AaB´ere i andre klubber / udlandet
-
svendpoulsen
- 2. div

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
Omkring de AaB drenge, der prøver lykken i udlandet ( Kusk, Thomsen), og det ikke går som de gerne vil, så BURDE de fanme spørge sig selv: Hvem har givet mig muligheden for at prøve mig af på den store scene???? well, det har AaB, så skylder jeg ikke dem, at vende tilbage dertil, og hjælpe dem, lige nøjagtig nu, hvor det ikke ser alt for lyst ud med slutspil om toppen - og dermed heller ikke på længere sigt. Jeg mener virkelig de skylder AaB det, og den løn de kan oppebære i klubben er jo da trods alt et godt stykke over kontanthjælp. Så fik jeg afreageret for i dag.
Man får vel ikke penge , hvis han er solgt for et beløb , under de 4 mill, som han blev solgt for til Nantes .
Tror ikke FCK har givet mere end de 4 mill
Tror ikke FCK har givet mere end de 4 mill
Thomsen whinede over at vi ikke solgte ham sidste vinter. I det mindste fik han da oplevet den franske sommervarme.
synes ogsa dette link klinger lidt hult:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... -udlandet/
synes ogsa dette link klinger lidt hult:
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... -udlandet/
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Såfremt Gaarde ikke har tilbudt dem noget, så er den pointe vel moot, som man siger.svendpoulsen skrev:Omkring de AaB drenge, der prøver lykken i udlandet ( Kusk, Thomsen), og det ikke går som de gerne vil, så BURDE de fanme spørge sig selv: Hvem har givet mig muligheden for at prøve mig af på den store scene???? well, det har AaB, så skylder jeg ikke dem, at vende tilbage dertil, og hjælpe dem, lige nøjagtig nu, hvor det ikke ser alt for lyst ud med slutspil om toppen - og dermed heller ikke på længere sigt. Jeg mener virkelig de skylder AaB det, og den løn de kan oppebære i klubben er jo da trods alt et godt stykke over kontanthjælp. Så fik jeg afreageret for i dag.
Bienvenu Bassogog!
Hey. Se posetivt på det man kan bruge samme bander igen med teksten." Aalborg gav dig din karriere i København mister du din ære. "
Thomsen og Kusk. På sameme ligegyldige bænk. HAHAH Håber det nyder deres nye tilværelse der ude. Sådan kan de samme mindes den gang. Slå FCK i parken med noget af det flotteste spil i dansk fodbolds historie.
Thomsen og kusk Aalborg hader jer.
Thomsen og Kusk. På sameme ligegyldige bænk. HAHAH Håber det nyder deres nye tilværelse der ude. Sådan kan de samme mindes den gang. Slå FCK i parken med noget af det flotteste spil i dansk fodbolds historie.
Thomsen og kusk Aalborg hader jer.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
LOL. Thomsen skylder sgu da ikke AaB en skid. Han skylder først og fremmest sig selv at få mest muligt ud af sit talent, og det får han ikke i AaB, som vel efterhånden har et ambitionsniveau, der ligner Sønderjyskes. Selvfølgelig skal han da tage til FCK.svendpoulsen skrev:Omkring de AaB drenge, der prøver lykken i udlandet ( Kusk, Thomsen), og det ikke går som de gerne vil, så BURDE de fanme spørge sig selv: Hvem har givet mig muligheden for at prøve mig af på den store scene???? well, det har AaB, så skylder jeg ikke dem, at vende tilbage dertil, og hjælpe dem, lige nøjagtig nu, hvor det ikke ser alt for lyst ud med slutspil om toppen - og dermed heller ikke på længere sigt. Jeg mener virkelig de skylder AaB det, og den løn de kan oppebære i klubben er jo da trods alt et godt stykke over kontanthjælp. Så fik jeg afreageret for i dag.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
For fanden da.. LÆS NU HELE DEN SÆTNING DU CITERER... Han siger ikke at han kom indenfor deres rækkevide EFTER han tog til Frankrig... Han siger at han VAR indenfor deres rækkevide INDEN han tog til Frankrig, men at Thomsen valgte Frankrig fremfor FCK..doukas skrev:Netop. I AaB var han uden for rækkevidde (af årsager vi nok ikke ved, men kan komme med med bud på, og jeg tænker AaB har stillet sig i vejen). I det øjeblik han skiftede til Nantes, var han inden for rækkevidde. Læs dog sætningen og lad være med at skyde mig en masse ævl og kævl i skoene!Dalbjerg skrev:Jeg siger ikke hvordan "du" bør læse det.. Jeg fortæller hvordan sådan en sætningskonstruktion bør læses, hvis man mener at man læser dansk..doukas