Mraab1978 skrev: Den eneste grund til han røg i Malmø, var at daniel Andersson følte sig truet. Manden har mange private venner ansat i klubben, som ikke har nogen funktion og som bare triller rundt og hygger sig. Da kuhn begyndte at stille spørgsmålstegn ved dette, allerede midt i sæsonen, følte daniel Andersson at dette var den eneste løsning for at beholde hele sit "vennehold". Nu vælger han så Magnus Pehrsson for at få en svag person som han selv kan hundse rundt med. Kuhn har fået masser af tilkendegivelser af både spillere og andre ansatte i klubben efter fyringen,så vidt mine kilder har informeret mig. Og flere har jo også i medierne taget afstand, til at spillerne skulle stå bag. Dette var blot en historie daniel Andersson selv har plantet i medierne, fordi han er et uselt menneske. Så tro nu ikke på alt bras i læser i medierne. Sandheden skal nok komme ud før eller siden.
Jeg tror på, at du har ret i noget af det du skriver. Men der er også bare en anden del, der hedder trænerfaglig kunnen som man er nødt til at tage in mente. Jeg tror også på, at Kuhn var meget afholdt - som menneske - i truppen. Det ændrer bare ikke på, at der allerede blev stillet spørgsmålstegn ved hans taktiske dispositioner efter meget, meget kort tid. Malmö har TOPspillere på langt de fleste pladser, og var derfor trupmæssigt langt foran deres konkurrenter. Det betyder selvfølgelig også, at forventningerne var store efter Hareide var kørt død året før. Jeg har ikke forventninger til at Pehrsson kan indfri dem (europæisk) heller. Men det tror jeg heller ikke er Daniel Anderssons ønske at han skal kunne ene mand. Teamet bag cheftræneren er (højst utraditionelt) måske endnu stærkere end selve cheftræneren, og det kan jeg godt forestille mig at Kuhn har haft det svært med. Det synes jeg også nogle af de efterfølgende udtalelser fra bl.a. assistenten bærer præg af.
Hvad man så også lige skal huske er: Kuhn ankom med en meget favnende tilgang - knus, kærlighed og krav eller et eller andet kaldte han det på den indledende pressekonference. Det tror jeg ikke passede ind i en trup med meget konkurrencedygtige individualister, der er vant til at blive gået til og har årelang erfaring fra Tyskland, Holland, Schweiz, Skotland mm. Den går måske nok andre steder, og fungerede glimrende på motivationsfronten i AaB, men ikke i Malmö. Jeg mener stadig at Kuhn var fejlcastet i Malmö, men også at han viste sig at falde igennem rent taktisk. Cup-opgørene var en katastrofe rent taktisk, og han har f.eks. syltet et par af klubbens største talenter gennem store dele af sæsonen. Noget han næppe have gjort, hvis ikke han var under pres.
Jeg har den største respekt for Allan Kuhn og jeg ville elske at se ham byttet ud med Jacob Friis i AaB. Jeg tvivler dog straks mere på ham i spidsen for et projekt, der nu er kommet voldsomt under pres her. AaB er i problemer rent sportsligt, og den genopbygning Gaarde talte om er indtil videre mislykkedes. AaB ligner ikke et hold der kan toppe om to år, man skal bytte et par af klubbens vigtigste spillere ud indenfor de næste par år og man har et par væsentlige spørgsmålstegn både på keeper-posten og i centerforsvaret, ligesom man stadig ikke har en angriber med Superligaklasse. Enevoldsen har sat huset til salg, og må forventes at forlade AaB til sommer. Det efterlader os med en papirstynd angrebskonstellation.