Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af McMark » 18. jan 2017, 16:56

Rasmus Würtz sagde i Ripodsten at Friis kun snakker en smule spansk, så jeg er langtfra tryg ved at hente endnu en lottokupon fra Peru.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 18. jan 2017, 17:26

Kunne det tænkes, at sydamerikanere også kan tale engelsk? I øvrigt er det fodbold, ikke raketvidenskab - det kræver ikke en PhD i engelsk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. jan 2017, 17:33

Lindvang skrev:Kunne det tænkes, at sydamerikanere også kan tale engelsk? I øvrigt er det fodbold, ikke raketvidenskab - det kræver ikke en PhD i engelsk.
Men fodbold kræver stadig god og præcis kommunikation - holdet fungerer kun, hvis relationerne fungerer og det gør de nu en gang noget bedre, hvis det er let at tale sammen.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. jan 2017, 18:01

Provst i Brovst skrev:
Gaarde6 skrev:Til de folk herinde, som maner til ro og mener vi ikke skal panike fordi der stadig er 14 dage tilbage af vinduet. Jeg kan anbefale dem at høre mediano special med Peter Sørensen. Man kan også høre Riddersholm (hvis man man holde ud og høre på ham)
Her kommer de netop ind på hvor vigtigt det er at have truppen på plads så tidligt som muligt!
I Silkeborgs tilfælde fikan de 2 point i de første 7 kampe. Peter Sørensen mente selv de havde være for sent ude i vinduet og var ikke spillet ordentligt sammen.

Må jeg minde om at vores første 5 kampe i ligaen er med kniven for struben?! Vi har fandme ikke tid til at holdet lige skal spilles sammen! Vi skal præstere fra dag 1 !! Derfor synes jeg at det er kritisk at truppen ikke allerede er på plads! Specielt med tanke på at vi spillede et elendigt efterår og nu kom der ovenikøbet en ny træner ind som spillerene også skal vænne sig til.
Man kan også høre fodbold FM med Randers og Ole Nielsen som siger at transfervinduet først åbner reelt de sidste 14 dage.
Ja det er jo glæden ved at ligge 5 point over den magiske top 6 grænse fremfor 4 point under som vi gør.
Så kan man nok lidt mere is i maven da man død og pine ikke SKAL hente 4-5 sejre i den resterende kampe i grundspillet.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 18. jan 2017, 18:05

Gaarde6 skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gaarde6 skrev:Til de folk herinde, som maner til ro og mener vi ikke skal panike fordi der stadig er 14 dage tilbage af vinduet. Jeg kan anbefale dem at høre mediano special med Peter Sørensen. Man kan også høre Riddersholm (hvis man man holde ud og høre på ham)
Her kommer de netop ind på hvor vigtigt det er at have truppen på plads så tidligt som muligt!
I Silkeborgs tilfælde fikan de 2 point i de første 7 kampe. Peter Sørensen mente selv de havde være for sent ude i vinduet og var ikke spillet ordentligt sammen.

Må jeg minde om at vores første 5 kampe i ligaen er med kniven for struben?! Vi har fandme ikke tid til at holdet lige skal spilles sammen! Vi skal præstere fra dag 1 !! Derfor synes jeg at det er kritisk at truppen ikke allerede er på plads! Specielt med tanke på at vi spillede et elendigt efterår og nu kom der ovenikøbet en ny træner ind som spillerene også skal vænne sig til.
Man kan også høre fodbold FM med Randers og Ole Nielsen som siger at transfervinduet først åbner reelt de sidste 14 dage.
Ja det er jo glæden ved at ligge 5 point over den magiske top 6 grænse fremfor 4 point under som vi gør.
Så kan man nok lidt mere is i maven da man død og pine ikke SKAL hente 4-5 sejre i den resterende kampe i grundspillet.
Jeg tror ikke at AaBs placering afgør hvornår der generelt er aktivitet i transfervinduet. Det kunne ellers være sjovt men så stor indflydelse har AaB trods alt ikke.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 18. jan 2017, 18:06

Sommetider ville jeg ønske at han bare holdte sin kæft (Undskyld sproget)
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... hver-pris/

Hvis han seriøst mener det han siger der, så fatter jeg minus af, hvad det er der sker ude på Hornevej???

Gad vide om han er tilfreds med både spillet og point høsten?
Jeg tror en hver kan se, hvor mange huller der er i truppen lige nu.

McMark
Superliga
Superliga

Indlæg af McMark » 18. jan 2017, 18:07

Lindvang skrev:Kunne det tænkes, at sydamerikanere også kan tale engelsk? I øvrigt er det fodbold, ikke raketvidenskab - det kræver ikke en PhD i engelsk.
Flores kan ikke tale engelsk, så ved ikke hvor du vil hen med det statement? Ivan ved jeg ikke en skid om, men hvis han skal bruge ligeså lang tid på at tilvænne sig landet, ligaen og sproget så er det da håbløst at leje ham.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 18. jan 2017, 18:12

Provst i Brovst skrev:
Gaarde6 skrev:
Provst i Brovst skrev:

Jeg tror ikke at AaBs placering afgør hvornår der generelt er aktivitet i transfervinduet. Det kunne ellers være sjovt men så stor indflydelse har AaB trods alt ikke.
Det var så heller ikke det jeg skrev?
Du citerede et indlæg, hvor jeg skriver om Peter Sørensen og Glenn Riddersholm. og deres syn på, hvorfor det er vigtigt at have truppen på på plads så tidligt som muligt (I øvrigt også noget Gaarde selv har sagt i selv samme program)
Vi SKAL top præstere fra første kamp. Vi har ikke 5-6 kampe til lige at spille holdet sammen. Jeg tror også vi kan vinde noget ved at have de nye med i alle opstarts kampene. Man må gerne handle selvom Ole Nielsen ikke mener vinduet er åben før de sidste 14 dage. Noget Gaarde OGSÅ sagde han ikke ville komme til var at Lave handler i sidste minut)
Det var såmænd bare det, som var min pointe.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 18. jan 2017, 18:14

Aner intet om den nye mand fra Peru.
Det positive er at han er stor og stærk. Det er noget jeg synes vi har manglet.
Noget fysik i feltet.
Jeg håber Gaarde skyder papegøjen, hvis han bestemmer sig for at hente ham.

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 18. jan 2017, 18:21

McMark skrev:
Flores kan ikke tale engelsk, så ved ikke hvor du vil hen med det statement? Ivan ved jeg ikke en skid om, men hvis han skal bruge ligeså lang tid på at tilvænne sig landet, ligaen og sproget så er det da håbløst at leje ham.
Så din konklusion er, at Flores ikke ved en bønne om, hvad der foregår på træningsbanen, men bare løber rundt som en hovedløs høne?
Nuvel, så kan jeg da godt se, at vi har et problem.

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 18. jan 2017, 18:27

Gaarde6 skrev:Sommetider ville jeg ønske at han bare holdte sin kæft (Undskyld sproget)
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... hver-pris/

Hvis han seriøst mener det han siger der, så fatter jeg minus af, hvad det er der sker ude på Hornevej???

Gad vide om han er tilfreds med både spillet og point høsten?
Jeg tror en hver kan se, hvor mange huller der er i truppen lige nu.
Helt enig i man får dårlige nerver af så meget de sidder på hænderne ude på hornevej. Men man må sgu også være enig med gaarde i at det ikke vil give nogen mening at hente en angriber bare for at gøre det. Så hellere gemme pengene til sommer, og købe en der er lidt dyre.

McMark
Superliga
Superliga

Indlæg af McMark » 18. jan 2017, 18:45

Lindvang skrev:
McMark skrev:
Så din konklusion er, at Flores ikke ved en bønne om, hvad der foregår på træningsbanen, men bare løber rundt som en hovedløs høne?
Nuvel, så kan jeg da godt se, at vi har et problem.
Nej min konklusion er, at det er rimelig hovedløst at hente en spiller, som ikke kan tale engelsk, når Jacob Friis kun taler en smule spansk. Det giver ikke ligefrem de bedste forudsætninger til at slå igennem, når han allerede skal vænne sig til et nyt land, en ny træner og en ny taktik!

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Geografisk sted: Terndrup

Indlæg af Silvermoon » 18. jan 2017, 18:47

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 18. jan 2017, 18:49

Hvad mon de gør i Arsenals forsvar med sproget, når de nye spillere møder i klubben ? Hvis man skal spille i superligaen, burde man være klog nok til træning og kamp.

McMark
Superliga
Superliga

Indlæg af McMark » 18. jan 2017, 18:50

birk skrev:Hvad mon de gør i Arsenals forsvar med sproget, når de nye spillere møder i klubben ? Hvis man skal spille i superligaen, burde man være klog nok til træning og kamp.
Så nu er AaB sammenligneligt med Arsenal eller hvad? Hvis du tænker på Gabriel Paulista-handlen, så havde han jo netop masser at snakke spansk/portugisisk med i truppen...

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 18. jan 2017, 18:55

Nej men deres forsvar og målmand klarer sig ok uden det samme sprog Hvis man spiller på et vist niveau. betyder sprog intet. Hverken til træning eller kamp. Bare min mening om evt sprogproblemer til træning og kamp.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 18. jan 2017, 18:57

Silvermoon skrev:Kom nu ind i kampen Gaarde

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... il-malmoe/
Du er med på at Malmø er i FCK klassen rent økonomisk?

McMark
Superliga
Superliga

Indlæg af McMark » 18. jan 2017, 18:59

birk skrev:Nej men deres forsvar og målmand klarer sig ok uden det samme sprog Hvis man spiller på et vist niveau. betyder sprog intet. Hverken til træning eller kamp. Bare min mening om evt sprogproblemer til træning og kamp.
Petr Cech taler tjekkisk, engelsk, fransk, tysk, slovensk, spansk og italiensk? Så jeg forstår stadig slet ikke sammenligningen...

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 18. jan 2017, 19:24

Har ja hatten på. Han virker som typen vi mangler og han vil være en god kammi for Flores. Man skal ikke undervurdere det at have fra egen kultur at læne sig op ad ude i det meget fremmed udland. Det vil være et fint træk af Gaarde at hente ham for en billig penge. :danmarkfan:

Alle råber op om vi skulle have forstærkningerne på plads nu. For Glenn siger det er vigtigt for opstarten. Ja i en ideel verden.

Men der er vi ikke. Vi er langt fra at kunne være kvalificerede spillers 1 eller 2 valg. Vi må vente til de mere attraktive har valgt, dem der er bedre sporslig og økonomisk mere givende.

Jeg tror ikke længere på vi henter Pusic. Ikke efter efter det kommet frem at svinene forlanger 11 mill for Kristoffer Olsson. En midtbane spiller de heller ikke bruger. Hvad forlanger de så ikke for en angriber.

Tror Gaarde og de andre er blevet enige om at vi er for gode til at rykke ned, og de kan ikke se der ligger over os i tabellen smide så mange point at det er realistisk at hente dem. Så der er ingen grund til at satse pengene før til sommer.

Det sgu hårdt at være fan til tider. :aabfan:

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 18. jan 2017, 19:27

McMark skrev:
birk skrev:Hvad mon de gør i Arsenals forsvar med sproget, når de nye spillere møder i klubben ? Hvis man skal spille i superligaen, burde man være klog nok til træning og kamp.
Så nu er AaB sammenligneligt med Arsenal eller hvad? Hvis du tænker på Gabriel Paulista-handlen, så havde han jo netop masser at snakke spansk/portugisisk med i truppen...
Du tror ikke at arsenal bare var et eksempel på hvad der sker i ALLE klubber.

Låst