skrev:Synes det er pænt af dig, at du fortæller mig, hvordan jeg bør læse. Jeg synes tilgengæld du lægger for meget i ordet "valgte"Dalbjerg skrev:Det kan sagtens være, at de har budt og fået nej, det ved jeg ikke.. Men dit citat "men som har været uden for vores rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Nantes og Frankrig", det bør læses: Han var uden for vores rækkevide, indtil for ca. et år siden, hvor det var en mulighed at han var røget til os, men han i stedet valgte Frankrig..doukas skrev:Med hånden på hjertet, så læser jeg citatet som, at FCK har budt/forsøgt (hvorfor skulle de ikke det, hvis de gerne vil have ham?), men AaB har takket nej. For en gangs skyld.Dalbjerg skrev:
Citatet skal vel læses: Vi har ikke forsøgt at få fat i ham, da vi vidste det var umuligt, før sidste år hvor vi forsøgte, men hvor han valgte udlandet fremfor et skifte til os..
At tro at han skifter til Frankrig for at komme til FCK, det er sgu for konspiratorisk, og AaB har ingen problem med at sælge til FCK, hvis prisen er rigtig.. Det har vi vist før, og sådan må det også være, når styrkeforholdet er som det er..
Ingen spillere i Danmark er uden for FCK's rækkevide, med mindre klubben stiller sig på bagbenene.
Sådan er sætningen bygget op, fordi "hvor" henviser til "sidste år", så det han siger: Han var i lang tid uden for vores rækkevide, og da han kom indenfor vores rækkevide, så valgte han et andet hold.
Men, jeg læser det som, "UDEN FOR RÆKKEVIDE = AaB VILLE IKKE SÆLGE TIL FCK/AaB KRÆVEDE FOR MANGE PENGE".
Håber jeg har gjort mig forståelig.
FCK er på mange måder en større klub end Nantes, så hvis Thomsen gerne ville spille for FCK i dag, så ville han nok også gerne for 6 mdr. siden.
Og du kan ikke læse "uden for vores rækkevide" alene, uden at læse "indtil sidste år"! "Indtil-delen" er en del af den samme sætning.. Dermed siger sætningen også, at han VAR udenfor deres rækkevide, men at han kom indenfor deres rækkevide..
Det er ikke så fucking svært at læse dansk, men det kræver sgu at man læser hvad der står, og ikke hvad der lige passer ned i ens verdensbillede.. Sætningen er ikke konstrueret på en måde, som kan godtgøre din udlægning af den..
PUNKTUM
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Sikke en kusse:
"Jeg havde tilbud fra både Holland og Belgien" forklarer Nicolaj Thomsen.
Hader København!
Det fatter jeg godt nok hat af. Manden har kæmpet i årevis for at komme til udlandet. Hvorfor ikke give Holland er forsøg?alithebeast skrev:Sikke en kusse:
Jeg savner Winsnes
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Det er vildt det her. Det er jo dig der ikke kan læse eller vælger at tolke det på en helt bestemt måde, så det passer ind i DIT verdensbillede om, at min fortolkning er helt i vejret. Hele sætningen er netop grunden til jeg argumenterer, som jeg gør.Dalbjerg skrev:For fanden da.. LÆS NU HELE DEN SÆTNING DU CITERER... Han siger ikke at han kom indenfor deres rækkevide EFTER han tog til Frankrig... Han siger at han VAR indenfor deres rækkevide INDEN han tog til Frankrig, men at Thomsen valgte Frankrig fremfor FCK..doukas skrev:Netop. I AaB var han uden for rækkevidde (af årsager vi nok ikke ved, men kan komme med med bud på, og jeg tænker AaB har stillet sig i vejen). I det øjeblik han skiftede til Nantes, var han inden for rækkevidde. Læs dog sætningen og lad være med at skyde mig en masse ævl og kævl i skoene!Dalbjerg skrev:Jeg siger ikke hvordan "du" bør læse det.. Jeg fortæller hvordan sådan en sætningskonstruktion bør læses, hvis man mener at man læser dansk..doukas skrev:Synes det er pænt af dig, at du fortæller mig, hvordan jeg bør læse. Jeg synes tilgengæld du lægger for meget i ordet "valgte"Dalbjerg skrev:Det kan sagtens være, at de har budt og fået nej, det ved jeg ikke.. Men dit citat "men som har været uden for vores rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Nantes og Frankrig", det bør læses: Han var uden for vores rækkevide, indtil for ca. et år siden, hvor det var en mulighed at han var røget til os, men han i stedet valgte Frankrig..doukas skrev:
Med hånden på hjertet, så læser jeg citatet som, at FCK har budt/forsøgt (hvorfor skulle de ikke det, hvis de gerne vil have ham?), men AaB har takket nej. For en gangs skyld.
Ingen spillere i Danmark er uden for FCK's rækkevide, med mindre klubben stiller sig på bagbenene.
Sådan er sætningen bygget op, fordi "hvor" henviser til "sidste år", så det han siger: Han var i lang tid uden for vores rækkevide, og da han kom indenfor vores rækkevide, så valgte han et andet hold.
Men, jeg læser det som, "UDEN FOR RÆKKEVIDE = AaB VILLE IKKE SÆLGE TIL FCK/AaB KRÆVEDE FOR MANGE PENGE".
FCK er på mange måder en større klub end Nantes, så hvis Thomsen gerne ville spille for FCK i dag, så ville han nok også gerne for 6 mdr. siden.
Og du kan ikke læse "uden for vores rækkevide" alene, uden at læse "indtil sidste år"! "Indtil-delen" er en del af den samme sætning.. Dermed siger sætningen også, at han VAR udenfor deres rækkevide, men at han kom indenfor deres rækkevide..
Det er ikke så fucking svært at læse dansk, men det kræver sgu at man læser hvad der står, og ikke hvad der lige passer ned i ens verdensbillede.. Sætningen er ikke konstrueret på en måde, som kan godtgøre din udlægning af den..
PUNKTUM
Hvordan i al helvede kan du være så sikke på, at han var inden for FCK's rækkevidde før han tog til Frankrig? Det står der jo på ingen måder! Jeg tolker det i hvert fald stik modsat, især også det med at situationen nu er en anden, hvilket kunne tolkes som, at der nu ikke er en klub der stiller sig i vejen.- Nicolaj er en spiller, vi altid har synes rigtigt godt om, men som har været uden for vores rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Nantes og Frankrig. Nu er situationen en anden, og vi er glade for, at vi har fået muligheden for at hente ham til FCK.
Du har helt ret i, at Nikolaj valgte at tage til Frankrig, men havde han valget om at tage til FCK? Det føler du dig overbevist om, det gør jeg ikke. Og hvis Thomsen nu vil skifte til FCK på en 4,5 årig aftale, så tror jeg også han ville det i sommer (og i øvrigt mener Thomsen, at FCK er en større klub end Nantes). AaB har heldigvis så meget kapital, at de ikke er nød til at sælge til hvem som helst.
Grunden til jeg finder sætningen interessant, at Thomsen var uden for FCK's rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Frankrig.- er, at kan betyde 3 ting:
1) Han var uden for rækkevidde, fordi AaB ikke ville sælge til FCK
2) Han var uden for rækkevidde, indtil Nantes fik en ny træner. Men hvorfor siger Ståle så ikke "indtil for nyligt" i stedet for "indtil sidste år"?
3) Han var uden for rækkevidde fordi han ikke ville til FCK. Det argument har jeg svært ved at købe, når han nu har skrevet uden på kontrakt gældende frem til sommeren 2021. Det er trods alt mange andre muligheder i europæisk fodbold, han også har udtalt i dag.
Og lige for at runde af, jeg mener ikke i ramme alvor, at Thomsen har brugt Nantes som genvej til FCK. Det var skrevet i affekt. Men jeg mener, at meget i citatet peger på, at AaB stået i vejen for en transfer til FCK tidligere, da både FCK og Thomsen nu her har talt om FCK's længerevarende interesse i Thomsen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Heldigvis for ham, var han ikke i tvivl da FCK kom på banen.alithebeast skrev:Sikke en kusse:
God vind fremover Thomsen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Hold da kæft et fjols....doukas skrev:Heldigvis for ham, var han ikke i tvivl da FCK kom på banen.alithebeast skrev:Sikke en kusse:
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Altså, hvis alternativerne i Holland og Belgien var Groningen og Genk eller noget i den stil, kan jeg da godt forstå hans valg. Det er da federe at spille med om trofæer og europæisk fodbold end den bløde mellemvare i benelux.gravballe skrev:Hold da kæft et fjols....doukas skrev:Heldigvis for ham, var han ikke i tvivl da FCK kom på banen.alithebeast skrev:Sikke en kusse:
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
-
Debatjuntaen
- Administrator

STOP!doukas skrev:Det er vildt det her. Det er jo dig der ikke kan læse eller vælger at tolke det på en helt bestemt måde, så det passer ind i DIT verdensbillede om, at min fortolkning er helt i vejret. Hele sætningen er netop grunden til jeg argumenterer, som jeg gør.Dalbjerg skrev:For fanden da.. LÆS NU HELE DEN SÆTNING DU CITERER... Han siger ikke at han kom indenfor deres rækkevide EFTER han tog til Frankrig... Han siger at han VAR indenfor deres rækkevide INDEN han tog til Frankrig, men at Thomsen valgte Frankrig fremfor FCK..doukas skrev:Netop. I AaB var han uden for rækkevidde (af årsager vi nok ikke ved, men kan komme med med bud på, og jeg tænker AaB har stillet sig i vejen). I det øjeblik han skiftede til Nantes, var han inden for rækkevidde. Læs dog sætningen og lad være med at skyde mig en masse ævl og kævl i skoene!Dalbjerg skrev:Jeg siger ikke hvordan "du" bør læse det.. Jeg fortæller hvordan sådan en sætningskonstruktion bør læses, hvis man mener at man læser dansk..doukas skrev:Synes det er pænt af dig, at du fortæller mig, hvordan jeg bør læse. Jeg synes tilgengæld du lægger for meget i ordet "valgte"Dalbjerg skrev:
Det kan sagtens være, at de har budt og fået nej, det ved jeg ikke.. Men dit citat "men som har været uden for vores rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Nantes og Frankrig", det bør læses: Han var uden for vores rækkevide, indtil for ca. et år siden, hvor det var en mulighed at han var røget til os, men han i stedet valgte Frankrig..
PUNKTUM
Hvordan i al helvede kan du være så sikke på, at han var inden for FCK's rækkevidde før han tog til Frankrig? Det står der jo på ingen måder! Jeg tolker det i hvert fald stik modsat, især også det med at situationen nu er en anden, hvilket kunne tolkes som, at der nu ikke er en klub der stiller sig i vejen.- Nicolaj er en spiller, vi altid har synes rigtigt godt om, men som har været uden for vores rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Nantes og Frankrig. Nu er situationen en anden, og vi er glade for, at vi har fået muligheden for at hente ham til FCK.
Du har helt ret i, at Nikolaj valgte at tage til Frankrig, men havde han valget om at tage til FCK? Det føler du dig overbevist om, det gør jeg ikke. Og hvis Thomsen nu vil skifte til FCK på en 4,5 årig aftale, så tror jeg også han ville det i sommer (og i øvrigt mener Thomsen, at FCK er en større klub end Nantes). AaB har heldigvis så meget kapital, at de ikke er nød til at sælge til hvem som helst.
Grunden til jeg finder sætningen interessant, at Thomsen var uden for FCK's rækkevidde indtil sidste år, hvor han valgte at tage til Frankrig.- er, at kan betyde 3 ting:
1) Han var uden for rækkevidde, fordi AaB ikke ville sælge til FCK
2) Han var uden for rækkevidde, indtil Nantes fik en ny træner. Men hvorfor siger Ståle så ikke "indtil for nyligt" i stedet for "indtil sidste år"?
3) Han var uden for rækkevidde fordi han ikke ville til FCK. Det argument har jeg svært ved at købe, når han nu har skrevet uden på kontrakt gældende frem til sommeren 2021. Det er trods alt mange andre muligheder i europæisk fodbold, han også har udtalt i dag.
Og lige for at runde af, jeg mener ikke i ramme alvor, at Thomsen har brugt Nantes som genvej til FCK. Det var skrevet i affekt. Men jeg mener, at meget i citatet peger på, at AaB stået i vejen for en transfer til FCK tidligere, da både FCK og Thomsen nu her har talt om FCK's længerevarende interesse i Thomsen.
Begge to - et ord mere om sætningskonstruktioner, og I ryger ud i en uge.
/Debatjuntaen
Ifølge EB gav FCK 5 mill for ham, de skriver også at det var 1 mill mindre end AaB fik. Men om det passer , ved man vel ikke.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6488633
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/6488633
Kunne det tænkes, at FCK var mere attraktivt? Kunne det tænkes, at lønnen er bedre?alithebeast skrev:Sikke en kusse:
Altså, jeg har ret svært ved at forstå den der følelsesmæssige tilgang, som mange har herinde, at fodboldspillere, modsat andre lønmodtagere, skal vælge et dårlige betalt job/mindre interessant job, fordi man engang har haft et andet job.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Hold nu op! Selvfølglig skal Thomsen og alle andre spillere ikke prioritere egne ambitioner, løn, forhold og geografi først. Den ret har de ikke som lønmodtager i fodboldbranchen. Deres første prioritet bør og skal være hvad fans mener er bedst for dem. Den ret over deres valg og liv, optjener du ved at skrige af tv'et og komme på stadion nu og da.Lindvang skrev:Kunne det tænkes, at FCK var mere attraktivt? Kunne det tænkes, at lønnen er bedre?alithebeast skrev:Sikke en kusse:
Altså, jeg har ret svært ved at forstå den der følelsesmæssige tilgang, som mange har herinde, at fodboldspillere, modsat andre lønmodtagere, skal vælge et dårlige betalt job/mindre interessant job, fordi man engang har haft et andet job.
My bad... Og ja, tænker, at TV'et nok er mere sandsynligt end stadion.NIN skrev:Hold nu op! Selvfølglig skal Thomsen og alle andre spillere ikke prioritere egne ambitioner, løn, forhold og geografi først. Den ret har de ikke som lønmodtager i fodboldbranchen. Deres første prioritet bør og skal være hvad fans mener er bedst for dem. Den ret over deres valg og liv, optjener du ved at skrige af tv'et og komme på stadion nu og da.Lindvang skrev:Kunne det tænkes, at FCK var mere attraktivt? Kunne det tænkes, at lønnen er bedre?alithebeast skrev:Sikke en kusse:
Du har simpelthen svært ved at forstå den følelsesmæssige tilgang som vi har til vores klub og spillere?Lindvang skrev:Kunne det tænkes, at FCK var mere attraktivt? Kunne det tænkes, at lønnen er bedre?alithebeast skrev:Sikke en kusse:
Jeg kan ikke forstå den ignorante tilgang som du har til os som er følelsesmæssigt involveret når en spiller skifter til en rival. Ordet lønmodtager er givetvis noget du bruger for at lyde arrogant og jeg synes ærlig talt at du skal finde et andet sted at bruge din tid hvis du har så svært ved at forstå hvordan vi fans har det.
Inden I kammer helt over i ironiske selvbekræftende indlæg, synes jeg nu godt man kan tillade sig at være lidt forundret over Thomsens valg. Det er ikke nødvendigvis det samme som at ville bestemme over hans ret til at vælge som han gør. Det er dog lidt morsomt at hans store drøm om udlandet, åbenbart ikke var større end et halvt år i Frankrig, og første tegn på sportslig modgang, så er det hjem og spille mod de samme klubber som han i hvad, 1-1½ år ønskede at komme væk fra. Det synes jeg godt man kan tage en, omend overfladisk, diskussion om uden at det skal opfattes som fans vil "bestemme" hvad Thomsen skal/ikke skal.Lindvang skrev:My bad... Og ja, tænker, at TV'et nok er mere sandsynligt end stadion.NIN skrev:Hold nu op! Selvfølglig skal Thomsen og alle andre spillere ikke prioritere egne ambitioner, løn, forhold og geografi først. Den ret har de ikke som lønmodtager i fodboldbranchen. Deres første prioritet bør og skal være hvad fans mener er bedst for dem. Den ret over deres valg og liv, optjener du ved at skrige af tv'et og komme på stadion nu og da.Lindvang skrev:Kunne det tænkes, at FCK var mere attraktivt? Kunne det tænkes, at lønnen er bedre?alithebeast skrev:Sikke en kusse:
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!