Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 30. okt 2016, 10:15

Selvom alle udenfor FCM allerede ved juletid godt vidste, at det udmeldte plus 5 mio kr. ikke ville holde, så er minus 14-15 mio kr. altså rigtig skidt.

Jeg havde regnet med et knebent underskud på minus 0-5 mio kr.

Når man rammer 20 mio kr. ved siden af skiven, så er det noget grundlæggende galt. Særligt når man fra udmeldingen om plus 5 mio kr. havner i en favorabel kamp mod ManU, så kan man godt tænke, hvordan får de nogensinde overskud.

Spændende hvad de melder ud forventningen er denne sæson. Salg af Pisto og Kadlec giver dem - hvis vi tager FCM-briller på - 70(50+20) mio kr. så mon ikke det giver omkring 5-10 mio kr. overskud hos FCM...

Jeg elsker, at vi har fået nogenlunde styr på økonomien.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. okt 2016, 10:16

doukas skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvor har du læst denne gode nyhed?
http://www.fcm.dk/Admin/Public/DWSDownl ... apport.pdf

Er der nogen der kan forklare, hvordan man kan have et resultat af den ordinære primære drift på minus 37 mio kr. og så have et årsresultat på minus 15 mio kr - er det pga. optagelse af lån eller hvordan?

I AaB har det almindeligvis været sådan, at det primære resultat altid er bedre end årsresultatet.
Det er ikke optagelse af lån, kapitalindskud eller lign., da det ikke påvirker resultatopgørelsen.

Har ikke læst rapporten, men de kan have haft en ekstraordinær indtægt der ikke vedrører deres primære drift.

Edit: Et hurtigt kig i rapporten afslører posten "andre driftsindtægter" på knap 26 mio. kr., som jeg ikke umiddelbart kan gennemskue hvad er.

Bemærk i øvrigt at de har personaleudgifter for 103,4 mio. kr. mod vores 44,4 mio kr. - ved godt de har en håndboldklub med, men det er alligevel en voldsom forskel.

Derudover finder jeg det også en smule komisk at de bryster sig af at 35% af spillertruppen er egen avl. Især når dette eftersigende skulle hænge sammen med en strategi vedtaget i 2010 om yderligere talentsatsning, og at denne skulle udvikle sig tilfredsstillende. Der har reelt set været tale om en nedgang i antallet af egen avl og man har negative transferregnskaber i nogle år nu.

Hos os er 16 ud af 24 spillere i øvrigt egen avl, svarende til 66,6% - og nej, jeg tæller ikke folk som Würtz og Larsen med. Dog skal siges, at det hos os meget er de ydre mandater i truppen. FCM har væsentlig færre men målt i spilminutter er forskellen mindre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Indlæg af seamann » 30. okt 2016, 11:01

FlæskeFrank skrev:Selvom alle udenfor FCM allerede ved juletid godt vidste, at det udmeldte plus 5 mio kr. ikke ville holde, så er minus 14-15 mio kr. altså rigtig skidt.

Når man rammer 20 mio kr. ved siden af skiven, så er det noget grundlæggende galt. Særligt når man fra udmeldingen om plus 5 mio kr. havner i en favorabel kamp mod ManU, så kan man godt tænke, hvordan får de nogensinde overskud.

Spændende hvad de melder ud forventningen er denne sæson. Salg af Pisto og Kadlec giver dem - hvis vi tager FCM-briller på - 70(50+20) mio kr. så mon ikke det giver omkring 5-10 mio kr. overskud hos FCM...

Der står at de forventer et minus på 10 mio. Pisto, Kadlec, Royer ændrer ikke på deres forventninger (skriver de).Tyder på fan fer fart er en dyr herre.

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 30. okt 2016, 11:07

Det jeg hæfter mig ved i den rapport er:

"Koncernens væsentligste aktiv er transferrettigheder, som pr. 30. juni 2016 blev opgjort til DKK 66,6 mio. mod DKK 69,4 mio. året før."
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 30. okt 2016, 11:13

seamann skrev:
FlæskeFrank skrev:Selvom alle udenfor FCM allerede ved juletid godt vidste, at det udmeldte plus 5 mio kr. ikke ville holde, så er minus 14-15 mio kr. altså rigtig skidt.

Der står at de forventer et minus på 10 mio. Pisto, Kadlec, Royer ændrer ikke på deres forventninger (skriver de).Tyder på fan fer fart er en dyr herre.
Ja der står jo på side 25 at "ovenstående ændringer i spillertruppen i FC Midtjylland har ikke påvirket koncernens økonomiske forventninger til 2016/17."
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 30. okt 2016, 11:26

Når man i dag tænker tilbage på dengang FCM-Kent skrev, at det var spørgsmål om dage inde AaB måtte dreje nøglen om, så er det svært ikke at have et lille smil på læben.

Deres nuværende forretningmodel bliver aldrig selvbærende.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 30. okt 2016, 12:31

seamann skrev:Der står at de forventer et minus på 10 mio. Pisto, Kadlec, Royer ændrer ikke på deres forventninger (skriver de).Tyder på fan fer fart er en dyr herre.
Hvis de forventer 10 mio kr i underskud denne sæson, så ville jeg godt være nervøs for klubbens eksistens. De har lige haft de to bedste sæsoner i deres liv(mesterskab 2014-2015 og europæisk gruppespil 2015-2016), som ikke kunne give overskud. Herefter sælger laver i 2016-2017 deres bedste handel ever, og kan stadig ikke få butikken til at løbe rundt.

Hvordan er det muligt ? Jeg kan forstå, at de overføre sidste års underskud til denne sæson, men det er trods alt kun 15 mio kr.

Hvis det er rigtig, så kan de ikke have fået 50 mio kr. for Sisto og 20 mio kr. for Kadlec, som de gerne vil antyde omgivelserne er tilfældet. Så hedder tallene nok nærmere 30 og 10 mio.
- FlæskeFrank

seamann

Indlæg af seamann » 30. okt 2016, 13:28

FlæskeFrank skrev:
seamann skrev:Der står at de forventer et minus på 10 mio. Pisto, Kadlec, Royer ændrer ikke på deres forventninger (skriver de).Tyder på fan fer fart er en dyr herre.
Hvis de forventer 10 mio kr i underskud denne sæson, så ville jeg godt være nervøs for klubbens eksistens. De har lige haft de to bedste sæsoner i deres liv(mesterskab 2014-2015 og europæisk gruppespil 2015-2016), som ikke kunne give overskud. Herefter sælger laver i 2016-2017 deres bedste handel ever, og kan stadig ikke få butikken til at løbe rundt.

Hvordan er det muligt ? Jeg kan forstå, at de overføre sidste års underskud til denne sæson, men det er trods alt kun 15 mio kr.

Hvis det er rigtig, så kan de ikke have fået 50 mio kr. for Sisto og 20 mio kr. for Kadlec, som de gerne vil antyde omgivelserne er tilfældet. Så hedder tallene nok nærmere 30 og 10 mio.
Du kan ikke overføre et underskud i driften. De lever fint videre - Bentham har afgivet støtteerklæring for den kommende sæson. Det er præcis som Brøndby og AaB - holdes i live af rigmænd.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 30. okt 2016, 13:28

Meget sjovt at bladre igennem regnskabet.

Resultatet for fobol delen: Minus 12.5 mio.
Resultatet for hånbol delen: Minus 596.000.

Ses på side. 42.

Lønnen steg alene 17.5 mio kr! I alt steg personaleomkostningerne 21.5 mio kr.

Der var i snit 120 ansat, mens der var 119 ansat året før.

Set på s. 38.

Iøvrigt kan man ikke anklage fcm for at være langsomme. Regnskabet er nemlig allerede godkendt. Jeg fornemmer der har været mange kritiske spørgsmål på generalforsamlingen idag...
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 30. okt 2016, 13:41

seamann skrev:Hvis de forventer 10 mio kr i underskud denne sæson, så ville jeg godt være nervøs for klubbens eksistens. De har lige haft de to bedste sæsoner i deres liv(mesterskab 2014-2015 og europæisk gruppespil 2015-2016), som ikke kunne give overskud. Herefter sælger laver i 2016-2017 deres bedste handel ever, og kan stadig ikke få butikken til at løbe rundt.

Du kan ikke overføre et underskud i driften. De lever fint videre - Bentham har afgivet støtteerklæring for den kommende sæson. Det er præcis som Brøndby og AaB - holdes i live af rigmænd.[/quote]

I forbindelse med dagsordenen var der en formulering om, at underskuddet ville overføres til dette års regnskab. Spørg mig ikke om den direkte ordlyd, men jeg forstod det den gang, som underskuddet var lille og man "handlede" ikke på det.

Men er det reelt et underskud, hvis det er et EXPECTED underskud :cool:
- FlæskeFrank

seamann

Indlæg af seamann » 30. okt 2016, 14:48

FlæskeFrank skrev:
seamann skrev:Hvis de forventer 10 mio kr i underskud denne sæson, så ville jeg godt være nervøs for klubbens eksistens. De har lige haft de to bedste sæsoner i deres liv(mesterskab 2014-2015 og europæisk gruppespil 2015-2016), som ikke kunne give overskud. Herefter sælger laver i 2016-2017 deres bedste handel ever, og kan stadig ikke få butikken til at løbe rundt.

Du kan ikke overføre et underskud i driften. De lever fint videre - Bentham har afgivet støtteerklæring for den kommende sæson. Det er præcis som Brøndby og AaB - holdes i live af rigmænd.
I forbindelse med dagsordenen var der en formulering om, at underskuddet ville overføres til dette års regnskab. Spørg mig ikke om den direkte ordlyd, men jeg forstod det den gang, som underskuddet var lille og man "handlede" ikke på det.

Men er det reelt et underskud, hvis det er et EXPECTED underskud :cool:[/quote]

Man overfører somregel årets over- eller underskud. Men det sker som en forøgelse/formindskelse af egenkapitalen og har ikke noget med driften i det efterfølgende år at gøre.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. okt 2016, 15:44

Noej hvor er jeg glad for AaB har fundet en oekonomisk rentabel model som man langsomt kan udvikle videre paa. Jeg kan - som saa mange andre - huske det ekstremt store "men" der altid fulgte succesoplevelserne, og som tog en stor del af toppen af glaeden ved praestationerne. F.eks. mesterskabet 07/08 og det efterfoelgende CL gruppespil, hvor f.eks. stoerstedelen af de 100 millioner fra CL. forsvandt for at daekke et ellers kaempe millionunderskud.

FCM er truet paa eksistensen - det kan der ikke vaere megen tvivl om, naar alt haenger paa enkelt mands beslutning. Benham er forretningsmand, og FCM var et testcase for hans system. Han kan ikke leve med at FCM udstiller hans smartoddssystem som en oekonomisk fiasko. Smartodds saelger netop sig selv paa at kunne slaa markedet. Vi kommer derfor nok til at se en stor udskifning i FCM-ledelsen inden for kort tid (bye bye Steinlein), hvor Benham vil forsoege med endnu mere direkte styring af koeb og salg. Hvis det stadig ikke gaar den rigtige vej, vil han enten forsoege at geare meget ned, forsoege at saelge FCM (good luck), eller toemme selskabet for vaerdier og lukke og slukke.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. okt 2016, 23:57

Billede

Manglende videoteknologi.
Uretfærdige dommere.
Fejlkendelser der ikke går vores vej.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 31. okt 2016, 08:39

-Når resultatet afviger fra det udmeldte forventede overskud på fem millioner kroner, skyldes det, at vi i 15/16-regnskabet budgetterede med transferindtægter, der først faldt efter 1. juli og derfor tæller med i indeværende regnskabsår, siger klubbens bestyrelsesformand, Rasmus Ankersen.
Skal jeg forstå det sådan, at 2015-2016 blev dårligt fordi de salg, som de havde regnet med, først blev effektueret i regnskabsår 2016/2017 ?

I såfald burde 2016/2017 jo give solidt overskud ? Eller er de expected salg i 2016/2017 samtidig udskudt til 2017/2018 ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 31. okt 2016, 09:30

FlæskeFrank skrev:
-Når resultatet afviger fra det udmeldte forventede overskud på fem millioner kroner, skyldes det, at vi i 15/16-regnskabet budgetterede med transferindtægter, der først faldt efter 1. juli og derfor tæller med i indeværende regnskabsår, siger klubbens bestyrelsesformand, Rasmus Ankersen.
Skal jeg forstå det sådan, at 2015-2016 blev dårligt fordi de salg, som de havde regnet med, først blev effektueret i regnskabsår 2016/2017 ?

I såfald burde 2016/2017 jo give solidt overskud ? Eller er de expected salg i 2016/2017 samtidig udskudt til 2017/2018 ?
Hvis de virkelig havde realiseret gevinsterne af salget af Sisto og Kadlec, inden d.31.6.16, hvad mon så forventningerne til regnskabsåret 16/17 ville have været? Minus 60 mio. kr? Det er jo over halvdelen af deres normale omsætning!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 31. okt 2016, 15:57

Jeg har gang på gang på gang argumenteret for, at FCM ikke er "bedre købmænd" end fx AaB. Nu ser vi (endnu) et bevis. Trods et par megasalg (Sisto, Kadlec m.fl), forventer de underskud næste år. Hvor i består købmandsskabet, de gode beslutninger? FCM bruger formuer på køb og kontrakter, der over en årerække ganske enkelt ikke tjener sig selv hjem, endsige giver overskud. FCM er elendige, naive købmænd! Og i den forfatning, de er i nu, er det svært at forestille sig at de kommer i CL eller EL-gruppespillet næste år.

Gad vide, hvad Benham vil... Skal satset fordobles, eller skal tabet ædes...? Det er lort med lort på for FCM, for selv en massiv investering i truppen vil ikke give dem mesterskabet i år.

Er lykkelig for AaB har fundet en holdbar strategi :danmarkfan: :aabfan:

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 31. okt 2016, 17:10

Sjælden grad af selvindsigt på ulvegraven.dk. Komplet med meget af det, vi har hånet dem for herinde:

"FCM er Benhams legetøj"
"FCM har en kort historie"
"FCM overvurderer sig selv"
"FCM bør sammenligne sig med klubber som Viborg, Silkeborg og SønderjyskE"
"FCM lider af storhedsvanvid"
"Det ender med en konkurs"
"Ingen superligabold i Herning uden en sugar daddy"
"Med mindre man igen kan bondefange en rig inder, kommer det til at hedde Ikast FS igen"
"Det var i øvrigt allerede sket, hvis ikke Benham var kommet til i 2014"
"FCM er en kælling"

Man må jo formode, at jante-Mike giver ham en opsang for brugen af det fyfy-grimme ord "kælling". Og man må formode, at jante-Mike og FCM-Kent i det hele taget banker mousebreaker på plads med samme rasende ihærdighed de brugte herinde, inden de blev tøsesure og skred (igen-igen).
mousebreaker skrev:Det ser ikke ud til at den nuværende ledelse er en skid mere kompetent end alle de tidligere. Tværtimod. Jeg nåede ikke at se regnskabet før det blev fjernet men minus 14 mio i den økonomisk mest indbringende periode (sportsligt) i klubbens historie er jo vanvittigt. Det ville være fyringsgrund i alle normale virksomheder. Det er jo hårrejsende.

Vi er Benhams legetøj og han kan jo gøre som han vil - ønsker han at det skal være sådan så fint med det. Det er trods alt ham der betaler. Benham bestemmer jo selv hvor langt det skal få lov til at gå. Alle de udmeldinger Benham lejren er kommet med har dog peget på at det er en investering der skal give afkast over tid. Det skal man vist være naiv for at tro på lykkedes. Før eller senere vil der komme en dag hvor Benham hellere vil lege med noget andet. Til den tid skal FCM være gearet til at kunne klare sig selv. Det har jeg ikke den fjerneste tro på nogensinde kommer til at ske - FCMs korte historie har vist at visionerne og ærgerrigheden i klubben er meget større end hvad der er realistisk på de her kanter. For at vi kan få en forretning til at køre skal vi gøre som nogle af de klubber som vi reelt burde sammenligne os med.

Viborg, Silkeborg, Sønderjyske

Klubber i den størrelsesorden som har en nogenlunde balancerende fodboldforretning kørende men som ikke kan gøre sig gældende hvor det er sjovt, medmindre alt falder i hak over en årelang periode som det har gjort i sønderjyske lige nu. Vi har dog et akademi som sparker røv og det vil give lidt bedre muligheder, men spørgsmålet er så om vi ville have råd til at drive det på det niveau det har nu. Formodentlig ikke og så vil akademiet også tabe til konkurrenterne på sigt og dermed producere færre talenter af den størrelsesorden vi ser nu.

Jeg tror ikke en dyt på at kræfterne bag klubben kan se forbi storhedsvanviddet og geare ned i tide og derfor er det kun et spørgsmål om tid før vi vil gå konkurs.

I en periode hvor vi har en sugar daddy, så bliver det dog ikke aktuelt. Det er jo ikke sjovt at være sugar daddy for en bundklub så vi er med i toppen indtil den dag hvor han synes at nu har han kastet nok skillinger efter os. Så det er med at nyde det mens man kan. Jeg har ikke store forhåbninger om superliga fodbold på heden uden en sugar daddy. Vi kommer aldrig til at sætte tæring efter næring. Når klubben engang er uden Benham eller anden sugar daddy vil klubben presse citronen til det yderste og komme i gentagne situationer hvor eneste udvej er en emission. Det skal nok gå godt en enkelt gang eller to, men så mister vi lidt efter lidt opbakningen fra erhvervslivet da pengene fra emissionerne knap dækker det hul som der i kassen, så hvis der ikke kommer en naiv inder forbi man kan bondefange eller en ny sugar daddy a la Benham - så er det good bye forever til superliga på Heden og lkast FS får sin licens tilbage.

Det er ikke engang med de negative briller på at jeg kommer frem til det. Det er mere et udtryk for realisme. Hvis Benham ikke kom til da han gjorde så var det allerede sket.

Dette regnskab (minus 14 mio) og udsigterne for det næste (minus 10 mio) på trods Sisto og Kadlec salg, samt sparede lønudgifter til alverdens glasben - viser med al tydelighed at intet er ændret på de bonede gulve i klubben. Så nyd øjeblikket hvor vi er med i toppen og at vi i det hele taget har et hold med i ligaen - det er ikke til at vide hvor længe vi har det. Det afhænger af Benham og andre rigmænd som leder efter en kælling at lege med.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. okt 2016, 19:23

sulakvelidze skrev:Sjælden grad af selvindsigt på ulvegraven.dk. Komplet med meget af det, vi har hånet dem for herinde:

"FCM er Benhams legetøj"
"FCM har en kort historie"
"FCM overvurderer sig selv"
"FCM bør sammenligne sig med klubber som Viborg, Silkeborg og SønderjyskE"
"FCM lider af storhedsvanvid"
"Det ender med en konkurs"
"Ingen superligabold i Herning uden en sugar daddy"
"Med mindre man igen kan bondefange en rig inder, kommer det til at hedde Ikast FS igen"
"Det var i øvrigt allerede sket, hvis ikke Benham var kommet til i 2014"
"FCM er en kælling"

Man må jo formode, at jante-Mike giver ham en opsang for brugen af det fyfy-grimme ord "kælling". Og man må formode, at jante-Mike og FCM-Kent i det hele taget banker mousebreaker på plads med samme rasende ihærdighed de brugte herinde, inden de blev tøsesure og skred (igen-igen).
mousebreaker skrev:Det ser ikke ud til at den nuværende ledelse er en skid mere kompetent end alle de tidligere. Tværtimod. Jeg nåede ikke at se regnskabet før det blev fjernet men minus 14 mio i den økonomisk mest indbringende periode (sportsligt) i klubbens historie er jo vanvittigt. Det ville være fyringsgrund i alle normale virksomheder. Det er jo hårrejsende.

Vi er Benhams legetøj og han kan jo gøre som han vil - ønsker han at det skal være sådan så fint med det. Det er trods alt ham der betaler. Benham bestemmer jo selv hvor langt det skal få lov til at gå. Alle de udmeldinger Benham lejren er kommet med har dog peget på at det er en investering der skal give afkast over tid. Det skal man vist være naiv for at tro på lykkedes. Før eller senere vil der komme en dag hvor Benham hellere vil lege med noget andet. Til den tid skal FCM være gearet til at kunne klare sig selv. Det har jeg ikke den fjerneste tro på nogensinde kommer til at ske - FCMs korte historie har vist at visionerne og ærgerrigheden i klubben er meget større end hvad der er realistisk på de her kanter. For at vi kan få en forretning til at køre skal vi gøre som nogle af de klubber som vi reelt burde sammenligne os med.

Viborg, Silkeborg, Sønderjyske

Klubber i den størrelsesorden som har en nogenlunde balancerende fodboldforretning kørende men som ikke kan gøre sig gældende hvor det er sjovt, medmindre alt falder i hak over en årelang periode som det har gjort i sønderjyske lige nu. Vi har dog et akademi som sparker røv og det vil give lidt bedre muligheder, men spørgsmålet er så om vi ville have råd til at drive det på det niveau det har nu. Formodentlig ikke og så vil akademiet også tabe til konkurrenterne på sigt og dermed producere færre talenter af den størrelsesorden vi ser nu.

Jeg tror ikke en dyt på at kræfterne bag klubben kan se forbi storhedsvanviddet og geare ned i tide og derfor er det kun et spørgsmål om tid før vi vil gå konkurs.

I en periode hvor vi har en sugar daddy, så bliver det dog ikke aktuelt. Det er jo ikke sjovt at være sugar daddy for en bundklub så vi er med i toppen indtil den dag hvor han synes at nu har han kastet nok skillinger efter os. Så det er med at nyde det mens man kan. Jeg har ikke store forhåbninger om superliga fodbold på heden uden en sugar daddy. Vi kommer aldrig til at sætte tæring efter næring. Når klubben engang er uden Benham eller anden sugar daddy vil klubben presse citronen til det yderste og komme i gentagne situationer hvor eneste udvej er en emission. Det skal nok gå godt en enkelt gang eller to, men så mister vi lidt efter lidt opbakningen fra erhvervslivet da pengene fra emissionerne knap dækker det hul som der i kassen, så hvis der ikke kommer en naiv inder forbi man kan bondefange eller en ny sugar daddy a la Benham - så er det good bye forever til superliga på Heden og lkast FS får sin licens tilbage.

Det er ikke engang med de negative briller på at jeg kommer frem til det. Det er mere et udtryk for realisme. Hvis Benham ikke kom til da han gjorde så var det allerede sket.

Dette regnskab (minus 14 mio) og udsigterne for det næste (minus 10 mio) på trods Sisto og Kadlec salg, samt sparede lønudgifter til alverdens glasben - viser med al tydelighed at intet er ændret på de bonede gulve i klubben. Så nyd øjeblikket hvor vi er med i toppen og at vi i det hele taget har et hold med i ligaen - det er ikke til at vide hvor længe vi har det. Det afhænger af Benham og andre rigmænd som leder efter en kælling at lege med.
Alt andet usagt, så synes jeg næsten det morsommeste er at der ligger en implicit forventning om at en ledelse, hvoraf Steinlein er en del, kunne være kompetent. Det er jo lige før han får Ørgaard til at fremstå som et velformuleret orakel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 1. nov 2016, 10:12

seamann skrev: Du kan ikke overføre et underskud i driften. De lever fint videre - Bentham har afgivet støtteerklæring for den kommende sæson. Det er præcis som Brøndby og AaB - holdes i live af rigmænd.
Bevares. Vi er bakket op af nogle investorer, men ingen af dem er store nok til at forstyrre driften pt. (største investor er et Enggaard-styret selskab med under 10% af aktiekapitalen). Men forskellen på nu og tidligere, er at vi ikke ude på den konstante vej mod næste emission som BIF og FCM. Det er netop det der er fordelen ved at have balance i regnskabet. BIF og FCM er afhængige af Oscar og Benham, der egenhændigt kan lukke klubberne, hvis interessen svigter og skal være klar med flere penge, næste gang der bliver sat til i regnskaberne.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 1. dec 2016, 20:45

Bare fordi Silkeborg også gør

Billede
Ska' vi hak'?

Besvar