Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 12. dec 2016, 23:19

En gardering til venstre back kunne være rigtigt rart, men set i det store perspektiv har vi større mangler. Jeg kan egentlig godt se pointen med Rask på sin vis. Nej det er ingen hylde A signing, men det er meget mere sollidt end noget vi kan præsentere lige nu. Lige pt. er langt er størstedelen af de mål vi indkasserer fordi vi ikke formår at afvise bolde i feltet og på den front vil han være en klokkeklar forstærkning. Det kunne sagtens være en kortsigtet løsning, hvis vi ikke man her og nu kan finde Mr. Right. Rask vil givet kunne leve med en kort kontrakt og han er solid - det får vi brug for, hvis vi skal være en del af det store nedryknignsslagsmål, hvilket jeg forventer da alle kurver i AaB groft sagt er nedadgående.
RAUS RAUS SSE!

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 13. dec 2016, 01:02

Gorter var sgu go spiller da vi havde ham... han ville gerne fremad banen, og han havde stadig styr på hans back position... men jeg synes ikke han er bedre end Ahlmann når han er på toppen, som han forhåbentlig snart er. <>Og forhåbentlig kan holde sig skadesfri... Så jeg synes det vil være lidt spild af penge at hente ham... Får vi en centerforsvarer der kan gå direkte ind i start 11´eren, så har vi Blåbjerg der kan bruges som erstatning.. Bliver Mæhle 1 valg på højre back, ja så har vi også PK som reserve. Og PK gør egentlig et fornuftig stykke arbejde, dog uden at imponerer, for hvem gør det lige nu, men han falder heller ikke igennem.

nej at bruge penge på Gorter er i mine øjne lidt spild af penge, når der er andre steder der er vigtigere og få opgraderet.. få nu den boksspiller og en centerforsvar fundet.. en type som Pourie kunne jeg godt tænke mig.. eller måske Stückler. men det er måske lidt et sats. På forsvarspladsen er jeg ikke sikker på hvem der kan gå ind og gøre en forskel.. Mikkel Rask er et bedre alternativ end det vi kan stille med nu.. Men jeg er bare ikke sikker på han kan gøre den forskel i forsvaret vi har brug for.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 13. dec 2016, 10:00

Gorter var ment som back up, så vi kan undgå at bruge en højrebenet wingback/back i venstre side, da det ødelægger vores spil. Derudover kunne jeg sagtens se Gorter agere Wurtz klon.

Jeg vil da også prioritere andre positioner først, men han er trods alt gratis og en dygtig spiller.
Jeg savner Winsnes

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 13. dec 2016, 10:19

Prioritet..

1: Mindst en ordenlig center spiller....
2: En target angriber.. en type vi mangler...

Der efter kan man se om der er penge til at gardere sig... Var der penge når disse var brugt, og man stadig var i tvivl hvordan Ahlmann stod, så kunne Gorter måske være et bud... Men det er ikke der jeg vil bruge penge først.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. dec 2016, 11:21

Enhver spiller, som har kontraktudløb, er pludselig interessant for AaB ?!

Nej, Gorter har netop heller ikke spillet i Viborg, så buddet på, at han kan være oplagt for spilletid i AaB er heller ikke oplagt. Ikke fordi det er Viborg, men fordi det er meget langt tid siden, at han har blomstret i superligaen OG den stod vel på fodbold i næstbedste hollandske række sidste år. Det virker ikke til at være en starter OG det virker til at være en meget dyr reserve ift. antal kampe.

Mikkel Rask er 33 år og har aldrig spillet højere niveau end nu. Det er desperation. Hvis dem, som foreslår ham, så troede at Blåbjerg og Kasper P kunne tage over til sommer, men nej det ikke den opfattelse som jeg får. Så vil det sige, at vi skal hente en ny gammel mand om ½-1 år ?

Jeg foreslår selv usikre kort, men synes pt. at der er for meget panik.

