Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 17. jan 2017, 22:43

Hvis det passer at curligmentaliteten tilsyneladende også hersker hos Peruvianske unge så kunne jeg godt drømme om flg.

Flores erstattes med Kusk
I stedet for en angriber henter vi Lucas A

Rationale: Med Lucas A og Kusk til at støbe kuglerne tror jeg, at vi får skabt så mange chancer, at vi bedre kan leve med en lidt dårligere angriber. Forskellen er, at de to her gør en angriber farlig, hvilket man ikke kan sige om spillere som Enevoldsen der kun tager anden bolde og Basso der ikke just har det store blik for medspillerne. Hvis ikke denne nok desværre højest urealistiske plan ikke kan realiseres er vi tilbage ved udgangspunktet der hedder en angriber.

Derudover skal vi have en, allerhelst to stoppere af kvalitet.

Ang. Flores skal vi bare køre samme kurs som Randers med Masango, ingen slinger i valsen ifht. prisen. Dog kan det irritere mig, at alt tilsyneladende bare er i en nedgående kurve i AaB. Håber godt nok man kigger indad og ser om der er noget der kan forbedres.
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 17. jan 2017, 23:17

To ting:
1. Nej tak til Lucas.
2. Mine boller vokser nedad.

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 18. jan 2017, 01:50

Jeg mener selv at Lucas er total usandsynlig. Vi kan umuligt komme bare i naerheden af at matche hans skattefri loen i schweiz.

Den 1% chance vi har, skulle vaere fordi hans kaereste er gravid. Det er alt andet lige en stor udfordring ude bedsteforaeldre i naerheden. Men hvad ved jeg om det. Helenius valgte dog til dels Aalborg af den grund.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2017, 03:37

AK48hamas skrev:Jeg mener selv at Lucas er total usandsynlig. Vi kan umuligt komme bare i naerheden af at matche hans skattefri loen i schweiz.

Den 1% chance vi har, skulle vaere fordi hans kaereste er gravid. Det er alt andet lige en stor udfordring ude bedsteforaeldre i naerheden. Men hvad ved jeg om det. Helenius valgte dog til dels Aalborg af den grund.
Lucas kan vel kun blive et tema, hvis Grasshoppers er så meget på røven at de vil af med ham for enhver pris. Ellers bliver han da hvor han er, det går vel ganske godt for ham dernede, trods alt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2017, 05:07

Esbjerg spillede i går deres første træningskamp, og det var stadig uden Jeppe Højbjerg i målet. Det burde være muligt at slå kløerne i ham.

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. jan 2017, 07:33

Funky skrev: Gaarde har tidligere hintet ,at man har prøvet at hente ham hjem (vistnok i sommers), så jeg vil da tro, at det er en af dem man permanent har på blokken.
Man var yderst tæt på at hente ham, inden Grasshoppers kom på banen i sommers. På vandrørene lød det, at man var meget langt i forhandlingerne, så det også kom ret overraskende for Gaarde.

Jeg tror bestemt ikke man kan udelukke at han vender hjem igen, og med et muligt salg af Flores åbner der sig nogle muligheder.

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. jan 2017, 07:35

AK48hamas skrev:Jeg mener selv at Lucas er total usandsynlig. Vi kan umuligt komme bare i naerheden af at matche hans skattefri loen i schweiz.

Hans udfordring er, at han ikke spiller særligt meget fodbold. Han er klart blevet overstrålet af det andet indkøb på samme plads, og har været en del bænket. Grasshoppers er som sagt også lidt ilde ude økonomisk, og har haft en ekstremt svingende sæson. Af samme grund skulle Kim Källström også være på vej ud.

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. jan 2017, 07:37

Jesper Schmidt skrev:Esbjerg spillede i går deres første træningskamp, og det var stadig uden Jeppe Højbjerg i målet. Det burde være muligt at slå kløerne i ham.
Hvis man vil have en målmand, som præsterer elendigt i modgang, så ja. Han har uden sammenligning været den ringeste keeper i ligaen det seneste år, og at man bliver slået af af en evighedsreserve siger alt.
Vi bør kigge andetsteds, hvis vi vil have en keeper som kan gøre det bedre end Nicolai.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2017, 07:59

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Esbjerg spillede i går deres første træningskamp, og det var stadig uden Jeppe Højbjerg i målet. Det burde være muligt at slå kløerne i ham.
Hvis man vil have en målmand, som præsterer elendigt i modgang, så ja. Han har uden sammenligning været den ringeste keeper i ligaen det seneste år, og at man bliver slået af af en evighedsreserve siger alt.
Vi bør kigge andetsteds, hvis vi vil have en keeper som kan gøre det bedre end Nicolai.
At en helt ung spiller ikke er i stand til at præstere på topniveau i en klub som på alle plan har sejlet rundt, er vel ikke det samme som at sige han ikke kan præstere i modgang. Derudover har han i samme perioder præsteret decideret fremragende for U21 landsholdet, og uden jeg vil prale af at have set alle Esbjergs kampe, så er det vel først og fremmest i efteråret at hans præstationer var dårlige.

