Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af larsdahl » 12. sep 2016, 14:52

Brodernumsi skrev:
Gamen skrev:
Vi skulle have haft sådan en type som Espen Ruud. Har lavet 5 kasser for Odd denne sæson, og er rangeret som den 9. bedste spiller denne sæson - og den næstbedst rangerede forsvarsspiller. Han er klasse.
Og i hvert fald længder bedre end Patrick, som heller ikke i går bidrog med noget nævneværdigt udover at klovne rundt ved Brøndbys mål. Øv, hvor er det trist at der aldrig rigtig kommer noget fra højre back længere. Der savner man godt nok lyntoget Dalsgaard, der fløj derud af så snart muligheden var der.
Stop nu dig selv. Dalsgaard var da også blevet tørret ved Brøndbys mål i går. Det var da absolut ikke PK's skyld.
Enig, det er vel for pokker ikke Patricks skyld at ingen af vore to midterforsvarere befinder i feltet for at dække op (KP er for langt fremme og Holgersson ligger på alle fire)...

Skræmmende, at Pukki er den eneste med muligheden for at tackle polakken!

Gamen

Indlæg af Gamen » 12. sep 2016, 15:12

larsdahl skrev:
Enig, det er vel for pokker ikke Patricks skyld at ingen af vore to midterforsvarere befinder i feltet for at dække op (KP er for langt fremme og Holgersson ligger på alle fire)...

Skræmmende, at Pukki er den eneste med muligheden for at tackle polakken!
PK ophæver offsiden og ligger på daværende tidspunkt godt 1 meter tættere på mål end Wilczek - han skal da presse ham mere end tilfældet er i den situation, i stedet for bare at løbe ved siden af ham.

Når det så er sagt, så er det selvfølgelig vores gumpetunge svensker der må tage æren for at forære Brøndby det mål.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 12. sep 2016, 19:18

Synes nu også at Würtz viser voldsomt dårlig timing i situationen, hvor et ganske almindeligt indkast kan blive sendt over knolden på ham, uden at når den selvom han går efter. Det ser sgu også slapt ud, dog overtrumfet af Holgers aktion bagefter.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. sep 2016, 14:56

Nu hvor sommervinduet er lukket må det være tid til at se frem mod næste transfervindue. Det vi hentede i sommers var spiller for spiller utroligt godt, men der er som jeg ser det stadig tre graverende mangler på vores hold.

- En boksangribertype
Vi har Flores, Basso og Ene som er vores tre stærke kort offensivt. Problemet er, at de alle tre er enten kantspillere eller offensive midtbanespillere/hængende angribere. Her tænker jeg ikke så meget position på banen som på spillestil og kompetencer. Vi mangler goalgetteren fremme som har en tilstedeværelse inde i feltet. Vi har rigtigt mange der gerne vil løbe ind i feltet, men gerne vil starte udenfor. Vi mangler ham der allerede er inde i feltet. Grønning ser spændende ud, men med hans nuværende niveau tror jeg ærligtalt end ikke han er moden til at starte før om to års tid. Jeg er med på, at Ene har leget boksangriber de sidste par år, men jeg ser den primære grund til han lykkedes så godt sidste år var, at Spalvis skabte plads til ham.
- En højre back med højere defesnivt bundniveau og reelle offensive kvaliteter
På et hold, hvor kanterne hedder Meillinger, Flores, Risgård og Børsting skal vi simpelthen have noget bredde i spillet. Det er for en dimensionelt kun at have Ahlmann og tilmed også for risikabelt taget hans skrøbelighed i betragtning.
- Kvalitet til midterforsvaret
Jeg havde håber, at Holgersson var vores nye skandinaviske forsvarsprofil der kom til klubben og var med til at løfte niveauet. Jeg synes egentlig også han har gjort det fint i mange af kampene, men han mangler en makker der komplimenterer ham. Et par dårlige præstatioer ændrer ikke på, at Holgersson er vores bedste stopper og vi bør derfor finde en makker der komplimenterer Holgersson med bl.a hurtighed. Kasper P spiller en god kamp i ny og næ, men der er for langt imellem snapsene og alt for mange graverende fejl. Med Ahlmanns ustabile fysik skal der nok blive en del spilletid på backen og det vil være uhensigtsmæssigt at flytte din ene stopper ud på backen med vilkårlige intervaller.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. sep 2016, 08:21

Jakobsen skrev:Nu hvor sommervinduet er lukket må det være tid til at se frem mod næste transfervindue. Det vi hentede i sommers var spiller for spiller utroligt godt, men der er som jeg ser det stadig tre graverende mangler på vores hold.

- En boksangribertype
Vi har Flores, Basso og Ene som er vores tre stærke kort offensivt. Problemet er, at de alle tre er enten kantspillere eller offensive midtbanespillere/hængende angribere. Her tænker jeg ikke så meget position på banen som på spillestil og kompetencer. Vi mangler goalgetteren fremme som har en tilstedeværelse inde i feltet. Vi har rigtigt mange der gerne vil løbe ind i feltet, men gerne vil starte udenfor. Vi mangler ham der allerede er inde i feltet. Grønning ser spændende ud, men med hans nuværende niveau tror jeg ærligtalt end ikke han er moden til at starte før om to års tid. Jeg er med på, at Ene har leget boksangriber de sidste par år, men jeg ser den primære grund til han lykkedes så godt sidste år var, at Spalvis skabte plads til ham.
Det er godt nok hurtigt du dømmer Grønning ude.

Jeg synes han har gjort det fuldstændig fantastisk og jeg har været helt vildt imponeret af Ramkilde for U19 også. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor vi ikke skulle satse på de angribere, vi har, herunder også Bassogog og Pohl. Hvis vi ikke kan forlænge med Enevoldsen skal vi selvfølgelig have en erfaren angriber ind, men den tid den sorg.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 14. sep 2016, 08:44

Jeg anser det for lige så realistisk, at vi forlænger med Enevoldsen, som at vi henter Andreas Cornelius.

Ene vil ud på nyt udlandseventyr, og hellere i dag end i morgen. Og fair nok.

100% enig med Jakobsen - dog synes jeg uden problemer Søndergaard kunne prøve at give Mæhle chancen på højre back. Det kan ærligt talt ikke blive ringere.....

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 14. sep 2016, 08:50

Jeg tror, at der kommer til at ske lige præcis ikke en skid her til vinter.

Sommerens vindue var super aktivt, så forventer ikke mere ind eller ud, men mindre der kommer et for godt bud på en af vores spillere (Enevoldsen eller Basso?). Jeg har i et år godt kunne tænke mig en ny højre back, men der kommer nok ikke en ny før PK udløber (sommeren 2018).

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. sep 2016, 09:20

Yankee skrev:
Det er godt nok hurtigt du dømmer Grønning ude.

Jeg synes han har gjort det fuldstændig fantastisk og jeg har været helt vildt imponeret af Ramkilde for U19 også. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor vi ikke skulle satse på de angribere, vi har, herunder også Bassogog og Pohl. Hvis vi ikke kan forlænge med Enevoldsen skal vi selvfølgelig have en erfaren angriber ind, men den tid den sorg.
Helt enig - smutter Ene skal han erstattes, for han er pt. vores eneste "sikre kort", men derudover har vi mange spændende spillere, som vi skal forsøge at udvikle. Basso, Pohl, Grønning, Ramkilde, og senere Mads Stefansen og Wessam Ali, kan alle blive rigtigt gode superligaangribere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 14. sep 2016, 09:26

Jakobsen skrev:Nu hvor sommervinduet er lukket må det være tid til at se frem mod næste transfervindue. Det vi hentede i sommers var spiller for spiller utroligt godt, men der er som jeg ser det stadig tre graverende mangler på vores hold.

- En boksangribertype
På et hold, hvor kanterne hedder Meillinger, Flores, Risgård og Børsting skal vi simpelthen have noget bredde i spillet. Det er for en dimensionelt kun at have Ahlmann og tilmed også for risikabelt taget hans skrøbelighed i betragtning.
Jeg havde håber, at Holgersson var vores nye skandinaviske forsvarsprofil der kom til klubben og var med til at løfte niveauet. Jeg synes egentlig også han har gjort det fint i mange af kampene, men han mangler en makker der komplimenterer ham. Et par dårlige præstatioer ændrer ikke på, at Holgersson er vores bedste stopper og vi bør derfor finde en makker der komplimenterer Holgersson med bl.a hurtighed. Kasper P spiller en god kamp i ny og næ, men der er for langt imellem snapsene og alt for mange graverende fejl. Med Ahlmanns ustabile fysik skal der nok blive en del spilletid på backen og det vil være uhensigtsmæssigt at flytte din ene stopper ud på backen med vilkårlige intervaller.
Du kommer til at blive utroligt skuffet til januar.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. sep 2016, 10:28

BoT skrev:

- En boksangribertype
Du kommer til at blive utroligt skuffet til januar.
Jeg har ikke sagt, at jeg nødvendigvis forventer alle tre ting sker, men jeg håber da at man som minimum agerer på en af dem. Hvad enten man vil det eller ej er ovenstående tre store mangler på vores hold.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 14. sep 2016, 11:01

Jakobsen skrev: Jeg har ikke sagt, at jeg nødvendigvis forventer alle tre ting sker, men jeg håber da at man som minimum agerer på en af dem. Hvad enten man vil det eller ej er ovenstående tre store mangler på vores hold.
Selvfølgelig vil vores hold kunne styrkes flere steder på banen. Og selvfølgelig er dette en tråd om ønsker. Men mit aller-bedste bud er, at vi udelukkende tager nye folk ind, hvis der ryger nogen ud. Man har en rigtig stor tiltro til de nyoprykkede unge folk, og derfor kommer de til at få masser af spilletid - på bekostning af nyindkøb.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 14. sep 2016, 11:33

Gaarde har løst et af de helt store problemer fra sidste sæson, nemlig midtbanen. Med tilgangen af Sloth er vi forhåbentlig ovre, at karantænedage til Würtz eller overbelastningsskader til Risgård er lig med pointtab. På midten er der også tilgang af et par af de unge, så er der spørgsmålstegnene Abildgaard og Kakeeto, og mon ikke også Børsting kan risikere at havne inde i motorrummet på sigt.

I angrebet - der er den dyreste post at forstærke sig på - er jeg helt enig med BoT. Hvis Ene ryger, kan det godt ske vi henter lidt rutine, men ellers har vi altså utroligt lovende spillere i Pohl, Grønning og på lidt længere sigt Ramkilde. Personligt har jeg en fornemmelse af, at Pohl meget vel kan brage igennem inden for kort tid.

Nææ, der hvor det halter er højre back og evt. en hurtigere stopper ind ved siden af Holgersson. En stopper tror jeg ikke vi får, for det ser ud til at der er stor tiltro til Blåbjerg og Kasper P, og på sigt skal Rokkedal vel også regnes med. Det snævre det ind til en god hurtig offensiv højre back, der kommer over stepperne offensivt, og som kan løbe upsere op defensivt, når stopperne klokker i opspillet.
In verbis simus faciles

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. sep 2016, 13:11

Rams skrev:Gaarde har løst et af de helt store problemer fra sidste sæson, nemlig midtbanen. Med tilgangen af Sloth er vi forhåbentlig ovre, at karantænedage til Würtz eller overbelastningsskader til Risgård er lig med pointtab. På midten er der også tilgang af et par af de unge, så er der spørgsmålstegnene Abildgaard og Kakeeto, og mon ikke også Børsting kan risikere at havne inde i motorrummet på sigt.

I angrebet - der er den dyreste post at forstærke sig på - er jeg helt enig med BoT. Hvis Ene ryger, kan det godt ske vi henter lidt rutine, men ellers har vi altså utroligt lovende spillere i Pohl, Grønning og på lidt længere sigt Ramkilde. Personligt har jeg en fornemmelse af, at Pohl meget vel kan brage igennem inden for kort tid.

Nææ, der hvor det halter er højre back og evt. en hurtigere stopper ind ved siden af Holgersson. En stopper tror jeg ikke vi får, for det ser ud til at der er stor tiltro til Blåbjerg og Kasper P, og på sigt skal Rokkedal vel også regnes med. Det snævre det ind til en god hurtig offensiv højre back, der kommer over stepperne offensivt, og som kan løbe upsere op defensivt, når stopperne klokker i opspillet.
Der er ingen grund til nødvendigvis at hente en dyr spiller til angrebet, med de talenter vi har på spring. Men når det så er sagt, så er det heller ikke et evighedsprojekt med nogen af de unge spillere vi har hevet op. Og bare fordi man forfremmes til at spille med førsteholdet, er det ikke ensbetydende med spilletid.
Pohl tror jeg de fleste er enige om, at der skal satses på. Fordi han som type er en spiller vi har haft svært ved at fostre, og fordi han har vist gode takter over noget tid. Grønning har spændende indhop, men ligner pt. også lidt en mini-Poul Hübertz, der er god til at buse på og skarp med låget, men har betydelige tekniske mangler.
Jeg glæder mig til at se hvem af de unge der tager taktstokken.

Højre back er et must at få løst - tror efterhånden enhver kan se hvor nemme vi er ved at lukke ned, når vi har backs der halter offensivt og ikke giver bredde i opspillet når vores kanter trækker ind.

Hvad angår midterforsvaret, så er jeg ikke overbevist af Holgersson endnu. Og han har altså kun en to-årig kontrakt (med option på endnu et år), så jeg formoder også Gaarde ser ham ret godt an efter denne sæson. Kasper Pedersen er sådan meget op og ned - han løste sine dueller væsentligt bedre end Holgersson mod Brøndby. Vi mangler dog virkelig noget hurtighed nede bagved. Holgersson er simpelthen så tung, og KP vinder ikke mange løbedueller. Det var lidt for tydeligt når Brøndby fik held med at spille bolden i dybden.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 14. sep 2016, 13:18

Med andre ord. Du er rørende enig med undertegnede :)
In verbis simus faciles

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. sep 2016, 13:29

Rams skrev:Med andre ord. Du er rørende enig med undertegnede :)
Nyd det, det er sjældent forekommende... ;-)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 14. sep 2016, 13:48

Gamen skrev: Hvad angår midterforsvaret, så er jeg ikke overbevist af Holgersson endnu. Og han har altså kun en to-årig kontrakt (med option på endnu et år), så jeg formoder også Gaarde ser ham ret godt an efter denne sæson. Kasper Pedersen er sådan meget op og ned - han løste sine dueller væsentligt bedre end Holgersson mod Brøndby. Vi mangler dog virkelig noget hurtighed nede bagved. Holgersson er simpelthen så tung, og KP vinder ikke mange løbedueller. Det var lidt for tydeligt når Brøndby fik held med at spille bolden i dybden.
Det er faktisk ikke hurtighed, jeg synes, vi mangler i midterforsvaret. Bevares, Okore havde da bestemt pyntet i vores (og alle andre Superligaklubbers) forsvar, men manglende hurtighed i midterforsvaret er relativt nemt at kompensere for - hvilket fx Brøndby gør på strålende vis pt. Grunden til, at vi blev lidt udstillet i søndags var for det første, at vi til sidst satsede virkelig meget og dernæst, at vi smed hovedet rent positionsmæssigt (Holger) i flere situationer. Men fysisk kunne vi godt bruge noget mere power centralt.
Jeg er derfor også lidt uenig med Rams i, at vi har fixet vores problem på den centrale midt. Vi har endnu ikke måttet undvære Würtz i en superligakamp i denne sæson, og selvom han har spillet en smule under niveau i et par kampe, har vi altså stadig ingen, der kan erstatte ham. Sloth er klart mere en Risgård-type, det samme er Magnus Christensen.

Nej hvis jeg skulle have et enkelt ønske opfyldt til januar, skulle det være en spiller, der kunne dække både den defensive midt og det centrale forsvar. Gerne med noget fysik...

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar

Indlæg af Rams » 14. sep 2016, 14:22

Jamen, Jens Martin Gammelby har jo også kun et år tilbage af sin kontrakt, så Gaarde kan passende ringe til Søhøjlandet til vinter. Han vil være en fin garderingsspiller både på den defensive midt og i forsvaret (pt. spiller han højre back), har en fin alder 21 år, allerede masser af rutine og så er han høj.

Det eneste aber dabei ved sådan en signing er, at der så skal tyndes ud i truppens ydermandater, hvilket burde betyde et farvel til Kakeeto og Abildgaard. Men så igen ligger det jo i fodboldindustriens natur, at der løbende skal være en vis personaleomsætning.

Så jeg kunne se megen fornuft i det, men jeg vil dog fortsat hellere have en højre back over PK niveau.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. sep 2016, 17:17

Vi skal også huske at man ikke behøver et 100% komplet og færdigsamlet puslespil for at lave topresultater. Vi er blevet danmarksmestre med folk som Martin P, Danny Califf, Patrick Kristensen, Calle Facius og Thomas Thomasberg som mere eller mindre stamspillere.

Gaarde og Lars har sat et helt nyt hold sammen. I år 1 er målet at gå i slutspillet - og det er vi altså mere end godt på vej til. Hvis vi skal helt op og ramme de høje nagler skal vi nok have fat i 1-2 spillere mere udfra (i takt med at nogle også vil forlade os), men det væsentligste er at vi får det bedste ud af de spillere, vi har. Vi har jo set at det nuværende hold kan spille godt med mod stort set alle hold i ligaen, så lad os nu give staben og truppen lidt tid i stedet for at forlange en masse nyindkøb hele tiden.

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. sep 2016, 10:51

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vibo ... -ex-aaber/

Lidt ærgerligt, at vi ikke har været med her. Gorter efterlod et virkelig godt indtryk da han var her, og med tanke på Ahlmann's tilbagevendende skadeproblemer, så kunne vi godt lige bruge en som ham sæsonen ud.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 19. sep 2016, 11:08

Gamen skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vibo ... -ex-aaber/

Lidt ærgerligt, at vi ikke har været med her. Gorter efterlod et virkelig godt indtryk da han var her, og med tanke på Ahlmann's tilbagevende skadeproblemer, så kunne vi godt lige bruge en som ham sæsonen ud.
Ja, hvad pokker sker der lige dér. Jeg ved ikke, hvordan Gorters tilstand er efter hans skade, men at han nu render til prøvetræning i Viborg af alle steder, synes jeg slet ikke harmonere med hans niveau.

Låst