Jeg kan dog ikke forstå, at når vi har 50 midtbanespillere, at det så kan være nødvendigt at hente Holgersson op på midtbanen eller Gorter for den sags skyld.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 13. dec 2016, 11:53

Det her forum, mand. :D :D :D

Donny Gorter, som ikke kan bruges af bundproppen og Mikkel Rask på 33 år, der gennem stort set hele karrieren har spillet i den tunge ende af ligaen. Seriøst?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. dec 2016, 13:07

Gnu skrev:Det her forum, mand. :D :D :D

Donny Gorter, som ikke kan bruges af bundproppen og Mikkel Rask på 33 år, der gennem stort set hele karrieren har spillet i den tunge ende af ligaen. Seriøst?
Nu handler det jo ikke kun om, hvor spilleren har spillet. Mikkel Rask vil stadig være en klar forstærkning ifht. de tre stoppere vi har. Derudover kan stoppere jo typisk holde sig i gang længere, se f.eks. på Wæhler. Jeg siger ikke Rask på nogen måde er det niveau vi skal jagte på længere sigt, men på kort sigt ville vi kune lukke et akut hul.
RAUS RAUS SSE!

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 13. dec 2016, 13:09

Mikkel Rask har fået 1,5 årig kontrakt i AGF.

Der er selvsagt ikke noget potentiale i Rask, men her og nu ville han desværre være blevet vores i særklasse bedste midterforsvarer.

Gorter kan jeg ikke se behovet for. Ahlmann har set bedre dage, men bør trods alt være et ret klart førstevalg. Blåbjerg udgør en hæderlig backup som VB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. dec 2016, 13:21

Han er vel blevet bedre af den knæskade han fik?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. dec 2016, 14:26

Det er simpelthen et must at vi forsøger at hente den snart transferfrie Robert Skov. Han er så dygtig og så talentfuld og det er bestemt ikke umuligt at vi kunne lokke ham til Aalborg. I samme kategori finder vi Mads Fenger og Bubacarr Sanneh, som dog nok er urealistiske.

Fra hylde A minus kunne vi også kigge på Nicolaj Madsen, Marc Pedersen, Robin Söder og måske Michael Lumb.

Vi skal ikke være for fine til at tage spillere på den hylde i vores nuværende situation. Vi har rigeligt med spillere, der har stort uforløst potentiale - vi skal bruge nogle sikre, stabile spillere til at styrke vores spil i begge felter og forbedre vores bundniveau.

Til angrebet er det vel heller ikke umuligt at man kunne gå efter Bruninho eller Pusic i Midtjylland? Alternativt er der Vinicius i Vejle og Tiago i Vendsyssel, som begge er rigtig spændende.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 13. dec 2016, 14:34

Du ved godt at det er Johnny Mølby der er træner i Viborg, ik? Manden har jo ingen idé om hvad han laver.
Rask finder jeg også useriøst.

Robert Skov, som Yankee nævner er jeg også meget meget lun på.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 13. dec 2016, 15:00

Jeg er bange for, at der er større klubber end AaB, der har Rober Skov i søgelyset.
Men hvis det kan lade sig gøre, så er det helt sikker noget man skal!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. dec 2016, 15:08

Yankee skrev:Det er simpelthen et must at vi forsøger at hente den snart transferfrie Robert Skov. Han er så dygtig og så talentfuld og det er bestemt ikke umuligt at vi kunne lokke ham til Aalborg. I samme kategori finder vi Mads Fenger og Bubacarr Sanneh, som dog nok er urealistiske.

Fra hylde A minus kunne vi også kigge på Nicolaj Madsen, Marc Pedersen, Robin Söder og måske Michael Lumb.

Vi skal ikke være for fine til at tage spillere på den hylde i vores nuværende situation. Vi har rigeligt med spillere, der har stort uforløst potentiale - vi skal bruge nogle sikre, stabile spillere til at styrke vores spil i begge felter og forbedre vores bundniveau.

Til angrebet er det vel heller ikke umuligt at man kunne gå efter Bruninho eller Pusic i Midtjylland? Alternativt er der Vinicius i Vejle og Tiago i Vendsyssel, som begge er rigtig spændende.
Robin Söder???

Du må have spist søm. Hvis det er det niveau vi skal ned på, så kan vi ligeså godt lægge os fladt ned og kalde os nedrykningskandidater. Så skal vi i hvert have have ændret den sportslige målsætningen et nøk nedad, hvis det skal være spillere som (pt.) vil forstærke AaB.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. dec 2016, 15:17

Gamen skrev:
Robin Söder???

Du må have spist søm. Hvis det er det niveau vi skal ned på, så kan vi ligeså godt lægge os fladt ned og kalde os nedrykningskandidater. Så skal vi i hvert have have ændret den sportslige målsætningen et nøk nedad, hvis det skal være spillere som (pt.) vil forstærke AaB.
Han er i hvert fald mere målfarlig end de angribere vi har i øjeblikket. Og lige nu har vi mere brug for en spiller, der med stor sandsynlighed kan lave 4-6 mål i foråret end én, der måske på sigt kan lave 12-14. Vi skal ud og spille nedrykningsspil og det skal have 100% fokus at komme helskindet igennem det.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 13. dec 2016, 15:29

Yankee skrev:
Gamen skrev:
Robin Söder???

Han er i hvert fald mere målfarlig end de angribere vi har i øjeblikket. Og lige nu har vi mere brug for en spiller, der med stor sandsynlighed kan lave 4-6 mål i foråret end én, der måske på sigt kan lave 12-14. Vi skal ud og spille nedrykningsspil og det skal have 100% fokus at komme helskindet igennem det.

Selv om det er stærkt ubehageligt, så må jeg tilslutte mig Gamens holdning.
Vi har to store talenter i Pohl og Grønning. Det vi har brug for er en afprøvet angriber i alderen 25-30 år, der er bedre end Enevoldsen. Det kan jeg ikke se at nogen af de navne du nævner er. Næh vi skal have en u'læning om det så er Simovic, Chramosta eller en helt tredje.
Når jeg kigger på det der løber rundt i ligaen, som ser umiddelbart tilgængeligt ud er det faktisk kun Kanstrup og Marxen, der ville kunne forstærke os markant. Skov tror jeg løbet er kørt i forhold til.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. dec 2016, 15:37

Rams skrev: Vi har to store talenter i Pohl og Grønning. Det vi har brug for er en afprøvet angriber i alderen 25-30 år, der er bedre end Enevoldsen. Det kan jeg ikke se at nogen af de navne du nævner er. Næh vi skal have en u'læning om det så er Simovic, Chramosta eller en helt tredje.
Langt hen ad vejen enig. Robin Söder er på ingen måde en ønskespiller.

Vi skal bare heller ikke ud og have fat i endnu en spiller, der skal bruge et halvt til et år på at komme i form og komme i gang. Vi skal bruge en spiller, der kan lave 4-6 mål i forårssæsonen så vi ikke rykker ned! Hvor stort potentiale han så har på lang sigt er mindre vigtigt.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 13. dec 2016, 15:41

Ja Robert Skov ville være en forstærkning, men vi har rigeligt med offensive midtbanespillere, som kæmper med at finde sit spil...

Vi skal have en ægte angriber, som scorer mål, og som er ligelgad med hvordan. Pusic er nok urealistisk. Bruninho er spændende, men jeg mener ikke det er den type spiller AaB har behov for på toppen.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 13. dec 2016, 16:58

Yankee skrev:
Rams skrev: Vi har to store talenter i Pohl og Grønning. Det vi har brug for er en afprøvet angriber i alderen 25-30 år, der er bedre end Enevoldsen. Det kan jeg ikke se at nogen af de navne du nævner er. Næh vi skal have en u'læning om det så er Simovic, Chramosta eller en helt tredje.
Langt hen ad vejen enig. Robin Söder er på ingen måde en ønskespiller.

Vi skal bare heller ikke ud og have fat i endnu en spiller, der skal bruge et halvt til et år på at komme i form og komme i gang. Vi skal bruge en spiller, der kan lave 4-6 mål i forårssæsonen så vi ikke rykker ned! Hvor stort potentiale han så har på lang sigt er mindre vigtigt.
Uenig. Vi rykker ikke ned med den nuværende trup. Der er andre hold, Bl.a OB og Viborg, der kæmper mere med deres spil.
Vi skal handle langsigtet, og selvfølgelig gå efter en moden angriber på en 3-årig uden klausuler. Der går faktisk en række tro klubmænd rundt i Østeuropa, fx Chramosta, Bode og Wagner, der kontinuerligt har lavet mål i deres respektive ligaer, og hvor klubberne nok godt kan unde dem en kontrakt i udlandet.
AaB er forhåbentlig over Lynge periodens perspektivløse lejemål.
In verbis simus faciles

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 13. dec 2016, 17:05

I hørte det her først:

Vi henter Kenneth Zohore. Om det bliver leje eller køb tør jeg dog ikke sige.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. dec 2016, 17:18

Sønderhof skrev:I hørte det her først:

Vi henter Kenneth Zohore. Om det bliver leje eller køb tør jeg dog ikke sige.
Jeg håber meget du tager fejl. En mand der vel mest af alt har vist manglende evne til at score mål. Overvurderet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst