Der eksisterer ikke nogen Kuhn-skygge udenfor debatsiden.FlæskeFrank skrev:Ikke helt uenig. Men viser måske også AaBs kattepine, ligesom ManU og Ferguson. Uanset hvem de ansætter(og de ansætter selvfølgelig den rigtige), så vil manglende godt spil og sejre straks trække Kuhn-skyggen indover.Pastorius skrev:Den overvejelse tror jeg ikke fylder ret meget udenfor debatsiden - hvis ikke de vil have Kuhn i AaB. Hvorfor skulle man dog tænke sådan?FlæskeFrank skrev:Uanset hvem Gaarde henter ind som ny træner, så bliver det en træls startperiode. For omgivelserne vil fokusere på, hvorfor det ikke blev Kuhn. Eller det vil fylde.
Så hvis vi skifter træner til vinter, så skal Kuhn gerne være ansat som træner i Norge eller Sverige forinden. Ellers er den kommende træner næsten tvungen til at mislykkes. Han vil ikke kunne få skabt hans egen base.
Hånden på hjertet, hvis vi vinder alle kampe i foråret inklusiv pokal, så ved vi, at der stadig vil være et indlæg på debatsiden om, at "...jeg så hellere Kuhn, som cheftræner, selvom det ville betyde at vi måske tabte en kamp eller to..."
Så på den konto kan Søndergaard måske være god som "lynafleder" indtil Kuhn er afsat.
I yderste konsekvens kan man selvfølgelig ringe til Kuhn og høre om han vil være cheftræner selv om "Kuhn-skyggen" ligger halvdelen af AaB i mørke.
Hverken cheftræneren eller AaB kan gøre noget imod det, og problemet vil måske også være der, selv hvis træneren hedder Kuhn.
Hvem ønskes som ny træner?
Re: Hvem ønskes som ny træner?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Findes der liv udenfor debatsiden ?Pastorius skrev:Der eksisterer ikke nogen Kuhn-skygge udenfor debatsiden.
Jeg håber, at AaB - hvis de fastholder træneren - som minimum giver ham en angriber eller midtstopper i vintervinduet for at vise, at de tror på ham.
- FlæskeFrank
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jeg håber, at AaB - hvis de fastholder træneren - som minimum hopper i Fjorden og lader vi andre som elsker klubben komme videre.FlæskeFrank skrev:Findes der liv udenfor debatsiden ?Pastorius skrev:Der eksisterer ikke nogen Kuhn-skygge udenfor debatsiden.
Jeg håber, at AaB - hvis de fastholder træneren - som minimum giver ham en angriber eller midtstopper i vintervinduet for at vise, at de tror på ham.
Bienvenu Bassogog!
-
FlæskeFrank
- Allstar

Syntes faktisk at Søndergaard udviklede vores spil i efteråret 15 - flere strenge at spille på. I forår 2016 klandrede jeg nok både Ene og Spalvis for det dårlige forår. Efterår 16 har desværre vist, at spilkoncept ikke virker helt så klart som ønskelig.
Så jeg er også klar på en ny træner. Men hvis AaB skal vise, at de tror på Søndergaard, så skal de også give ham en ny spiller ellers venter de bare på en anledning til at fyre ham og så er det mere anstændigt at fyre ham med det samme.
Så jeg er også klar på en ny træner. Men hvis AaB skal vise, at de tror på Søndergaard, så skal de også give ham en ny spiller ellers venter de bare på en anledning til at fyre ham og så er det mere anstændigt at fyre ham med det samme.
- FlæskeFrank
Meget enig. Det pyntede indledningsvist, at vi spillede mere direkte end under Kent. Personligt, så jeg gerne et par nye spillere, men jeg er så også af den holdning, at den nuværende trup burde være god nok til slutspil. Sloth, Enevoldsen og Flores burde være en fast del af start-elveren, når alle er i omdrejninger.FlæskeFrank skrev:Syntes faktisk at Søndergaard udviklede vores spil i efteråret 15 - flere strenge at spille på. I forår 2016 klandrede jeg nok både Ene og Spalvis for det dårlige forår. Efterår 16 har desværre vist, at spilkoncept ikke virker helt så klart som ønskelig.
Det helt store problem for mig er, at Søndergaard denne halvsæson er gået i gang med at smadre AaB-tilgangen til spillet. Det er i mine øjne helt utilgiveligt at stille op mod Horsens uden noget ønske om at gribe initiativet og diktere spillet. De 3-0 havde gjort knap så ondt, hvis vi var gået ned med fanen højt. Nu virkede vi i stedet som forskræmte små mus fra første fløjt.
Men jeg tror Søndergaard får de første 5 kampe, da vi stadig har en realistisk chance for medaljeslutspil. Glipper det og ryger vi i nedrykningsslutspillet, så kunne jeg godt forestille mig, at vi får en ny træner. Det værste scenarie for mig er næsten, hvis vi ender med at fyre Søndergaard og så lader Friis kører sæsonen færdig, mens Gaarde leder efter en ny træner.
Men jeg håber da at en god lang sæsonopstart og træningslejr kan få stumperne til at falde på plads. Holgersson er muligvis ingen general, men han er også ramt på selvtilliden, det er tydeligt. Så lidt julefred og prozac til svensken, så blier det forhåbentlig bedre. Et hold som nedenstående burde altså kunne gå i medaljeslutspillet:
Nicolaj
Mæhle-Holgersson-Kasper P-Ahlmann
Bassogog-Würtz-Sloth-Meilinger
Flores
Enevoldsen
In verbis simus faciles
Hej, Claus Steinlein!Runschen skrev:Priske har skjult AaB DNA og plads i historien og hvis han har mod på at stå på egne ben, så tror jeg, at han ku' være et godt match!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
At give Søndergaard de fem første kampe vil efter min mening være den absolut værste løsning. Hvis han skal fyres, skal det være nu, så en ny træner har vinterpausen til at få styr på holdet. Den anden model minder alt for meget om AGF, der tøvede med at give Peter Sørensen sparket, og alligevel ende med at fyre ham, da vi rundbarberede AGF i anden kamp efter vinterpausen.Rams skrev:Men jeg tror Søndergaard får de første 5 kampe, da vi stadig har en realistisk chance for medaljeslutspil. Glipper det og ryger vi i nedrykningsslutspillet, så kunne jeg godt forestille mig, at vi får en ny træner. Det værste scenarie for mig er næsten, hvis vi ender med at fyre Søndergaard og så lader Friis kører sæsonen færdig, mens Gaarde leder efter en ny træner.
Vores chance for medaljeslutspil er i øvrigt mere teoretisk end den er realistisk. Vores spil er fuldstændig håbløst primitivt og uden perspektiv, og alene dét bør være mere end rigelig grund til at wappe Lars Søndergaard u'.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Ja, den tror jeg heller ikke rigtig på. Al hans trænererfaring stammer i hvert fald fra klubber som spiller meget lidt på samme måde som AaB gerne vil.Lindvang skrev:Hej, Claus Steinlein!Runschen skrev:Priske har skjult AaB DNA og plads i historien og hvis han har mod på at stå på egne ben, så tror jeg, at han ku' være et godt match!
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Naa, saa er Hasse Backe ogsaa fri. Hvis Kent ogsaa ryger kan vi i et snuptag vaelge mellem alle AaB's mesterskabstraenere, inkl Pylle. Lad os tage dem alle sammen. Backe, Pylle, Hamren og Kent. Saa kan LS og Kuhn vaere assistentraenere som i de goe gamle dage. Det maa sgu gi guld.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Hasse Backe - med Kuhn ved sin side?
Kunne være super geil.
Kunne være super geil.
Bienvenu Bassogog!
Nej, Hans Backe var den mest røvsyge træner vi har haft - han havde så bare tilfældigvis det mest utrolige hold vi nogensinde har haft. Jeg tror ikke på at Hans Backe kan få noget godt ud af vores nuværende materiale, uden massive investeringer i de spillertyper han mener han skal bruge.astonvilla skrev:Hasse Backe - med Kuhn ved sin side?
Kunne være super geil.
Jeg er efterhånden vendt til mest at tro på Kuhn som cheftræner, men det kræver han kan suppleres med en assistent der har power og ordenssans til at holde ham på sporet mht. sturktur og plan i træningen - og som samtidig respekterer Kuhn for det der er hans styrker.
Det humør og den gjest som Kuhn står for, er i hvert fald ikke tilstede for tiden. Det nærmeste vi kommer er noget indebrændthed hos nogle af de bærende kræfter.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Enig med dig i, at Hans Backe ikke er løsningen nu. Og ja han var og er en kedelig træner.Pastorius skrev:Nej, Hans Backe var den mest røvsyge træner vi har haft - han havde så bare tilfældigvis det mest utrolige hold vi nogensinde har haft. Jeg tror ikke på at Hans Backe kan få noget godt ud af vores nuværende materiale, uden massive investeringer i de spillertyper han mener han skal bruge.astonvilla skrev:Hasse Backe - med Kuhn ved sin side?
Kunne være super geil.
Jeg er efterhånden vendt til mest at tro på Kuhn som cheftræner, men det kræver han kan suppleres med en assistent der har power og ordenssans til at holde ham på sporet mht. sturktur og plan i træningen - og som samtidig respekterer Kuhn for det der er hans styrker.
Det humør og den gjest som Kuhn står for, er i hvert fald ikke tilstede for tiden. Det nærmeste vi kommer er noget indebrændthed hos nogle af de bærende kræfter.
Vi skal gerne have Kuhn eller noget ungt kød... Wieghorst er jeg ikke pjattet med, men han er trods alt lettere fordøjelig end Thomas Frank. Jeg vil faktisk hellere have Disco-Glenn end Frank (uden pis).
Jeg ser faktisk helst David N. eller Kuhn, men det kommer ikke til at ske med Gaarde ved roret. Gaarde og AaB mangler ambitioner og er lige så spændende og sprælsk som en sur karklud..
Giv mig 1000 på rød. Jimmy som træner. Det er 50/50, enten mesterskab eller nedrykning.
Mjae, og så med David som assitenttræner, så er der også spillet 1000 på sort. Den burde være sikker.De Fem skrev:Giv mig 1000 på rød. Jimmy som træner. Det er 50/50, enten mesterskab eller nedrykning.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

Det lyder som Kuhn som cheftræner og Peter Enevoldsen, som assistent.Pastorius skrev:Jeg er efterhånden vendt til mest at tro på Kuhn som cheftræner, men det kræver han kan suppleres med en assistent der har power og ordenssans til at holde ham på sporet mht. sturktur og plan i træningen - og som samtidig respekterer Kuhn for det der er hans styrker.
- FlæskeFrank
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Det kilder alle de rigtige steder.FlæskeFrank skrev:Det lyder som Kuhn som cheftræner og Peter Enevoldsen, som assistent.Pastorius skrev:Jeg er efterhånden vendt til mest at tro på Kuhn som cheftræner, men det kræver han kan suppleres med en assistent der har power og ordenssans til at holde ham på sporet mht. sturktur og plan i træningen - og som samtidig respekterer Kuhn for det der er hans styrker.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Jeg kender ikke meget til Ålen som trænertype. I mine øjne kunne det måske også gå med de nuværende assistenter.FlæskeFrank skrev:Det lyder som Kuhn som cheftræner og Peter Enevoldsen, som assistent.Pastorius skrev:Jeg er efterhånden vendt til mest at tro på Kuhn som cheftræner, men det kræver han kan suppleres med en assistent der har power og ordenssans til at holde ham på sporet mht. sturktur og plan i træningen - og som samtidig respekterer Kuhn for det der er hans styrker.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Er de ikke en lidt dårlig modvægt til Kuhn? Nu kan os udefra jo kun gisne, men Friis slår mig ikke just som typen med den store gennemslagskraft eller en der vil komme til orde overfor Kuhn. Augu er også en stille type, men lidt mere den stille leder, men har han den trænermæssige erfaring til det? Assistenten skal selvfølgelig være underordnet, men jeg tror Friis er for underordnet og rent fagligt er det måske lidt tidligt med Augu.Pastorius skrev:Jeg kender ikke meget til Ålen som trænertype. I mine øjne kunne det måske også gå med de nuværende assistenter.FlæskeFrank skrev:Det lyder som Kuhn som cheftræner og Peter Enevoldsen, som assistent.Pastorius skrev:Jeg er efterhånden vendt til mest at tro på Kuhn som cheftræner, men det kræver han kan suppleres med en assistent der har power og ordenssans til at holde ham på sporet mht. sturktur og plan i træningen - og som samtidig respekterer Kuhn for det der er hans styrker.
RAUS RAUS SSE!
Jeg kender dem heller ikke, men mon ikke Friis har den faglige ballast i orden - hvis den faglige respekt er der, og man så samtidig kan supplere hinandens styrker, så er det vel ikke helt skidt.Jakobsen skrev: Er de ikke en lidt dårlig modvægt til Kuhn? Nu kan os udefra jo kun gisne, men Friis slår mig ikke just som typen med den store gennemslagskraft eller en der vil komme til orde overfor Kuhn. Augu er også en stille type, men lidt mere den stille leder, men har han den trænermæssige erfaring til det? Assistenten skal selvfølgelig være underordnet, men jeg tror Friis er for underordnet og rent fagligt er det måske lidt tidligt med Augu.
Generelt er jeg tilhænger af at skifte så lidt som muligt. En større rokade vil sandsynligvis gøre at det tager længere tid at finde melodien, og jeg tror faktisk på at holdet har det der skal til, lige under overfladen, hvis bare kortene bliver spillet rigtigt. De har jo ind imellem vist der kan spilles fremragende fodbold, selvom der har været lidt langt mellem snapsene.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Backe som cheftræner og Kuhn som assistent. Det kommer ikke til at du med Kuhn i cheftrænerrollen.