Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
aaballday
1. div
1. div

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af aaballday » 28. jan 2017, 09:57

Det er så sindssygt, så negative folk kan være herinde.

Hør nu her. AaB kan aldrig hente spillere på toppen. Kig bare på Ståle, Prica, Strandli, jonsson osv.

Ja, der er ingen garanti for, at Sylvestr kan præstere i AaB. MEN: Han har netop vist det før. Det er et kalkuleret sats og så ovenikøbet transferfri.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. jan 2017, 09:59

aaballday skrev:Det er så sindssygt, så negative kan være herinde.

Hør nu her. AaB kan aldrig hente angribere på toppen. Kig bare på Ståle, Prica, Strandli osv.

Ja, der er ingen garanti for, at Sylvestr kan præstere i AaB. MEN: Han har netop vist det før. Det er et kalkuleret sats og så ovenikøbet transferfri.
Jeg er kun negativ over kontraktlængden, og håber der gemmer sig nogle optioner vi ikke har hørt om endnu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 28. jan 2017, 10:02

Funky skrev:

Hør nu her. AaB kan aldrig hente angribere på toppen. Kig bare på Ståle, Prica, Strandli osv.

Jeg er kun negativ over kontraktlængden, og håber der gemmer sig nogle optioner vi ikke har hørt om endnu.
1: jeg tror han er løntung. Derfor vil man se ham an.
2: kæmpe tiltro til Pohl, ramkilde og Grønning. AaB tror sikkert på, at de kan nå på højt niveau i løbet af er år.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 10:12

Funky skrev:

Det tror jeg der gør.

Men det kan jo også hænge sammen med at man generelt kan have svært ved at se hvordan situationen i angrebet ser ud indenfor det næste år. Hvordan udvikler de unge sig, og hvor ender man med Ene, som helt klart vil frigøre en masse lønkroner hvis han forlader os, eller må give op pga. skaderne. Derudover har vi lige fået ny træner, som ikke kender truppen indgående endnu, og det vil være rigtigt træls at være låst i en længere periode med en spiller som måske ikke viser sig at være typen vi mangler, når Wieghorst får det totale overblik.

Mange ting kan ændre sig... i øjeblikket ligner Tellufsen jo, udover Mæhle, den af de helt unge som er tættest på en startplads, selv om han var en af dem som i efteråret var længst væk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. jan 2017, 10:13

Svært at vide hvad man skal mene, da kendskabet til ham er begrænset til et kig på hans CV, som vel er okay uden at være prangende.

Glædeligt at der kom en angriber, og ud fra beskrivelsen af ham, tror jeg han passer godt ind. Mange herinde havde gerne set et ordentlig skur, en Marc Nygaard type, men jeg mener nu at det vigtigste er aggressivitet i feltet, og evnen til at tage de rigtige løb og de rigtige placeringer i og omkring boksen... og selvsagt at kunne sparke bolden i kassen.

Derimod er jeg irriteret over kontraktlængden. 1 år er alt for lidt. Tror vi på manden eller gør vi ikke? Er det bare fordi at man er så satans bange for at have nogle der skal stå i vejen for Pohl/Grønning/Ramkilde? Hvis de bliver gode nok skal de jo nok få masser af spilletid. Der er nød til at være mere erfarne spillere i truppen. Hvis han bliver en succes kan vi få svært ved at forlænge med manden, det viser al erfaring jo. Så smutter de et andet sted hen hvor lønnen er bedre og hvor ambitionerne er lidt større.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 10:16

Hanga skrev:Svært at vide hvad man skal mene, da kendskabet til ham er begrænset til et kig på hans CV, som vel er okay uden at være prangende.

Glædeligt at der kom en angriber, og ud fra beskrivelsen af ham, tror jeg han passer godt ind. Mange herinde havde gerne set et ordentlig skur, en Marc Nygaard type, men jeg mener nu at det vigtigste er aggressivitet i feltet, og evnen til at tage de rigtige løb og de rigtige placeringer i og omkring boksen... og selvsagt at kunne sparke bolden i kassen.

Derimod er jeg irriteret over kontraktlængden. 1 år er alt for lidt. Tror vi på manden eller gør vi ikke? Er det bare fordi at man er så satans bange for at have nogle der skal stå i vejen for Pohl/Grønning/Ramkilde? Hvis de bliver gode nok skal de jo nok få masser af spilletid. Der er nød til at være mere erfarne spillere i truppen. Hvis han bliver en succes kan vi få svært ved at forlænge med manden, det viser al erfaring jo. Så smutter de et andet sted hen hvor lønnen er bedre og hvor ambitionerne er lidt større.
Det er vel en direkte konsekvens af at lønbudgettet er lille, og at der ikke er råd til at tage fejl, når man henter forholdsvist løntunge udlændinge. Særligt ikke når man lige har lavet noget som ligner en forbier med Holger.

Måske var alternativet i virkeligheden en halvårlig lejeaftale med en anden spiller - det var jo det rygterne i første omgang gik på mht. Pusic.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 28. jan 2017, 10:20

Jesper Schmidt skrev: Det er vel en direkte konsekvens af at lønbudgettet er lille, og at der ikke er råd til at tage fejl, når man henter forholdsvist løntunge udlændinge. Særligt ikke når man lige har lavet noget som ligner en forbier med Holger.

Måske var alternativet i virkeligheden en halvårlig lejeaftale med en anden spiller - det var jo det rygterne i første omgang gik på mht. Pusic.
Det kan også være årsagen, og så må jeg jo nok engang tale for, at vi bliver lidt mindre forsigtige i vores budgettering, og satser lidt mere sportsligt. Vi skal have nogle kvalitetsspillere at kunne bygge holdet op omkring de næste år, også i angrebet.

Vi kommer ikke i nærheden af at gå nedenom og hjem ved at hæve lønbudgettet med et par mio. kr. om året, når budgettet er lagt ud fra en 6. plads uden spillersalg. Så skal vi underpræsterer mange mange år i træk og ikke have spillersalg overhovedet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 10:26

Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev: Det er vel en direkte konsekvens af at lønbudgettet er lille, og at der ikke er råd til at tage fejl, når man henter forholdsvist løntunge udlændinge. Særligt ikke når man lige har lavet noget som ligner en forbier med Holger.

Det kan også være årsagen, og så må jeg jo nok engang tale for, at vi bliver lidt mindre forsigtige i vores budgettering, og satser lidt mere sportsligt. Vi skal have nogle kvalitetsspillere at kunne bygge holdet op omkring de næste år, også i angrebet.

Vi kommer ikke i nærheden af at gå nedenom og hjem ved at hæve lønbudgettet med et par mio. kr. om året, når budgettet er lagt ud fra en 6. plads uden spillersalg. Så skal vi underpræsterer mange mange år i træk og ikke have spillersalg overhovedet.
Det tror jeg faktisk man er igang med, nu henter vi f.eks. en formentlig ret løntung angriber uden at skille os af med spillere, samtidig med at man ser ud til at leje en målmand fra et niveau vi normalt ikke henter på, og vel stadig er ude efter en midterforsvarer.

Er det her iøvrigt vores første Slovak, eller var Temko fra Slovakiet...anyone?

Breezer
2. div
2. div

Indlæg af Breezer » 28. jan 2017, 10:27

Hanga skrev:

Men strategien er jo heller ikke at undgå konkurs med et top 6 budget, men at gå i 0. Jeg tror lønbudgettet vil stige meget lig med stigning i indtægter, såsom billetsalg og flere sponsorer.

Den nye mand lyder dog rigtig spændende. Jeg havde troet på en fysisk stærkere angriber, men de mål han har scoret i en fysisk stærk liga, så er kan enten godt selv tage fra i nærkampe, eller placerer sig rigtig godt. God placeringsevne på tilfældige bolde kan også være med til at åbne kompakte forsvar op.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 28. jan 2017, 10:29

Jesper Schmidt skrev:
Det tror jeg faktisk man er igang med, nu henter vi f.eks. en formentlig ret løntung angriber uden at skille os af med spillere, samtidig med at man ser ud til at leje en målmand fra et niveau vi normalt ikke henter på, og vel stadig er ude efter en midterforsvarer.

Det er muligt at man ligger lidt til lønbudgettet nu og her, men der er tale om en 1-årig kontrakt og en mulig lejeaftale - det er ikke ligefrem spillere, vi kan bygge holdet op omkring.

Jeg tror vores vindue er lukket nu, men håber da du har ret i, at der kommer en midterforsvarer også.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 28. jan 2017, 10:30

Gaarde er før blevet citeret for, at man med tiden gerne vil hæve lønningerne mv. MEN det skal ske i et tempo hvor man kan fælge med. Det skal bygges op nedefra.

Det samme siger Lynge i nyeste udgave af Riposten. At man gerne vil bide skeer med toppen AF DK men alt med (nordjysk) måde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 28. jan 2017, 10:33

Breezer skrev: Men strategien er jo heller ikke at undgå konkurs med et top 6 budget, men at gå i 0. Jeg tror lønbudgettet vil stige meget lig med stigning i indtægter, såsom billetsalg og flere sponsorer.
Det ved jeg godt, men omvendt må du også erkende, at det er en defensiv budgettering - især med vores historik for at sælge spillere.
Og så er der altid det evige spørgsmål om sportslige investeringer medfører bedre resultater og dermed større indtægter, hvorved man kan gå i 0 alligevel.

Flere penge ved billetsalg eller sponsorer får vi i hvert fald ikke, så længe AaB lever en eksistens som en blød midterklub.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 28. jan 2017, 10:47

Hanga skrev:
Derimod er jeg irriteret over kontraktlængden. 1 år er alt for lidt. Tror vi på manden eller gør vi ikke? Er det bare fordi at man er så satans bange for at have nogle der skal stå i vejen for Pohl/Grønning/Ramkilde?

Tror nærmere det er fordi han vil HURTIGT videre og ikke gider knokle for AaB for lav løn og daglige ydmygelser på debatsiden ;) .
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jan 2017, 10:52

Den er svær. En 2. bundesligaspiller, en Vejlemålmand fra sommer. Afgangen er selvfølgelig kun 1 reservemålmand i vintervinduet.

Dog har vi også fået ny træner.

Jeg havde forventet mere. Men vinduet er ikke lukket endnu og vi er jo faktisk begyndt at vinde (trænings-)kampe, så det er ikke helt skidt.

Det ligner i mine øjne stadig en Holgersson, som afhændes efter vinduet til en svensk/norsk klub, fordi han ikke er det helt rigtige match og der savner jeg en erstatning.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 10:54

Provst i Brovst skrev:daglige ydmygelser på debatsiden ;) .
Hæhæ

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 28. jan 2017, 10:57

Hanga skrev:
Breezer skrev: Men strategien er jo heller ikke at undgå konkurs med et top 6 budget, men at gå i 0. Jeg tror lønbudgettet vil stige meget lig med stigning i indtægter, såsom billetsalg og flere sponsorer.
Det ved jeg godt, men omvendt må du også erkende, at det er en defensiv budgettering - især med vores historik for at sælge spillere.
Og så er der altid det evige spørgsmål om sportslige investeringer medfører bedre resultater og dermed større indtægter, hvorved man kan gå i 0 alligevel.

Flere penge ved billetsalg eller sponsorer får vi i hvert fald ikke, så længe AaB lever en eksistens som en blød midterklub.
Det ser jeg slet ikke som et spørgsmål. Alle der har prøvet det i DK har leveret underskud på underskud. Det er simpelthen ikke nok sponsor/tilskuer muligheder ved sportslig fremgang til at opveje for de økonomiske investeringer. Både OB, FCM, BIF, AGF og nu Lyngby. Og ja inddrag bare os selv tidligere. Man SKAL i EL/CL førend det kan betale sig, og det kan ingen danske klubber garantere

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 28. jan 2017, 11:00

Funky skrev:
bongo1234 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... riber.aspx

Så er det officelt
Håber på at høre noget fra Gaardes side om tankerne bag længden på kontrakten. Hvis Pusic røg i vasken pga hans modvilje mod en længere kontrakt er det jo lidt spøjst at man efterfølgende skriver en 1-årig. Det kan så forklares, enten ud fra panik, eller at man har investeret så lidt i Sylvestr, at man er villig til at løbe risikoen for, at han bliver en succes som så forsvinder hurtigt igen uden gevinst. Jeg håber der er en 3. forklaring.
Pusic røg på grund af de personlige krav i hans kontrakt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 11:05

9000AA skrev:
Funky skrev:

Så er det officelt
Håber på at høre noget fra Gaardes side om tankerne bag længden på kontrakten. Hvis Pusic røg i vasken pga hans modvilje mod en længere kontrakt er det jo lidt spøjst at man efterfølgende skriver en 1-årig. Det kan så forklares, enten ud fra panik, eller at man har investeret så lidt i Sylvestr, at man er villig til at løbe risikoen for, at han bliver en succes som så forsvinder hurtigt igen uden gevinst. Jeg håber der er en 3. forklaring.
Timingen tyder vel på at det er en standardforklaring. Mon ikke den snarere gik i vasken fordi Pusic foretrak en tur til Holland, da Sparta pludselig kom på banen.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 28. jan 2017, 11:07

Jesper Schmidt skrev:

Ja. Timko var slovak. Sylvestr bliver AaBs udlænding nr. 69.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. jan 2017, 11:32

9000AA skrev:
Funky skrev:

Så er det officelt
Jow...det kan vel også passe fint sammen med rygtet om, at AaB ville have en længere kontrakt end Pusic ville...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst