele lidt for hurtigt i Odense. Der vil han spilede offensivt fra starten og implementere sit koncept fra dag et. Egentlig burde han nok have startet med en solid opbygningssæson eller to i OB, hvor han udvikler sig hen imod noget der ligner det han udvklede her. Derudover mangler han jo simpelthen typerne til det. Han har ingen Kusk eller Thomsen og ej heller nogen RIsgård til at bryde kæderne.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 23. aug 2016, 14:12

Nu har jeg jo selv boet en del år i Odense, selvom det efterhånden ligger nogle år tilbage. Men svigerfamilien er stadig passionerede om Øens hold, så jeg følger da med.

I mine øje har Kent i det mindste fået lappet hullet på målmandsposten med Grytebust, selvom han ikke så heldig ud mod AaB.

Generelt har OB i mange år spillet kompakt, kværnefodbold, hvor modstanderne skulle spille frisk til for at få dem i ubalance. Derfor fungerede Emil Larsen eller Falk ikke supergodt i det system, fordi de ikke rigtigt blev sat i scene. Kadrii var bedre, for han kan også godt varetage defensive pligter. Herudover har OB manglet en forsvarsgeneral siden Ulrik Laursen, og jeg tror ikke det bliver KEP, der kan fylde de sko ud. Men i et øjebliksbillede lige nu, så synes jeg faktisk OB har nogle OK spændende unge spillere på vej, og de burde også have en hyperfarlig offensiv i AK og Festersen. Problemet er som nævnt, at de mangler hurtige kanter og fantasi på midten. Læg så dertil et decideret bovlamt forsvar, og så skal det blive svært.

Problemet er, at Kent næppe én-til-én kan overføre konceptet fra AaB til Fyn, så han skal finde en særlig fynsk vej, hvor de traditionelle OB-dyder med løbevillighed og hårdt arbejde kan kombineres med noget kreativitet. Lige nu er det bare statisk og forudsigeligt at se på, men det var det vel sådan set også i Kents sidste tid i AaB, hvor vi var læst godt og grundigt af de andre hold, og ikke forstod at tilpasse os. Der har LS trods alt bygget på, så vi spiller lidt mere direkte.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 23. aug 2016, 14:54

Det går igen i flere indlæg, at efter Kent fik implemteret "sin spillestil" og indsluset en masse unge spillere, så fik han holdet og klubben på ret kurs igen.

Hvis jeg skal forsøge mig som djævlens advokat. Havde AaB så netop ikke dikteret, at man ønskede at spille på præcis den måde? - med meget offensive backs og kanter som skal søge ind centralt og skabe overtal mellem midtbane og angreb. Dette blev besluttet efter lussingen på El Madrigal i CL '08 mod Villereal, der netop spillede på den måde. Lynge og PEA var meget imponeret over Villereal og ønskede efterfølgende AaB skulle spille noget ligende dem. Derfor er/var det AaB's spillestil og ikke Kents spillestil.

Af økonomiske årsager var klubben samtidig nødt til at satse på de unge spillere under Kent tid i klubben, fordi der ikke var ressourcer til at forstærke holdet udefra. Unge spillere som i deres ungdomstid var blevet skræddersyet og trænet til ovenstående system/spillestil.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 23. aug 2016, 15:47

Som andre har påpeget så stammer spillestilen fra Manuel Pellegrinis --- Villareal anno 2008. Fra PEAs scouting og det at han fik resten af AaBs ungdomstrænere med på ideen så de kunne give beskeden videre at sådan ville ungdomsholdene spille og sådanne spillere ville man udvikle. Det hele stammer fra en artikel i nordjyske som egentlig burde være en sticky herinde.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 23. aug 2016, 15:57

Spanky skrev:Det går igen i flere indlæg, at efter Kent fik implemteret "sin spillestil" og indsluset en masse unge spillere, så fik han holdet og klubben på ret kurs igen.

Hvis jeg skal forsøge mig som djævlens advokat. Havde AaB så netop ikke dikteret, at man ønskede at spille på præcis den måde? - med meget offensive backs og kanter som skal søge ind centralt og skabe overtal mellem midtbane og angreb. Dette blev besluttet efter lussingen på El Madrigal i CL '08 mod Villereal, der netop spillede på den måde. Lynge og PEA var meget imponeret over Villereal og ønskede efterfølgende AaB skulle spille noget ligende dem. Derfor er/var det AaB's spillestil og ikke Kents spillestil.

Af økonomiske årsager var klubben samtidig nødt til at satse på de unge spillere under Kent tid i klubben, fordi der ikke var ressourcer til at forstærke holdet udefra. Unge spillere som i deres ungdomstid var blevet skræddersyet og trænet til ovenstående system/spillestil.
Det er rigtig nok, og godt set af AaB iøvrigt. Kent må vel stadig krediteres for at føre teorien om til praksis på vores seniormandskab, selvom folkene bag ham ikke skal glemmes. Der er mange ting, som skal gå op i en højere enhed.
Det skal lige siges at jeg bestemt ikke er den store fan af Kent, men jeg synes han skal have sin kredit for den kæmpe præstation han leverede heroppe.
Jeg savner Winsnes

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 23. aug 2016, 16:19

Martino skrev:
Spanky skrev:Det går igen i flere indlæg, at efter Kent fik implemteret "sin spillestil" og indsluset en masse unge spillere, så fik han holdet og klubben på ret kurs igen.

Det er rigtig nok, og godt set af AaB iøvrigt. Kent må vel stadig krediteres for at føre teorien om til praksis på vores seniormandskab, selvom folkene bag ham ikke skal glemmes. Der er mange ting, som skal gå op i en højere enhed.
Det skal lige siges at jeg bestemt ikke er den store fan af Kent, men jeg synes han skal have sin kredit for den kæmpe præstation han leverede heroppe.
Jeg mener mere det var holdet bag Kent der skal have æren for det mesterskab herunder PEA, Kuhn og selvfølgelig Lynge. Med det team og det materiale der var til rådighed kunne enhver idiot vinde den double
AaB - the Nordic gateway to Europe

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 23. aug 2016, 16:33

Er der nogen som ved om vi i den forbindelse har gode forbindelser til Villareal? Nu Edison Flores har været der forbi og nu ender hos os, giver jo en den nærliggende tanke. Jeg regner ikke med vi har scouts i Peru. Jeg ved godt at vi har et fint agent netværk, men tanken strejfede mig bare lige. Kunne jo være at PEA med flere har været forbi Villareal på inspirationstur i sin tid.
Jeg savner Winsnes

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 23. aug 2016, 19:36

Korrekt den spillestil var fastlagt før Kent kom til klubben, og spillerne vidste hvordan de skulle spille når de blev rykket op i super liga truppen. Det var ikke Kents fortjeneste, og han vidste inden han blev ansat at det var vores spillestil. Og den skulle han følge.

Kent var ikke uheldig med at der kom et fantastisk hold op til mesterskabssæsonen, der netop var trænet til at spille på den måde som var fast lagt inden. Jeg vil ikke tage noget fra Kent, men han toppede på PEA`s og Lynges forarbejde. :aabfan:

Kent er udfordret i OB. Han har bare ikke det spille materiale til den måde at spille bold på. Er rimelig sikker på det også er derfor at de tidligere AaB spillere ikke formår at slå igennem i OB. Det ikke nemt når de ikke har de rette med spillere omkring sig.

Han søgte en udfordring da han forlod os. Og den har han sgu fået, spændende at se hvad han kan udrette der.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 23. aug 2016, 23:20

Uldahl skrev:

Korrekt den spillestil var fastlagt før Kent kom til klubben, og spillerne vidste hvordan de skulle spille når de blev rykket op i super liga truppen. Det var ikke Kents fortjeneste, og han vidste inden han blev ansat at det var vores spillestil. Og den skulle han følge.

Kent var ikke uheldig med at der kom et fantastisk hold op til mesterskabssæsonen, der netop var trænet til at spille på den måde som var fast lagt inden. Jeg vil ikke tage noget fra Kent, men han toppede på PEA`s og Lynges forarbejde. :aabfan:

Kent er udfordret i OB. Han har bare ikke det spille materiale til den måde at spille bold på. Er rimelig sikker på det også er derfor at de tidligere AaB spillere ikke formår at slå igennem i OB. Det ikke nemt når de ikke har de rette med spillere omkring sig.

Han søgte en udfordring da han forlod os. Og den har han sgu fået, spændende at se hvad han kan udrette der.
Enig i mange af punkterne. Jeg kan faktisk huske til sæsonafslutningen i Stadionhallen året før vi vandt The Double, hvor vi også tog afsked med Lynge. Der nævnte Kent selv, at han var træner for Danmarks mest talentfulde fodboldhold, det vil jeg ikke påstå man kan sige om OB. Derudover skal en god træner jo netop have evnen til at genopfinde sig selv ud fra det materiale han har. Det er interessant om Kent kan det i Odense eller om man kan udvikle de spillere man mangler. Når det endelig er sagt så virker det også som Kent gerne vil forcere i OB. I AaB startede man jo netop med at få organisationen på plads i år 0 efter mareridtssæsonen. I OB starter han med at spille noget fodbold holdet eller spillerne slet ikke er modne til.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. aug 2016, 12:07

Good riddance. Ikke noget imod Ronnie personligt, men han passer ikke ind, og vi har andre spillere paa vej der ikke skal staa i skyggen af en loentung (naesten) 27-aarig spiller uden stort salgspotentiale.

Alt det bedste til ham.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 24. aug 2016, 12:23

Buzz Killington skrev:
Good riddance. Ikke noget imod Ronnie personligt, men han passer ikke ind, og vi har andre spillere paa vej der ikke skal staa i skyggen af en loentung (naesten) 27-aarig spiller uden stort salgspotentiale.

Alt det bedste til ham.
Jeg må indrømme, at jeg også er glad for, at Ronnie fortsætter udenlands - især for hans egen skyld efter 2 små-dårlige oplevelser i Brøndby og Esbjerg. Det siger måske også lidt om hans nuværende situation, at det er en belgisk midterklub, der henter ham.

Som en bruger på bold bemærker, så er det jo fantastisk, at han samtidig kan have en dansk sportsdirektør i Ole Wedel :P

Besvar