Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 3. jan 2017, 11:28

Gaarde6 skrev:
seamann skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg har som sagt bare ja-hatten på i dag.

Synes en transfer som Pusic virker som et meget stort sundhedstegn. Det virker til, at vi har råd til at købe en spiller fri af en kontrakt. En spiller, som er stamspiller og spiller en plads, hvor lønningerne sjældent er lavest.

Beklager, men jeg har også smilet til en kollega i dag. Det skal nok være bedre i morgen.
Pusic er da ikke stamspiller i FCM.
Det er da kun fordi deres træner er både blind og dum.
Lange Poul og van der vart er vel to af de mindst målfarlige spillere i ligaen?!
Først skiller de sig af med Duncan og nu måske Pusic og så beholder man de 2 andre. Jeg ville godt nok være skuffet hvis jeg holdte med plastic klubben!

Men jeg er faktisk en anelse bekymret over alt angriber snakken. Jeg mener også vi laver alt for få mål og selvfølgelig skal det løses.
Men synes i den grad at vores evne til ikke at kunne holde nullet er endnu mere bekymrende!
Det sætter vores offensiv under endnu større pres at 1 mål i en kamp stort set aldrig resulterer i 3 point!
Jeg synes man skulle få forsvaret på plads til at starte med.
Enig, vi skal mindst have én stopper og allerhelst to. Holgersson passer ikke ind og derudover ikke god nok til Superligaen. Kasper P er derudover under det niveau vi bør have. Han kan være en fin reserve at have rendende, men han har haft lang tid til at overbevise uden at gøre det.
RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jan 2017, 11:29

FlæskeFrank skrev:Jeg har som sagt bare ja-hatten på i dag.

Synes en transfer som Pusic virker som et meget stort sundhedstegn. Det virker til, at vi har råd til at købe en spiller fri af en kontrakt. En spiller, som er stamspiller og spiller en plads, hvor lønningerne sjældent er lavest.

Beklager, men jeg har også smilet til en kollega i dag. Det skal nok være bedre i morgen.
Sorry, jeg er stadig lidt nytårs sløv tilsyneladende men nu har jeg fanget hvor du vil hen :D

- Og er helt enig!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 3. jan 2017, 11:38

Min kilde siger at F5 knappen skal holdes varm de næste 24-48 timer... Noget nyt og spændende er på vej!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jan 2017, 11:54

Tyskeren skrev:Min kilde siger at F5 knappen skal holdes varm de næste 24-48 timer... Noget nyt og spændende er på vej!
Sådan en melding er farlig at kaste ud ;) Har du nogen ide/kendskab til hvad vi er ude i?

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 3. jan 2017, 12:08

Forza skrev:
Tyskeren skrev:Min kilde siger at F5 knappen skal holdes varm de næste 24-48 timer... Noget nyt og spændende er på vej!
Sådan en melding er farlig at kaste ud ;) Har du nogen ide/kendskab til hvad vi er ude i?
Håber på en striker og/eller en stopper. Det er vores to største mangler!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 3. jan 2017, 12:13

Forza skrev:
Er helt enig - men referere kun hvad jeg får af meldinger. Pusic er stadig en varm kandidat! Weighorst har eftersigende sagt god for ham, og Gaarde forhandler videre.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 3. jan 2017, 12:38

Gaarde6 skrev: Det er da kun fordi deres træner er både blind og dum.
Lange Poul og van der vart er vel to af de mindst målfarlige spillere i ligaen?!
Just for the fun of it, kan jeg oplyse at Paul og Rafa er hhv den 23. og 46. mest målfarlige spiller i ligaen med mål hhv hvert 226. og 323. spilleminut. De er begge bedre end AaBs mest målfarlige spiller Bassogog, der scorer hvert 369. minut og er den 51. mest målfarlige spiller.
Pusic er i øvrigt den 20. mest målfarlige spiller, med mål hvert 216. spilleminut.

Men ellers helt enig i, at en Pusic (og Duncan) i form for nuværende er klart bedre angribere end Paul.

Kilde: http://www.superstats.dk/maal/alle?aar=2016/2017

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 3. jan 2017, 12:40

Det er absolut sidste chance, hvis SønderjyskE skal have noget for Kanstrup, der har udløb til sommer. Jeg håber på, at Gaarde henter et sæt rolige nosser til forsvaret.

Lidt galskab til angrebet vil også pynte, så Pusic skal da være velkommen, selvom jeg hellere så Duris eller Chramosta. Wieghorst har tidligere vist, at han kan arbejde med besværlige personligheder, da han hånderede Aabech i GF. Håber vores eventuelle succes med Pusic bliver af en længerevarende karakter end da en anden østriger drog i krig med "Gott mit Uns" på bæltespændet. Det gik knap så godt om end det satte gang i salget af byggematerialer.
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jan 2017, 13:02

Jeg tror simpelthen ikke på en forsvarsspiller før Wieghorst har trænet holdet og vi er nået til slut januar. Medmindre at Gaarde har sagt, at det indkøb var ikke lige i øjet, vi skal have en ny mand ind - den snak kan han jo have haft med Søndergaard.

Angriber virker som det eneste "før opstart"-indkøb. Her vil man uden at pege fingre kunne sige, at Bassogog, Pohl og Grønning( og Ramkilde) er for unge, så der skal suppleres. Bassogog røg trods alt ud af startopstillingen sidst på året.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 3. jan 2017, 13:49

Rams skrev:Det er absolut sidste chance, hvis SønderjyskE skal have noget for Kanstrup, der har udløb til sommer. Jeg håber på, at Gaarde henter et sæt rolige nosser til forsvaret.

Lidt galskab til angrebet vil også pynte, så Pusic skal da være velkommen, selvom jeg hellere så Duris eller Chramosta. Wieghorst har tidligere vist, at han kan arbejde med besværlige personligheder, da han hånderede Aabech i GF. Håber vores eventuelle succes med Pusic bliver af en længerevarende karakter end da en anden østriger drog i krig med "Gott mit Uns" på bæltespændet. Det gik knap så godt om end det satte gang i salget af byggematerialer.
Ja tak til Kanstrup! Men en forsvarspiller er bare ikke nok. Ser ingen af vores 3 nuværende midterforsvar som værende gode nok til en top 6 klub som vi går efter at være.

Et frækt bud på en angriber som wighorst kender fra tidligere kunne være michu. Skal være helt ærlig at sige at jeg ikke ved om han spiller mere. Han skiftede vel tilbage til en lavt rangerende spansk klub for et par sæsoner siden? Han burde være først i 30erne nu? Mål kunne hanå ihvertfald lave i premier league ;-)

Mit drømme vindue ville være: ind: Kanstrup plus en midterforsvar mere. Og Pusic.
Ved godt det ikke kommer til at ske. Men man har lov at drømme:-)

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jan 2017, 13:57

Gaarde6 skrev:
Rams skrev:Det er absolut sidste chance, hvis SønderjyskE skal have noget for Kanstrup, der har udløb til sommer. Jeg håber på, at Gaarde henter et sæt rolige nosser til forsvaret.

Ja tak til Kanstrup! Men en forsvarspiller er bare ikke nok. Ser ingen af vores 3 nuværende midterforsvar som værende gode nok til en top 6 klub som vi går efter at være.

Et frækt bud på en angriber som wighorst kender fra tidligere kunne være michu. Skal være helt ærlig at sige at jeg ikke ved om han spiller mere. Han skiftede vel tilbage til en lavt rangerende spansk klub for et par sæsoner siden? Han burde være først i 30erne nu? Mål kunne hanå ihvertfald lave i premier league ;-)

Mit drømme vindue ville være: ind: Kanstrup plus en midterforsvar mere. Og Pusic.
Ved godt det ikke kommer til at ske. Men man har lov at drømme:-)
Hvis vi er helt ude i drømmene kunne jeg nu også godt tænke mig Kusk tilbage i den rød-hvide trøje ;-)

Men nej, får vi en angriber og en forsvarer skal vi vist være mere end tilfredse. Tror "kun" man forstærker angrebet.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Geografisk sted: 9340!

Indlæg af duncan88 » 3. jan 2017, 14:32

Kusk spiller mindst det næste halve år i FCK, og så kan det være der kan ske ting og sager til Sommer. :cool: :danmarkfan:
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 3. jan 2017, 14:57

Spørgsmålet er blot, om vi kan honorere Kusks lønkrav. Nu har han selvfølgelig fået taget en-anden-superligaklub-end-AaB-mødommen, så måske tager han til BIF eller FCM. Sidstnævnte har jo forsøgt før, forbandede kalvdaskere.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jan 2017, 15:12

jernskjorten skrev:Spørgsmålet er blot, om vi kan honorere Kusks lønkrav. Nu har han selvfølgelig fået taget en-anden-superligaklub-end-AaB-mødommen, så måske tager han til BIF eller FCM. Sidstnævnte har jo forsøgt før, forbandede kalvdaskere.
Lønkrav og ikke mindst FCK's transferkrav. Jeg ser en handel med Kusk som værende ret urealistisk for AaB. Både nu og til sommer.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 3. jan 2017, 15:28

Forza skrev:
jernskjorten skrev:Spørgsmålet er blot, om vi kan honorere Kusks lønkrav. Nu har han selvfølgelig fået taget en-anden-superligaklub-end-AaB-mødommen, så måske tager han til BIF eller FCM. Sidstnævnte har jo forsøgt før, forbandede kalvdaskere.
Lønkrav og ikke mindst FCK's transferkrav. Jeg ser en handel med Kusk som værende ret urealistisk for AaB. Både nu og til sommer.
Spørgsmålet er om FCK overhovedet vil sælge til danske klubber, det plejer de ikke at være så vilde med

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 3. jan 2017, 15:51

Kanstrup får vi da i hvert fald ikke - det er cirka ligeså urealistisk som Mads Fenger! Men vi har brug for en midtstopper og helst også en som ikke er boldmongol ligesom en vis Hr. Holgerson ;)
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. jan 2017, 16:11

Håber det er sandt Pusic er tæt på, han er en dygtig spiller og garant for mål, det er vel kun hans eftersigende specielle personlighed der gør vi har råd til en spiller som ham.

Så skal Gaarde bare lige sende Holger hjem til Helsingborg eller OB :D , og hente en stabil midterforsvarer så er jeg tilfreds.
Måske Vadim Demidov der trods det russisk klingende navn har norsk statsborgerskab, han er i øjeblikket transferfri, og havde senest en super sæson i Brann og kom på "årets hold" i tippeligaen

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 3. jan 2017, 16:44

Når folk skriver EN ny midterforsvar. Hvem skal så spille ved siden af den nye midterforsvar???

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 3. jan 2017, 17:06

Kasper P

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. jan 2017, 17:54

birk skrev:Kasper P
Jeg forstår simpelthen ikke klubbens og nogle debattørers iver efter at holde fast i Kasper P. Det er en hæderlig breddespiller der vil kunne stå distancen når han bliver smidt ind, men hans er ganske enkelt ikke stabil nok og hans niveau er ikke højt nok til at være starter i en klub med vores ambitioner. Jeg synes han ville være et fint 3-4 valg at have rendende, men som starter bør han skiftes ud. Han har spillet utroligt meget, men uden at udvikle sig eller minimere antallet af fejl.

Hor Horsens har de Bubacarr Sanneh som klart er en bedre spiller og Mathias Nielsen som laver klart færre fejl.
Hvis man kigger på SønderjyskE over os har de hollænderen og Kanstrup - begge spillere som er klart bedre end Kasper P. Maak har ligeledes set bedre ud i de kampe han har fået.
Lyngbys bedste midterforsvarer er Mathias Tauber som absolut også overstråler Kasper P. Makkeren Thomas Sørensen har jeg dog ikke set nok til at fælde en dom over.
Randers's Fenger og Agesen er også begge klart bedre end Kasper P.

Kasper P ville have det meget svært på nogen af de hold der ligger omkring os. Selv hos FCN, AGF og Silkeborg lige under os ville han have svært ved at finde spilletid.
RAUS RAUS SSE!

Låst