Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af martinaalborg » 2. sep 2016, 18:22

Jeg er godt tilfreds med "vinduet"....
Og vores nuværende trup....
Er sikker på at vi kommer med i slutspillet og ender i top 4....
Vi har SÅ mange spændende spillere, der kan lave "det uventede"....

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 5. sep 2016, 12:31

troelsh skrev:Det er lykkedes mig igennem en hemmelig kilde, at skaffe adgang til denne video af computeren i Ikast

Nostalgisk. Satme også et godt program så kan godt forstå at det stadig er populært i Ikast.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 5. sep 2016, 13:16

martinaalborg skrev:Jeg er godt tilfreds med "vinduet"....
Man kan simpelthen i et "indlæg" herinde aldrig lave for mange "prikker", og det går sgu heller aldrig af mode at sætte noget i... gåseøjne...! Det understøtter som regel "pointen"...
Fodbold skal ses med hjertet!

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 5. sep 2016, 15:20

AaB 85 95 99 08 skrev:
Man kan simpelthen i et "indlæg" herinde aldrig lave for mange "prikker", og det går sgu heller aldrig af mode at sætte noget i... gåseøjne...! Det understøtter som regel "pointen"...
Hård mandag?

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 6. sep 2016, 06:28

AaB 85 95 99 08 skrev:
"........…...................."
AaB i hjertet

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 9. sep 2016, 21:40

Vi kan desværre ikke få ham, men Jeppe Andersen er godt nok god... Som i, rigtig god!

Det er vist kun at krydse fingre for han ryger til udlandet, for ham ville jeg nødig se i en af de øvrige topklubber i Suppen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 9. sep 2016, 21:45

Jep, ærgerligt vi ikke endte med ham, nu hvor vi angiveligt var efter ham på et tidspunkt.

Men også sjovt hvordan stemningen er vent omkring ham. Dengang jeg foreslog ham blev jeg nærmest svinet til, fordi han angiveligt slet ikke var god nok. Det har han efterhånden modbevist.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. sep 2016, 21:55

Frygah skrev:Vi kan desværre ikke få ham, men Jeppe Andersen er godt nok god... Som i, rigtig god!

Det er vist kun at krydse fingre for han ryger til udlandet, for ham ville jeg nødig se i en af de øvrige topklubber i Suppen.
Når Jeppe Andersen og Højbjerg er blevet pillet fra Esbjerg for intet og et par mio kr, så har du et middelmådigt 1.div hold tilbage.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. sep 2016, 22:03

AalBoyeBK skrev:Jep, ærgerligt vi ikke endte med ham, nu hvor vi angiveligt var efter ham på et tidspunkt.

Men også sjovt hvordan stemningen er vent omkring ham. Dengang jeg foreslog ham blev jeg nærmest svinet til, fordi han angiveligt slet ikke var god nok. Det har han efterhånden modbevist.
Drop det martyrkompleks. Du blev ikke svinet til og vi var andre der også anbefalede ham, inklusiv undertegnede.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af PFA » 11. sep 2016, 18:15

Er der nogle som kender til nogle transferfrie højrebacks, der må være noget derude vi kan sende videre til Gaarde nu hvor han ikke selv har fundet en.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. sep 2016, 08:22

PFA skrev:Er der nogle som kender til nogle transferfrie højrebacks, der må være noget derude vi kan sende videre til Gaarde nu hvor han ikke selv har fundet en.
Og mindst lige så vigtigt en boksangriber. Vi har masser af fine kanter eller hængenden angribere i Basso, Ene, Flores etc. Vi mangler ham der skaber noget tyngde i boksen og den rolle bør vi få besat i næste vindue. Vi har for mange spillere der passer bedst til den 2. violin rolle som Ene havde bag Spalvis. Igår, hvor vi var spilstyrende var det tydeligt, at vi virkelig manglede presence inde i boksen. Med de spillere vi har nu vil vi være gode på omstillinger, men knap så gode til at åbne en modstander. Det er sådan lidt ala. Pehrsson holdet der kunne spille og spille uden for modstandernes felt uden at kome derind. Det er grundlæggende de samme tendenser vi ser nu selvom de er knap så grelle.
RAUS RAUS SSE!

Gamen

Indlæg af Gamen » 12. sep 2016, 08:41

PFA skrev:Er der nogle som kender til nogle transferfrie højrebacks, der må være noget derude vi kan sende videre til Gaarde nu hvor han ikke selv har fundet en.
Vi skulle have haft sådan en type som Espen Ruud. Har lavet 5 kasser for Odd denne sæson, og er rangeret som den 9. bedste spiller denne sæson - og den næstbedst rangerede forsvarsspiller. Han er klasse.
Og i hvert fald længder bedre end Patrick, som heller ikke i går bidrog med noget nævneværdigt udover at klovne rundt ved Brøndbys mål. Øv, hvor er det trist at der aldrig rigtig kommer noget fra højre back længere. Der savner man godt nok lyntoget Dalsgaard, der fløj derud af så snart muligheden var der.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. sep 2016, 08:53

Gamen skrev:
Vi skulle have haft sådan en type som Espen Ruud. Har lavet 5 kasser for Odd denne sæson, og er rangeret som den 9. bedste spiller denne sæson - og den næstbedst rangerede forsvarsspiller. Han er klasse.
Og i hvert fald længder bedre end Patrick, som heller ikke i går bidrog med noget nævneværdigt udover at klovne rundt ved Brøndbys mål. Øv, hvor er det trist at der aldrig rigtig kommer noget fra højre back længere. Der savner man godt nok lyntoget Dalsgaard, der fløj derud af så snart muligheden var der.
Din hetz begynder at blive pinlig. Esben Ruud. Seriously? Tager du pis på os??!
Patrick kunne ikke gøre meget ved målet i går - Holger forærer bolden væk, og PK er fra start bag ved polakken, som selvfølgelig kan holde ham væk. Men ja: selvfølgelig savner vi Dalsgaard, der jo var en unik højreback i ligaen på sit bedste.

Gamen

Indlæg af Gamen » 12. sep 2016, 09:04

BoT skrev: Din hetz begynder at blive pinlig. Esben Ruud. Seriously? Tager du pis på os??!
Patrick kunne ikke gøre meget ved målet i går - Holger forærer bolden væk, og PK er fra start bag ved polakken, som selvfølgelig kan holde ham væk. Men ja: selvfølgelig savner vi Dalsgaard, der jo var en unik højreback i ligaen på sit bedste.
Espen Ruud er da (hvis vi ser bort fra Dalle, samt svenskerne fra FCK og Brøndby) en af de bedste backs der har spillet i den danske liga i de seneste 5-6 år. Nu er han dominerende i den norske liga, hvor han har været en markant grund til at Odd blander sig i toppen i år. I går scorede han hattrick med et fantastisk frispark og to velplacerede skud. Han har desuden 35 landskampe for Norge. Han er da længder bedre!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. sep 2016, 09:09

Der er ingen tvivl om at forsvaret er vores store akilleshæl. Fra Patrick på højreback til styrmand Holger, er der meget der kan forbedres. Vi kan kun takke uskarpe modstandere og en velspillende Nicolai Larsen for, at der ikke er gået langt flere mål ind.

Især er det for mig skuffende, at Holgersson har de mangler som han har. Stærk fysik og uden tvivl en spiller der går forrest, men han er tung, stor i bevægelserne og dårlig med bolden. I en kamp som igår havde han store problemer. Han har i hvert fald langt fra overbevist mig om, at han kan afløse KEP 1:1.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Indlæg af Gamen » 12. sep 2016, 09:26

Hanga skrev: Især er det for mig skuffende, at Holgersson har de mangler som han har. Stærk fysik og uden tvivl en spiller der går forrest, men han er tung, stor i bevægelserne og dårlig med bolden. I en kamp som igår havde han store problemer. Han har i hvert fald langt fra overbevist mig om, at han kan afløse KEP 1:1.
Tja, jeg skrev om det her med hans manglende fart og dårlige pasningsevner inden vi hentede ham, og jeg synes desværre det har vist sig at holde stik. Han kan jo sagtens dominere sine modspillere, når det er bolde der kommer op på ham, eller holdet står længere tilbage. Men så snart han skal ud at løbe eller skygge en spiller i løb, så sejler han rundt.
Jeg synes generelt han virker som en spiller der har umanerligt store bevægelser.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 12. sep 2016, 09:49

Alle har vel snart fattet, at vi mangler enten en hurtig stopper ala Lasse N eller en hurtig og fysisk stærk back, der kan agere fejebakke, når vores stoppere fejler i opspillet.

I går var det tydeligt at vores forsvar blev udsat for en stress-test, som det ikke slap udpræget godt fra. Men det havde vi heller ikke gjort med Thelander eller KEP på holdet. En af grundene til at ofte udskældte Kasper P slap hæderligt fra kampen i går var, at han har rolige fødder i modsætning til Holgersson, der ligner en udpræget duelspiller ala Thelander. Men Kasper P og Holgersson er et pænt gumpetungt forsvar, der når de gør som AaB's spillekoncept forlanger, nemlig prøver at spille bolden op nedefra ind i mellem kommer til at se dumme ud, når de mister bolden på vej fremad.

Faktum er, at der med al sandsynlighed ikke sker mere før til jul, så Søndergaard må få det bedste ud situationen. Personligt sætter jeg mit lid til vores pænt besatte midtbane og håber så på, at enten Bassogog eller Pohl rammer en stime. Skulle Bassogog i øvrigt ende med at ramme en stime på 10 kasser, er det bare med at få skudt ham af, for jeg synes i går, at hans tekniske mangler blev udstillet. Så forhåbentlig 12 kasser i denne halvsæson, og så afsted til Kina med ham :cool:

I øvrigt kan vi meget vel ligge i absolut top igen om 3 kampe. Hvis vi mener noget med et kommende slutspil, så skal der godt med point på kontoen i de næste kampe mod Lyngby, Viborg og Silkeborg.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. sep 2016, 10:01

Gamen skrev:
BoT skrev: Din hetz begynder at blive pinlig. Esben Ruud. Seriously? Tager du pis på os??!
Espen Ruud er da (hvis vi ser bort fra Dalle, samt svenskerne fra FCK og Brøndby) en af de bedste backs der har spillet i den danske liga i de seneste 5-6 år. Nu er han dominerende i den norske liga, hvor han har været en markant grund til at Odd blander sig i toppen i år. I går scorede han hattrick med et fantastisk frispark og to velplacerede skud. Han har desuden 35 landskampe for Norge. Han er da længder bedre!
Esben Ruud var en hæderlig højreback i Superligaen, og at dominere i Norge eller Sverige er absolut ikke ensbetydende med, at man vil kunne være det samme i Superligaen. Andreas Blomqvist er fx blevet en vigtig spiller for det bedste hold i Allsvenskan og havde absolut ikke niveau til Superligaen. Mike Jensen er en af de bedste spillere i Tippeligaen, men var jo max en hæderlig Superligaspiller.

Jeg kunne bestemt godt tænke mig en højre back med landsholdsklasse - men jeg kunne bestemt også tænke mig spillere med landsholdsklasse på mange andre positioner på vores hold. PK har lige som mange andre på vores hold spillet en fin efterårssæson - uden at være i nærheden af landsholdsniveau. Men mindre kan altså også gøre det.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 12. sep 2016, 12:51

Gamen skrev:
Stop nu dig selv. Dalsgaard var da også blevet tørret ved Brøndbys mål i går. Det var da absolut ikke PK's skyld.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. sep 2016, 13:35

BoT skrev:Esben Ruud var en hæderlig højreback i Superligaen
Helt enig, han havde også klare mangler. Så hvis man kigger hans retning, er det vist mere fordi, man vil have noget nyt.

I øvrigt kan vi vel blive enige om, den suveræn ringeste back som var på banen i går var Svenn Crone ? Dette svarede vel til, at Gilli spillede back for os.
- FlæskeFrank

Låst