What he/she said!Nedergaard skrev:Synes sgu det er en ærgerlig tilgang til tingene, Ala og andre...Ala skrev:Han skal fandeme ikke tilbage til AaB. Håber han rådner op sammen med Nikolai på deres bænk.Hanga skrev:Jeg får monsterlange løg hvis AaB sidder på hænderne mens Kusk smutter til OB. Hvis han er tilfredse med de sportslige muligheder i OB, så SKAL vi kunne konkurrere. Så er det altså kun et spørgsmål om at vi skal lege lidt mindre med obligationsinvestering og lidt mere med sportslig investering - noget der i den grad er tiltrængt.aaballday skrev: Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
Det vigtigste er dog at Kusk er motiveret for en AaB retur, for vi skal ikke ud at bruge millioner på en spiller, der blot skal hjem og slikke sår.
Selvfølgelig skal Kasper Kusk og nu Nikolaj Thomsen testes af i FCK inden der overhovedet overvejes andre danske klubber! Det er to top-spillere som ville forstærke et hvert dansk hold, så alt andet ville være uambitiøst for de to. Kan vi ikke putte klubkærligheden lidt væk og så begynde at være lidt realistiske? FCK er et-to niveauer over alle andre hold i DK, så jeg forstår ikke længere, hvorfor det store had fortsætter på den måde som det gør.
Vi må acceptere at FCK kører en god forretning og på den måde har fået det store råderum samt niveau.
Når det så er sagt, så synes jeg absolut det ville være helt absurd at vælge OB før AaB af Kusk.
Men for at det kan siges kræves det jo, at Gaarde hoster op med en pose penge. Kusk vil vi til enhver tid kunne bruge, og ville forstærke vores trup sindssygt. Hvis vi så på samme tid kan holde på Ene, så tror jeg egentlig ikke vores offensiv ville have brug for en ny angriber.
Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)
Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)
Kusk er en klassespiller efter superliga standard, og i min optik også bedre end Thomsen.Hanga skrev:Jeg får monsterlange løg hvis AaB sidder på hænderne mens Kusk smutter til OB. Hvis han er tilfredse med de sportslige muligheder i OB, så SKAL vi kunne konkurrere. Så er det altså kun et spørgsmål om at vi skal lege lidt mindre med obligationsinvestering og lidt mere med sportslig investering - noget der i den grad er tiltrængt.aaballday skrev: Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
Det vigtigste er dog at Kusk er motiveret for en AaB retur, for vi skal ikke ud at bruge millioner på en spiller, der blot skal hjem og slikke sår.
Får vi muligheden for at hente Kusk er det en no brainer, så skal han hentes hjem.
Vi må simpelthen ikke lade OB snuppe ham, så hellere åbne op for nogle de mange millioner i banken der står og pynter
Det kommer ikke til at ske, at Kusk ender i AaB allerede. Hvad så med Meilinger? Han får en ganske fin løn, og er hentet ind som profil... Jeg vil selv hellerede have Kusk end Meilinger, men det kommer ikke til at ske. Vi har rigeligt med midtbanespillere offensive og defensive. Vi trænger til 2-3 forstærkninger i forsvar og angreb.troelsh skrev:Kusk er en klassespiller efter superliga standard, og i min optik også bedre end Thomsen.Hanga skrev:Jeg får monsterlange løg hvis AaB sidder på hænderne mens Kusk smutter til OB. Hvis han er tilfredse med de sportslige muligheder i OB, så SKAL vi kunne konkurrere. Så er det altså kun et spørgsmål om at vi skal lege lidt mindre med obligationsinvestering og lidt mere med sportslig investering - noget der i den grad er tiltrængt.aaballday skrev: Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
Får vi muligheden for at hente Kusk er det en no brainer, så skal han hentes hjem.
Vi må simpelthen ikke lade OB snuppe ham, så hellere åbne op for nogle de mange millioner i banken der står og pynter
Vi kunne sælge Meilinger. Jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor vi har hentet en kantspiller udefra der kan så lidt selv. Meilinger har sine dødbolde så hvis vi kan få Kusk har jeg det fint med at sende Meilinger til Østrig for en beskeden transfer. Meilinger kan vel i øvrigt sagtens være interesseret i et exit nu hvor den træner der har håndplukket ham er fyret og det er næppe urealistisk, at han kan finde den samme løn i Østrig + Han ikke slår mig som en Wieghorst spiller. At "bytte" Meilinger for Kusk vil til enhver tid være en "no brainer".FIDEL skrev:Det kommer ikke til at ske, at Kusk ender i AaB allerede. Hvad så med Meilinger? Han får en ganske fin løn, og er hentet ind som profil... Jeg vil selv hellerede have Kusk end Meilinger, men det kommer ikke til at ske. Vi har rigeligt med midtbanespillere offensive og defensive. Vi trænger til 2-3 forstærkninger i forsvar og angreb.troelsh skrev:Kusk er en klassespiller efter superliga standard, og i min optik også bedre end Thomsen.Hanga skrev:Jeg får monsterlange løg hvis AaB sidder på hænderne mens Kusk smutter til OB. Hvis han er tilfredse med de sportslige muligheder i OB, så SKAL vi kunne konkurrere. Så er det altså kun et spørgsmål om at vi skal lege lidt mindre med obligationsinvestering og lidt mere med sportslig investering - noget der i den grad er tiltrængt.aaballday skrev: Kasper Kusk er noget lunken ved udsigt til mere konkurrence og det ligner han vil væk. Spørgmålet er om FCK vil sælge til "fair" pris, om Kusk vil retur til AaB og om AaB vil betale lidt penge for en transfer. (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tion-i-fck)
RAUS RAUS SSE!
Der er altså også en venstrekant, en position vi har forsøgt mange spillere på i løbet af efteråret. Flores mangler rigtig meget taktisk for at kunne spille pladsen. Sloth og Ris er meget mere stationære og ikke oplagte på kanten. Børsting passer bedre men har han den fornødne kvalitet? Det har set skidt ud meget længe med ham på kanten.FIDEL skrev:
Det kommer ikke til at ske, at Kusk ender i AaB allerede. Hvad så med Meilinger? Han får en ganske fin løn, og er hentet ind som profil... Jeg vil selv hellerede have Kusk end Meilinger, men det kommer ikke til at ske. Vi har rigeligt med midtbanespillere offensive og defensive. Vi trænger til 2-3 forstærkninger i forsvar og angreb.
Alt dette forudsat at vi fortsætter i 4-4-2 - hvis vi skifter til en mere 4-3-3 baseret formation, hvilket jeg kan se muligheder i med nuværende hold, så er behovet lidt mindre, omend jeg stadig vil holde fast i, at en motiveret Kasper Kusk vil være en væsentlig forstærkning til vores hold.
Men jeg tror overhovedet ikke det er aktuelt desværre. Jeg håber blot at han skifter til Sverige og lign., og ikke til OB, FCM eller lign.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Hvis vi skifter til en 4-3-3 lignende formation, så skulle der nok kunne blive plads til Kusk.
Lad os sige, at vi får fat i Kusk, og at vi skifter til 4-3-3, så har vi altså et rimeligt slagkraftigt mandskab på papiret
I hvert fald offensivt:
Ene
Flores - Meilinger - Kusk
Würtz - Risgaard
Back-up
Pohl
Børsting - Thellufsen - Bassogog
Christensen - Sloth
Det er altså top 6-værdigt.
Det står vel ikke skrevet i sten, at vi SKAL spille med to angribere.
Lad os sige, at vi får fat i Kusk, og at vi skifter til 4-3-3, så har vi altså et rimeligt slagkraftigt mandskab på papiret
I hvert fald offensivt:
Ene
Würtz - Risgaard
Back-up
Pohl
Christensen - Sloth
Reyad skrev:Hvis vi skifter til en 4-3-3 lignende formation, så skulle der nok kunne blive plads til Kusk.
I hvert fald offensivt:
Ene
Würtz - Risgaard
Back-up
Pohl
Christensen - Sloth
Ja. En Meilinger ind centralt har faktisk virket ret godt de gange vi har spillet 4-5-1 under LS. Han har teknikken til at være en bevægelig 10er type.
Jeg savner Winsnes
Ene alene på top er et håbløst forslag. Han har slet ikke kvaliteterne til at spille som ene boksangriber. Hans eneste gode periode som angriber var bagved Spalvis i den plads du har udset Meilinger til. Kan egentlig heller ikke Meilinger har kvaliteten til at spille offensiv central midt. Meilinger ligner et fejkøb eftersom han udelukkende bidrager med dødbolde - derudover er han leverpostej.Reyad skrev:Hvis vi skifter til en 4-3-3 lignende formation, så skulle der nok kunne blive plads til Kusk.
I hvert fald offensivt:
Ene
Würtz - Risgaard
Back-up
Pohl
Christensen - Sloth
RAUS RAUS SSE!
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Når man læser de sidste mange sider herinde, så er vi da sikre på nedrykning. Der er jo basalt set ikke nogen på AaBs hold der kan noget som helst!
Ska' vi hak'?
-
McMark
- Superliga

- Favoritspiller: Jakob Ahlmann
- Geografisk sted: Malta
Der har jo også været virkelig mange opløftende præstationer i 2016 - eller noget...MrBangDK skrev:Når man læser de sidste mange sider herinde, så er vi da sikre på nedrykning. Der er jo basalt set ikke nogen på AaBs hold der kan noget som helst!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
En mulighed: AaB køber Kusk og prøver at skippe Flores tilbage til Peru (som der jo har været rygter om). Jeg tror AaB holder meget øje med Flores her i januar og præsterer han ikke, vil de hellere have kusk.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Har jeg sagt at det har været prangende? Der mangler bare så meget realisme i alle de forslag til hvad vi skal gøre, at det hele ender i en det samme sure opstød hver gang.McMark skrev:Der har jo også været virkelig mange opløftende præstationer i 2016 - eller noget...MrBangDK skrev:Når man læser de sidste mange sider herinde, så er vi da sikre på nedrykning. Der er jo basalt set ikke nogen på AaBs hold der kan noget som helst!
Ska' vi hak'?
-
McMark
- Superliga

Nej det har du ikke, og jeg giver dig da også helt ret i, at det bliver rimelig trivielt og monotont herinde. Jeg forstår dog godt folks pessimisme lige pt., da vi er halvvejs igennem transfervinduet, og der stadig ikke er sket en skid! Det hjælper jo heller ikke ligefrem på tingene, at Allan Gaarde leger Arsene Wenger og melder ud, at han har "en god trup, og antalmæssigt er vi fint med" og at "vi venter på den helt rigtige spiller".MrBangDK skrev:Har jeg sagt at det har været prangende? Der mangler bare så meget realisme i alle de forslag til hvad vi skal gøre, at det hele ender i en det samme sure opstød hver gang.McMark skrev:Der har jo også været virkelig mange opløftende præstationer i 2016 - eller noget...MrBangDK skrev:Når man læser de sidste mange sider herinde, så er vi da sikre på nedrykning. Der er jo basalt set ikke nogen på AaBs hold der kan noget som helst!
Jeg ved godt, han ikke kan melde ud, at truppen sejler og vi mangler kvalitet i begge felter, men der må da være en mellemløsning?
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
-
McMark
- Superliga

Flores er ikke udtaget til truppen mod Hoffenheim på grund af "familiære årsager". Bare lige for at smide lidt benzin på båletaaballday skrev:En mulighed: AaB køber Kusk og prøver at skippe Flores tilbage til Peru (som der jo har været rygter om). Jeg tror AaB holder meget øje med Flores her i januar og præsterer han ikke, vil de hellere have kusk.
Jeg begynder at tro, at Flores er den nye Michael Beauchamp i den forstand, at de begge blevet hentet med et godt CV, men at det ikke er klikkede for Beacuhamp og ikke har klikket for Flores i AaB på trods af de begge er gode spillere med gode CV'er. Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at Beauchamp var god nok, men det blev hele tiden spoleret af skader og uheldige enkeltsituationer og han fik aldrig etableret sig. Da jeg så Flores igen er fraværende fik jeg lidt samme tanke, at det her nok bare aldrig kommer til at spille selvom der ikke er noget forrykt i familiære årsager.McMark skrev:Flores er ikke udtaget til truppen mod Hoffenheim på grund af "familiære årsager". Bare lige for at smide lidt benzin på båletaaballday skrev:En mulighed: AaB køber Kusk og prøver at skippe Flores tilbage til Peru (som der jo har været rygter om). Jeg tror AaB holder meget øje med Flores her i januar og præsterer han ikke, vil de hellere have kusk.
RAUS RAUS SSE!
-
McMark
- Superliga

Og lige som jeg troede, at mine løg ikke kunne blive længere popper den her artikel op på bold.dk: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... wieghorst/
Det er jo reetl nok Wieghorst skal se truppen. Så er det nok bare dumt at starte mod Hoffenheim, hvor vi skal være glad for kun at tabe med et et-cifret antal mål. Derudover vil jeg stadig mene, at tangerer fyringsgrund, hvis ikke truppen bliver tilført en boksangriber og mindst en stopper inden vinduet lukker. Vi har ikke en boksangriber der er bare tæt på at have kvalitet (og Ene og Flores tæller ikke her selvom Gaarde tæller dem med i sine politiker svar) og Kasper P og Blåbjerg har fået chancen længe nok uden at gribe den + Holger er et fejlcast og er en spiller på for lavt niveau. Pointen med at talenter skal have tid er en vigtig del af AaBs model, men det må være mindst lige så vigtigt at kunne indse det når de bare ikke er gode nok. F.eks. Kasper P har spillet kontinuerligt siden 2014/2015 sæsonen og har 70 kampe alene i Superligaen uden at han har udviklet sig til et acceptabelt niveau.McMark skrev:Og lige som jeg troede, at mine løg ikke kunne blive længere popper den her artikel op på bold.dk: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... wieghorst/
RAUS RAUS SSE!
Skal man ligge noget i at Marco Ramkilde ikke bliver nævnt som u19ligaspiller ligesom Nikolaj Jørgensen. Er han blevet rykket op fuld tid her i vinterpausen ?
Jeg savner Winsnes
Nå, Flores sælges ikke. Han er i Peru pga familiære årsager.McMark skrev:Flores er ikke udtaget til truppen mod Hoffenheim på grund af "familiære årsager". Bare lige for at smide lidt benzin på båletaaballday skrev:En mulighed: AaB køber Kusk og prøver at skippe Flores tilbage til Peru (som der jo har været rygter om). Jeg tror AaB holder meget øje med Flores her i januar og præsterer han ikke, vil de hellere have kusk.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Det er ikke ideelt. Han er ikke den fødte boksangriber, men den måde vi spiller fodbold på lægger vel heller ikke op til det. Det er i ligeså høj grad et forsøg på at være pragmatisk. At få det bedste ud af det materiale, der er til rådighed. Hvilket vel bliver Wieghorst største udfordring.Jakobsen skrev:Ene alene på top er et håbløst forslag. Han har slet ikke kvaliteterne til at spille som ene boksangriber. Hans eneste gode periode som angriber var bagved Spalvis i den plads du har udset Meilinger til. Kan egentlig heller ikke Meilinger har kvaliteten til at spille offensiv central midt. Meilinger ligner et fejkøb eftersom han udelukkende bidrager med dødbolde - derudover er han leverpostej.Reyad skrev:Hvis vi skifter til en 4-3-3 lignende formation, så skulle der nok kunne blive plads til Kusk.
I hvert fald offensivt:
Ene
Würtz - Risgaard
Back-up
Pohl
Christensen - Sloth
Ikke desto mindre har vi mange af typerne til en anden formation end 4-4-2. Vores kantspillere er typisk lidt for offensive og vi har i Sloth en spiller der har behov for mere frihed.
Jeg er uenig i din vurdering af Meilinger. Han så god ud, indtil han løb ind i skadesproblmer.
Men for at komme tilbage på trådens spor. Jeg ser allerhelst en angriber i AaB. Men hvis Kusk er en mulighed, så er det umuligt at sige nej.