Rams skrev:Gaarde har løst et af de helt store problemer fra sidste sæson, nemlig midtbanen. Med tilgangen af Sloth er vi forhåbentlig ovre, at karantænedage til Würtz eller overbelastningsskader til Risgård er lig med pointtab. På midten er der også tilgang af et par af de unge, så er der spørgsmålstegnene Abildgaard og Kakeeto, og mon ikke også Børsting kan risikere at havne inde i motorrummet på sigt.
I angrebet - der er den dyreste post at forstærke sig på - er jeg helt enig med BoT. Hvis Ene ryger, kan det godt ske vi henter lidt rutine, men ellers har vi altså utroligt lovende spillere i Pohl, Grønning og på lidt længere sigt Ramkilde. Personligt har jeg en fornemmelse af, at Pohl meget vel kan brage igennem inden for kort tid.
Nææ, der hvor det halter er højre back og evt. en hurtigere stopper ind ved siden af Holgersson. En stopper tror jeg ikke vi får, for det ser ud til at der er stor tiltro til Blåbjerg og Kasper P, og på sigt skal Rokkedal vel også regnes med. Det snævre det ind til en god hurtig offensiv højre back, der kommer over stepperne offensivt, og som kan løbe upsere op defensivt, når stopperne klokker i opspillet.
Der er ingen grund til nødvendigvis at hente en dyr spiller til angrebet, med de talenter vi har på spring. Men når det så er sagt, så er det heller ikke et evighedsprojekt med nogen af de unge spillere vi har hevet op. Og bare fordi man forfremmes til at spille med førsteholdet, er det ikke ensbetydende med spilletid.
Pohl tror jeg de fleste er enige om, at der skal satses på. Fordi han som type er en spiller vi har haft svært ved at fostre, og fordi han har vist gode takter over noget tid. Grønning har spændende indhop, men ligner pt. også lidt en mini-Poul Hübertz, der er god til at buse på og skarp med låget, men har betydelige tekniske mangler.
Jeg glæder mig til at se hvem af de unge der tager taktstokken.
Højre back er et must at få løst - tror efterhånden enhver kan se hvor nemme vi er ved at lukke ned, når vi har backs der halter offensivt og ikke giver bredde i opspillet når vores kanter trækker ind.
Hvad angår midterforsvaret, så er jeg ikke overbevist af Holgersson endnu. Og han har altså kun en to-årig kontrakt (med option på endnu et år), så jeg formoder også Gaarde ser ham ret godt an efter denne sæson. Kasper Pedersen er sådan meget op og ned - han løste sine dueller væsentligt bedre end Holgersson mod Brøndby. Vi mangler dog virkelig noget hurtighed nede bagved. Holgersson er simpelthen så tung, og KP vinder ikke mange løbedueller. Det var lidt for tydeligt når Brøndby fik held med at spille bolden i dybden.