Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 5. dec 2016, 23:28

Jeg synes heller ikke at Wieghorst har power og udstråling nok..

Det værste der kan ske er, at AaB ansætter en fodbold_romantiker , som Frank eller Wieghorst. Så vil jeg hellere have en Hamren type, der vægter direkte spil, udstråling, energi og power.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 6. dec 2016, 00:25

Jeg har et frækt bud på en evt kommende træner:

Brian Priske!

Jeg ved godt at manden indtil nu kun har været assistent, men han har trods alt været indblandet i op til flere DM-titler. Stået i lære ved typer som Ståle og Glen - ikke at de er min kop the, så taler deres meritter for dem selv.

Da Ståle hev ham til FCK fik jeg indtrykket at han var rigtig dygtig.

Priske har skjult AaB DNA og plads i historien og hvis han har mod på at stå på egne ben, så tror jeg, at han ku' være et godt match!

Lidt i stil med da Jakob Michelsen tog røven på alle som træne for SønderjyskE.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 00:42

Runschen skrev:Jeg har et frækt bud på en evt kommende træner:

Brian Priske!

Jeg ved godt at manden indtil nu kun har været assistent, men han har trods alt været indblandet i op til flere DM-titler. Stået i lære ved typer som Ståle og Glen - ikke at de er min kop the, så taler deres meritter for dem selv.

Priske har skjult AaB DNA og plads i historien og hvis han har mod på at stå på egne ben, så tror jeg, at han ku' være et godt match!

Jeg har ikke noget grundigt indtryk af ham, men den vigtigste egenskab for en ny AaB-træner er personligt format i Hamrén-klassen. Kuhn kommer tæt nok på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 6. dec 2016, 09:28

Runschen skrev:Jeg har et frækt bud på en evt kommende træner:

Brian Priske!

Ikke dumt. Så kunne Gaardsøe passende blive hentet ind som en del af trænerteamet, han har noget power og erfaring fra øverste niveau i England. Friis og Augo må meget gerne fortsætte også, men jeg orker heller ikke rigtig LS mere. Det vi så igår, var så idé forladt altså...
Jeg savner Winsnes

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 6. dec 2016, 09:57

Fra EB.dk:

"En interessant iagttagelse var, at den fyrede AGF-træner, Morten Wieghorst var til stede på Aalborg Stadion og smuttede før tid."

Tja, hvorfor ikke.... Morten Wieghorst var ikke nogen bragende succes i FCN og AGF, men havde også et ringe spillermateriale. Vil gerne tro, at materialet i AaB er bedre, og i så fald er han måske manden, der kan sætte facon på holdet.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 6. dec 2016, 10:02

Jesper Schmidt skrev:
FIDEL skrev:Godt nok har Holger skuffet, men det er også i lyset af de høje forventninger til ham. Men han kan stadig nå at blive en god spiller for AaB.

Jeg kan huske , at Matovac i starten ikke var imponerende, og virkede langsom i tanke og handling... Det samme kan siges om Calif.
Jeg tror vi er nogen som vil mene det ikke kun var i starten at det gjorde sig gældende for Califf ;)

Nå men Holgersson... jeg synes han viste fine takter i starten, fordi man netop tænkte at det skulle komme til at gå mere og mere i den rigtige retning. Jeg synes han startede med at styre forsvaret fint, og at 4-back linjen ofte stod knivskarpt. Men som tiden er gået virker det som om han bare bliver mere og mere forvirret mens han totalt har mistet den lederrolle han tog på sig i starten af sæsonen. Samtidig springer hans manglende teknik mere og mere i øjnene, og han flagrer også mere og mere væk fra positioner hvor han kan beskytte målet. Måske er det også et taktisk problem, og det kan heller ikke afvises at en del af det skyldes vi har haft store udskiftninger i forsvaret gennem efteråret... men bottomline er bare at han ikke virker til at være god nok, i hvert fald ikke som den styrmand og leder han er købt til at være.
Califf var en forrygende spiller på alle leder og kanter. Nu stopper I!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 6. dec 2016, 10:05

KJ skrev:Fra EB.dk:

"En interessant iagttagelse var, at den fyrede AGF-træner, Morten Wieghorst var til stede på Aalborg Stadion og smuttede før tid."

Tja, hvorfor ikke.... Morten Wieghorst var ikke nogen bragende succes i FCN og AGF, men havde også et ringe spillermateriale. Vil gerne tro, at materialet i AaB er bedre, og i så fald er han måske manden, der kan sætte facon på holdet.
Wieghorst som træner og Kuhn som assistent det ville i hvert fald være opgradering ift. Søndergaard og Friis

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 6. dec 2016, 10:06

Og Thomas Frank kan stryges fra listen:

http://politiken.dk/sport/fodbold/ECE34 ... --england/

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 6. dec 2016, 12:10

troelsh skrev:

Wieghorst som træner og Kuhn som assistent det ville i hvert fald være opgradering ift. Søndergaard og Friis
Bum bum...ved sgu ikke helt hvad jeg synes om Wieghorst. Har han ikke bevist ved flere lejligheder at han mangler de afgørende evner? Omvendt vil han gerne spille offensivt, og efter igår er jeg klar på en ændring fra det pindsvinebold vi var vidner til.

Tror i på rygtet om at LS allerede er afskediget, men fuldfører efterårssæsonen?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 12:20

Martino skrev: Tror i på rygtet om at LS allerede er afskediget, men fuldfører efterårssæsonen?
Er det et rygte du har set refereret nogen steder - jeg har for nylig hørt antydet at det tidligst sker til sommer?

Jeg synes det giver mening. Det har jeg redegjort for mange gange efterhånden. Enten skulle man have gjort det inden landskampspausen, eller vente til efter halv-sæsonen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 6. dec 2016, 12:32

Pastorius skrev:
Martino skrev: Tror i på rygtet om at LS allerede er afskediget, men fuldfører efterårssæsonen?
Er det et rygte du har set refereret nogen steder - jeg har for nylig hørt antydet at det tidligst sker til sommer?

Jeg synes det giver mening. Det har jeg redegjort for mange gange efterhånden. Enten skulle man have gjort det inden landskampspausen, eller vente til efter halv-sæsonen.
Det var et rygte jeg læste herinde. Men ja det giver mening. Det mærkelige er lidt at når man overværer AaBs træninger så synes jeg altid LS og Friis kommer med nogle gode input/stopper spillet og netop italesætter de ting man(jeg) synes er galt...feks Bassos manglende overblik og for mange berøringer, noget han gav delvis svar på tiltale for igår. Friis bruger feks meget tid på at coache de unge spillere, og den ros skal han have at både Mæhle, MC og Grønning har virket klar og forstået deres rolle i systemet når de har fået chancen.

MEN..kan ikke se bort fra selve spillet. Kan ikke tro det er sådan LS vil spille, så noget er galt et sted i kæden, og måske er det sundt at få friske øjne på truppen. Enten det eller forsøge sig på transfermarkedet igen...
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2016, 12:48

Tja han vandt da to pokalfinaler med FCN med et teknisk stærkt hold samt lagde grundlaget for det efterfølgende mesterskab. Farum klubben var ofte i nedrykningsfare i tiden med Wieghorst, men materialet var måske ikke til mere.
Wieghorst virkede fejlcastet i Agf som ikke havde spillerne til at spille teknisk fodbold.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 13:23

Martino skrev: Det var et rygte jeg læste herinde. Men ja det giver mening. Det mærkelige er lidt at når man overværer AaBs træninger så synes jeg altid LS og Friis kommer med nogle gode input/stopper spillet og netop italesætter de ting man(jeg) synes er galt...feks Bassos manglende overblik og for mange berøringer, noget han gav delvis svar på tiltale for igår. Friis bruger feks meget tid på at coache de unge spillere, og den ros skal han have at både Mæhle, MC og Grønning har virket klar og forstået deres rolle i systemet når de har fået chancen.

MEN..kan ikke se bort fra selve spillet. Kan ikke tro det er sådan LS vil spille, så noget er galt et sted i kæden, og måske er det sundt at få friske øjne på truppen. Enten det eller forsøge sig på transfermarkedet igen...
Nu har jeg ikke fulgt nogen AaB-træninger, men er A-instruktør i en anden idrætsgreen, og følger endnu et par stykker ret tæt pga. bekendtskaber der er trænere på højt niveau.

Mit generelle indtryk er at fodboldverdenen er gammeldags og meget konservativ ift. andre idrætsgrene. Det er under ændring, men specielt i seniorverdenen ser det stadig ud til at der er et stykke vej at gå. Pointen er at det selvfølgelig er ok at snakke om hvad der skal ændres, men snak hjælper ikke ret meget. Man er nødt til at træne de ting ind i folk. Det kan selvfølgelig også godt være det er det de gør i AaB jeg ved det ikke, men jeg synes tit man hører LS og Friis bruge udtrykket at det har vi talt om vi skal gøre - for blot at se at det slet ikke er det de gør.

Nå, det var lidt et løst sidespor, men jeg håber virkelig at træningsøvelser etc. alt sammen peger i retning som de ting der tales om, ellers er det ikke så mærkeligt at det ikke ser ud til at virke. Hvis man taler om ting der skal ændres, så begynder folk at tænke, hvis man gerne vil have folk opfører sig på en særlig måde, skal det være så indarbejdet at de gør det uden at tænke over det, for det er impulserne vi alle (også højtlønnede fodboldspillere) falder tilbage på når vi bliver pressede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 6. dec 2016, 15:10

I og med de træner så mange opspilsøvelser vidner vel også om at de prøver at træne automatismerne ind i spillerne, men spillerne virker stadig hæmmet når et etableret opspil skal sættes.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 15:50

Martino skrev:I og med de træner så mange opspilsøvelser vidner vel også om at de prøver at træne automatismerne ind i spillerne, men spillerne virker stadig hæmmet når et etableret opspil skal sættes.
Jeg ved som sagt ikke hvordan de nøjagtigt træner i hverdagen, men det lyder som et ret typisk symptom, hvis man prøver at implementere en spillestil som ikke er ordenligt indarbejdet. At et hold virker låst er for mig et tegn på at de er gået fra instinkt og impuls til bevidsthed, og mennesker har en meget begrænset bevidst kapacitet, og så begynder tingene at gå laaaangsomt.

Det er hele fidusen ved at have en tråd i hvad der sker i ungdomsafdelingen op igennem rækkerne. De ting er allerede indarbejdet, men det holder ikke hvis, man forsøger at ændre for meget inden man har arbejdet det ind i holdet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Breezer
2. div
2. div

Indlæg af Breezer » 7. dec 2016, 12:37

Jeg har det lidt svært angående at Søndergaard skal fyres. Jeg synes egentlig at han i store træk gør hvad man kan forvente. jeg er meget enig i at 2016 ikke har været vores år, men det mener jeg ikke man kun kan mene er Lars Søndergaards skyld. Jeg synes faktisk der er mange problemer han har fået løst ganske udmærket.

Hele det disciplinære omkring Spalvis var jo svært at skulle håndtære for enhver træner, og her gjorde Lars det eneste rigtige. Da det begyndte, i efteråret '15, at komme frem hvordan Spalvis ikke var seriøs til træning udtalte Lars selv at det var svært at tage ham af holdet når han lavede så mange mål. Spalvis fik lov at være en skæv person så længe han scorede mål, og da han ikke gjorde det i foråret røg han ud af holdet, da han så ikke bidrog med fight eller vilje.

I dette efterår har vi sadlet om flere gange i spillet, men dog ikke i det tempo som der er blevet skreget på herinde. Vi startede sæsonen med mange point, og var skarpe. Herefter begyndte der at komme krav på at vi skulle spille bedre, hvilket jeg også mente. Der blev også lagt på, og vi spillede siden langt mere possesion i flere kampe. Det viste sig så dog, med 10 kampe uden sejr, at det kunne ikke skabe resultater, så derfor har Lars sadlet om endnu engang, startende med kampen mod Randers, hvor vi har gået tilbage til en stabil defensiv. Undervejs har han givet flere spillere chancen, som debatsiden siden har skreget langt væk, og de spillere er heller ikke inde nu (Pohl, Tidligere Blåbjerg, nu Holger). Uden sejr i 10 kampe er det klart at trænerne må begynde at tænke alternativt, og i det mindste få sat prop i frem mod vinterpausen.

Jeg er ikke sikker på at en fyring af Lars Søndergaard er svaret på alt, for jeg synes han selv har forsøgt at komme vores problemer i møde. Nogle dispositioner er jeg heller ikke enig med ham i, og han er heller ikke en ny Guardiola, men han gør et stabilt arbejde, med en langt fra færdig trup.