Jeg mener at potentialet er rigtigt stort hos Højbjerg, og det tror jeg bestemt kan forløses i AaB. Men ser man det sådan at vi skal hente en målmand som her og nu kan/skal være førstevalg, så kan jeg da godt se at han ikke er det oplagte valg. Det tror jeg nu slet ikke at man har planer om.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. jan 2017, 08:00

Gamen skrev:
Funky skrev: Gaarde har tidligere hintet ,at man har prøvet at hente ham hjem (vistnok i sommers), så jeg vil da tro, at det er en af dem man permanent har på blokken.
Man var yderst tæt på at hente ham, inden Grasshoppers kom på banen i sommers. På vandrørene lød det, at man var meget langt i forhandlingerne, så det også kom ret overraskende for Gaarde.

Jeg tror bestemt ikke man kan udelukke at han vender hjem igen, og med et muligt salg af Flores åbner der sig nogle muligheder.
Det lyder til det efterhånden er en træls tendens at mange handler er tæt på, hvorefter de bliver spoleret og efterlader en overrasket Gaarde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2017, 08:09

Gamen skrev:

Hans udfordring er, at han ikke spiller særligt meget fodbold. Han er klart blevet overstrålet af det andet indkøb på samme plads, og har været en del bænket. Grasshoppers er som sagt også lidt ilde ude økonomisk, og har haft en ekstremt svingende sæson. Af samme grund skulle Kim Källström også være på vej ud.
Lucas har udtrykt tilfredshed med sin første halvsæson dernede, og ifølge denne statistik har han kun spillet to ligakampe færre end den spiller som har spillet flest i klubben. Han var vel også lidt uheldig med at blive skadet og efterfølgende ikke glide direkte tilbage på den plads han ikke for alvor havde nået at sætte sig på, mens han efterfølgende fik kæmpet sig til mere spilletid igen. Han spillede fuld tid i 5 ud af de sidste 6 kampe i 2016.

http://www.flashscore.dk/hold/grasshopp ... illertrup/

Jeg tror bestemt at det eneste som kan få ham til at skifte hjem til AaB, er hvis Grasshoppers vil af med ham af økonomiske årsager.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 18. jan 2017, 08:11

Grasshoppers finder da ud af det økonomiske . Måske Lucas A får en landsmand på holdet . Der er en dansker til prøvetræning dernede nu .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2017, 08:37

birk skrev:Grasshoppers finder da ud af det økonomiske . Måske Lucas A får en landsmand på holdet . Der er en dansker til prøvetræning dernede nu .
"Talentet" Patrick Olsen har de nok råd til, uanset hvor få penge de har i kassen. Jeg kan ikke forestile mig at han koster meget mere end en kasse Tuborg.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 18. jan 2017, 08:46

Nej men tror stadig på , at Grasshoppers klarer den.
Der kommer da en,der redder deres røv.
Det er vel altid noget , at der er 2 landsmænd i samme klub, når man er ude .
Men ved dog ikke,hvor god Olsen er nu,kan være han forsætter til AaB til en prøvetræning .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. jan 2017, 08:59

Det er ved at være kritisk så tyndt besat vi er rundt omkring og jeg må også begynde at pege pilen mod Allan Gaarde.

1) Jakob Ahlmann har spillet 24 kampe de sidste 24 måneder - men i den periode har Gaarde konsekvent holdt på at venstre-back-positionen som den eneste i vores trup ikke fortjente en dedikeret reserve. Jeg er røvtræt af at se på stoppere eller højrebacks spille venstre back og det er altså stadig ikke realistisk at Ahlmann spiller fuld tid i foråret.

2) Med Flores solgt og Meilinger og Enevoldsen ude har vi følgende offensivbesætning: Børsting, Bassogog, Pohl, Grønning, Thellufsen. That's it. Det er uhørt.

3) Vi gør vores talenter en bjørnetjeneste ved at give dem så meget ansvar og sætte dem under det pres, som de er under i øjeblikket. Den optimale vej ind på førsteholdet er ikke at sætte fire førsteårsseniorer ind i fem vitale kampe i foråret, men derimod at sluse dem ind én eller to ad gangen på et velfungerende hold hvor de er omgivet af etablerede, stabile spillere. Man lærer altså ikke noget af at tabe hver weekend - tværtimod knækker vi nakken på dem når presset bliver større og større og holdet gang på gang skuffer forventningerne.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 18. jan 2017, 09:03

Yankee skrev:Det er ved at være kritisk så tyndt besat vi er rundt omkring og jeg må også begynde at pege pilen mod Allan Gaarde.

1) Jakob Ahlmann har spillet 24 kampe de sidste 24 måneder - men i den periode har Gaarde konsekvent holdt på at venstre-back-positionen som den eneste i vores trup ikke fortjente en dedikeret reserve. Jeg er røvtræt af at se på stoppere eller højrebacks spille venstre back og det er altså stadig ikke realistisk at Ahlmann spiller fuld tid i foråret.

2) Med Flores solgt og Meilinger og Enevoldsen ude har vi følgende offensivbesætning: Børsting, Bassogog, Pohl, Grønning, Thellufsen. That's it. Det er uhørt.

3) Vi gør vores talenter en bjørnetjeneste ved at give dem så meget ansvar og sætte dem under det pres, som de er under i øjeblikket. Den optimale vej ind på førsteholdet er ikke at sætte fire førsteårsseniorer ind i fem vitale kampe i foråret, men derimod at sluse dem ind én eller to ad gangen på et velfungerende hold hvor de er omgivet af etablerede, stabile spillere. Man lærer altså ikke noget af at tabe hver weekend - tværtimod knækker vi nakken på dem når presset bliver større og større og holdet gang på gang skuffer forventningerne.
Totalt spot on! Man er ved at kaste op, når Gaarde udtaler at vi har en talentfuld og stærk trup. Talentfuld? Ja - men de får jo ikke lov at være talenter, når de SKAL præstere fra dag 1. Der ligger alt for meget pres på deres skuldre!

Mon ikke Weighorst også ligger pres på Gaarde for nye spillere og IKKE kun nye talenter!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. jan 2017, 09:09

Yankee skrev:Det er ved at være kritisk så tyndt besat vi er rundt omkring og jeg må også begynde at pege pilen mod Allan Gaarde.

Præcis og lig dertil, at vi er historisk svagt besat i centerforsvaret og vi kun endelig lige præcis har fået en acceptabel højre back fordi Mæhle ser ud til at være nogenlunde Superliga-klar. Da vi havde succes med at tage talenter op gjorde vi det jo i et meget mere realistisk tempo selvom vi var mere pressede økonomisk. Derudover havde vi dog selvfølgelig også større talenter end vi har været i nærheden af at udvikle siden. Det er som om, at man har kigget for ensidigt på taletudviklingen og sikkert talent og ikke på, hvilke forudsætninger der ellers er vigtige. I årene 2011-2013 havde vi jo netop en stærk stamme med navne som Bøgelund, Wæhler, KEP, Lasse, Due, Würtz, Augu og Curth. Vi havde et solidt kollektiv der virkede og det gjorde, at vi let kunne integrere de unge. Man har helt forsømt løbende at opretholde denne stærke stamme og det eneste der er blevet købt til den siden er reelt Risgård i 2013. Talenterne bliver ikke gode i at spille i en papirstynd trup, hvor stammen på holdet ikke fungerer.
RAUS RAUS SSE!

Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Indlæg af Mr-schou » 18. jan 2017, 09:16

Begynder mere og mere at tro på der ikke sker noget som helst. Knap nok på at der kommer en ny målmand!

Koooooom nu, opdatere bold.dk hele tiden.
Bare et lille rygte :|

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 18. jan 2017, 09:24

Mr-schou skrev:Begynder mere og mere at tro på der ikke sker noget som helst. Knap nok på at der kommer en ny målmand!

Koooooom nu, opdatere bold.dk hele tiden.
Bare et lille rygte :|
Men ville du omvendt blive glad for spillere som Ryan Laursen og Casper Nielsen fra EfB? Jeg ville ikke.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. jan 2017, 09:30

Jesper Schmidt skrev: Lucas har udtrykt tilfredshed med sin første halvsæson dernede, og ifølge denne statistik har han kun spillet to ligakampe færre end den spiller som har spillet flest i klubben. Han var vel også lidt uheldig med at blive skadet og efterfølgende ikke glide direkte tilbage på den plads han ikke for alvor havde nået at sætte sig på, mens han efterfølgende fik kæmpet sig til mere spilletid igen. Han spillede fuld tid i 5 ud af de sidste 6 kampe i 2016.
I den førende schweiziske sport-avis BLICK skrev man om ham i slut-oktober: "Der Däne Lucas Andersen taugt bis jetzt höchstens als Modell für Haar-Spray." Med andre ord, at han ikke har været fem potter pis værd.
En anden avis har i en leder om klubbens dårlige sportslige situation beskrevet ham som et fremmedlegeme på holdet, og en spiller der slet ikke har været pengene værd.
Så er jeg sådan set bedøvende ligeglad med, om han selv synes han har været god - eller at han har fået spilletid. Det er jo ikke ensbetydende med, at han er et godt køb.
Jeg tror godt du kan regne med, at de vil se om de kan få ham afhændet.

Klubben er på ivrig jagt efter penge, og de gav 10 mio. for ham.

Låst