Hvem ønskes som ny træner?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Hvem ønskes som ny træner?
Jeg tror stadig på Lars Søndergaard. Kan godt være setuppet omkring ham ikke er ideelt, ligesom angriberne ikke er skarpe nok.
Men i min verden skal vi i slutspillet. Hvis ikke det lykkes, så er kravet minimum europæisk(må ikke misse to år i træk med det setup, som vi kører med).
Så en ny træner skal (også) levere dette for mig. Han skal ikke blot erstatte forgængeren.
Men i min verden skal vi i slutspillet. Hvis ikke det lykkes, så er kravet minimum europæisk(må ikke misse to år i træk med det setup, som vi kører med).
Så en ny træner skal (også) levere dette for mig. Han skal ikke blot erstatte forgængeren.
- FlæskeFrank
Jeg er ganske uenig. Tidligere kunne jeg være enig i at det er hip som hap om det bliver en 6. eller en 9. plads.Hovedet skrev:Men hvad kan vi også nøgternt set bruge det slutspil til? 5. og 6. pladser er i grunden ligeså ravende uinteressante, som de altid har været, og top 4 er allerede nu groteske 13 point væk. Bevares, man kan fremføre en sang om at have opfyldt målet for sæsonen, men i praksis kommer vi til at spille 10 de facto betydningsløse kampe.frederikshavneren skrev:Omvendt kan man jo også hævde at det er sidste udkald til at gøre noget før slutspilstoget kører.Kristian skrev:Man høre meget i øjeblikket. Det seneste jeg har hørt, er at store dele af truppen ikke er tilfredse med Søndergaard.
Hvad man skal ligge i det er op til den enkelte. Jeg ligger ikke det store i det, for det er rygter som alt muligt andet lige pt.
Men det er da tankevækkende, at spillerne ikke magter at udføre den taktik der bliver sat og en spiller som Sloth. Hvorfor dælen skal han gøres til offer hver gang. Tror da fanden han er utilfreds. Vi har desværre set flere og flere tegn fra spillere der udstråler en negativ indstilling. Også før vi ramte krisen.
Nok rigtigt, at det ikke giver mening at fyre Lars Søndergaard på nuværende tidspunkt, men mon den kan trækkes til pausen, hvis vi taber de næste 3 kampe. Der er stor sandsynlighed for det desværre.
Resultaterne i indeværende år mere end berettiger en fyring af LS, men som andre også nævner så peger pilen også på Gaarde.
Vi må selvfølgelig aldrig nogensinde komme i en situation, hvor nedrykning bliver et reelt tema. Jeg kan ikke umiddelbart sige noget om egentlig nedrykningsfare, da jeg ganske enkelt fatter en hat af det nedrykningsslutspil; men i min verden burde man nok allerede nu give mere eller mindre pokker i den nuværende sæson og forsøge at opbygge et slagkraftigt hold til næste sæson, hvilket indebærer forstærkning til i hvert fald forsvar og angreb.
Der er stadig placeringspenge men vigtigere er kampene mod de bedste hold i Superligaen.
Er det ligemeget om man spiller mod FCK/Brøndby/FCM vs. Esbjerg/Silkeborg/Viborg? Absolut ikke.
Alle interessenter har da meget mere ud af at møde de bedste hold.
Det vil gøre det endnu mere vanskeligt at tiltrække fremtidige profiler til holdet - det er jeg slet ikke i tvivl om.
Det vil kunne aflæses i sponsorater mv.
Jeg vil kalde det alt andet end betydningsløst om AaB når med i top-6 eller ej.
Vi skal selvfølgelig kun hente en ny træner ind, hvis det med "de lange briller" bringer os et bedre sted hen. Det var derfor at Bradley var min favorit, da vi valgte Søndergaard. Med vores setup, hvor størstedelen af magten er parkeret hos Schoors og Gaarde er trænerposten dog et godt stykke hen ad vejen reduceret til en "driftsleder-rolle".
Jeg kunne godt have tænkt mig et skud fornyet professionalisme udefra, som fx Trond Sollied eller Rune Bratseth, men så er vi ovre i en mere manageragtig funktion, som vil komme i karambolage med Gaardes portefølje. Jeg synes dog fortsat, at Friis er et mærkeligt match til assistentrollen. Han virker ikke som en motivator og trænger seriøst til medietræning, da han ikke udstråler naturligt overskud. I mine øjne ville Friis gøre mere gavn som Figo's afløser, som chef for talentafdelingen.
Som tidligere nævnt så jeg gerne en "Bo Henriksen" type som assistent, og det bedste bud jeg har på stående er Jack Maigaard, der viste nogle af de egenskaber i Lyngby, inden han fik pedalen og David kom til. Maigaard har arbejdet med talenter i både Malmø og Lyngby, og træner pt. de svenske kvindemestre.
Inden vi hakker roen af Søndergaard vil jeg dog sige, at jeg - åbenbart modsat andre - fortsat kan huske den sidste tid under Kent, hvor vi var læst og blot trillede bolden rundt i nydelige trekanter uden at blive farlige. Nu spiller vi mere direkte og skaber chancer. Vi har så bare ikke nogen, der kan sparke den ind i øjeblikket. Jeg tror fortsat at Pohl kan blive en fin angriber, Grønning og Ramkilde synes jeg også har gjort det ok i deres indhop. Bassogog derimod er taktisk mindrebemidlet, så skal han blive en gevinst skal han ud på kanten, og så er Mæhle/PK nødt til at være meget kloge, når de vælger deres overlap + at en hurtig stopper vil pynte.
Jeg kunne godt have tænkt mig et skud fornyet professionalisme udefra, som fx Trond Sollied eller Rune Bratseth, men så er vi ovre i en mere manageragtig funktion, som vil komme i karambolage med Gaardes portefølje. Jeg synes dog fortsat, at Friis er et mærkeligt match til assistentrollen. Han virker ikke som en motivator og trænger seriøst til medietræning, da han ikke udstråler naturligt overskud. I mine øjne ville Friis gøre mere gavn som Figo's afløser, som chef for talentafdelingen.
Som tidligere nævnt så jeg gerne en "Bo Henriksen" type som assistent, og det bedste bud jeg har på stående er Jack Maigaard, der viste nogle af de egenskaber i Lyngby, inden han fik pedalen og David kom til. Maigaard har arbejdet med talenter i både Malmø og Lyngby, og træner pt. de svenske kvindemestre.
Inden vi hakker roen af Søndergaard vil jeg dog sige, at jeg - åbenbart modsat andre - fortsat kan huske den sidste tid under Kent, hvor vi var læst og blot trillede bolden rundt i nydelige trekanter uden at blive farlige. Nu spiller vi mere direkte og skaber chancer. Vi har så bare ikke nogen, der kan sparke den ind i øjeblikket. Jeg tror fortsat at Pohl kan blive en fin angriber, Grønning og Ramkilde synes jeg også har gjort det ok i deres indhop. Bassogog derimod er taktisk mindrebemidlet, så skal han blive en gevinst skal han ud på kanten, og så er Mæhle/PK nødt til at være meget kloge, når de vælger deres overlap + at en hurtig stopper vil pynte.
In verbis simus faciles
-
Gamen
Kan vi blive enige om, at den sidste del af din karakteristik kun gælder for 4 ud af de seneste 5 kampe, og ikke generelt for hele 2016. Her har vi tværtimod spillet relativt kedelig fodbold, og har trukket os noget længere tilbage på banen uden at det har betydet øget defensiv stabilitet.Rams skrev:
Inden vi hakker roen af Søndergaard vil jeg dog sige, at jeg - åbenbart modsat andre - fortsat kan huske den sidste tid under Kent, hvor vi var læst og blot trillede bolden rundt i nydelige trekanter uden at blive farlige. Nu spiller vi mere direkte og skaber chancer.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Meget enig. Der var også røster fremme om, at Søndergaard kun havde haft et godt efterår 2015, fordi han byggede videre Kents forarbejde. Kents forarbejde i sæsonen 2014-2015 gav overhovedet ikke indtryk af gode resultater i efteråret 2015.Rams skrev: Inden vi hakker roen af Søndergaard vil jeg dog sige, at jeg - åbenbart modsat andre - fortsat kan huske den sidste tid under Kent, hvor vi var læst og blot trillede bolden rundt i nydelige trekanter uden at blive farlige. Nu spiller vi mere direkte og skaber chancer.
Nu nævnes Lars Friis og medietræning. Augu er vel heller ikke mediedarling. Så uden at medieindtrykket skal være springende punkt, så tror jeg mere på, at setuppet omkring Søndergaard ikke er optimalt. Kan huske Søndergaard sagde, at han var begyndt at råbe mindre ved AaB-kampene, fordi Kuhn hele tiden stod ud ved kridtstregerne og råbte. Så Søndergaard kan måske savne en råber
Der kan far Enevoldsens udmelding måske også være et opråb til AaB (om det er i samråd med Søndergaard skal være usagt). Han ønskede jo ikke at være cheftræner, men ville gerne have lidt kortere til arbejde.
- FlæskeFrank
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Hvordan er det gaaet Magnus Haglund siden AaB sidst jagtede ham?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hovedet skrev:Lars Friis
Lars Friis. Fedladen, tidligere træner i Gylletanken, nuværende træner i AGF:FlæskeFrank skrev: Lars Friis

Jacob Friis. Træner i AaB:

FAT DET!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Ej, betydningsløst er det selvfølgelig ikke, og jeg er måske også lidt farvet af, at jeg ikke tænder ret voldsomt på den nye turneringsform og i endnu mindre grad på de tanker, der ligger bag den. Når dét så er sagt: Det kan selvfølgelig overhovedet ikke afvises, at AaB rent faktisk når det slutspil, selv om det lige i nuet virker helt håbløst. Trods alt er det kun nogle få runder siden, at de hold, der nu har distanceret os med en 6-7 point selv var distanceret af AaB med samme pointantal, og hjulet kan jo vende igen, selv om timeglasset så sagte rinder ud.Patmand skrev:Jeg er ganske uenig. Tidligere kunne jeg være enig i at det er hip som hap om det bliver en 6. eller en 9. plads.Hovedet skrev:Men hvad kan vi også nøgternt set bruge det slutspil til? 5. og 6. pladser er i grunden ligeså ravende uinteressante, som de altid har været, og top 4 er allerede nu groteske 13 point væk. Bevares, man kan fremføre en sang om at have opfyldt målet for sæsonen, men i praksis kommer vi til at spille 10 de facto betydningsløse kampe.frederikshavneren skrev:Omvendt kan man jo også hævde at det er sidste udkald til at gøre noget før slutspilstoget kører.Kristian skrev:Man høre meget i øjeblikket. Det seneste jeg har hørt, er at store dele af truppen ikke er tilfredse med Søndergaard.
Hvad man skal ligge i det er op til den enkelte. Jeg ligger ikke det store i det, for det er rygter som alt muligt andet lige pt.
Men det er da tankevækkende, at spillerne ikke magter at udføre den taktik der bliver sat og en spiller som Sloth. Hvorfor dælen skal han gøres til offer hver gang. Tror da fanden han er utilfreds. Vi har desværre set flere og flere tegn fra spillere der udstråler en negativ indstilling. Også før vi ramte krisen.
Nok rigtigt, at det ikke giver mening at fyre Lars Søndergaard på nuværende tidspunkt, men mon den kan trækkes til pausen, hvis vi taber de næste 3 kampe. Der er stor sandsynlighed for det desværre.
Resultaterne i indeværende år mere end berettiger en fyring af LS, men som andre også nævner så peger pilen også på Gaarde.
Vi må selvfølgelig aldrig nogensinde komme i en situation, hvor nedrykning bliver et reelt tema. Jeg kan ikke umiddelbart sige noget om egentlig nedrykningsfare, da jeg ganske enkelt fatter en hat af det nedrykningsslutspil; men i min verden burde man nok allerede nu give mere eller mindre pokker i den nuværende sæson og forsøge at opbygge et slagkraftigt hold til næste sæson, hvilket indebærer forstærkning til i hvert fald forsvar og angreb.
Der er stadig placeringspenge men vigtigere er kampene mod de bedste hold i Superligaen.
Er det ligemeget om man spiller mod FCK/Brøndby/FCM vs. Esbjerg/Silkeborg/Viborg? Absolut ikke.
Alle interessenter har da meget mere ud af at møde de bedste hold.
Det vil gøre det endnu mere vanskeligt at tiltrække fremtidige profiler til holdet - det er jeg slet ikke i tvivl om.
Det vil kunne aflæses i sponsorater mv.
Jeg vil kalde det alt andet end betydningsløst om AaB når med i top-6 eller ej.
Med mindre vi da går helt amok i point og nogle af de øverste hold falder af på den, er det imidlertid så godt som umuligt, at denne sæson bliver spændende i forhold til medaljer og europæiske placeringer (her ser jeg så bort fra det absurde cirkus, der via et nedrykningsspil rent faktisk kunne give os en billet til Europa). Og dersom vi går ind i et slutspil på 10 kampe med eksempel 13 point op til bronze, som tilfældet er nu, er det godt nok svært at se, hvor ophidsende disse kampe skulle være. Der findes ingen danske hold, der i sig selv er interessante nok til at lokke husarene af huse sådan for alvor, hvis der i praksis ikke er andet at spille om end nogle håndører ved placeringer. Dog ligger der, som du selv påpeger, et element af prestige i at nå det slutspil; det er ikke nogen skade til lige at markere sig ved indførslen af det.
Rygterne går på, at han har trukket sig tilbage til en afsidesliggende ødegård i det nordlige Sverige, hvor han pt. skriver samfundskritiske essays og arbejder på sin anden digtsamling, efter at han en kort periode var politisk aktiv for den svenske pendant til Alternativet.Winterburn skrev:Hvordan er det gaaet Magnus Haglund siden AaB sidst jagtede ham?
Ej, bare gas. Ved det ikke. Men ligger han i øvrigt ikke helt tilbage til Lynges tid?
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Good oneHovedet skrev:Rygterne går på, at han har trukket sig tilbage til en afsidesliggende ødegård i det nordlige Sverige, hvor han pt. skriver samfundskritiske essays og arbejder på sin anden digtsamling, efter at han en kort periode var politisk aktiv for den svenske pendant til Alternativet.Winterburn skrev:Hvordan er det gaaet Magnus Haglund siden AaB sidst jagtede ham?
Ej, bare gas. Ved det ikke. Men ligger han i øvrigt ikke helt tilbage til Lynges tid?
Jo han har vidst en stor stjerne i Lynge's bog. Jagtede ham vidst baade foer og efter Pehrsson
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Velbekomme hehe. Ja, det er sgu rigtigt. Magnus Pehrsson - over hvem den historiske dom nok er for hård, men det er en anden sag - var vel dengang en nødløsning. Jeg mener at huske, at AaB var ret tæt på Magnus Haglund og kan ikke huske, hvorfor det ikke blev til noget dengang.Winterburn skrev:Good oneHovedet skrev:Rygterne går på, at han har trukket sig tilbage til en afsidesliggende ødegård i det nordlige Sverige, hvor han pt. skriver samfundskritiske essays og arbejder på sin anden digtsamling, efter at han en kort periode var politisk aktiv for den svenske pendant til Alternativet.Winterburn skrev:Hvordan er det gaaet Magnus Haglund siden AaB sidst jagtede ham?
Ej, bare gas. Ved det ikke. Men ligger han i øvrigt ikke helt tilbage til Lynges tid?![]()
Jo han har vidst en stor stjerne i Lynge's bog. Jagtede ham vidst baade foer og efter Pehrsson
Var det ikke noget med, at der havde været ekstraordinær generalforsamling i går aftes? Eller var det bare et rygte?
Det lød som et meget løst rygte!dyhrmaN skrev:Var det ikke noget med, at der havde været ekstraordinær generalforsamling i går aftes? Eller var det bare et rygte?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
Gamen
Han er tilbage hvor det startede, efter nogle magre år væk fra Sverige. Var en fiasko i Lillestrøm - holdet stod totalt i stampe under ham.Winterburn skrev:
Good one![]()
Heller ikke i Elfsborg har han været specielt overbevisende. Deres stærke hjemmebane til trods, har han ikke kunnet få dem med i Europa, selvom holdet er til det.
Han bør ikke være et AaB-emne. Ligesom Trond Sollied, der ikke har trænet nogle hold de sidste 3 år, og bor fast i Belgien. Desuden kræver hans form for fodbold også en noget anden type spillere end dem vi har - dertil har vi simpelthen alt, alt for lidt fart på holdet.
AaB har fyret 5 trænere. Alle fyringerne er foretaget af Lynge Jakobsen. Jeg har linet dem op herunder, efterfulgt af facts. Til sidst en konklusion.
1. Sepp Piontek efter sæsonen 1995-96. Han overtog efter PEA, men tabte europæisk deltagelse i de sidste spillerunder. Han blev erstattet af Per Westergaard uden effekt.
2. Per Westergaard. Han startede godt, men resultaterne udeblev. Han blev fyret, genansat og fyret. Sidste gang ved udgangen af september 1997.
3. Peter Rudbæk. Han kom til efter Hans Backe fra sæsonstart 2000, og blev fyret i sommeren 2002. Han blev afløst af PEA uden effekt.
4. Bruce Rioch. Han afløste Erik Hamren i sommeren 2008 og blev fyret efter sin 18. kamp på udebane mod Villarreal. Hans resultater var vigende, og da han undlod at skifte ud i afslutningen på CL-kampen i Spanien, fyrede Lynge ham. Allan Kuhn tog, som midlertidig løsning, over med god effekt.
5. Magnus Pehrsson. Afløste Kuhn fra sæsonstarten 2009, og blev fyret d. 10.4. 2010. Han blev erstattet af Kent Nielsen uden effekt.
Desuden har tre af vores fire mestertrænere måttet lytte til fyringskrav fra fans og presse. Den eneste mestertræner, der aldrig er forlangt fyret er Hans Backe.
Konklusionen er, at der er meget ringe chance for, at en trænerfyring giver det ønskede resultat. I 4 ud af 5 trænerfyringer er resultaterne udeblevet. I den 5. overtog assistenten Allan Kuhn, og han havde succes i 12 kampe. Magnus Pehrsson som tog over mistede også grebet. Det var den eneste trænerfyring, der ikke faldt ud som i fiasko. Kent Nielsen var reelt rykket ned, selv om han fik temmelig markante forstærkninger i forhold til den trup, Pehrsson måtte arbejde med.
Det, der til gengæld har givet pote, når AaB skulle frem var enten det lange træk, indkøb af markante forstærkninger eller en blanding af de to metoder, og det er bemærkelsesværdigt, at 4 ud af 5 trænerfyringer er endt uden det ønskede resultat.
1. Sepp Piontek efter sæsonen 1995-96. Han overtog efter PEA, men tabte europæisk deltagelse i de sidste spillerunder. Han blev erstattet af Per Westergaard uden effekt.
2. Per Westergaard. Han startede godt, men resultaterne udeblev. Han blev fyret, genansat og fyret. Sidste gang ved udgangen af september 1997.
3. Peter Rudbæk. Han kom til efter Hans Backe fra sæsonstart 2000, og blev fyret i sommeren 2002. Han blev afløst af PEA uden effekt.
4. Bruce Rioch. Han afløste Erik Hamren i sommeren 2008 og blev fyret efter sin 18. kamp på udebane mod Villarreal. Hans resultater var vigende, og da han undlod at skifte ud i afslutningen på CL-kampen i Spanien, fyrede Lynge ham. Allan Kuhn tog, som midlertidig løsning, over med god effekt.
5. Magnus Pehrsson. Afløste Kuhn fra sæsonstarten 2009, og blev fyret d. 10.4. 2010. Han blev erstattet af Kent Nielsen uden effekt.
Desuden har tre af vores fire mestertrænere måttet lytte til fyringskrav fra fans og presse. Den eneste mestertræner, der aldrig er forlangt fyret er Hans Backe.
Konklusionen er, at der er meget ringe chance for, at en trænerfyring giver det ønskede resultat. I 4 ud af 5 trænerfyringer er resultaterne udeblevet. I den 5. overtog assistenten Allan Kuhn, og han havde succes i 12 kampe. Magnus Pehrsson som tog over mistede også grebet. Det var den eneste trænerfyring, der ikke faldt ud som i fiasko. Kent Nielsen var reelt rykket ned, selv om han fik temmelig markante forstærkninger i forhold til den trup, Pehrsson måtte arbejde med.
Det, der til gengæld har givet pote, når AaB skulle frem var enten det lange træk, indkøb af markante forstærkninger eller en blanding af de to metoder, og det er bemærkelsesværdigt, at 4 ud af 5 trænerfyringer er endt uden det ønskede resultat.
Jeg kan tydeligt huske at et stort antal på debatsiden gerne så Erik Hamren fyret året før han vandt dm med os..Freddie skrev:AaB har fyret 5 trænere. Alle fyringerne er foretaget af Lynge Jakobsen. Jeg har linet dem op herunder, efterfulgt af facts. Til sidst en konklusion.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Jeg husker, at Kent Nielsen havde en effekt.Freddie skrev:AaB har fyret 5 trænere. Alle fyringerne er foretaget af Lynge Jakobsen. Jeg har linet dem op herunder, efterfulgt af facts. Til sidst en konklusion.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Effekten var ganske minimal i den sæson, hvor han skulle redde os.Brodernumsi skrev:Jeg husker, at Kent Nielsen havde en effekt.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

Den køber jeg ikke - om ikke andet, så har fyringerne dannet baggrund for ansættelse af mere succesfulde trænere på længere sigt. En fyring er pr definition utilsigtet, så derfor er den umiddelbare løsning/erstatning som regel heller ikke den optimale - men absolut nødvendig, hvis fundamentet for alvor skal ændres.Det, der til gengæld har givet pote, når AaB skulle frem var enten det lange træk, indkøb af markante forstærkninger eller en blanding af de to metoder, og det er bemærkelsesværdigt, at 4 ud af 5 trænerfyringer er endt uden det ønskede resultat.
Jeg finder det indlysende, at alle fem fyringer har været til gavn for AaB på længere sigt.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista
milionário socialista
-
Gamen
En ret ny vinkel kan være at hente en britisk træner. Jeg ved vi ikke havde held med Bruce Rioch. Djurgården har lige haft held med (lidt taktisk begrænsede) Mark Dempsey i en periode. Graham Potter har haft en fantastisk første sæson med Östersund i Allsvenskan, hvor han har spillet underholdende fodbold i lange perioder.
Jeg ved ikke om det kunne være en løsning, men henter vi en træner udefra slipper vi nok heller ikke for en der i perioder vil/kan komme lidt på kant med ledelsen i klubben. Vi HAR en bedre organisation nu, men en anden træner havde måske banket lidt i bordet over den manglende angriber i transfervinduet. Og det er vist åbenlyst nu, at det var en fejldisposition. Spørgsmålet er vel også, om ikke vi efterhånden har brug for at få rusket lidt op i klubben som Hamrén gjorde det i sin tid. Det seneste år har sat klubben tilbage rent sportsligt.
Jeg ved ikke om det kunne være en løsning, men henter vi en træner udefra slipper vi nok heller ikke for en der i perioder vil/kan komme lidt på kant med ledelsen i klubben. Vi HAR en bedre organisation nu, men en anden træner havde måske banket lidt i bordet over den manglende angriber i transfervinduet. Og det er vist åbenlyst nu, at det var en fejldisposition. Spørgsmålet er vel også, om ikke vi efterhånden har brug for at få rusket lidt op i klubben som Hamrén gjorde det i sin tid. Det seneste år har sat klubben tilbage rent sportsligt.