Såfremt at han endelig skulle skiftes ud, er min favorit dog Kasper Hjulmand. Måske han godt kunne tænke sig et lidt mindre ekstremt talentsats, end hvad der er i fcn. Vi er desuden en klart større klub, og har måske også bedre mulighed for at holde på de største talenter. Ulempen er dog at han nok godt kunne blive ret dyr at købe fri af klubben.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 7. dec 2016, 15:12

Pastorius skrev:
Martino skrev: Det var et rygte jeg læste herinde. Men ja det giver mening. Det mærkelige er lidt at når man overværer AaBs træninger så synes jeg altid LS og Friis kommer med nogle gode input/stopper spillet og netop italesætter de ting man(jeg) synes er galt...feks Bassos manglende overblik og for mange berøringer, noget han gav delvis svar på tiltale for igår. Friis bruger feks meget tid på at coache de unge spillere, og den ros skal han have at både Mæhle, MC og Grønning har virket klar og forstået deres rolle i systemet når de har fået chancen.

Nu har jeg ikke fulgt nogen AaB-træninger, men er A-instruktør i en anden idrætsgreen, og følger endnu et par stykker ret tæt pga. bekendtskaber der er trænere på højt niveau.

Mit generelle indtryk er at fodboldverdenen er gammeldags og meget konservativ ift. andre idrætsgrene. Det er under ændring, men specielt i seniorverdenen ser det stadig ud til at der er et stykke vej at gå. Pointen er at det selvfølgelig er ok at snakke om hvad der skal ændres, men snak hjælper ikke ret meget. Man er nødt til at træne de ting ind i folk. Det kan selvfølgelig også godt være det er det de gør i AaB jeg ved det ikke, men jeg synes tit man hører LS og Friis bruge udtrykket at det har vi talt om vi skal gøre - for blot at se at det slet ikke er det de gør.

Nå, det var lidt et løst sidespor, men jeg håber virkelig at træningsøvelser etc. alt sammen peger i retning som de ting der tales om, ellers er det ikke så mærkeligt at det ikke ser ud til at virke. Hvis man taler om ting der skal ændres, så begynder folk at tænke, hvis man gerne vil have folk opfører sig på en særlig måde, skal det være så indarbejdet at de gør det uden at tænke over det, for det er impulserne vi alle (også højtlønnede fodboldspillere) falder tilbage på når vi bliver pressede.
Jacob Friis har ellers fået det skudsmål fra både Søndergaard og spillerne at han er rigtig god til at komme med nye træningsmetoder.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2016, 15:30

Gnu skrev:

Jacob Friis har ellers fået det skudsmål fra både Søndergaard og spillerne at han er rigtig god til at komme med nye træningsmetoder.[/quote]

Jamen, som sagt har jeg ikke konkret viden fra AaB's træninger. Jeg håber ikke det er det indtryk jeg har givet.

Jeg kan kun bedømme ud fra resultatet og fra hvordan de kommunikere de ting de gerne vil. Min konklusion er at jeg synes det virker som om spillerne forsøg at tænke fodbold, fremfor bare at spille. Så hvis der trænes godt og progressivt, så er man ikke kommet langt nok med det endnu.

EDIT: Derfor kan Friis sagtens være rigtig dygtig. Jeg er IKKE en af dem der også ønsker assistenttrænerne udskiftet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 7. dec 2016, 16:55

Min "kilde" som vidste med Ove p i Hobro, og som mener at Lars bliver fyret til vinter, har også hørt rygter om at det er wieghorst der skal overtage.
Ved sgu ikke hva jeg skal mene om det.
Men vinder vi mod Horsens, kan det være at gaarde vil genoverveje om Lars er den rigtige træner for os.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2016, 17:01

9000AA skrev:Min "kilde" som vidste med Ove p i Hobro, og som mener at Lars bliver fyret til vinter, har også hørt rygter om at det er wieghorst der skal overtage.
Ved sgu ikke hva jeg skal mene om det.
Men vinder vi mod Horsens, kan det være at gaarde vil genoverveje om Lars er den rigtige træner for os.
Wieghorst er ikke noget stort skridt frem (det er sagt på godt gammeldags nordjysk) - i mine øjne, så jeg håber kun din kilde har halvt ret.

Om vi vinder eller ej i Horsens kommer ikke til at spille nogen rolle. Jeg er overbevist om at beslutningen er taget. Man er tonedøv, hvis man tror at Gaarde og AaB tager sine beslutninger på om man har fået tre point fra eller til. Det handler om, om der er tillid til at Lars Søndergaard er manden der kan opfylde AaB's mål på længere sigt, og om man synes han gør de rette ting for at rette op på skuden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar