Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af KJ » 13. dec 2016, 17:22

Ved sgu ikke med Zohore. Han er stor og stærk, men faktisk ret svag i hovedspillet - som jeg husker det. 9 mål i 24 kampe for OB i 2015/16 er dog ikke helt dårligt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. dec 2016, 17:23

Sønderhof skrev:I hørte det her først:

Vi henter Kenneth Zohore. Om det bliver leje eller køb tør jeg dog ikke sige.
Den har jeg det lidt lala med;

For:
- Han har fysik og er stationær, kvaliteter som vi helt klart mangler
- Vi ved han kan bidrage på Superliganiveau
Imod:
- Scorer et mål pr. 224 minutter i Superligaen (hver 2,5 kamp)
- Tre assists i hele karrieren - han gør altså ikke medspillerne gode (Superligakampe)
- Primært været reserve - selv i et halvsløjt OB og sendt hurtigt videre af både BIF og OB
- Han er simpelthen for en-dimensionel - han får jo Makienok til at ligne et vidunder.

Jeg håber godt nok ikke det er vores transfer. Han har noget af det vi mangler, men slutproduktet er ganske enkelt for ringe i både assists og mål. Hvis vi henter ham er det endnu en falliterklæring fra Gaardes side.

http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1784
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. dec 2016, 17:28

Foråret bliver en lang ørkesløs vandring. Der svandt det sidste håb for at se en ny kurs og en anden træner i AaB i foråret.
Håber det er en and.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. dec 2016, 23:43

Dybt uambitiøst, hvis det er sandt. Men det er sandsynligvis hvad vi kan få, med den situation man har sat sig selv i hvor man pisser europæisk fodbold væk i første halvdel af 2016, og i anden halvdel ligner et hold der ikke er fem potter pis værd. Tilbage til middelmådigheden.

Han har lige spillet en fantastisk kamp som indskifter her til aften, så lad os nu se.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. dec 2016, 01:33

Gamen skrev:

Dybt uambitiøst, hvis det er sandt. Men det er sandsynligvis hvad vi kan få, med den situation man har sat sig selv i hvor man pisser europæisk fodbold væk i første halvdel af 2016, og i anden halvdel ligner et hold der ikke er fem potter pis værd. Tilbage til middelmådigheden.

Han har lige spillet en fantastisk kamp som indskifter her til aften, så lad os nu se.
Jeg er ret overbevist om at fodboldspillere og agenter er noget bedre til at se på andet end øjebliksbilleder, end du giver dem kredit for.

Zohore er forhåbentlig en and. Det må være muligt at sigte lidt højere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. dec 2016, 07:49

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:

Jeg er ret overbevist om at fodboldspillere og agenter er noget bedre til at se på andet end øjebliksbilleder, end du giver dem kredit for.

Mit problemer er ikke så meget meget om vi sigter for højt eller for lavt med Zohore. Det er mere at jeg synes vi sigter forbi.

Prøv at forestille jer de kampe hvor vi har spillet virkelig dårligt. Kan I få øje på noget som helst Zohore ville have gjort der ville få det til at se anderledes ud?

Vi har to store problemer:
1) Vi er for nemme at score på - der skal simpelthen ikke ret meget sofistikeret fodbold til at skabe en chance på os. (Ligger der noget statistik på hvor mange chancer - eller boldbesiddelse - modstanderne skal bruge for at score på os?)
2) Vi mangler fart.

Man kan argumentere for at Zohore (og en Holgersen) kunne hjælpe på vores hovedspilsstyrke, specielt ved dødbolde. Til gengæld tager de bare så meget ud af resten af vores spil. Det gør os ikke til et godt hold mod dødbolde (så skulle vi skifte en fem-seks stykker mere), til gengæld gør det os til et hold uden styrker. En gennemsnitlig grå masse, der ikke kan noget særligt. Hvis man skal kunne leve af det, så skal gennemsnittet være bedre end alle de andre hold før man vinder noget - og så bliver vi pludselig afhængige af vores økonomi igen. Det er ikke den måde man vinder på, hvis man ikke har et af de største budgetter. Til gengæld går den taktik meget godt for FCK.

Man ser jo fx. heller ikke Barcelona gå efter en boksangriber eller et ordenligt skideskur i forsvaret, fordi dødbolde og hovedstød også er en af deres svagheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 14. dec 2016, 08:27

Der er vel ingen, som vil blive forbløffet, hvis Zohore pludselig begynder at bombe. Han har vist tilløbet til det, men ikke fået rettet kanonen de sidste centimeter ind.

Og han var vel netop ved at blive god i OB, så måske superligaen kunne være stedet at begynde at bombe,

I øvrigt sidst vi havde en spiller, som havde en fortid i OB, FCK og Brøndby gik det meget godt ! For de glemsomme, tænker jeg på Karim Zaza og 2008.

Har i øvrigt besluttet mig for, at hvis Sloth udlejes i vinterpausen, så har AaB tabt sutten og så var det Søndergaard, som skulle være "udlejet".
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. dec 2016, 08:44

Jesper Schmidt skrev: Jeg er ret overbevist om at fodboldspillere og agenter er noget bedre til at se på andet end øjebliksbilleder, end du giver dem kredit for.

Når vi taler et helt års præstationer og hvad man vel efterhånden kan kalde en mindre deroute, så kan man vist ikke tale om øjebliksbillede. Det seneste år har været symptom på noget rigtig, rigtig skidt. Massiv afgang på trænerfronten på ungdomssiden + talentchef, et af de mest håbløst sammensatte trænerteams længe, en trup der (sammenlignet med for bare 2 år siden) er uhyggeligt ringe, erfarne spillere der ikke leverer i nærheden af det man kan forvente og en sportschef, der har store problemer med at finde de rigtige spillere.
Når man har et halvt år til at finde en forsvarsstyrmand (og har rigeligt med penge), og så ender op med et af ligaens allerringeste indkøb denne sæson, så er der noget galt.

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. dec 2016, 08:46

FlæskeFrank skrev:Der er vel ingen, som vil blive forbløffet, hvis Zohore pludselig begynder at bombe. Han har vist tilløbet til det, men ikke fået rettet kanonen de sidste centimeter ind.

Og han var vel netop ved at blive god i OB, så måske superligaen kunne være stedet at begynde at bombe,

I øvrigt sidst vi havde en spiller, som havde en fortid i OB, FCK og Brøndby gik det meget godt ! For de glemsomme, tænker jeg på Karim Zaza og 2008.

Har i øvrigt besluttet mig for, at hvis Sloth udlejes i vinterpausen, så har AaB tabt sutten og så var det Søndergaard, som skulle være "udlejet".
Jo, det tror jeg nu de fleste vil blive, når man tænker på at han har været en mindre fiasko de fleste steder han har været, trods den enorme hype. Han er en meget stationær type uden særlige afslutningskompetencer... Ham kan jeg ikke se passe ind på det hold vi har.

Desværre, for vi har virkelig brug for en angriber der kan noget på egen hånd, og kan sætte boldene i rusen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. dec 2016, 08:47

FlæskeFrank skrev:Der er vel ingen, som vil blive forbløffet, hvis Zohore pludselig begynder at bombe. Han har vist tilløbet til det, men ikke fået rettet kanonen de sidste centimeter ind.

Jeg ville blive forbløffet hvis Zohore begynder at bombe i AaB.

Sloth er et mysterie. Selvom jeg ikke er fan af Søndergaard, er det dog vel stadig teoretisk muligt at han er så meget uden for rækkevidde ift. taktik, opførsel etc. at det giver mening at holde ham udenfor. En udlejning vil med 100% sikkerhed betyde at han er opgivet for altid i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. dec 2016, 08:53

Pastorius skrev:
Sloth er et mysterie. Selvom jeg ikke er fan af Søndergaard, er det dog vel stadig teoretisk muligt at han er så meget uden for rækkevidde ift. taktik, opførsel etc. at det giver mening at holde ham udenfor. En udlejning vil med 100% sikkerhed betyde at han er opgivet for altid i AaB.
De seneste kampe in mente, så må man se det for givet at han søger noget andet i jagten på spilletid. Og så endda uden at være blevet brugt én eneste gang på hans foretrukne plads. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det en slem bet for både Søndergaard og Gaarde. For førstnævnte fordi det ligner en straffeaktion, og for sidstnævnte fordi salgstalen til Sloth ikke har haft det fjerneste med virkeligheden at gøre. "Kom til AaB og konkurrer om Risgårds plads.", hvorefter man så konsekvent vælger at spille ham ude af position og ikke giver ham chancer selvom hans (også fejlplacerede) konkurrent ikke leverer.
Ikke specielt god reklame for AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. dec 2016, 09:04

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
De seneste kampe in mente, så må man se det for givet at han søger noget andet i jagten på spilletid. Og så endda uden at være blevet brugt én eneste gang på hans foretrukne plads. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det en slem bet for både Søndergaard og Gaarde. For førstnævnte fordi det ligner en straffeaktion, og for sidstnævnte fordi salgstalen til Sloth ikke har haft det fjerneste med virkeligheden at gøre. "Kom til AaB og konkurrer om Risgårds plads.", hvorefter man så konsekvent vælger at spille ham ude af position og ikke giver ham chancer selvom hans (også fejlplacerede) konkurrent ikke leverer.
Ikke specielt god reklame for AaB.
Det ligner en straffeaktion, ja. Det behøver det ikke være. Hvis han ikke til træning er i stand til at demonstrere at han har fortjent den plads, så er det jo fair nok.

For mig ligner det ikke så meget en straffeaktion, som det ligner at Søndergaard igen, igen begynder at ryste på hånden over vores defensive kvaliteter. Han tør ikke satse på at vi kan score flere mål end der går ind på os, hvis vi bruger de spillere der er bedst offensivt. Derfor prøver han at balancere det offensive og defensive kvaliteter, og ender op med begge dele er lort. Jeg tror han vælger Sloth fra, fordi han mener vi bliver for svage defensivt. Det betyder så igen at Sloth var et fejlkøb. Enten har Søndergaard fejlvurderet ham eller den måde han troede vi skulle spille på, eller også har Gaarde fejlvurderet hvordan Søndergaard ville implementere AaB's stil på holdet i efteråret. Alt afhængigt af hvor meget Søndergaard har været med inde over købet.

De få forsøg der har været på at satse offensivt er enten sporadiske eller hovedløst udført. Et eksempel var i en udekamp (var det Esbjerg) hvor vi allerede i pausen begynder at spille mand-mand i forsvaret, og bliver straffet for det prompte. Jeg er ikke fortaler for at vi skal spille hovedløst offensivt, men for at vi skal bruge de spillere der bedst understøtter en offensivt spillestil, og så leve med at vi til tider bliver snydt i forsvaret.

Hvis vi spiller til vores offensive styrker, er vi rigeligt gode til top-6, selvom forsvaret ikke er prangende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 14. dec 2016, 09:28

Pastorius skrev:For mig ligner det ikke så meget en straffeaktion, som det ligner at Søndergaard igen, igen begynder at ryste på hånden over vores defensive kvaliteter. Han tør ikke satse på at vi kan score flere mål end der går ind på os, hvis vi bruger de spillere der er bedst offensivt. Derfor prøver han at balancere det offensive og defensive kvaliteter, og ender op med begge dele er lort. Jeg tror han vælger Sloth fra, fordi han mener vi bliver for svage defensivt. Det betyder så igen at Sloth var et fejlkøb. Enten har Søndergaard fejlvurderet ham eller den måde han troede vi skulle spille på, eller også har Gaarde fejlvurderet hvordan Søndergaard ville implementere AaB's stil på holdet i efteråret. Alt afhængigt af hvor meget Søndergaard har været med inde over købet.

De få forsøg der har været på at satse offensivt er enten sporadiske eller hovedløst udført. Et eksempel var i en udekamp (var det Esbjerg) hvor vi allerede i pausen begynder at spille mand-mand i forsvaret, og bliver straffet for det prompte. Jeg er ikke fortaler for at vi skal spille hovedløst offensivt, men for at vi skal bruge de spillere der bedst understøtter en offensivt spillestil, og så leve med at vi til tider bliver snydt i forsvaret.

Hvis vi spiller til vores offensive styrker, er vi rigeligt gode til top-6, selvom forsvaret ikke er prangende.
Jeg synes netop, at "ryste på hånden" var Holgerssons placering som skraldemand på midten i sidste kamp.

Det er der, hvor tilliden til Søndergaard bliver svær at forklare. Jeg tror, at en radikal politiker sagde om Israel, at Israel nogen gange gjorde det svært at forklare, hvorfor de var vores venner.

Jeg accepterede at vi spillede(Søndergaard valgte) grimt og fik point her sidst på sæsonen, men opstillingen mod Horsens var grimmere end grim og uforklarlig. Og det havde jeg det ligesom venner af Israel nogen gange har det...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 14. dec 2016, 09:38

Håber godt nok det er en joke fra din side af! Please confirm!

Han vil da toppe listen over ringe signings i de senere år. Han er jo direkte ringe. Der er jo nok en grund til han aldrig har slået igennem noget steds. Han er 22 år og har allrede spillet i en 7 - 8 klubber og ikke slået til. Det er der jo nok en grund til.

Jeg skrev det for et par år siden - jeg har tidligere boet i Firenze og har et par gode venner dernede. Zohore var en stående joke i Firenze - der var simpelthen heltekvad over hvor ringe han var. Langsom på alle måde (handling, bevægelse og tanke). Han ville aldrig kunne komme i betragtning til noget som helst.

Ham skal vi satme ikke have fat i.

Håber det er en joke....
Bienvenu Bassogog!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 14. dec 2016, 12:35

Kan virkelig ikke forestille mig Zohore ender i AaB. Men omvendt fandt jeg det også helt urealistisk at Holger skulle spille midtbane i sidste kamp.

Zohore har været elendig i alle sine klubber og det er et rent mirakel at både FCK og OB har fået solgt ham til fornuftige beløb. Han har intet at lave i AaB. Og det er endda på trods af at han er den type angriber vi mangler.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 14. dec 2016, 12:39

astonvilla skrev:

Håber godt nok det er en joke fra din side af! Please confirm!

Han vil da toppe listen over ringe signings i de senere år. Han er jo direkte ringe. Der er jo nok en grund til han aldrig har slået igennem noget steds. Han er 22 år og har allrede spillet i en 7 - 8 klubber og ikke slået til. Det er der jo nok en grund til.

Jeg skrev det for et par år siden - jeg har tidligere boet i Firenze og har et par gode venner dernede. Zohore var en stående joke i Firenze - der var simpelthen heltekvad over hvor ringe han var. Langsom på alle måde (handling, bevægelse og tanke). Han ville aldrig kunne komme i betragtning til noget som helst.

Ham skal vi satme ikke have fat i.

Håber det er en joke....
Det nuværende AaB famler i blinde, og noget som alle kan se burde være en joke, kan nu pludselig blive til virkelighed... Så heller satse på Grønning... Jeg frygter dog det er sandt..... Så hellere Makienok, som AaB jo engang før har været ude efter.. (Da han var i herfølge eller hvor det nu var han var før bif)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 14. dec 2016, 12:49

Hent Prica og Backe tilbage.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 14. dec 2016, 14:41

Elscorpio skrev:Hent Prica og Backe tilbage.
Og måske vi kan få Strandli til at slukke pizza ovnen oppe i Norge og vralte herned?

Vi skal lige have bestilt en XXXXXL hos Hummel først dog.

(mærkeligere ting vil sikkert ske under Gaarde/LS regimet).
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 14. dec 2016, 15:11

Frank Strandli fylder godt i feltet !!!
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 14. dec 2016, 19:26

Forza skrev:Kan virkelig ikke forestille mig Zohore ender i AaB. Men omvendt fandt jeg det også helt urealistisk at Holger skulle spille midtbane i sidste kamp.

Zohore har været elendig i alle sine klubber og det er et rent mirakel at både FCK og OB har fået solgt ham til fornuftige beløb. Han har intet at lave i AaB. Og det er endda på trods af at han er den type angriber vi mangler.
Er enig i at Zohore ikke er nogen ønskespiller, men elendig var han jo ikke i OB.
Desuden er han kun 22 år og har allerede meget erfaring dog uden særlig succes.
Jeg håber ikke vi får ham men hvis alternativet er ingenting, så giver jeg ham en chance, men jeg tror ikke han er seriøs nok med sin træning og livsstil...

Låst