Vi var faktisk en lille sluttet flok der allerede inden mente det ville være en god idé at lade ham gå med det samme for den sum man nu kunne få. Det var ikke et synspunkt der vandt voldsomt gehør på debatsiden i de dage.De Fem skrev:Kæft det er nemt at være bagklog hva? Havde AaB skud ham af før, måske med samme pointmæssige resultat, så var Gaarde også en idiot.Jakobsen skrev:Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere.
Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)
Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ja Spalvis er et godt eksempel på niveauforskellen på en motiveret/umotiveret spiller. Så hvis nu en mere eller mindre samlet spillertrup heller ikke var "hooked" på at spille under LS, efterlader det ikke bare lidt nysgerrighed til at se deres reelle potentiale inden vi smider millioner efter erstatninger.Jakobsen skrev:Dalsgaard var nu også en voldsom svækkelse i sig selv. Vi spilede med Børsting som højre kant og skiftende venstre backs i periode. Alt offensivt kom fra Dalle og Thomsen - forestil dig at man pluddselig tager halvdelen af vores offensive power nede i banen væk. Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere. Det havde trods alt nok været bedre i foråret 2016, hvis vi havde haft to offensive trusel i vores opspil fremfor en, men man valgte desværre at være defensive og satse på Mr. LeverpostejN skrev:Men det fortæller jo også bare at alt ikke afhænger af transfers. Netop 2015/2016 hvor AaB spillede som nat og dag, der var eneste betydningsfulde afgang i vinterpausen Dahlsgaard. Jeg forstår godt hvis man er henholdende i en situation hvor man ikke kender holdets reelle forfatning.FlæskeFrank skrev:Jeg er også stærkt bekymret, at det som lignede en planlagt/afbalanceret øget tilgang i truppen - måske ikke af væsentlig bedre spillere, men af nogle spillere, som har samme niveau som start11 - og så nu hvor det kan ligne panik eller nul spillere.
Så frygter jeg for et forår a la 2016, men måske Wieghorst kan noget med spillerne, som jeg ikke fornemmer endnu.
Enig i Dahlgaards havde stor betydning offensivt som defensivt.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Skal siges, at jeg har fuld tillid til de nuværende spillere. Jeg synes dog, at holdets bundniveau i efteråret var lidt for skræmmende. Så ud fra den parameter kunne jeg godt tænke mig nye spillere.
I forhold til efteråret så starter Pohl op som fit. Det gjorde han ikke i efteråret og spillede mere i starten af hans tilbagekomst end godt var. Så det er afgjort en anden spiller.
Ahlmann må alt andet lige også være mere fit dette forår end efteråret.
De to i bedre stand bør løfte holdet alene. Dertil kommer, at Magnus Christensen, Grønning og Mæhle har fået noget erfaring og kan tage næste skridt. Thellufsen, Rokkedal, Ramkilde og Bytyqi er stadig ukendte blade.
Enevoldsen er måske skadesfri og det bør helt klart også løfte ham.
Så jeg ser klart et bedre hold end i efteråret. Der vil selvfølgelig være nogle andre som kan ende med at melde sig ud med skader eller formnedgang. Men overall løft.
Ellers har i dag jo vist, at nu begynder transferaktiviteterne rigtig. Så mon ikke vi rammer skiven en af de næste dage...
I forhold til efteråret så starter Pohl op som fit. Det gjorde han ikke i efteråret og spillede mere i starten af hans tilbagekomst end godt var. Så det er afgjort en anden spiller.
Ahlmann må alt andet lige også være mere fit dette forår end efteråret.
De to i bedre stand bør løfte holdet alene. Dertil kommer, at Magnus Christensen, Grønning og Mæhle har fået noget erfaring og kan tage næste skridt. Thellufsen, Rokkedal, Ramkilde og Bytyqi er stadig ukendte blade.
Enevoldsen er måske skadesfri og det bør helt klart også løfte ham.
Så jeg ser klart et bedre hold end i efteråret. Der vil selvfølgelig være nogle andre som kan ende med at melde sig ud med skader eller formnedgang. Men overall løft.
Ellers har i dag jo vist, at nu begynder transferaktiviteterne rigtig. Så mon ikke vi rammer skiven en af de næste dage...
- FlæskeFrank
Men det var vel primært ud fra et økonomisk synspunkt, i hvert fald min anke dengang.Pastorius skrev:Vi var faktisk en lille sluttet flok der allerede inden mente det ville være en god idé at lade ham gå med det samme for den sum man nu kunne få. Det var ikke et synspunkt der vandt voldsomt gehør på debatsiden i de dage.De Fem skrev:Kæft det er nemt at være bagklog hva? Havde AaB skud ham af før, måske med samme pointmæssige resultat, så var Gaarde også en idiot.Jakobsen skrev:Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere.
Jeg kan huske vi diskuterede den helt hypotetiske mulighed at Spalvis ikke bare blev ved med at bombe i foråret. Min helt generelle pointe (jeg havde heller ikke gættet at han ville falde helt sammen) er at man ikke skal være så bange for at sælge sine profiler mens de er på toppen. Brugte bla. Prica som eksempel.N skrev:Men det var vel primært ud fra et økonomisk synspunkt, i hvert fald min anke dengang.Pastorius skrev:Vi var faktisk en lille sluttet flok der allerede inden mente det ville være en god idé at lade ham gå med det samme for den sum man nu kunne få. Det var ikke et synspunkt der vandt voldsomt gehør på debatsiden i de dage.De Fem skrev:Kæft det er nemt at være bagklog hva? Havde AaB skud ham af før, måske med samme pointmæssige resultat, så var Gaarde også en idiot.Jakobsen skrev:Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg synes mere han er et godt eksempel på at de er mange gange sværere at præstere, når der stilles store forventninger, end det er når forventningerne er mindre. Desuden spillede den topmotivere Spalvis i form på et hold der fingerede som en velsmurt maskine, mens den umotiverede Spalvis i elendig form og uden selvtillid, spillede på et hold der var røven af 4. division.N skrev:Ja Spalvis er et godt eksempel på niveauforskellen på en motiveret/umotiveret spiller. Så hvis nu en mere eller mindre samlet spillertrup heller ikke var "hooked" på at spille under LS, efterlader det ikke bare lidt nysgerrighed til at se deres reelle potentiale inden vi smider millioner efter erstatninger.Jakobsen skrev:Dalsgaard var nu også en voldsom svækkelse i sig selv. Vi spilede med Børsting som højre kant og skiftende venstre backs i periode. Alt offensivt kom fra Dalle og Thomsen - forestil dig at man pluddselig tager halvdelen af vores offensive power nede i banen væk. Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere. Det havde trods alt nok været bedre i foråret 2016, hvis vi havde haft to offensive trusel i vores opspil fremfor en, men man valgte desværre at være defensive og satse på Mr. LeverpostejN skrev:Men det fortæller jo også bare at alt ikke afhænger af transfers. Netop 2015/2016 hvor AaB spillede som nat og dag, der var eneste betydningsfulde afgang i vinterpausen Dahlsgaard. Jeg forstår godt hvis man er henholdende i en situation hvor man ikke kender holdets reelle forfatning.FlæskeFrank skrev:Jeg er også stærkt bekymret, at det som lignede en planlagt/afbalanceret øget tilgang i truppen - måske ikke af væsentlig bedre spillere, men af nogle spillere, som har samme niveau som start11 - og så nu hvor det kan ligne panik eller nul spillere.
Så frygter jeg for et forår a la 2016, men måske Wieghorst kan noget med spillerne, som jeg ikke fornemmer endnu.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Den umotiverede Spalvis var en af de store synderer i forhold til at holdet spillede som røven af 4. divisonPastorius skrev:Jeg synes mere han er et godt eksempel på at de er mange gange sværere at præstere, når der stilles store forventninger, end det er når forventningerne er mindre. Desuden spillede den topmotivere Spalvis i form på et hold der fingerede som en velsmurt maskine, mens den umotiverede Spalvis i elendig form og uden selvtillid, spillede på et hold der var røven af 4. division.N skrev:Ja Spalvis er et godt eksempel på niveauforskellen på en motiveret/umotiveret spiller. Så hvis nu en mere eller mindre samlet spillertrup heller ikke var "hooked" på at spille under LS, efterlader det ikke bare lidt nysgerrighed til at se deres reelle potentiale inden vi smider millioner efter erstatninger.Jakobsen skrev:Dalsgaard var nu også en voldsom svækkelse i sig selv. Vi spilede med Børsting som højre kant og skiftende venstre backs i periode. Alt offensivt kom fra Dalle og Thomsen - forestil dig at man pluddselig tager halvdelen af vores offensive power nede i banen væk. Ang. Spalvis burde en dygtig leder nok have spottet, at han ikke var hooked på et halvt år mere. Det havde trods alt nok været bedre i foråret 2016, hvis vi havde haft to offensive trusel i vores opspil fremfor en, men man valgte desværre at være defensive og satse på Mr. LeverpostejN skrev:Men det fortæller jo også bare at alt ikke afhænger af transfers. Netop 2015/2016 hvor AaB spillede som nat og dag, der var eneste betydningsfulde afgang i vinterpausen Dahlsgaard. Jeg forstår godt hvis man er henholdende i en situation hvor man ikke kender holdets reelle forfatning.FlæskeFrank skrev:Jeg er også stærkt bekymret, at det som lignede en planlagt/afbalanceret øget tilgang i truppen - måske ikke af væsentlig bedre spillere, men af nogle spillere, som har samme niveau som start11 - og så nu hvor det kan ligne panik eller nul spillere.
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Nu bor jeg I Rold skov, og er over 1,90. Er jeg udelukket?Gamling skrev:Vi skal kun have nyt blod ind hvis det er over 1,90 meter og opvokset nord for Rold Skov.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
Den mener jeg faktisk ikke. At han havde selvtilliden og formen i efteråret til at trække holdet op, er ikke det samme som at det er hans skyld at holdet ikke præsterede i foråret. Ingen angribere - ikke engang Zlatan - scorer konsekvent mål hele tiden. Så hvis vi regnede med at Spalvis (og Ene) kunne trække os gennem hvad som helst ved at score et par mål i alle vores kampe, selvom vi ikke spillede ordenligt, så har vi haft for høje forventninger.Sanchez94 skrev:
Den umotiverede Spalvis var en af de store synderer i forhold til at holdet spillede som røven af 4. divison
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
AaB spillede fantastisk i det første halvår under lars søndergaard. Det blev bemærket helt til københavn.Pastorius skrev:Den mener jeg faktisk ikke. At han havde selvtilliden og formen i efteråret til at trække holdet op, er ikke det samme som at det er hans skyld at holdet ikke præsterede i foråret. Ingen angribere - ikke engang Zlatan - scorer konsekvent mål hele tiden. Så hvis vi regnede med at Spalvis (og Ene) kunne trække os gennem hvad som helst ved at score et par mål i alle vores kampe, selvom vi ikke spillede ordenligt, så har vi haft for høje forventninger.Sanchez94 skrev:
Den umotiverede Spalvis var en af de store synderer i forhold til at holdet spillede som røven af 4. divison
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
michael_nagg
- 2. div

- Favoritspiller: risgård
jeg har en lille fornemmelse af at Pusic er at se på holdet når vinduet lukker.. Når midtjylland kan se at de ikke kan sende ham til udlandet, så tror jeg de har kodet Gaardes nummer ind, så de hurtig kan få fat I ham og lave en hurtig handel..
Det afhang mest af Dalsgaard, Thomsen, Spalvis og RIsgård. Børsting leverede en god løbeindsats der satte de andre i skak og vi spillede så godt vores defensive problemer ikke blev udstillet. Vi mistede Dalsgaard og det var katastrofalt da vores backspil forsvandt. Thomsen er god, men bringer trods alt ikke fart i spillet og det samme gælder Risgård. Med spalvis ude af ligningen så vi derudover definitivt at Enevoldsen ikke dur som den bærende spiller i et angreb. Han var god p.g.a nedfaldet fra Spalvis - intet andet. Den tjans tror jeg næsten Curth på hans ældre dage eller Simon Bræmer også kunne have klaret.Provst i Brovst skrev:AaB spillede fantastisk i det første halvår under lars søndergaard. Det blev bemærket helt til københavn.Pastorius skrev:Den mener jeg faktisk ikke. At han havde selvtilliden og formen i efteråret til at trække holdet op, er ikke det samme som at det er hans skyld at holdet ikke præsterede i foråret. Ingen angribere - ikke engang Zlatan - scorer konsekvent mål hele tiden. Så hvis vi regnede med at Spalvis (og Ene) kunne trække os gennem hvad som helst ved at score et par mål i alle vores kampe, selvom vi ikke spillede ordenligt, så har vi haft for høje forventninger.Sanchez94 skrev:
RAUS RAUS SSE!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Synes du slet ikke det skal tillægges betydning at Ene var skadet i hele 2016, men skadesfri i efteråret 2015?Jakobsen skrev:Det afhang mest af Dalsgaard, Thomsen, Spalvis og RIsgård. Børsting leverede en god løbeindsats der satte de andre i skak og vi spillede så godt vores defensive problemer ikke blev udstillet. Vi mistede Dalsgaard og det var katastrofalt da vores backspil forsvandt. Thomsen er god, men bringer trods alt ikke fart i spillet og det samme gælder Risgård. Med spalvis ude af ligningen så vi derudover definitivt at Enevoldsen ikke dur som den bærende spiller i et angreb. Han var god p.g.a nedfaldet fra Spalvis - intet andet. Den tjans tror jeg næsten Curth på hans ældre dage eller Simon Bræmer også kunne have klaret.Provst i Brovst skrev:AaB spillede fantastisk i det første halvår under lars søndergaard. Det blev bemærket helt til københavn.Pastorius skrev:Den mener jeg faktisk ikke. At han havde selvtilliden og formen i efteråret til at trække holdet op, er ikke det samme som at det er hans skyld at holdet ikke præsterede i foråret. Ingen angribere - ikke engang Zlatan - scorer konsekvent mål hele tiden. Så hvis vi regnede med at Spalvis (og Ene) kunne trække os gennem hvad som helst ved at score et par mål i alle vores kampe, selvom vi ikke spillede ordenligt, så har vi haft for høje forventninger.Sanchez94 skrev:
-
seamann
Thomsen bringer ikke fart i spillet, sikke noget vrøvl. Faktisk lidt det samme med Risgård, hurtige vendinger med bolden iver fart i spillet. Spilleren behøver ikke at kunne løbe (voldsomt) hurtigt for a give fart i spillet (Xavi og iniesta e andre lysende eksempler).Jakobsen skrev:Det afhang mest af Dalsgaard, Thomsen, Spalvis og RIsgård. Børsting leverede en god løbeindsats der satte de andre i skak og vi spillede så godt vores defensive problemer ikke blev udstillet. Vi mistede Dalsgaard og det var katastrofalt da vores backspil forsvandt. Thomsen er god, men bringer trods alt ikke fart i spillet og det samme gælder Risgård. Med spalvis ude af ligningen så vi derudover definitivt at Enevoldsen ikke dur som den bærende spiller i et angreb. Han var god p.g.a nedfaldet fra Spalvis - intet andet. Den tjans tror jeg næsten Curth på hans ældre dage eller Simon Bræmer også kunne have klaret.Provst i Brovst skrev:AaB spillede fantastisk i det første halvår under lars søndergaard. Det blev bemærket helt til københavn.Pastorius skrev:Den mener jeg faktisk ikke. At han havde selvtilliden og formen i efteråret til at trække holdet op, er ikke det samme som at det er hans skyld at holdet ikke præsterede i foråret. Ingen angribere - ikke engang Zlatan - scorer konsekvent mål hele tiden. Så hvis vi regnede med at Spalvis (og Ene) kunne trække os gennem hvad som helst ved at score et par mål i alle vores kampe, selvom vi ikke spillede ordenligt, så har vi haft for høje forventninger.Sanchez94 skrev:
-
Gamen
Vrøvl! Han havde et sublimt drev med bolden (ergo fart i spillet). Det var da blandt langt de fleste analytikere hans absolutte force - evnen til konstant at være dynamisk. Kusk var heller ikke ekstremt hurtig, men havde også et vanvittigt drev med bolden.seamann skrev:
Thomsen bringer ikke fart i spillet, sikke noget vrøvl. Faktisk lidt det samme med Risgård, hurtige vendinger med bolden iver fart i spillet. Spilleren behøver ikke at kunne løbe (voldsomt) hurtigt for a give fart i spillet (Xavi og iniesta e andre lysende eksempler).
Fuldstændig enig...Gamen skrev:Vrøvl! Han havde et sublimt drev med bolden (ergo fart i spillet). Det var da blandt langt de fleste analytikere hans absolutte force - evnen til konstant at være dynamisk. Kusk var heller ikke ekstremt hurtig, men havde også et vanvittigt drev med bolden.seamann skrev:
Thomsen bringer ikke fart i spillet, sikke noget vrøvl. Faktisk lidt det samme med Risgård, hurtige vendinger med bolden iver fart i spillet. Spilleren behøver ikke at kunne løbe (voldsomt) hurtigt for a give fart i spillet (Xavi og iniesta e andre lysende eksempler).
Kunne Nicklas Pedersen være et transfermål for Gaarde og Wieghorst? Sidstnævnte var træner for ham i rødvinsklubben, da han blev solgt til Groningen.
Hvis han holder sig skadesfri, kunne han da tilføje lidt rutine og fysik oppe foran.
Hvis han holder sig skadesfri, kunne han da tilføje lidt rutine og fysik oppe foran.
-
seamann
Øhh, det er præcist det jeg siger (eller prøver på at sige), han bringer fart i spillet. Jakobsen, hævdede noget andet.Gamen skrev:Vrøvl! Han havde et sublimt drev med bolden (ergo fart i spillet). Det var da blandt langt de fleste analytikere hans absolutte force - evnen til konstant at være dynamisk. Kusk var heller ikke ekstremt hurtig, men havde også et vanvittigt drev med bolden.seamann skrev:
HvasåGaarde6 skrev:9000AA skrev:Hvornår bliver de præsenteret??9800 skrev:Der kommer to mand, og de er på plads.
Det havde lige været en debat, hvor folk diskuterede troværdigheden vedrørende rygter herinde. Og få øjeblikke senere skriver 9800 at der kommer to nye og de er på plads.
Som jeg også skrev dengang. Tror bare det var Pis det han skrev.
- KME
- Superliga

- Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
- Geografisk sted: 8722
- Kontakt:
Hvad skal vi med nye spillere når vi har Messi? :-)
http://nordjyske.dk/nyheder/skade-kan-s ... 691/4/1513
http://nordjyske.dk/nyheder/skade-kan-s ... 691/4/1513
AaB fan since 1991