Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2016, 12:54

gravballe skrev:
FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev:Hvis Gaarde ikke får ansat Kuhn med det samme bliver jeg sindssyg.

:@
Jeg tillader mig stille og roligt at gøre opmærksom på at de tre klubber der har indgående kendskab til ham alle har fravalgt ham som cheftræner.
Kunne der måske være en årsag?

Jeg er helt med på at få Kuhn tilbage, men førsteprioritet er ikke som cheftræner. Hvis det er dét der skal til for at komme af med Søndergaard, så er jeg dog villig til at gå på kompromis.
Nu gik han jo selv i fcm. Han faldt ikke til...
Mig bekendt var det nærmere fordi han blev tvunget til at spille på en bestemt måde, og der mente han ikke de havde spillerne til.
Reelt blev hans autoritet undergravet. Han vel ikke noget valg udover at sige op.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 19. nov 2016, 12:58

En skam Jakob Michelsen er på vej til Hammarby, mit drømme scenarie havde været ham som cheftræner og Kuhn som assistent

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 19. nov 2016, 13:01

Hvis ikke Gaarde forhører sig på Kuhn omkring hvad han har lyst til, så er manden bindegal.

Alle kan sq da se, at vi har brug for noget nyt i det trænerteam.

Måske kuhn slet ikke har lyst til at være cheftræner, men forhøres skal han sq.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2016, 13:09

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ex-t ... hn-fyring/

Ovenstaaende er nok lidt unoedvendigt at bringe her da de fleste vel laeser dagens nyheder. Men er alligevel til hans kredit at en spiller decideret roser ham efter en fyring, og virker undrende. Ikke at spillerne ville vaere direkte og fortalt hvis det havde haft del i kongemordet, men har havde bestemt ikke behoevet at forsvare ham saadan her.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 19. nov 2016, 13:20

Buzz Killington skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ex-t ... hn-fyring/

Ovenstaaende er nok lidt unoedvendigt at bringe her da de fleste vel laeser dagens nyheder. Men er alligevel til hans kredit at en spiller decideret roser ham efter en fyring, og virker undrende. Ikke at spillerne ville vaere direkte hvis det havde haft del i kongemordet, men har havde bestemt ikke behoevet at forsvare ham saadan her.
Og lige præcis Vidar Kjartansson burde have et anstrengt forhold til Kuhn, så det er noget af et skulderklap, at han går ud og roser Kuhn.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Nitten
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Nitten » 19. nov 2016, 13:20

Hanga skrev:Vi SKAL sætte alt ind på at få Kuhn tilbage til Aalborg, det kan slet ikke diskuteres i mit univers. Der er ingen tvivl om at Søndergaard er færdig alligevel, det er blot et spørgsmål om hvornår AaB ikke kan trække den længere - så nu skal vi altså simpelthen slå til, og undlade at lave samme fejl en gang til!
Yes Gaarde må gøre alt for at få Kuhn til Aalborg. Men det behøver vel ikke koste LS. Kunne man ikke forestille sig et makkerpar med de to.

Det værste jeg lige kunne se for mig at Kuhn ender i OB for at hjælpe Kent. Det vil gøre ondt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. nov 2016, 13:24

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:Hvis Gaarde ikke får ansat Kuhn med det samme bliver jeg sindssyg.

Jeg tillader mig stille og roligt at gøre opmærksom på at de tre klubber der har indgående kendskab til ham alle har fravalgt ham som cheftræner.

Jeg er helt med på at få Kuhn tilbage, men førsteprioritet er ikke som cheftræner. Hvis det er dét der skal til for at komme af med Søndergaard, så er jeg dog villig til at gå på kompromis.
Selvom vi alle elsker Kuhn, så må den her fyring i særdeleshed vise, at Lynge ikke var hel skæv omkring Kuhn. Den giver ikke mening medmindre der er nogle faglige mangler.

I øvrigt ser jeg ikke mulighed for Kuhn tilbage hos os uden, at der laves væsentlig om i trænersetuppet. Der er ikke plads til Søndergaard, Friis, Augu og Kuhn. Hvis Kuhn skal ind mener jeg minimum to af de andre skal væk. Det er voldsomt, om det er rigtigt tjah...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 19. nov 2016, 13:27

Nitten skrev:Det værste jeg lige kunne se for mig at Kuhn ender i OB for at hjælpe Kent. Det vil gøre ondt
Det scenarie kommer aldrig til at ske.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 19. nov 2016, 13:35

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:

Selvom vi alle elsker Kuhn, så må den her fyring i særdeleshed vise, at Lynge ikke var hel skæv omkring Kuhn. Den giver ikke mening medmindre der er nogle faglige mangler.

I øvrigt ser jeg ikke mulighed for Kuhn tilbage hos os uden, at der laves væsentlig om i trænersetuppet. Der er ikke plads til Søndergaard, Friis, Augu og Kuhn. Hvis Kuhn skal ind mener jeg minimum to af de andre skal væk. Det er voldsomt, om det er rigtigt tjah...
Der er bare generelt ikke plads til LS, Friis og Augo.
Det mest slatne træner team i nyere tid!
Fjern dem nu - ellers må Gaarde ud. Alternativt vil vores klub gå helt ned.
Selvfølgelig skal vi have Kuhn ind!
Og han skal sætte sit eget team.

Kan I slet ikke huske jeres historie?
Fatter simpelthen ikke hvordan man kan være i tvivl.
Det er helt sort.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. nov 2016, 13:40

astonvilla skrev:
Der er bare generelt ikke plads til LS, Friis og Augo.
Det mest slatne træner team i nyere tid!
Fjern dem nu - ellers må Gaarde ud. Alternativt vil vores klub gå helt ned.
Selvfølgelig skal vi have Kuhn ind!
Og han skal sætte sit eget team.

Kan I slet ikke huske jeres historie?
Fatter simpelthen ikke hvordan man kan være i tvivl.
Det er helt sort.
Du stiller det ret sort/hvidt og voldsomt op, men i bund og grund er jeg enig - vi er simpelthen nød til at få noget vindermentalitet ind på den bænk!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 19. nov 2016, 14:23

Er Kuhn den træner med det højeste faglige niveau? givetvis ikke.
Kan I huske, hvem der fik virkelig meget ros for at være fagligt dygtig? Magnus Pehrsson...

Kuhn har gode resultater i Sverige. Sikker titelsejr efter dårlig start, hvilket kunne tolkes som om, at han har formået at lave ændringer efter en skidt start. Derudover en pokalfinale. Den sidste træner i Malmö blev dansk landstræner, og hans seneste resultater var ikke nær så gode - om end han tidligere havde enormt gode resultater.

Kuhn havde også en periode som cheftræner i AaB, og det gik egentlig ret godt. Derudover var hans ophold i den unævnelige by vel heller ikke en katastrofe.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 19. nov 2016, 14:33

Der er to ting i det. Kuhn har nu ikke evnet at overlevet som cheftræner i to klubber i ret lang tid. Det kan man mene om hvad man vil og samtidig gisne om alverdens årsager. Faktum er, at han er stoppet. Plus, den klub der kender hans styrker og svagheder bedst, fravalgte ham selv om nepotisme ikke ligger os fjernt. Jeg tror personligt ikke på at Gaarde giver ham et kald. Det vil være en accept af at han og den sportslige ledelse tog den forkerte beslutning da de ikke tilbød Kuhn stillingen, selv om han hoppede op og ned og råbte: Vælg mig! Vælg mig! Jeg tror stoltheden i AaB er for stor - desværre.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 19. nov 2016, 14:59

Hvis AaB ikke indenfor de næste par dage præsenterer Allan Kuhn som den næste cheftræner.. Tager jeg personligt ud på Hornevej og fyrer Allan Gaarde.. SÆT IGANG GAARDE...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. nov 2016, 15:22

NIN skrev:Der er to ting i det. Kuhn har nu ikke evnet at overlevet som cheftræner i to klubber i ret lang tid. Det kan man mene om hvad man vil og samtidig gisne om alverdens årsager. Faktum er, at han er stoppet. Plus, den klub der kender hans styrker og svagheder bedst, fravalgte ham selv om nepotisme ikke ligger os fjernt. Jeg tror personligt ikke på at Gaarde giver ham et kald. Det vil være en accept af at han og den sportslige ledelse tog den forkerte beslutning da de ikke tilbød Kuhn stillingen, selv om han hoppede op og ned og råbte: Vælg mig! Vælg mig! Jeg tror stoltheden i AaB er for stor - desværre.
Undergraver du ikke din egen argumentation ?

Kuhn har ikke overlevet som cheftræner i to klubber(3 hvis vi tager hans korte tid hos os med). Ergo har han nogle mangler, som gør man i normale sammenhænge skal tænke sig om en ekstra gang. Udtalte Rudbæk ikke en gang, at man godt kunne være en god træner selvom man ikke var blevet fyret :D

Fravalget i AaB. Her burde du jo storrose AaB for at undgå nepotisme(som du indirekte beskylder klubben for). Men nej du opfordrer AaB til nepotisme af den værste slags.

Tror i øvrigt ikke, at der er specielt ondt blod mellem Kuhn og AaB. Han fik jo chancen for at gå til Malmö. Det gjorde Hamren jo f.eks. ikke til Rosenborg...

Men jeg mangler stadig: Kuhn blev fyret efter et mesterskab og over to point i snit. Der mangler noget i den ligning.
- FlæskeFrank

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 19. nov 2016, 15:23

Salle17 skrev:Hvis AaB ikke indenfor de næste par dage præsenterer Allan Kuhn som den næste cheftræner.. Tager jeg personligt ud på Hornevej og fyrer Allan Gaarde.. SÆT IGANG GAARDE...
Kunne være fedt hvis salle17 rent faktisk er Stephan Schors... :danmarkfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. nov 2016, 15:41

doukas skrev:
Og lige præcis Vidar Kjartansson burde have et anstrengt forhold til Kuhn, så det er noget af et skulderklap, at han går ud og roser Kuhn.
Hvorfor i alverden burde han dog have det?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 19. nov 2016, 15:43

FlæskeFrank skrev:
NIN skrev:Der er to ting i det. Kuhn har nu ikke evnet at overlevet som cheftræner i to klubber i ret lang tid. Det kan man mene om hvad man vil og samtidig gisne om alverdens årsager. Faktum er, at han er stoppet. Plus, den klub der kender hans styrker og svagheder bedst, fravalgte ham selv om nepotisme ikke ligger os fjernt. Jeg tror personligt ikke på at Gaarde giver ham et kald. Det vil være en accept af at han og den sportslige ledelse tog den forkerte beslutning da de ikke tilbød Kuhn stillingen, selv om han hoppede op og ned og råbte: Vælg mig! Vælg mig! Jeg tror stoltheden i AaB er for stor - desværre.
Undergraver du ikke din egen argumentation ?

Kuhn har ikke overlevet som cheftræner i to klubber(3 hvis vi tager hans korte tid hos os med). Ergo har han nogle mangler, som gør man i normale sammenhænge skal tænke sig om en ekstra gang. Udtalte Rudbæk ikke en gang, at man godt kunne være en god træner selvom man ikke var blevet fyret :D

Fravalget i AaB. Her burde du jo storrose AaB for at undgå nepotisme(som du indirekte beskylder klubben for). Men nej du opfordrer AaB til nepotisme af den værste slags.

Tror i øvrigt ikke, at der er specielt ondt blod mellem Kuhn og AaB. Han fik jo chancen for at gå til Malmö. Det gjorde Hamren jo f.eks. ikke til Rosenborg...

Men jeg mangler stadig: Kuhn blev fyret efter et mesterskab og over to point i snit. Der mangler noget i den ligning.
Det har jeg nu svært ved at se jeg gør? Jeg pointerer netop, at han er stoppet to gange efter kort virke og derfor må man selvfølgelig stille spørgsmål ved ham som cheftræner. Alt andet vil være uansvarligt. Ang. det andet, så var min agenda hverken at rose eller slå AaB oven i hovedet, men ganske enkelt et udtryk for hvordan jeg ser tingene og hvorfor jeg ikke tror Gaarde tager kontakt til Kuhn. Når jeg synes han burde, så handler det om jeg tror Kuhn kan og vil være en forstærkning i AaB i enten den ene eller anden funktion, såfremt han er klar og har hovedet med sig.

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. nov 2016, 15:46

Ovenstaaende er nok lidt unoedvendigt at bringe her da de fleste vel laeser dagens nyheder. Men er alligevel til hans kredit at en spiller decideret roser ham efter en fyring, og virker undrende. Ikke at spillerne ville vaere direkte og fortalt hvis det havde haft del i kongemordet, men har havde bestemt ikke behoevet at forsvare ham saadan her.
En spiller der er i en helt anden klub nu, og intet har i klemme i Malmö. Jeg ved ikke hvorfor det decideret skulle være til hans kredit. Kjartansson ville være ret skør, hvis ikke han roste den træner der satsede på ham, på trods af at han var i gedigent stormvejr i sine første måneder i Malmö. Han skylder sådan set Kuhn ret meget.

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. nov 2016, 15:52

FlæskeFrank skrev:
Nej, det gør der sådan set ikke. Der var massiv kritik af ham, da han blev hyret til Malmö. Man hyrer ikke en uerfaren træner til et hold der formodes at spille med i CL-kval hver sæson. Vi taler en klub vis økonomiske dominans er MASSIV - måske endda endnu større end FCK's ditto i Danmark, trods et noget lavere spillerbudget. Til gengæld er stort set alle andre Allsvenskan klubber dårligere kørende økonomisk end hovedparten af de danske.
Der var massiv kritik af ham i indledningen efter den point-mæssige dårlige start hvor Malmö spillede decideret naiv fodbold. Spillerne skøjtede rundt i taktikken, og på lige linje med den kritik der rammer Hareide på det danske landshold med hans 3-5-2, så var det først da Kuhn gik på kompromis og lyttede til spillerne at de begyndte at vinde kampe.

Der er en meget karakterstærk ledelse i Malmö med sportschefen, den tidl. storspiller, vikarierende cheftræner og udlandsprof, Daniel Andersson i spidsen. Alene det at han nu ikke afviser at afløse Kuhn som cheftræner fortæller noget om hans ego - han fylder meget, i perioder også for meget, i Malmö FF.
Der har aldrig været specielt god kemi mellem ham og Kuhn, efter de indledende tumultariske scener med massiv spillerkritik.

Derfor kommer det heller ikke som en overraskelse for de svenske kommentatorer at han ryger.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2016, 15:53

Gamen skrev:

En spiller der er i en helt anden klub nu, og intet har i klemme i Malmö. Jeg ved ikke hvorfor det decideret skulle være til hans kredit. Kjartansson ville være ret skør, hvis ikke han roste den træner der satsede på ham, på trods af at han var i gedigent stormvejr i sine første måneder i Malmö. Han skylder sådan set Kuhn ret meget.
Ja, jeg havde overset at han ikke var i klubben laengere. Jeg foelger ikke Svensk fodbold. Men han har trods alt ikke noget i klemme, saa han kan da i det mindste vaere aerlig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar