Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
svendpoulsen
2. div
2. div

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af svendpoulsen » 5. jan 2017, 20:17

Glem nu alt om Kuhn, med den behandling han har fået, tror jeg ikke han vil, og AaB har vel næsten heller ikke fortjent at få ham.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 5. jan 2017, 20:20

Behandling ? . Han er blevet fravalgt til et job , det sker for mange andre. Ikke det store i det.

OlegSalenko
Miniput
Miniput

Indlæg af OlegSalenko » 5. jan 2017, 23:19

svendpoulsen skrev:Glem nu alt om Kuhn, med den behandling han har fået, tror jeg ikke han vil, og AaB har vel næsten heller ikke fortjent at få ham.
Hold nu op med det Kuhn-halløj. Han er blevet fravalgt 1 gang af Lynge og 1 gang af Gaarde og MÅSKE igen denne gang, men det ved vi jo egentlig ikke så meget om. Hvis han er blevet forbigået 2(3) gange, så kan det jo være, at man ikke mener, at han har det der skal til. Han er blevet vejet for let flere gange af forskellige personer. Det samme skete i Malmö og til dels hos Menneskehandlerne. Og det sagt med en personlig meget stor kærlighed til Kuhn. Men vælger også at have tiltro til vores egen ledelse. Måske er det også bare for tidligt, at Kuhn skal være chef for en trup, som han har været meget tæt på som assistent.
Dertil har jeg via lidt utætte vandrør hørt, at Kuhn til sidst heller ikke var den mest populære mand derude - at han fyldte for meget. Om det passer kan jeg ikke sige noget om.

Jeg er/var selv meget skeptisk angående Wieghorst, men synes han har klaret de første dage i mediemøllen godt. Alt AGF-snakken har han håndteret som et mandfolk, selv om pressen virkelig har forsøgt. Dertil er det kommet lækre, tydelige meldinger fra ledelsen om, at man ikke skal regne med lukkede træninger m.v. i AaB. MW udtaler sig fornuftigt om truppens sammensætning og slår ikke brød op om nye spillere her og nu. Nu skal han have lov til at vise, hvad han kan taktisk.

Jeg var vild med Søndergaard fra starten - det gik ikke godt. Jeg var lunken ved Kent - for han var Brøndby-mand. Jeg er lunken ved Wieghorst, da han også er fra Brøndby/DBU/Farum-plastik osv. Godt jeg ikke sidder i fodbold-ledelsen på Hornevej, for jeg har sjældent ret.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 6. jan 2017, 13:03

frederikshavneren skrev:Hvis man ser på de 'kapaciteter' (Erik R og Thomasberg) de øvrige nordjyske klubber netop har tilknyttet så fremstår valget af Wieghorst som meget velovervejet og yderst fornuftigt.
Du sammenligner ikke AaB med hobro og hjørring, vel?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 7. jan 2017, 10:05

http://www.mediano.nu/oversigt/2017/1/6 ... ste-skridt
Fra 24.30 bliver wieghorst og AaB generelt diskuteret. Super spændende, diskussion. Og inden det bliver Peter Enevoldsen rost. Måske vores nye assistent?! Han kunne godt være træt af at pendle mellem Aalborg og Haderslev.

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 7. jan 2017, 10:06

9000AA skrev:http://www.mediano.nu/oversigt/2017/1/6 ... ste-skridt
Fra 24.30 bliver wieghorst og AaB generelt diskuteret. Super spændende, diskussion. Og inden det bliver Peter Enevoldsen rost. Måske vores nye assistent?! Han kunne godt være træt af at pendle mellem Aalborg og Haderslev.
Der kommer jo ikke ny assistent?

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 7. jan 2017, 10:12

aaballday skrev:
Nu skulle wieghorst jo lige ha lov at se truppen og staben an. Og hvis både han og gaarde er enige om at Enevoldsen er det rigtige match for ham og AaB, er det vel ikke utænkeligt at han kunne lokkes her til.

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 7. jan 2017, 10:33

9000AA skrev:
aaballday skrev:
Nu skulle wieghorst jo lige ha lov at se truppen og staben an. Og hvis både han og gaarde er enige om at Enevoldsen er det rigtige match for ham og AaB, er det vel ikke utænkeligt at han kunne lokkes her til.
Han har intet nævnt om staben. Og Gaarde har netop sagt intet bliver ændret omkring staben. Den er udvalgt af AaB og ikke af en enkeltperson

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 7. jan 2017, 10:36

Francis Dickoh giver da godtnok Wieghorst de største anbefalinger - og beskriver samtidig en foretrukken spillestid, som da vist kommer til at presse vores midterforsvarere lidt. Men det kan selvfølgelig være, at han netop kan give vores de værktøjer, som skal til.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. jan 2017, 17:48

Halamadrid skrev:
Lindvang skrev:
budo skrev:
NIN skrev:
Buzz Killington skrev:
Klaus skrev:Jeg er så træt af, at man ikke gav Kuhn chancen. Man havde en reel mulighed for at samle det halve af Nordjylland bag holdet og en yderst populær træner, der har været utrolig loyal imod AaB. Så valgte man ham Gud hjælpe mig fra igen. Havde det så været på bekostning af en stor udenlandsk profil, havde det været fint med mig. Men jeg har godt nok svært ved at se, hvad der ligger i Wiggos meritter, der gør, at han er fra en højere hylde end Kuhn. Jeg er dybt, dybt skuffet over, at ledelsen i AaB er så meget ude af trit med deres fans og bagland som tilfældet er. Men man kan sgu ikke beskylde Gaarde for at tage det oplagte valg, så numå han mere end nogensinde før stå på mål for sin ansættelse. Bliver Wiggo en fiasko bør han tage Gaarde med sig i faldet. Og det er vel også nogenlunde det, der skal til før Kuhn vil få en chance. Jeg sidder i hvert fald med en bitter smag i munden over, at den reelle grund til at Kuhn blev valgt fra, var at man også dermed ville erkende, at det var en fejl man ikke gav ham posten i stedet for Søndergaard. Og det med at erkende fejl er vist ikke Gaarde spidskompetence.
Hvis Wieghorst bliver en fiasko vil det naturligvis kaste et negativt lys paa Gaarde. Men, som med alle hans tidligere dispositioner, syntes jeg han paa papiret har lavet noget naerd det mest fornuftige man kan forestille sig. Ja, Kuhn havde vaeret en crowdpleaser, men hvis vi ser bort fra ham, saa har jeg svaert ved at set hvad en klub som AaB i nuvaerende forfatning skulle kunne tiltraekke, og som var et bedre match. Havde Lynge hentet en bedre mand, og mere rettidigt?

Angaaende den med at indroemme fejl, hvor har du dog fra at Gaarde skulle ha' specielle problemer med det? Det virker som en paastand under lavmaalet.
Wieghorst har barske odds. Får han ikke succes, skuffer han en hel del nordjydere. Får han, skuffer han endnu flere.
Jeg kan ikke lade være med at undre mig, over den blinde tiltro til Kuhns lyst til at blive træner i AaB? Manden er to gange blevet vraget og er siden taget til udlandet og har vundet et nationalt mesterskab. Hvis jeg var Allan Kuhn, ville nok ikke finde AaB særlig attraktiv.

Næste alle her på forum har dog en forventning om, at Kuhn bare har siddet derhjemme og holdt vejret, og ventet på at Gaarde skulle ringe og tilbyde ham jobbet. Men så vidt jeg ved, har der ikke været et eneste udsagn fra Kuhn, der bekræfter denne ide? Hvis han som EB hævder, har været til en snak med Gaarde, kunne det jo også bare være for at bede ham om at defekere i oceanerne?

Mht. Gaardes vilje til at indrømme fejltagelser, så er fyringen af LS vel noget af en indrømmelse? Eller forventes det at han skal stille op til interview i Nordjyske og udtale "Jeg har begået en fejl"? Det er der vidst ikke mange erhvervsledere der gør?
Han har været til samtale hos AaB, så det er vel ikke fordi lysten ikke er der.
Allan Kuhn Har været til samtale i AaB, og havde forhandlet om en kort kontrakt som træner indtil sommer (AaBs udspil) men kuhn ville have den længere.

Meget tyder på at man gerne ville have gejsten ind for kort tid og så finde en ny mand til at bygge langsigtet op (og faktisk med Kuhn som assistent).
Desuden lyder det meget på vandrørerne at Kuhn faktisk ikke har lyst til at være træner, men meget hellere vil være assistent. (han har alle muligheder for at blive AaB's nye Poul Erik)...

Og med Kuhns seneste interview in mente kan vi definitivt sige at dine "kilder" ikke er til at stole på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 8. jan 2017, 22:58

Funky skrev:Francis Dickoh giver da godtnok Wieghorst de største anbefalinger - og beskriver samtidig en foretrukken spillestid, som da vist kommer til at presse vores midterforsvarere lidt. Men det kan selvfølgelig være, at han netop kan give vores de værktøjer, som skal til.
Lad os håbe Wieghorst kan gøre det samme som han gjorde i FCN, mhs til vores unge spillere og vores trup.

Jeg tror på det, men håber selvfølgelig også at vi får lidt forstærkninger ind til truppen inden ret længe.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 9. jan 2017, 12:22

Funky skrev:Francis Dickoh giver da godtnok Wieghorst de største anbefalinger - og beskriver samtidig en foretrukken spillestid, som da vist kommer til at presse vores midterforsvarere lidt. Men det kan selvfølgelig være, at han netop kan give vores de værktøjer, som skal til.
Han bliver godt nok rost!
Spændende at høre tingene fra en, som har haft ham som træner.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. jan 2017, 13:11

Hvis vi var lunken ved ansættelsen, så er temperaturen godt nok steget den første uge.

Hvis han så kan både få godt spil og vinde kampe, så bliver det vist ikke helt skidt.
- FlæskeFrank

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 10. jan 2017, 17:20

Har snakket en af spillerne, og Wieghorst har taget alle med storm.. Han kommer med gode ideer og har super fede og varierende øvelser til træning! Han blir rost rigtig meget internt!

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 10. jan 2017, 17:22

Tyskeren skrev:Har snakket en af spillerne, og Wieghorst har taget alle med storm.. Han kommer med gode ideer og har super fede og varierende øvelser til træning! Han blir rost rigtig meget internt!

Fedt at høre! Har du mere derudefra? Transfers? Mv?

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 10. jan 2017, 19:49

Tyskeren skrev:Har snakket en af spillerne, og Wieghorst har taget alle med storm.. Han kommer med gode ideer og har super fede og varierende øvelser til træning! Han blir rost rigtig meget internt!
Kanon. Glæder mig til at komme på Hornevej og se lidt træning i denne eller næste uge. Der er kamp på kunstgræsbanen i næste uge også ik? Torsdag?
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 10. jan 2017, 20:15

Martino skrev:
Kanon. Glæder mig til at komme på Hornevej og se lidt træning i denne eller næste uge. Der er kamp på kunstgræsbanen i næste uge også ik? Torsdag?
Jo der er træningskamp torsdag d. 19. maj mod Hobro IK på Hornevej
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... tkamp.aspx

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 10. jan 2017, 20:37

frederikshavneren skrev:
Martino skrev:
Fedt. Tak. Mente jeg nok.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 10. jan 2017, 21:09

Martino skrev:
frederikshavneren skrev:
Martino skrev:
Fedt. Tak. Mente jeg nok.
Torsdag 19. januar kl. 14.00 – Testkamp, AaB-Hobro I.K. (Kunstgræsbanen på Hornevej)
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. jan 2017, 21:34

Det dur jo slet ikke. Det er jo alt for meget hygge-AaB-mentalitet og blødsødenhed.

De skal have tæsk og skældud, ellers blive de dovne og ugidelige.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar